۴ راهکار علمی وقطعی برای جلوگیری از فرسودگی شغلی را یاد گرفته و به کار ببندیم.

جلوگیری از فرسودگی شغلی
جلوگیری از فرسودگی شغلی

فهرست مطالب

[su_note note_color=”#a631a8″ radius=”10″ class=””]

۴ راهکار علمی برای جلوگیری از فرسودگی شغلی

[/su_note]

نتایج یک نظرسنجی از شرکت گالوپ نشان داد که هر کارمند آمریکایی، متوسط ۴۷ ساعت را به صورت هفتگی در دفتر کار خود می گذراند. برای بنیانگذاران استارتاپ، این ساعت کاری حتی می تواند بیش از این باشد که در نهایت فرسودگی شغلی، فشار جسمی و روانی را برای آنها به همراه خواهد داشت. باید از جلوگیری از فرسودگی شغلی را بیاموزیم.

با وجودی که شروع یک کسب و کار جدید می تواند بسیار هیجان انگیز و برانگیزاننده باشد، تعجیل اولیه برای راه اندازی آن استارت آپ، همیشه کارساز نخواهد بود. آموختن جلوگیری از فرسودگی شغلی لازم است.چنانچه درگیر استرس و مسئولیت های روزمره مدیریت کسب و کار خود شوید، به راحتی ممکن است که احساس در هم شکستگی و فرسودگی شغلی کنید، به خصوص زمانی که برای ساعات طولانی کار می کنید.

اگر مواظب نباشید، همه این عوامل به ایجاد مانعی به نام فرسودگی شغلی منجر خواهد شد که هر کارآفرین را تهدید می کند. این فرسودگی می تواند باعث خستگی، تحریک پذیری و زودرنجی و کاهش بهره وری شود. این مشکلات، می توانند به توانایی های حل مسئله و تفکر خلاق شما آسیب برسانند.

در طول زمان، کلینیک مایو گزارش داد که فرسودگی شغلی، حتی می تواند در بیماری های قلبی و دیابت نوع ۲ نیز نقش داشته باشد. در عین حال احتمال سوء مصرف مواد را نیز افزایش می دهد.

به تعادل رسیدن برای جلوگیری از فرسودگی شغلی جهت حفظ سلامتی و موفقیت طولانی مدت ضروری است، حتی اگر بنیانگذاران استارتاپ، بار کاری سنگینی داشته باشند. خوشبختانه، چند استراتژی با پشتوانه علمی به شما کمک می کنند تا از فرسودگی شغلی در امان باشید و نتایج بهتری را در کسب و کار خود بدست آورید و جلوگیری از فرسودگی شغلی را اولویت قرار دهید.

[su_note note_color=”#a631a8″ radius=”10″ class=””]

۱. قبل از اینکه علائم فرسودگی را حس کنید، استراحت نمایید.

[/su_note]

جلوگیری از فرسودگی شغلی
جلوگیری از فرسودگی شغلی

اگرچه بسیاری از کارآفرینان مشهور برای موفقیت کسب و کارشان، از ۶۰ تا ۱۰۰ ساعت کار در هفته استقبال می کنند، اما تحقیقات نشان می دهد که این میزان از کار بیش از حد، در طولانی مدت اثری منفی خواهد داشت. کار بیش از حد در طول زمان، منجر به فرسودگی شغلی شدید می شود و حتی ممکن است که هیچ کمکی نیز به بهره وری شما نکند.

همانطور که در مقاله گزارش بررسی کسب و کار هاروارد آمده است: “بر اساس مطالعه ای از ارین رید مشاور، استاد دانشکده کسب و کار دانشگاه Questrom بوستون، مدیران نمی توانند تفاوت بین کارمندانی که واقعا ۸۰ ساعت در هفته کار کرده اند و کسانی که فقط وانمود به کار کردن می کنند را بیان نمایند… رید نتوانست شواهدی پیدا کند که تفاوت تلاش کارمندانی که کمتر کار می کنند و کارمندان زحمتکش را نشان دهد.”

کار بیش از حد، منجر به افزایش بهره وری نمی شود. برای بسیاری از اشخاص، این امر فقط آنها را بیشتر و بیشتر خسته می کند و ریسک اشتباهات گران قیمت را افزایش می دهد. برای جلوگیری از فرسودگی شغلی، برای خودتان استراحت بیشتری قائل شوید. حتی یک پیاده روی کوتاه، می تواند باعث آرامش ذهنی مفید و وضوح شود.

[su_note note_color=”#a631a8″ radius=”10″ class=””]

۲. برای کارتان معنایی بیابید.

[/su_note]

هدف در کار
هدف در کار

بنیانگذاران استارتاپ، هرگز نباید یک ایده بالقوه کسب و کار را تعقیب کنند، فقط به دلیل اینکه به نظر می رسد یک فرصت خوب برای درآمدزایی است. برای اینکه بتوانید برای طولانی مدت انگیزه ادامه کار را داشته باشید، باید ایده های با ارزشی را دنبال کنید که واقعاً به آن علاقه مند هستید و برایتان معنا دارد.

این مورد در طی مکالمه ایمیلی اخیر با کریس فری، بنیانگذار مراکز بازیابی بوکا، کاملاً نشان داده شد. فری توضیح داد: “از آنجا که من معتاد به مواد مخدر بودم، لذا انگیزه ایجاد یک مرکز درمانی برای معتادان را داشتم. من می دانم که این مساله، چقدر می تواند مضر باشد.

این امر به من انگیزه می دهد تا کار هر روزه ام را به ثمر برسانم، زیرا کارم برای من معنا دارد. مهم نیست که در کدام صنعت کار می کنید، مهم این است که آنچه به شما در ادامه کار کمک می کند را بیابید.
تمایلات فری، توسط تحقیقات علمی پشتیبانی می شود. مصاحبه APA با هوارد اس. فریدمن نشان داده که کار در شغلی که برایتان معنا دارد، با طول عمر نیز مرتبط است. حتی اگر شرایط استرس زا بوجود بیاید، یافتن معنای بیشتر در کارتان تضمین می کند که دچار فرسودگی شغلی نشوید.

بیشتر بخوانید: مصاحبه شغلی موفق؛ چطور به شغل مورد علاقه‌مان برسیم؟

[su_note note_color=”#a631a8″ radius=”10″ class=””]

۳. با یادگیری مداوم، ایجاد خلاقیت کنید.

[/su_note]

یادگیری همواره در کار
یادگیری همواره در کار

یادگیری بعد از فارغ التحصیلی از مدرسه، متوقف نمی شود. همانطور که آدام سینیکی برای The Bioneer توضیح داده است، پایه عصب شناسی بدان معنا است که یادگیری چیزهای جدید در بزرگسالی، مغز شما را وادار به برقراری ارتباطات جدید می کند. این امر به مغز اجازه می دهد تا با طراحی تجارب یادگیری در یک حوزه خاص با درنظر گرفتن سایر چالش ها، راه حل های خلاقانه تری را ارائه دهد.

با وجودی که مطمئنا می توانید مهارت های جدیدی را که مربوط به کارتان برای بهبود نوروپلاستی شماست یاد بگیرید، اما یادگیری صرفا به این موارد محدود نمی شود. در واقع بهبود تفکر خلاق، می تواند ناشی از یادگیری نواختن یک ساز موسیقی، آشپزی با دستور العمل جدید یا حتی به خاطر سپردن شعر باشد.

همانطور که در حیطه های خارج از شغل تان به یادگیری ادامه می دهید، مغز شما برای مقابله با مشکلاتی که در محل کار ایجاد می شود مجهز تر خواهد شد. راه حل های خلاقانه و نوآورانه، تفکر شما را تازه نگه می دارد. بنابراین می توانید از احساس یکنواختی که اغلب پیش از فرسودگی شغلی بوجود می آید جلوگیری کنید.

برای مطالعه بیشتر: با تکنیک مدیریت زمان آشنا شوید

[su_note note_color=”#a631a8″ radius=”10″ class=””]

۴. روابط خود را در اولویت قرار دهید.

[/su_note]

اولویت روابط
اولویت روابط

گرچه برخی نظرات مبنی بر این هستند که شما برای رشد موفقیت آمیز در کسب و کار خود، باید از روابط ویژه تان کمی عقب نشینی کنید، اما در واقع این روابط می توانند به حد لازم از استرس ناشی از کار جلوگیری کنند. در حقیقت، مطالعه مشهور ۸۰ ساله هاروارد در مورد رشد بزرگسالان نشان داد که “روابط گرم” بزرگ ترین پیش بینی کننده خوشبختی در زندگی است.

این روابط با خانواده یا دوستان، صرفا منجر به فرار شما از استرس کاری نمی شود. در بسیاری از مواقع این روابط، فرصتی برای صحبت در مورد وضعیت تان با افرادی که به شما نزدیک هستند فراهم می کند که این امر به نوبه خود به کاهش استرس و جلوگیری از فرسودگی شغلی کمک می کند.

به عبارت دیگر، ایجاد وقت برای برقراری روابط صمیمانه و دوست داشتنی با دوستان و خانواده به شما کمک می کند تا خوشحال باشید و از استرس زایی خودداری کنید. صحبت کردن در مورد مسائلی که در استارت آپ خود با آن روبرو هستید، حتی می تواند به شما کمک کند تا به ایده های جدیدی دست یابید و از کلیشه ها رها شوید. نادیده گرفتن این روابط به دلیل داشتن اوقات سخت در محل کار، فقط باعث ایجاد مشکلات بیشتر برای رفاه عمومی شما خواهد شد.

ساعات طولانی و شرایط استرس زا، بخشی طبیعی از زندگی استارتاپی است. اما لازم نیست که به آنها اجازه دهید که باعث فرسودگی شغلی شما شوند. با بکارگیری این استراتژی ها، می توانید با این وضعیت مشکل ساز کنار بیایید تا بتوانید به تعادل رسیده و بهره وری بیشتری داشته باشید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید