۵ نکته اصول مدیریتی تیم که می تواند مدیران تیم را از سردرگمی در کار و هدایت تیم نجات دهد.

اصول مدیریتی تیم
اصول مدیریتی تیم

فهرست مطالب

[su_note note_color=”#a631a8″ radius=”10″ class=””]

۵ نکته مدیریتی برای جلوگیری از سردرگمی مدیران تیم

[/su_note]

اصول مدیریتی تیم نظیر القاء ذهنیت رشد در کارمندان شما یا رهبری همراه با همدلی، می توانند برای شما و آنها به طرزی قابل توجه دست و پا گیر باشند. اما زمانی که مسئولیت مدیریت یک تیم بزرگ را به عهده دارید، این چالش حتی ممکن است که بیشتر هم باشد.
هرچه تیم شما بزرگتر باشد، توجه به تک تک افراد آنطور که شایسته شان است مشکل تر می شود، آنهم وقتی که شما برای سایر کارهای مدیریتی نیز به دنبال زمان می گردید. اگر مواظب نباشید به آسانی در هم خواهید شکست و یا اجازه می دهید که برخی از مسئولیت ها نادیده گرفته شوند.
اما خبر خوب این است که اصول مدیریتی تیم  و نظارت بر یک تیم بزرگ، چندان غیر ممکن نیست. شما با استفاده از این پنج روش اساسی مدیریتی، آمادگی بهتری بدست خواهید آورد تا تیم خود را به سمت موفقیت بکشانید.

[su_note note_color=”#a631a8″ radius=”10″ class=””]

۱. کانال های ارتباطی را باز کنید.

[/su_note]

کانال های ارتباطی
کانال های ارتباطی

در بحث اصول مدیریتی تیم، با وجود تیم های بزرگ تر، ملاقات تک به تک با هر کدام از اعضای تیم به مراتب دشوارتر است. اما این بدان معنا نیست که ارتباطات باید به کناری گذاشته شوند. حتی تازه وارد ترین عضو تیم شما نیز، نیاز به توجه دارد تا حس کند که حضورش در آن جمع ارزش دارد.

به عنوان راه حل، از سایر کانال های ارتباطی نظیر Slack و Basecamp برای پیگیری ارتباط با کارمندانتان استفاده کنید. وقتی اعضای تیم از وجود این کانال های اضافی برای ارتباطات دو طرفه آگاه می شوند، به احتمال زیاد بیشتر و بهتر می توانند به روز باشند و به شما یاری برسانند.

[su_note note_color=”#a631a8″ radius=”10″ class=””]

۲. در هر زمان ممکن، کارها را محول کنید.

[/su_note]

مدیریت تکفکیک کارها
مدیریت تکفکیک کارها

هرچه تیم شما رشد می کند، بار کاری تان نیز به همان نسبت رشد خواهد کرد و شما قادر نخواهید بود که همه این موارد را به تنهایی مدیریت کنید. محول کردن کارها به افراد مناسب به شما کمک می کند که از فرسودگی شغلی اجتناب کنید، بهره وری کلی تیم را بهبود بخشید، زمان بیشتری برای مدیریت تک تک اعضای تیم داشته و حتی زمان بیشتری برای انجام امور شخصی خود داشته باشید.

در واقع بر اساس مطالعه ای که بنیاد روانشناسی Frontiers انجام داد، محول کردن کارها، رفتارهای جستجوی بازخورد را در بین کارمندان بهبود بخشیده و منجر به نتایج قوی تری می شود.در پایان قرن بیستم، اندرو کارنگی ثروتمندترین مرد جهان شد. در میان خصوصیات بسیاری که داشت، باید گفت که یکی از بارزترین آنها، محول کردن کار بود.

زمانی که ادعای دوست خود را در مورد رسیدنش به محل کار در ساعت ۷ صبح شنید، جمله معروفی را در پاسخ وی گفت: “شما باید مرد تنبلی باشید اگر ۱۰ ساعت طول می کشد تا کارهای یک روز را انجام دهید … من ظرف یک ساعت، کارهایم را به نتیجه رساندم و تمام پیشنهاداتم را ارسال کردم. کار روزانه من به پایان رسید و الان آماده ام که بیرون بروم و خوش باشم.”

 

ارتباط موثر

ارتباط موثر چه تاثیری در کار و زندگی خصوصی ما خواهد داشت؟

اکنون بخوانید

 

[su_note note_color=”#a631a8″ radius=”10″ class=””]

۳. درگیری های بالقوه را مدنظر داشته باشید.

[/su_note]

مدیریت تیم
مدیریت تیم

درگیری ناسالم در تیم های بزرگ می تواند به همان اندازه که در یک گروه کوچکتر مخرب است، تخریب کننده باشد. اشخاص در مقابل هم قرار گرفته و وحدت آنها به سرعت مختل می شود. این امر، می تواند منجر به افزایش گردش مالی کارمندان و تجربه نامناسب برای مشتریان شود.
در تجربه مدیریت و به عنوان رهبر تیم خود، باید انتظارات شفافی در مورد نحوه رسیدگی به درگیری در تیم داشته باشید و بپذیرید که باید نقش فعالی در حل و فصل اختلافات داشته باشید. داشتن تماس با محیط کار، به شما کمک می کند تا مسائل بالقوه را شناسایی کنید و بتوانید قبل از رخ دادن آنها اقداماتی انجام دهید.

[su_note note_color=”#a631a8″ radius=”10″ class=””]

۴. به تصویر بزرگ نگاه کنید.

[/su_note]

دیدگاه مدیریتی
دیدگاه مدیریتی

با داشتن یک تیم بزرگ تر، توانایی ارزیابی عینی کیفیت خروجی هر کدام از کارمندانتان از همیشه مهم تر می شود. نگاهی به فرآیندها، روش های ارتباطی و حتی نقش های فردی از یک چشم انداز وسیع به شما کمک می کنند نقاطی را که تیم احتمالا انسجام و کارآمدی کمتری دارد را شناسایی کنید.

وظایف مدیریت ذره بینی (Micro-management) همچنان مهم هستند، اما برداشتن گامی به عقب و زوم کردن روی مسائل به شما کمک می کند که نیازمندی های تنظیم مجدد اهداف را بهتر شناسایی کنید و یا تنظیماتی برای بهبود اثرگذاری تیم خود داشته باشید. تغییراتی که تأثیر مثبتی بر فرهنگ و گردش کار همه اعضای تیم می گذارند، می توانند تأثیر کلی بیشتری بر بهره ‌وری و رضایت محیط کار داشته باشد.

[su_note note_color=”#a631a8″ radius=”10″ class=””]

۵. قدرت مربیگری را در وجودتان آزاد کنید.

[/su_note]

اصول مدیریتی
اصول مدیریتی

در مباحث اصول مدیریتی تیم، بهترین رهبران بعنوان مربیانی فعالیت می کنند که سطح عملکرد افراد اطراف خود را بالا می برند. متأسفانه، با وجود یک تیم بزرگ ، شما ممکن است ظرفیت کافی برای ارائه مشاوره به ازای هر استخدام جدید را نداشته باشید. محول کردن کارها، یک گزینه کلیدی است تا اعضای مجرب تری را برای خدمت در این رابطه اختصاص دهید. همانطور که رئیس و مدیر عامل شرکت جنرال موتورز ماری بارا گفته است: “همه رهبران خوب، باید برای رشد شغلی اعضای تیم خود سرمایه گذاری کنند … همکاران، نقطه نظرات های خوبی در مورد شما دارند که شاید شما از این امر غافل باشید.”
صرف نظر از اندازه تیمی که مدیریت می کنید، بسیاری از اصول رهبری موفق یکسان هستند. با این حال، با درنظر گرفتن تیم خود در مقیاسی بزرگ تر، آماده می شوید تا به هر یک از اعضای تیم – و کل شرکتتان – برای صعود به قله های جدید کمک کنید.

دانستن اینکه چگونه  افراد موفق با این ۱۲ روش با افراد منفی و خطرناک کنار می آیند میتواند به یادگیری اصول موفقیت ومدیریت کمک شایانی کند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید