چطور میتوانیم وقتی با موانع واقعی زندگی روبرو می‌شویم شاد باشیم؟

زندگی شاد
زندگی شاد

فهرست مطالب

[su_note note_color=”#028ece ” radius=”10″ class=””]

در حال عبور از یک مسیر ناهموار در زندگی خود هستید؟

[/su_note]

در این مقاله چند ترفند درباره چگونه  شاد زیستن ،و داشتن زندگی امیدوار، مشتاق و پرشور را برای شما آورده‌ایم.

در سفر زندگی همه ما شکست خوردن را تجربه خواهیم کرد، با موانع مواجه شده یا با چالش‌های غیرمنتظره‌ای روبرو می‌شویم. گاهی این عوامل ناامید کننده به ما احساس استرس، افسردگی یا ستم دیدگی مطلق می‌دهند. اما زندگی و فعالیت‌هایش همچنان ادامه دارد.

[su_note note_color=”#028ece ” radius=”10″ class=””]

چگونه شاد باشیم

[/su_note]

شاد زیستن
شاد زیستن

برای شاد زیستن نه می‌توانیم آرزو کنیم مشکلات و دردسرها بروند و نه می‌توانیم آن‌ها را از بین ببریم. هر چند می‌توانیم مثبت اندیش باقی بمانیم و باور داشته باشیم که روزهای بهتری در راه است. همچنان ننشینید یا پنهان نشوید. برای دقایقی عصبانی شوید اما عصبانی نمانید. و به نشستن ادامه ندهید و بگذارید این آزمون‌ها و رنج‌ها بهترین را به شما بدهند.
در عوض باید برای از بین بردن هر تهدیدی که علیه ما وجود دارد حرکت کنیم. و باید کارهای بسیاری به کمک روح متعالی خود انجام دهیم.

نیک وجیک، سخنرانی انگیزشی این را به خوبی بیان می‌کند:

[su_highlight background=”#fe00ff  ” color=”#000000″ class=””]زندگی ممکن است الان برای شما خوب نباشد، اما تا زمانی که اینجا هستید و تا زمانی که ادامه می‌دهید و جلو می‌روید هر چیزی ممکن است. امیدوار بمانید.[/su_highlight]

اولین چیزی که ما باید تایید کنیم این است که ما در جهانی ناکامل زندگی می‌کنیم و مشکلات اجتناب ناپذیرند. این فکر ممکن است ترسناک به نظر برسد اما واقعیت است.

بنابراین اولین قدم برای زندگی و خوشبختی حتی در هنگام مواجهه با مشکلات، درک این موضوع است که ما قرار است در جاده‌ای که قصد سفر در آن را داریم به پستی و بلند برخورد کنیم. و همیشه نمی‌توانیم پیش بینی کنیم که چه زمانی اتفاق می‌افتند. اگر این طرز فکر را نگه‌داریم، با چشمان بسته به یک سد برخورد نمی‌کنیم.
حفظ این نگرش به ما کمک می‌کند تا مثبت و شاد بمانیم حتی زمانی که از لحظات سخت عبور می‌کنیم. زیرا ما فهمیده‌ایم که این وضعیت موقتی است.
امید مهم است زیرا می‌توان تحمل لحظه حال را از آن چه هست کمتر دشوار کند. اگر باور کنیم که فردا بهتر خواهد بود، می‌توانیم سختی‌های امروز را هم تحمل کنیم.
باید بپذیریم که مشکلات بخشی از زندگی واقعی هستند و رخ خواهند داد اما هرگز نباید بگذاریم تمام زمان و ذهن ما را احاطه و درگیر کنند. تمرکز بیش از حد روی چالش‌هایی که با آن‌ها روبرو شده‌ایم روح ما را شکننده و قلبمان را می‌شکند و انرژی و خوشبختی ما را می‌دزدد.
بخش بزرگی از خوشبختی ما به خودمان بستگی دارد. بنابراین در ادامه مقاله چند ترفند درباره اینکه چگونه در زندگی شاد، امیدوار، مشتاق و پرشور باشید برای شما آورده‌ایم.

[su_note note_color=”#028ece ” radius=”10″ class=””]

چگونه علی رغم مواجهه با موانع زندگی شاد زیستن را حفظ کنیم.

[/su_note]
[su_note note_color=”#9472c2 ” radius=”10″ class=””]

شاد زیستن
شاد زیستن
۱-ما باید در مواجه با کارها و رویدادها (وقایع) آگاه باشیم و سنجیده عمل کنیم تا هر از گاهی بتوانیم این مسائل را از ذهن خود دور کنیم.

[/su_note]
برای اینکه از میان مصیبت‌ها به هدف خود برسیم باید نظم شخصی و هدفمندی در زندگی را توسعه دهیم تا شرایط پیش آمده را بپذیریم. اما هرگز نباید گرفتار آن شویم. نمی‌توانیم این قضیه را نادیده بگیریم یا وانمود کنیم که اتفاق نیفتاده است.
با این حال نباید روز و شب، ذهن و فکر خود را درگیر این مصیبت و گرفتاری کنیم. ما باید آن چه را که در دست داریم کنترل کنیم و برای اصلاح آن تلاش کنیم. هر چه که در کنترل نیست را باید به روش خود کنار بگذاریم. روز و شب نگرانی و فکر کردن چیزی را عوض نمی‌کند.
بیش از حد فکر کردن و خودخوری در یک وضعیت، قضیه را ختم به خیر نخواهد کرد. بنابراین باید آن چه که می‌توانیم را انجام دهیم و ذهن خود را شاد کنیم. بارها و بارها به آن فکر کردن معمولا دودلی را افزایش داده و خوشبختی را کم می‌کند.
من فکر می‌کنم و فکر می‌کنم و فکر می‌کنم، من یک میلیون بار به خوشبختی فکر می‌کنم، اما هرگز، یکبار هم درون آن نبوده‌ام! جاناتان سافران فوئر
هر کدام از ما مسئول به دست آوردن خوشبختی خود است. ما باید خوشبختی را درخواست کنیم. آن را یک الزام و نیاز بدانیم و نه یک چیز خوب برای داشتن!
ما فقط نمی‌توانیم بگوییم من می‌خواهم خوشحال باشم. ما باید این کلمات را زندگی کنیم. کارهای کنیم که لذت و خوشبختی را به قلب ما آورده و لبخندی روی صورتمان بنشانند.

[su_note note_color=”#9472c2 ” radius=”10″ class=””]

۲- هرگز وارد بازی سرزنش کردن نشوید

[/su_note]
حتی اگر کسی باعث و بانی دردسرها و موانع سر راه ما شد، نباید انرژی خود را صرف عصبانیت بیش از حد کنیم. خالی کردن این خشم و آزردگی کار خوبی است اما هر چه زودتر باید از شرش خلاص شوید. اینکه به سرزش و خشم اجازه جولان دادن دهید، توانایی شما را برای درست فکر کردن و کار روی مشکل از شما می‌گیرند. علاوه بر این، بازی سرزنش و خشمی که به دنبال آن می آید به شما احساس بد می‌دهد نه حس خرسندی و خوشندی!
در وضعیت خشم، نارضایتی و آسیب دیدن باقی ماندن فقط به شما تنش عضله، سردرد و فک درد ناشی از فشار دادن دندان می‌دهد. بخشش خنده‌ بلند و نور را به زندگی شما باز می‌گرداند. جوان لاندن
نتیجه توجه و تمرکز روی رفتار دیگر واکنش بیش از حد است که باعث می‌شود سد سر راه ما مهمتر از چیزی که واقعا هست به نظر برسد. و مجبور شویم تلاش خود را برای دور کردن این مانع از مسیر به تاخیر بیندازیم.
برای زنده نگه‌داشتن امید باید روح خود را متعالی، قلب را خوش و بشاش و ذهن را خوش بین نگهداریم. می‌توانیم نیروی خود را از دست بدهیم یا آن را سفت بچسبیم و ازش به عنوان راهنمایی برای پیدا کردن راه حل مشکل خود استفاده کنیم.

قدرت درون ماست. وقتی آن را صرف خشم و سرزنش می‌کنیم، کنترل و فرمان را به دیگران واگذار می‌کنیم. وقتی برای بالا رفتن پیش قدم می‌شویم، فرمان را به دست می‌کنیم. ما باید قدرت خود را حفظ کنیم. لبخند بزنیم و از زندگی لذت ببریم.

[su_note note_color=”#9472c2 ” radius=”10″ class=””]

۳- باید تمرین صبر کنیم

[/su_note]
دردسرها می‌آیند و می‌روند و بیشتر مواقع اوضاع بهتری پیش روی ما نیست.
شاد باش و دلیلش هم به دنبالش خواهد آمد! (سخن ناشناس)
ما باید درعبور از طوفان صبور باشیم. چرا که وقتی همه چیز تمام شد و مسیر صاف و روشن شد همه قدرت و عواطف خود را صرف نکرده باشیم. منابعی که برای ادامه دادن نیاز داریم را داشته باشیم. حفظ صبر نیازمند داشتن آرامش و خونسردی است. وقتی آرام می‌مانیم، توانایی بهتری برای ارزیابی محیط اطراف و وضعیت حوادث داریم.

بنابراین می‌توانیم تصمیم بهتری برای حل نگرانی‌های موجود بگیریم. ما باید واقعیت شرایط را بپذیریم و عقلانیت و خرد خود را حفظ کنیم. بنابراین می‌توانیم با دقت ارزیابی کنیم که به چه چیزی نیاز داریم و چه کار باید بکنیم. وقتی صبوری خود را از دست می‌دهیم، مسائل را شخصی سازی می‌کنیم و شفاف فکر نمی‌کنیم، تمرکز و اعتقاد خود را از دست می‌دهیم.
حفظ آسودگی و آرامش به تعالی روح ما کمک می‌کند که باعث ارتقای اعتماد به نفس و با ثبات قدم ادامه دادن می‌شود.

[su_note note_color=”#9472c2 ” radius=”10″ class=””]

۴- خوشبختی ما به خودمان بستگی دارد

[/su_note]

ما نمی‌توانیم از دیگران بخواهیم کاری کنند یا چیزی بگویند تا ما احساس شادی کنیم. هر چقدر تجربیاتمان بیشتر می‌شود، می‌فهمیم که زندگی ترکیبی از خیر و شر، لحظات ناراحت کننده و لحظات شاد، لطف و خیرخواهی و مصیبت و رنج است.
لحظاتی وجود دارد که وقتی همه چیز قرار است اشتباه پیش رود، اشتباه پیش می‌ورد. و لحظاتی هم هست که همه چیز همانطوری است که می‌خواهیم و دقیقا اوضاع مطابق میل ما پیش می‌رود. بنابراین ما باید برای لبخند، خنده و جلوتر رفتن و صرف نظر از اوضاع خوش بین باقی ماندن، خودمان را آماده کنیم.
وقتی ابرهای زندگی را دربر می‌گیرند، ما باید به باور داشتن و کار کردن ادامه دهیم زیرا می‌دانیم ابرها بزودی کنار می‌روند و خورشید خواهد درخشید. وقتی در لحظات بد هستیم باید پیروزی‌ها را جشن بگیریم. وقتی در دوره سختی به سر می بریم باید به پیروزی‌های گذشته فکر کنیم و با به یاد آوردن زمان‌هایی که از اوضاع چالش برانگیز سربلند بیرون آمدیم و آن پیروزی‌ها را جشن گرفتیم، سر کنیم.
حتی وقتی مشکل داریم، می‌توانیم خوشبختی خود را کنترل کنیم اگر صبر را تمرین کنیم، مسئولیت پذیر باشیم و بفهمیم که یافتن مقصر یا دیگران را مقصر دانستن اوضاع را تغییر نمی‌دهد. در عوض لازم است بااراده باشیم و فرمان خوشبختی خود را در دست بگیریم.

[su_highlight background=”#fc01fe” color=”#000000″ class=””]ما باید محدودیت و ناامیدی را بپذیریم اما نباید امید نامحدود خود را از دست بدهیم. دکتر مارتین لوتر کینگ[/su_highlight]

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید