پنج نکته کاربردی برای موفق شدن در دانشگاه

موفقیت در دانشگاه
موفقیت در دانشگاه

فهرست مطالب

در این مقاله نکات مهمی موفق شدن در دانشگاه را برای دانشجویان ترم اول می‌گوییم که به شکوفایی و پیشرفت آن‌ها در سال‌های پیش رو کمک خواهد کرد. همین چند وقت پیش در جشن چند فارغ التحصیلی دو دانش آموز جوان خاص و ممتاز بودم. می‌دانید که آن ها بزودی فصل جدید زندگی (دانشگاه رفتن) را شروع می‌کنند.

[su_note note_color=”#d991e3 ” radius=”10″ class=””]

نکات مهم برای دانشجویان سال اول دانشگاه

[/su_note]

موفقیت در دانشگاه
موفقیت در دانشگاه

اگر چه که آن‌ها با مسیرهای مختلفی روبرو می‌شوند: یکی کالج یا دانشگاه و دیگری دانشگاه بزرگ دولتی و تحقیقاتی است. هنوز شباهت‌های بسیاری در مسائل مختلفی هست که دانشجویان سال اول نیاز دارند بدانند و بفهمند تا در سال اول دانشجویی نجات پیدا کنند.
بنابراین من تصمیم گرفتم بیخیال نکات نجات بخش دانشجویان سال اول دانشگاه شوم و پنج نکته ضروری برای شکوفایی و پی ریزی پایه‌های پیشرفت در سال‌های آینده را بیان کنم.

[su_highlight background=”#d1d3d4″ color=”#000000″ class=””]نکات مهم برای دانشجویان سال اول دانشگاه[/su_highlight]

[su_note note_color=”#d991e3 ” radius=”10″ class=””]

۱-کلیدهای برقراری ارتباط را بشناسید

[/su_note]

افراد موثر در دانشگاه
افراد موثر در دانشگاه

در طول دوره تحصیل دانشگاهی، پرسنل دانشگاه مانند مشاوران دانشگاه، استاتید و رهبران دانشجویی بسیار مهم خواهند بود و می‌توانند به شما کمک کنند که به نتایج و دستاوردهای مثبتی برسید. بنابراین با شروع دانشگاه فقط به این موضوع که این افراد چه کسانی هستند توجه نکنید، بلکه آن ها را بشناسید و اجازه دهید آن ها نیز با شما آشنا شوند.
در دوره کارشناسی ممکن است بارها سر کلاس یک استاد بروید. بنابراین پی ریزی یک رابطه عالی برای وقت هایی است که نیاز به کمک و راهنمایی اضافی دارید کمک بزرگی است.
با اینکه مشاوران دانشگاهی و رهبران دانشجویی (انجمن دانشجویی) در طول مدت تحصیل مدام تغییر می کنند، اما ارتباط داشتن با آن‌ها در هر دوره‌ای یک امتیاز مثبت است. این افراد می‌توانند به شما کمک کنند تا به سوی زندگی دانشگاهی حرکت کنید، به ارتباطات و اطلاعات مورد نیاز دسترسی پیدا کنید،[su_highlight background=”#d1d3d4″ color=”#000000″ class=””]جایگاه خود را پیدا کنید و حتی فرصت های خارج از دانشگاه را نیز دریابید.[/su_highlight]

[su_note note_color=”#d991e3 ” radius=”10″ class=””]

۲-شبکه ارتباطی بسازید

[/su_note]

ارتباطات در دانشگاه
ارتباطات در دانشگاه

از آن‌جا که در حال آموزش برای حرفه خود هستید و در واقع قرار است بعدها وارد فضای کاری شوید، کلی حرف در زمنیه اهمیت شبکه سازی و ایجاد ائتلاف برای زدن هست. همه می دانند که اگر کسی را در حوزه خود بشناسید یا شخصی را بیابید که علایق مشابهی با شما دارد این فرصت را دارید که موقعیت بعدی یا شغل رویایی خود را پیدا کنید. اما شبکه ارتباطی را باید خیلی قبل تر از جستجوی شغل خود شروع کنید.
برای گسترش شبکه ارتباط هیچ زمانی بهتر از دوران دانشگاه نیست. دوستان، هم تیمی ها، همکلاسی ها، هم اتاقی ها، هم خوابگاهی ها، اساتید، کارمندان دانشگاه، همه افراد اتصال دهنده موجود هستند که می تواند منجر به ایجاد شبکه گسترده مخاطبین و یک سیستم پشتیبانی شوند که از طریق آن می توانید مربیگری، راهنمایی، معرفی و شناسایی و اطلاعات لازم در مورد فرصت های موجود را بدست آورید. فرصت‌هایی که به آن ها علاقمندید و فقط از طریق ارتباط صحیح می‌توانید به آن دستیابید.

[su_note note_color=”#d991e3 ” radius=”10″ class=””]

۳- مدیریت پول

[/su_note]

مدیریت پول در دانشگاه
مدیریت پول در دانشگاه

اگر دانش مالی و اقتصادی ندارید در طول ترم دانشگاه زمان بگذارید و با این موضوع آشنا شوید.
دانشگاه شما را برای شغل، کار و معاش اقتصادی آماده می‌کند. یکی از ثمرات کار کردن پول درآوردن است.
وقتی دانشگاه را تمام می‌کنید و به درآمد منظم و سودآور می‌رسید باید با سواد مالی آشنا باشید و از آن استفاده کنید. اما مهم تر از همه شما چاره‌ای برای زندگی خواهید داشتید، باید برای غیرمنتظره‌ها آماده باشید و خود را باید طوری بار بیاورید تا زندگی رویایی خود را داشته باشید.
دسترسی به پول امکان سفر کردن، گشت و گذار، جستجو، کمک به دیگران و کنترل سرنوشت را به شما می‌دهد. اگرچه تنها وقتی می‌توانید این کنترل را در دست بگیرید که اول راهی برای گسترش و کنترل پولی که در می‌آورید پیدا کنید. پول همه چیز نیست اما از ملزومات زندگی است.
بنابراین یک کلاس دانش مالی بروید و آن چیزی که یاد می‌گیرید را تمرین کنید. روی این چند بخش اصلی توجه کنید:
تا آن جا که می شود از کارت های اعتباری استفاده نکنید.
اگر کارت اعتباری دارید، تتمه حساب را کم نگه دارید و به موقع پرداخت کنید.
بیش از پول موجود در حساب چک نکشید و از اعتبار خود خرج نکنید.
یک بودجه تعیین کنید و به آن توجه کنید.
مدیریت پول برای اینکه اعتبار خود را خدشه دار نکنید نیز اهمیت دارد. یادتان باشد، وقتی برای شغل رویایی درخواست می‌کنید، کارفرمایان احتمالا سابقه اعتبار مالی را به عنوان بخشی از غربالگری کلی شما در نظر گرفته و آن را بررسی می‌کند. نمی‌خواهید آن را از دست بدهید. بنابراین از الان شروع به مدیریت پول خود کرده و یک سبد اعتباری عالی ایجاد کنید.

[su_note note_color=”#d991e3 ” radius=”10″ class=””]

۴- میان کار و دانشگاه تعادل ایجاد کنید

[/su_note]

داشتن تعادل
داشتن تعادل

تعادل کار و زندگی این گونه است که شما می‌توانید زمان خود را بین شغل (زندگی شغلی) و زندگی شخصی (خانواده، تفریح و…) مدیریت کنید. تعادل سالم میان کار و زندگی بسیار ضروری است. زیرا زمانی که شما کار و زندگی خود را کنترل می‌کنید، معمولا به خوبی از پس استرس بر می‌آیید و ضمن داشتن یک شغل موفق از همه جوانت علائق خود لذت می‌بریدو
برای برقراری تعادل زندگی و کار هیچ زمانی بهتر از سال اول دانشگاه نیست.

یادم هست، یک شب دیر وقت از کتابخانه دانشگاه به سمت خوابگاه می‌رفتم و راننده اتوبوسی که هر روز می‌دیدم بهم گفت: امیدوارم هفت روز هفته، ۲۴ ساعت تمام پای درس و کتاب نباشی، از وقتت لذت ببر، چون اگر مدام پای درس باشی ا‌ذیت می‌شوی. یادم هست وقتی از اتوبوس پیاده می‌شوم نگاهی پرسشگر بهش انداختم. اما او به من پیامی داده بود.

به توصیه ای که راننده بهم کرده بود با جان و دل عمل کردم. شروع به شناسایی کلیدهای ارتباطی کردم، عضو انجمن ها شدم و شبکه ارتباطی ساختم. درس خواندن را ادامه دادم و یک کار بهتر انجام دادم، بین کلاس‌ها، درس خواندن و زندگی تعادل برقرار کردم.
من دوستی های مادام العمر شکل دادم و تجربیات یادگیری ‌ای داشتم که به هنگام ورود به فضای کاری به من کمک کردند تا بتوانم با شخصیتها و انتظارات مختلف روبرو شوم. هر چه نگاهتان بیشتر به مسیر باشد، تعادل کار و زندگی بهتر پیش می‌رود. زیرا در زمان کمی و بزودی بخشی از نیروی کار خواهید شد.
اگر چه من شدیدا توصیه می‌کنم که زمانی برای شادی، تفریح و لذت بردن از زندگی دانشجویی بگذارید. اما اجازه ندهید که لذت و رضایت شما را ببلعند. بسیار مهم است که تمرکز خود را حفظ کنید و به یاد داشته باشید که کلیدی ترین بخش این پیشنهاد، تعادل است.

[su_note note_color=”#d991e3 ” radius=”10″ class=””]

۵- خوب بخورید و ورزش کنید

[/su_note]

سلامت
سلامت

دانشگاه احتمالا اولین جایی است که غذای خانگی ندارید، باید مراقب خود باشید و برای رژیم غذایی برنامه ریزی کرده و برای حداقل سه وعده در روز منوی غذایی داشته باشید. اینکه طبق برنامه به کلاس بروید بسیار ساده است. به دلیل سختگیری برنامه های دانشگاهی، می‌توانید یک سری تمرینات ورزشی ساده داشته باشید. اما سلامتی جسم روی بدن و ذهن و روان تاثیر می‌گذارد و تمرکز و درس خواندن را تخت الشعاع قرار می‌دهد.
[su_highlight background=”#d1d3d4″ color=”#000000″ class=””]خوب غذا خوردن و ورزش کردن نقش مهمی در ایجاد تعادل میان درس خواندن و سایر جنبه‌های زندگی ایفا می‌کند. اگر به سلامتی جسم و روان بی‌توجهی کنید، روی عملکردتان در کلاس درس تاثیر گذاشته و اثر منفی روی موفقیت شما دارد. علاوه بر این، تغذیه ناسالم و فقدان تحرک از عوامل مهم اضافه وزن هستند.[/su_highlight]
هر چه سن بالاتر می‌رود، معمولا متابولیسم کاهش می یابد. اگر در طول دوره دانشگاه فقط چند پوند وزن اضافه کرده‌اید اما عادات بد غذایی پیدا کردید و فعالیت ورزشی ندارید، در نهایت یک روش اشتباه را در پیش گرفته اید. به عنوان یک دانشجوی سال اول و در تمام دوره دانشگاه بهتر است حواستان به سلامتی و اضافه وزن باشد.
با دوربین آینده به سال اول دانشگاه خود نگاه کنید
سال اول چیزی بیشتر از شروع دانشگاه است. این شروع زندگی مستقل و گرفتن تصمیمات شخصی است. انتخاب هایی که در دوره سال اول دانشگاه انجام می‌دهید، یادآور دوران دانشگاه است و روی زندگی پس از دانشگاه نیز تاثیر می‌گذارد.

[su_highlight background=”#d1d3d4″ color=”#000000″ class=””]با توجه به این نکته، این پنج پیشنهاد را در نظر بگیرید و به آن ها عمل کنید و بدانید که الان فرصت دارید که استانداردهایی برای حرکت در جهت مثبت تعیین کنید. از سال اول دانشگاه به عنوان شروعی تازه و زمانی برای برنامه ریزی و ترسیم آینده استفاده کنید.[/su_highlight]

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید