راه های بهبود رابطه با همسر

راه های بهبود رابطه با همسر

فهرست مطالب

راه فرار تنها راهکار احیای مجدد رابطه شما با همسرتان نیست! اگر در مورد موضوعات اصلی اختلاف نظر دارید، به دنبال راه های بهبود رابطه با همسر باشید. اگر از خود می‌پرسید که چگونه می‌توانید ازدواج خود را بهبود ببخشید، کارهای کوچکی وجود دارند که می‌توانند تأثیر زیادی در طول زمان داشته باشند. برخی از عادت‌های روزمره می‌توانند شما و همسرتان را به هم نزدیک کنند، هرچند ممکن است به تنهایی به این موارد فکر نکنید؛ با ذهن همراه باشید.

راه های بهبود رابطه با همسر

در اینجا چند روش آسان و سرگرم‌کننده برای بهبود رابطه با همسر ارائه شده است. حتی اگر هنوز ازدواج نکرده‌اید، این نکات می‌توانند برای شما مفید باشند:

۱- غذای سالم بخورید

یک مطالعه انگلیسی در سال ۲۰۱۲ از دانشگاه وارویک نشان داد که افرادی که میوه و سبزیجات بیشتری مصرف می‌کنند، سطح بالاتری از سلامت روان را تجربه می‌کنند. این غذاها را در رژیم خود بگنجانید و خواهید دید که انرژی شما افزایش می‌یابد، بهتر می‌خوابید و به طور کلی دیدگاه مثبت‌تری از خود نشان می‌دهید. خوردن غذای خوب به بهبود رابطه با همسر کمک شایانی کند.

راه های بهبود رابطه با همسر

۲- برای ورزش وقت بگذارید

مهم است که ورزش کنید، اما به گونه‌ای که احساس بهترین حالت را داشته باشید. زوج‌هایی که ورزش می‌کنند، از اعتماد به نفس بیشتری برخوردار هستند، از هورمون‌های طبیعی روحیه بخش بدن خود لذت می‌برند و کمتر دچار افسردگی می‌شوند. خواه این ورزش به صورت انفرادی باشد یا با شریک زندگی خودف بهتر است سریعاً برنامه ورزشی خود را شروع کنید. دویدن با هم یا شرکت در یک کلاس ورزشی راهی سرگرم‌کننده برای تقویت رابطه است.

۳- در مورد روزهای اولیه آشنایی صحبت کنید

به جای اینکه گذشته را به معنای مبهم مطرح کنید، از همه راه‌هایی که همسرتان به شما کمک کرده قدردانی کنید. به عنوان مثال، می‌توانید چیزی مانند این بگویید: «من فقط به آن شام عاشقانه‌ای که در سومین قرارمان در کنار شومینه برنامه‌ریزی کرده بودی فکر می‌کنم، اون واقعاً فوق العاده بود.» این موضوع به بهبود رابطه با همسر کمک می‌کند و نشان می‌دهد که شما برای بهترین تلاش‌های او ارزش قائل هستید. (تلاش برای تعریف و تمجید از شوهر به ویژه در مواردی که احساس می‌کند در کار خود دست کم گرفته شده است، بسیار مهم می‌باشد، زیرا این نشان می‌دهد که او در این بخش از زندگی خود کاری را درست انجام داده است).

۴- با دوستان یکدیگر رابطه برقرار کنید

اگر در حال حاضر با دوستان شوهرتان نزدیک نیستید یا او با دوستان خود، فعالیت‌هایی را برای گشت و گذارهای گروهی برنامه ریزی کنید تا همه بتوانید بهتر یکدیگر را بشناسید. وقتی با محافل اجتماعی یکدیگر خوب مشبک شوید، این جنبه مهم زندگی شما را ارتقاء می‌بخشد.

۵- به وقت گذرانی همسرتان با دوستانش احترام بگذارید

حتی اگر دوستان شوهرتان شما را دوست داشته باشند، باز هم برخی از رویدادها وجود دارند که تنها از همسرتان دعوت خواهد شد مانند رفتن به تماشای یک بازی فوتبال شبانه! در حالی که همسرتان بیرون است مرتباً با زنگ زدن و چک کردن او احساس گناه نکنید که شما را در خانه تنها گذاشته است. حفظ زندگی اجتماعی جداگانه و حمایت از یکدیگر باعث افزایش و تقویت رابطه با همسر می‌شود.

[su_box title=”همچنین بخوانید: ” style=”bubbles box_color=”#a631a8″ radius=”20″]

[su_animate type=”shake” duration=”0.5″] راهکار حل مشکلات زناشویی [/su_animate]

[/su_box]

۶- با خانواده‌های یکدیگر رابطه برقرار کنید

این هدیه‌ای به همسرتان است که با پدر، مادر، خواهر و برادرش رابطه خوبی دارد. با آن‌ها دوست شوید، از چگونگی زندگی آن‌ها بپرسید و لبخند بزنید.  شما ممکن است آن‌ها را دوست نداشته باشید (شاید روزی هم دوست داشته باشید)، اما سعی کنید حداقل با آن‌ها صمیمی‌ باشید، تا آنجا که می‌توانید آن‌ها را ببخشید و به عنوان عضوی از خانواده با آن‌ها رفتار کنید. اگر به خاطر حرفی که مادرشوهرتان زده است، به شوهر خود سخت بگیرید، در این صورت او از شما عصبانی شده و باعث ایجاد شکاف در رابطه‌تان می‌شود و در نتیجه به او اجازه می‌دهید تا برنده شود.

۷- بیشتر به یکدیگر محبت کنید

وقتی هر دو در حال خوردن چای در وعده صبحانه هستید، دستان یکدیگر را بگیرید. شب‌ها هنگام خوابیدن یکدیگر را بغل کرده و دست خود را بر گونه همدیگر بگذارید. در مورد این نقاط تماس کوچک به عنوان علائم عشق که در طول روز با شما و همسرتان می‌مانند، فکر کنید. در پایان یک روز طولانی، هنگام تماشای برنامه‌های تلویزیونی مورد علاقه خود روی کاناپه، پا و دست یکدیگر را ماساژ دهید. تماس بدنی باعث ایجاد هورمون شاد اِکسی توسین می‌شود و تماس فیزیکی غیرجنسی باعث می‌شود که شما مورد ستایش یکدیگر قرار بگیرید.

۸- مسائل قدیمی را رها کنید

همه ما از روزهای رابطه خود با همسر و خانواده‌هایمان با آسیب‌هایی روبرو شده ایم، اما از یک مبارزه قدیمی به عنوان سلاح در جدال جدید استفاده نکنید. بی‌انصافی است که مسائل حل نشده را به سمت یکدیگر پرتاب کنیم و با جلوگیری از مطرح کردن مسائل قدیمی خود، این حساسیت‌ها را کنار بگذارید. اگر هنوز در رها کردنش مشکل دارید، صحبت با یک مشاور را در نظر بگیرید تا بتوانید در بهبود رابطه با همسر خود دست بالا را داشته باشید.

راه بهبود رابطه با همسر

۹- منصفانه رفتار کنید

وقتی در حین بحث و جدال هستید، در استفاده از موارد مطلقی مانند همیشه یا هرگز، برای متهم کردن همسرتان در هنگام دعوا خودداری کنید. در این استدلال، هر وقت هر یک از شما حرفی زد که درواقع منظور شما نبوده است، از یک کد آن را پس می‌گیرم، استفاده کنید. به شوهر خود یادآوری کنید که او را دوست دارید و برای یافتن راه حل تلاش می‌کنید، تا راه را برای سازش باز کنید. هر دوی شما باید بدانید که چه موقع باید عذرخواهی کنید. عشق گاهی اوقات به معنای گفتن متاسفم است. در اینجا توصیه‌هایی برای انجام اولین مبارزه بزرگ شما وجود دارد.

۱۰- با هم آشپزی کنید

تهیه یک وعده غذایی جدید با هم، باعث تقویت رابطه بین شما و همسرتان می‌شود. تجربه حسی پخت و پز و ایجاد یک ظرف یا میان وعده‌ای عاشقانه، بسیار بهتر از آشپزی آن هم به شکل تنهایی است! با اینکه این کار را همیشه نمی‌توانید انجام دهید، اما گاهی اوقات وارد آشپزخانه شوید و در امور آشپزی به او کمک کنید.

[su_box title=”همچنین بخوانید: ” style=”bubbles box_color=”#a631a8″ radius=”20″]

[su_animate type=”shake” duration=”0.5″] چگونه صبور باشیم؟ [/su_animate]

[/su_box]

۱۱- شوخ طبع باشید

بیش از حد حساس نباشید، این کار را برای همسرتان غیرممکن می‌کند که اگر کاری احمقانه انجام دهد، ممکن است باعث آزارتان شود. با یک شوخی بخندید تا به او نشان دهید که یک شریک زندگی بی‌دغدغه هستید و این باعث بهبود رابطه بین شما و همسرتان می‌شود.

۱۲- بدانید چه موقع گوش دهید

بعضی اوقات، شما یا شریک زندگی خود فقط باید ناامیدی‌های روزتان را تخلیه کنید. از آنجا که شوهرتان شما را دوست دارد و می‌خواهد احساس بهتری داشته باشید، ممکن است پیشنهادهایی را ارائه دهد که می‌تواند نتیجه معکوس در نظر گرفته شده را ایجاد کند. به راحتی می‌توانید استرس خود را علیه او برگردانید. هنگامی که می‌خواهید شنیده شوید و آرامش بگیرید، با او حرف بزنید و با این کار شما فقط یک ابزار قوی برای بهبود رابطه با همسر خود ایجاد کرده‌اید.

تقویت و بهبود رابطه با همسر

۱۳- وقتی را برای آرامش بیشتر فراهم کنید

از  یادآوری مکرر به همسرتان به محض اینکه از کار به خانه برگشت یا یادآوری کارهایی که باید انجام دهد مانند تعمیر ماشین لباسشویی یا شرکت در جشن تولد خواهرزاده خود، خودداری کنید. همسرتان باید بفهمد که شما فقط دلتان برای او تنگ شده است، اما ممکن است احساس بدی داشته باشد که به شما بگوید برای مدتی او را رها کنید. هر زمانی که به تنهایی احتیاج داشتید، چه ۱۵ دقیقه و چه یک ساعت، با او صادق باشید و برعکس! شما نباید بگویید که مرا آزار نده، بلکه شما درمورد یک نیاز مهم که هر دو به آن احترام می‌گذارید، باید بتوانید به وضوح با یکدیگر ارتباط برقرار کنید.

۱۴- مسئولیت مالی داشته باشید

پول یکی از عوامل اصلی فشار در رابطه زناشویی است، به ویژه در این اوقات سخت اقتصادی! هر دوی شما به این اطمینان نیاز دارید که بدانید هر کدام به موقع صورتحساب را پرداخت می‌کنید و خریدهای غیرضروری را انجام نمی‌دهید. برای صورتحساب‌ها یک حساب مشترک ایجاد کنید، اما برای خرید‌های خود حساب‌های جداگانه‌ای نیز نگه دارید و البته مطمئن شوید که هر دو مبلغی را برای پس انداز نگه می‌دارید تا به اهداف مشترک آینده خود کمک کنید. مهمتر از همه، مهم است که از نظر مالی با یکدیگر صادق باشید. اگر در پرداخت به موقع قبض مشکل دارید، نباید این موضوع را از همسر خود مخفی نگه دارید.

[su_box title=”همچنین بخوانید: ” style=”bubbles box_color=”#a631a8″ radius=”20″]

[su_animate type=”shake” duration=”0.5″] چگونه صحبت کنیم؟ [/su_animate]

[/su_box]

۱۵- با یکدیگر خوب صحبت کنید

اگر در دعوایی که با شوهرتان داشتید، آن را برای دوستان یا اعضای خانواده خود تعریف می‌کنید، حتی پس از بخشش و فراموش شدن، ممکن است آن‌ها شما را نبخشند. اینکه همسرتان را در مقابل دیگران کوچک جلوه دهید، حتی اگر او واقعاً شما را عصبانی کرده باشد، خیانت است! مسائل شخصی شما باید شخصی بمانند تا مشکلی در حلقه اجتماعی و خانوادگی ایجاد نکنید. وقتی شما از هیبت او صحبت می‌کنید لذت می‌برند، همانطور که برعکس او شما را در مقابل خانواده و دوستان مورد ستایش قرار می‌دهد. این یکی از مهمترین موارد در بهبود رابطه با همسر است.

راهکار بهبود رابطه با همسر

۱۶- بازیگوش باشید

حتی اگر زندگی پُر از استرس است، با پیشنهاد برای ورزش، بازی‌های ویدیویی، پیاده‌روی در پارک یا سایر فعالیت‌های روحی، جنبه بازیگوشی و شیطنت خود را نشان دهید. این سمت از شخصیت خود را مرتباً بروز دهید و به همسرتان یادآوری کنید که چقدر سرگرم‌کننده هستید. حتی اگر شما بدترین بازیکن دارت باشید، با خنده از عدم مهارت شما (به جای غر زدن یا ناامید شدن) به او اجازه می‌دهید تا شما را به این روش ستایش کند.

۱۷- در خواسته‌های یکدیگر کوتاهی نکنید

زندگی پر از مسائل مختلف است، اما اگر شریک زندگیتان از شما می‌خواهد که به دنبال چیزی در اینترنت بگردید یا یک مقاله برای او پیدا کنید، انجام این کار را در اسرع وقت در اولویت کاری خود قرار دهید. وقتی به همسرتان نشان می‌دهید که درخواست‌های او برای شما مهم است و برای نیازهای او ارزش قائل هستید، این باعث می‌شود که مشارکت شما با او بیشتر شود. در مقابل، اگر هرکدام از شما بگوید، چند روز دیگر به آن می‌رسم، اکنون به نوعی مشغول هستم، می‌تواند احساسات آزار دهنده ای ایجاد کند. البته برخی از درخواست‌ها همان لحظه قابل انجام نیستند و شما ممکن است نتوانید کارهای مهم خود را برای انجام آن کنار بگذارید، اما شوهر خود را هفته‌ها منتظر نگذارید. فقط در اسرع وقت این کار را انجام دهید.

[su_box title=”همچنین بخوانید: ” style=”bubbles box_color=”#a631a8″ radius=”20″]

[su_animate type=”shake” duration=”0.5″] بهبود روابط زناشویی با قانون جذب ؛ چگونه یک زندگی عاشقانه داشته باشیم؟ [/su_animate]

[/su_box]

۱۸- بپذیرید که هر دو گاهی اوقات لحظه سختی خواهید داشت

گاهی اوقات وقتی استرس داریم، خسته می‌شویم. بنابراین اگر همسرتان با یک نظر کوتاه به شما پاسخ داد، با او دعوا و بحث نکنید. فقط آن را به عنوان نشانه‌ای از فشار روانی و توانایی پاسخگویی بالغ‌تر در لحظه بپذیرید و اگر او اظهار بی‌ادبی شما را ناشی از سندرم پیش از قاعدگی می‌داند، بهتر است که کنار بروید تا اینکه برای یک چیز احمقانه درگیر شوید. عذرخواهی می‌تواند کمی دیرتر انجام شود اما می‌تواند بهبود رابطه با همسر کمک کند.

۱۹- تقسیم کارها را انجام دهید

تقسیم کار در رابطه بین زن و شوهر، موضوعی است بین مشاوران ازدواج با زوجینی که دچار مشکل هستند. شما می‌توانید با گفتگو با یکدیگر درمورد اینکه کدام پروژه‌های خانگی را بر عهده دارید، از کینه‌ها اجتناب کنید. شاید شما با کشتن عنکبوت‌ها و بیرون آوردن سطل زباله مشکلی نداشته باشید و همسرتان نیز رابطه‌اش با جارو برقی خوب باشد! برنامه خود را بدون هیچ برچسب زنانه و مردانه‌ای تنظیم کنید و این مهم است که بنشینید و بحث کنید که کدام کار خانه شما را آزار می‌دهد، کدام یک را می‌خواهید تجربه کنید و کدام یک را نمی‌خواهید انجام دهید مانند گردگیری یا جاروبرقی کشیدن!

کلام آخر

مثلاً به همسرتان بگویید که وقتی از محل کار به خانه می‌آیم، به آغوش بیشتری نیاز دارم یا می‌خواهم بیشتر تنها باشم. همسر شما قادر به خواندن ذهنتان نیست و آن‌ها می‌خواهند بدانند که چگونه توجه شما را بهتر جلب کنند. شما نیز نیاز خود را بیان می‌کنید و هیچ کینه‌ای ایجاد نمی‌شود و شما یک ابزار عالی برای بهبود رابطه با همسر خود دارید که می‌توانید بارها و بارها از آن استفاده کنید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید