۷ راه برای مقابله با موقعیت بد کاری و تغییر دیدگاه حرفه ای خود نسبت به کارتان

مقابله با موقعیت بد کاری
مقابله با موقعیت بد کاری

فهرست مطالب

جامعه به تدریج به سمت پذیرفتن این مفهوم می رود که باید مقابله با موقعیت بد کاری را آموخت و به دنبال کاری باشیم که از آن لذت می‌بریم و از شرایطش استقبال می‌کنیم. اما برای خیلی ها، کاری که دارند عذاب آور است و بیشتر باعث نارضایتی آنها می شود تا لذت.

این می تواند چندین دلیل داشته باشد. شاید شما صرفاً به خاطر پول در موقعیت انجام این کار قرارگرفته باشید، شاید تازه می‌خواهید وارد کار شوید و هنوز کاری که میخواهید را به دست نیاورده اید، حتی ممکن است تنها به این خاطر باشد که این شغل تنها گزینه شما در آن زمان بوده است.

صرف نظر از اینکه چرا شما در شغلی هستید که دوست ندارید، حقیقت این است که این موقعیت، تا زمانی که توانایی ایجاد مسیر دیگری و راهی برای مقابله با موقعیت بد کاری برای خودتان پیدا کنید ، همچنان واقعیت شما خواهد بود. درنهایت، به شما بستگی دارد که چطور واقعیت خود را شکل می دهید. در این راستا می توانید با خواندن ۴ راهکار علمی وقطعی برای جلوگیری از فرسودگی شغلی را یاد گرفته و به کار ببندیم. هم استفاده کنید.

آیا ترجیح می دهید هر روز با نگرشی منفی به کار خود ادامه دهید، یا با نگرشی مثبت سر کار حضور داشته باشید؟ اگر گزینه دوم انتخاب شما باشد، در اینجا ۷ راه وجود دارد که می توانید برای مقابله با موقعیت بد کاری و تغییر دیدگاه حرفه ای خود از آن استفاده کنید.

 منبع نارضایتی تان را پیدا کنید

 

علت نارضایتی از کار
علت نارضایتی از کار

بسیاری از مردم می گویند که شغل خود را دوست ندارند، ولی تعداد کمی واقعاً می‌دانند که چرا از آن راضی نیستند. مشکل اینجاست که شما ممکن است تنها از چند چیز کوچک ناراضی باشید، اما از آنجایی که انتخاب می کنید بگویید به طور کلی از شغلتان راضی نیستید،[su_highlight background=”#d991e3″ color=”#000000″ class=””]ممکن است بخش‌‌های شگفت‌انگیز شغلتان، که آن را ارزشمند می سازند، در نظر نگیرید.[/su_highlight]

کمی زمان بگذارید و علت نارضایتی تان را پیدا کنید. آیا با میزان حقوقتان مشکل دارید؟ آیا افرادی در محل کارتان وجود دارند که زندگی حرفه ای شما را سخت می‌کنند؟ آیا زمان زیادی را برای رفت و آمد به محل کار صرف می کنید؟ آیا حجم کاریتان زیاد است و فرصت نمی کنید به خودتان و دیگر ابعاد زندگی تان رسیدگی کنید؟

مساله هر چیزی که باشد، مهم این است که مشکلات را یادداشت کنید تا متوجه شوید از کدام قسمت کار ناراضی هستید. همچنین این کار به شما نشان خواهد داد که شما به طور کلی از شغلتان ناراضی نیستید، بلکه با بخشی از آن مشکل دارید.

 روی جنبه‌های مثبت شغل خود تمرکز کنید

مهم نیست دیدگاهتان در حال حاضر چقدر بد است. حقیقت این است که همیشه جنبه های مثبتی در هر موقعیت شغلی وجود دارد. فقط گاهی پیدا کردن آنها کمی سخت تر است. این نکات مثبت، در هر بخشی از روز کاری پیدا می شوند. این بستگی به شما دارد که چطور با آنها برخورد می کنید، از آنها انرژی می گیرید یا انها را نادیده می گیرید. برخی از این جنبه های مثبت عبارتنداز:

یک استراحت طولانی در زمان ناهار و چند استراحت کوتاه که به شما فرصتی برای تجدید انرژی می دهد.
نزدیک بودن به خانه، بنابراین لازم نیست صبح و غروب استرس رفت و آمد را داشته باشید.
حقوق بیشتر که شما را به سبک زندگی دلخواهتان نزدیک می‌کند.
همکارانی مثبت که به شما انرژی می دهند و شما را برای روز کاریتان آماده می‌کنند.
توانایی کمک غیر مستقیم به افراد از طریق کار یا خدمتی که ارائه می دهید.

این‌ها تنها مثال‌هایی هستند برای یادآوری بخش‌های خوب کار شما، البته اگر به دنبال آن هستید!
زمانی که نکات مثبت و شادی بخش کارتان را پیدا کردید، در طول روز تمرکز خود را روی آنها گذاشته و عملکردتان را بهبود بخشید. هر کدام از این موارد به شما کمک می کند که برای مقابله با موقعیت بد کاری و تغییر آن تلاش کنید.

 هدفی بزرگتر در شغل خود پیدا کنید

 

پیگیری اهداف
پیگیری اهداف

[su_note note_color=”#a631a8″ radius=”10″ class=””]

یک شغل هرگز فقط یک شغل نیست. شغل شما انجام خدمتی است برای رساندن هدفی خاص به افرادی که برای آن پول می پردازند. به عبارت دیگر هر کاری که انجام می دهید، کمکی است برای رفع نیاز شخصی دیگر و بهبود کیفیت زندگی او.

[/su_note]

این بدان معنا نیست که همه مشاغل کیفیت یکسانی دارند، اما هر کاری مهم است و به چیزی کمک می‌کند. اگر نمی‌توانید این چیز را پیدا کنید، هدف شرکتی که با آن کار می‌کنید را در نظر بگیرید. اگر نمی توانید تاثیر فوری کار خود بر دیگران را ببینید، نگاهی به تاثیری که سازمان و شرکت شما به طور کلی دارد انداخته و بعد ببینید کار شما به آنها در رسیدن به این هدف چه کمکی می کند.
داشتن هدف به افراد احساس مثبت و انگیزه بیشتری برای انجام کار می دهد. همیشه یک هدف پنهان و اساسی وجود دارد. آن را در کارتان پیدا کرده و با آن هدف به کارتان ادامه دهید.

 ابعاد دیگر زندگی‌تان را لذت بخش تر کنید

اگر شما به نسبت از زندگی تان ناراضی هستید و هر روز هم سر کاری می‌روید که لزوماً از آن لذت نمی برید، مسیر و دیدگاه شما در زندگی، به زودی بهبود نخواهد یافت. احساس نارضایتی و بدبختی نسبت به تمام شرایط زندگی، راه زندگی کردن نیست!
ممکن است نتوانید شرایط را تغییر دهید،[su_highlight background=”#d991e3″ color=”#000000″ class=””]اما کنترل زندگی و نگرش شما در دست خودتان است. می توانید در زندگی شخصی تان تغییراتی ایجاد کنید که به تحمل پذیرتر شدن زندگی کاریتان کمک کنند.[/su_highlight]

به این فکر کنید که از زندگی چه می خواهید و چه کاری می توانید برای افزایش کیفیت زندگی تان انجام دهید. آیا اهدافی دارید؟ آیا کارهایی وجود دارند که میخواهید بیشتر انجام دهید؟ اغلب، زندگی حرفه‌ای ما تمرکزمان را از زندگی شخصی دور کرده و کنترل این بخش از زندگی را از دست می دهیم. تغییر شیوه زندگی می‌تواند باعث بهبود قابل توجه نگرش شما نسبت به موقعیت شغلی فعلی تان شود و شما را برای مقابله با موقعیت بد کاری آماده کند.

 مشخص کنید که دوست دارید چه کاری انجام دهید

اغلب همه می گویند که ترجیح می دهند کاری که در حال حاضر انجام می‌دهند را کنار بگذارند، اما نمی دانند و به این فکر نمی کنند که در عوض آن دوست دارند چه کاری انجام دهند. اگر کارتان را دوست ندارید، بهتر است متوجه شوید که دوست دارید مسیر شغلی جایگزین تان چه شکلی باشد. اگر کار فعلی تان را انجام نمی دادید، دوست داشتید شغل جدید و بهترتان چه شکلی باشد؟

چه موقعیت شغلی داشته باشید؟ چه مسئولیت هایی به عهده بگیرید؟ چه تاثیری برجای بگذارید؟ چه مقدار حقوق دریافت کنید؟ چرا این کار را به کار قبلی خود ترجیح می‌دهید و چطور این کار باعث بهبود وضعیت فعلی شما خواهد شد؟ مشخص کنید که ترجیح شما انجام چه کاری است، تا زمانی که فرصتی مناسب پیش می آید، بتوانید اولین قدم خود را به سمت یک زندگی جدید و مقابله با موقعیت بد کاری بردارید.

 برای رسیدن به اهداف شغلی جدیدتان برنامه ریزی کنید

 

برنامه ریزی کاری
برنامه ریزی کاری

اگر مسیر شغلی بهتری در ذهنتان دارید، به سادگی لازم است که از کار فعلی تان خارج شده و وارد حیطه ای شوید که دوست دارید. بنابراین نیاز به برنامه ریزی دارید – برنامه ای که در به دست آوردن موقعیت حرفه‌ای موردنظرتان به شما کمک کند.
آنچه برای رسیدن به شغل دلخواهتان نیاز است را پیدا کنید. آیا به تحصیلات بیشتری نیاز دارید؟ آیا الزاماتی وجود دارد که که باید به دست آورید؟ چه موانعی را باید از سر راه بردارید؟

برنامه شما بسته به تفاوت های موجود بین شغل فعلی و شغل دلخواهتان، می تواند وسعت متفاوتی داشته باشد. اما اگر هر روز طبق برنامه، برای رسیدن به اهدافتان کار کنید و قدم های لازم را بردارید، به موقع به هدفتان خواهید رسید. مشخص کنید چه کارهایی باید انجام دهید، برنامه ریزی و زمان بندی کنید، و اهدافتان را عملی کنید و گامی به سوی مقابله با موقعیت بد کاری خود بردارید.

 در این فاصله روی کارتان کنترل داشته باشید

[su_note note_color=”#a631a8″ radius=”10″ class=””]

بخشی از مقابله با موقعیت بد کاری، پذیرش آن است. شما نمی توانید همه چیز زندگی کاریتان را یک شبه تغییر دهید. لازم است بپذیرید، تا زمانی که بتوانید به موقعیتی برسید که واقعاً برایتان لذت بخش است، شغل فعلیتان را خواهید داشت.

[/su_note]

با این حال می توانید پذیرش کار فعلی خود را راحت تر کنید. کنترل اوضاع و کارتان را در دست داشته باشید، حتی اگر به این معنی باشد که باید تغییراتی را ایجاد کنید که دوست ندارید (البته اگر می‌توانید)، یا کنترل کاری که به شما داده شده است را به دست بگیرید، تغییرات می‌توانند تناسب بیشتری با نیازهای شما ایجاد کنند.

[su_highlight background=”#d991e3″ color=”#000000″ class=””]منظم باشید و کارتان را با قدرت به سمت فردایی بهتر هدایت کنید. به هر حال، الان این واقعیت شماست![/su_highlight]

سخن آخر

[su_note note_color=”#a631a8″ radius=”10″ class=””]

درست است که کار شما نمی‌تواند در یک لحظه تغییر کند، اما نگرش شما می‌تواند، و ارزشمندترین ابزاری که در این شرایط در اختیار دارید، خودتان هستید. به جای منفی باقی ماندن نسبت به زندگی کاری که دارید، فکرتان را را در جهت منافع خود به کار بگیرید و نگرش بهتری را پرورش دهید، تا برای آینده ای که می‌خواهید بهترین برنامه ریزی را انجام دهید.

[/su_note]

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید