تقویت حس ششم ؛ ۱۰ راهکار برای داشتن حس ششم قوی

تقویت حس ششم

فهرست مطالب

برای حرکت و زندگی در جهان به حواس پنجگانه خود اعتماد می‌کنیم. این پنج حس برای بقای ما ضروری هستند، اما حس دیگری نیز در سطح ظریف‌تری به نام «حس ششم» وجود دارد. این حس اغلب ممکن است قابل شناسایی نباشد، اما حس ششم به ما امکان دسترسی به شهود، احساسات درونی و توانایی‌های روحی را می‌دهد. تقویت حس ششم به ما امکان دسترسی به مواردی را می‌دهد که واقعاً نمی‌توانند با ذهن انسان منطق سازی شوند و به ما دسترسی به دنیای غیب و انرژی روحی را می‌دهد. همۀ ما یک این حس را داریم و می‌توانیم از آن استفاده کنیم، فقط باید آگاه شویم و به پیام‌های ظریفی که این حس به ما می‌دهد، توجه کنیم؛ با ذهن همراه باشید.

حس ششم چیست؟

حس ششم مانند یک راهنما است و انتخاب بین درست و غلط را آسان می‌کند. این حس ترکیبی از تمام حواس دیگر است که در نهایت تبدیل به یک قدرت قوی برای فرد می‌شود. همه ما با یک حس ششم متولد شده ایم، با این حال، بسیاری از ما نمی‌دانیم که این حس چگونه کار می‌کند و راه تقویت حس ششم چگونه است! داشتن یک حس ششم خوب به ما کمک می‌کند تا در مورد تصمیم گیری اعتماد به نفس بیشتری پیدا کنیم.

حس ششم است که کمک می‌کند تا قبل از برنامه ریزی برای هر کاری یا برداشتن یک گام بزرگ به جلو، نسبت به آن کار احساس خوب و بد داشته باشیم. حتماً داستان‌هایی از مردم که لحظه آخر بلیط قطار یا بلیط پرواز خود را لغو کرده اند را شنیده اید، این فقط به این دلیل است که احساس خوب یا درستی از این موضوع نداشتند و بعداً دانستند که قطار یا هواپیمایی که قرار بود سوار آن شوند سقوط کرده است. این ششمین حسی است که باعث می‌شود مردم این احساسات را داشته باشند، تا از بروز برخی حوادث در زندگیشان جلوگیری کنند.

 

تقویت حس ششم با چند راهکار اساسی

تقویت حس ششم با چند راهکار اساسی

اگر می‌خواهید حس ششم خود را تقویت کنید، در اینجا چند پیشنهاد وجود دارند:

۱- متعادل شوید

برای تقویت حس ششم به تعادل نیا است. وقتی یک حس بر دیگری مسلط می‌شود، آگاهی از حواس دیگر واقعاً دشوار خواهد بود. برای برقراری ارتباط با حس ششم خود، باید ذهن خود را آرام کرده و با انرژی و ارتعاشات ظریف تری که شما را احاطه می‌کنند، هماهنگ شوید. لحظه ای را فراموش کنید که می‌توانید ببینید، لمس کنید، مزه کنید، بشنوید، بو کنید، ولی در عوض در خویشتن عمیق تر شوید.

یکی از راه‌های انجام این کار بستن چشم‌ها و پرسیدن نوع احساس از بدن است. سعی نکنید هیچ کلمه ای را برای احساسات بیان کنید و سعی نکنید آن را منطقی جلوه دهید، فقط توجه خود را به احساس معطوف کنید. این کار می‌تواند به شما کمک کند تا انرژی‌های ظریفی که در درون شما زندگی می‌کنند را فعال کنید.

[su_box title=”همچنین بخوانید: ” style=”bubbles box_color=”#a631a8″ radius=”20″]

[su_animate type=”shake” duration=”0.5″] فعال سازی چاکراهای بدن [/su_animate]

[/su_box]

تقویت حس ششم

۲- با محیط خود رابطه برقرار کنید

سال‌ها پیش وقتی در قبایل عشایر زندگی می‌کردیم، حس ششم برای بقای ما لازم بود. امروزه اما ما برای کمک به راهنمایی خود، قدرت اعتماد به این حس را فراموش کرده ایم. حیوانات هنوز حس ششم بسیار بالایی دارند و به همین دلیل است که آن‌ها اغلب نسبت به مسائل پیرامون خود ن حساس ترند و می‌توانند بلایای طبیعی را قبل از وقوع احساس کنند.

حس ششم ما یک غریزه اولیه است و هرچه بیشتر بتوانیم با محیطی که ما را احاطه کرده ارتباط برقرار کنیم، بیشتر خواهیم دید که چگونه این حس با ما ارتباط برقرار می‌کند. لحظه ای وقت بگذارید تا انرژی موجود در اتاق را حس کنید. چه لرزه‌هایی را از فضا یا افراد داخل اتاق دریافت می‌کنید؟

وقتی از این طریق با محیط خود هماهنگ می‌شوید، غالباً شروع به تشخیص چیزهایی می‌کنید که شاید قبلاً متوجه آن‌ها نبودید. گام مهم دیگر، یادگیری نحوه هماهنگی با طبیعت است. طبیعت نه تنها شفابخش است، بلکه در ارتباط مداوم با ما نیز هست. فقط یک لحظه به گل مورد علاقه خود فکر کنید. گل‌ها فقط با انرژی حامل قادر به برقراری ارتباط شادی، خوشبختی، زیبایی و حتی عشق هستند.

طبیعت از این طریق بسیار الهام بخش است و هنگامی که آگاهی خود را نسبت به این موضوع بازتر کنید، متوجه خواهید شد که چگونه با شما صحبت می‌کند.

روش تقویت حس ششم

۳- رویاهای خود را بنویسید

حس ششم ما نیز از طریق رویاها با ما ارتباط برقرار می‌کند. حتی اگر رویاها خیلی منطقی نباشند، اما اغلب دارای پیام‌ها و سرنخ‌های ظریفی درباره مسیر زندگیمان هستند. به همین دلیل یکی از راه های تقویت حس ششم، جدی گرفتن رویاها است.

برای شروع بهره برداری از خرد و دانش، اول صبح رویاهای خود را یادداشت کنید. این کار را حداقل برای دو تا سه هفته ادامه دهید و سپس خواهید دید که به آرامی شروع به دیدن الگوهایی خاص می‌کنید. در واقع فقط هنگامی که به طور کامل به رویاهای خود نگاه می‌کنید، احساساتتان شروع می‌شوند.

۴- عضله بصری خود را توسعه دهید

هرچه بیشتر به احساسات درونی یا شهودی خود توجه کنید، حس ششم شما قوی تر می‌شود. به آن مانند یک عضله فکر کنید، هرچه بیشتر از آن استفاده کنید و به آن اعتماد خواهید کرد و سپس قدرت بیشتری خواهد داشت.

برای شروع اعتماد به نفس خود، از شهود و احساسات درونی استفاده کنید تا تصمیمات ساده ای در زندگی خود بگیرید. این که آیا استفاده از شهود برای انتخاب وعده غذایی مناسب در هنگام ناهار است یا استفاده از آن در هنگام برخورد با همکاران یا فرزندانتان است، ببینید آیا می‌توانید حداقل دو تا سه بار در روز عضله بصری خود را خم کنید یا خیر!

هنگامی که با استفاده از عضله بصری اعتماد به نفس پیدا کردید، هنگام تصمیم گیری‌های مهم اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت.

راهکار تقویت حس ششم

۵- مراقبه را امتحان کنید

این ساده ترین راهکار برای تقویت حس ششم است. مراقبه یا مدیتیشن ذهن شما را آرام می‌کند و این همان چیزی است که حس ششم به آن نیاز دارد. هنگام مراقبه، ذهن احساس آرامش و راحتی بیشتری می‌کند. این به شما کمک می‌کند تا به صدای درونی خود گوش دهید. اگر طولانی نباشد، باید حداقل ۱۰ دقیقه در روز مدیتیشن کنید.

۶- آنچه در خواب می‌بینید را یادداشت کنید

روزهایی وجود دارند که شما یک چیز غیر معمول را خواب می‌بینید و ممکن است فقط به راحتی آن را نادیده بگیرید. با این حال، این رویاها می‌توانند نشانه چیزی باشند که به زودی در زندگی شما اتفاق می‌افتد. رویاها هنگام خواب در ضمیر ناخودآگاه شما بازی می‌کنند و می‌توانند به طور کلی با زندگی شما مرتبط باشند. باید صبح روز بعد آنچه که در خواب می‌بینید را بنویسید، این به شما کمک می‌کند تا آنچه در ذهن شما دارید را بفهمید و همچنین شهود خود را قوی کنید.

۷- به طبیعت باز گردید

همه ما آنقدر با برنامه کاری خود مشغول شده ایم که گذراندن مدتی از زمانمان برای لذت بردن از زیبایی‌های طبیعت را فراموش کرده ایم. فقط بودن با طبیعت، گشت و گذار در باغ و دیدن گل‌های زیبا، گوش دادن به صدای پرندگان می‌تواند به تقویت حس ششم ما کمک کند.

[su_box title=”همچنین بخوانید: ” style=”bubbles box_color=”#a631a8″ radius=”20″]

[su_animate type=”shake” duration=”0.5″] تقویت ذهن آگاهی با چند تمرین ساده اما مؤثر [/su_animate]

[/su_box]

۸- یادگیری دقیق و گوش دادن را فرا بگیرید

هنگام صحبت با کسی، توجه کامل خود را به او نشان دهید. با یادگیری نحوه مشاهده افراد از نزدیک، یاد می‌گیرید نشانه‌های کوچکی را انتخاب کنید که می‌تواند به شما بگوید فرد واقعاً چه احساسی دارد یا به چه چیزی فکر می‌کند. به دیگران با تمام حواس خود گوش دهید و نه تنها به سخنان آن‌ها بلکه به بیان و حرکات آن‌ها نیز توجه کنید. برداشت برخی از این نشانه‌ها بسیار آسان است، در حالی که برخی دیگر ظریف هستند و به یک حس شهودی قوی نیاز دارند.

۹- تراتاکا را انجام دهید

تراتاکا روشی آسان د برای تقویت حس ششم است. هر شیئی را بردارید، می‌تواند یک شمع، توپ یا چراغ باشد و باید تا آنجا که می‌توانید بدون اینکه چشمک بزنید به آن نگاه کنید. تمرین روزمره آن به افزایش حس ششم کمک می‌کند.

راه تقویت حس ششم

۱۰- توجه بیشتری داشته باشید

سرعت خود را کم کنید و خود را آموزش دهید تا حتی کوچک ترین چیزهای اطراف را متوجه شوید. برای خود وقت بگذارید، آنچه را که شهودتان به شما می‌گوید را انجام دهید. ذهن خود را مجبور کنید که به محیط اطراف توجه زیادی داشته باشد و از تغییرات جزئی و جزئیات کوچک در محیط خود بیشتر آگاه شوید. با یادگیری توجه به چیزهای کوچک و ناچیز، خود را با جهان پیرامونتان سازگارتر کنید.

کلام آخر

آیا از حس ششم آگاهی دارید؟ بیشتر ما در مورد حواس پنج گانه، چشایی، بینایی، بویایی، لامسه و شنوایی اطلاعات داریم. اما در مورد حس ششم چطور؟ حس ششم اساساً توانایی یک انسان در درک چیزی است که در واقع وجود ندارد. به عنوان مثال، شما احساس می‌کنید که چیزی حتی قبل از تجربه واقعی آن اتفاق خواهد افتاد یا شما رویای چیزی را می‌بینید و تحقق می‌یابد. این زمانی است که شما از حس ششم خود استفاده کرده‌اید.

اگر به مطالعات روانشناختی علاقه دارید، برای شما پیشنهاد ویژه‌ای داریم. شما می‌توانید با کلیک بر لینک و عضویت در اپلیکیشن ذهن، این شانس را داشته باشید که از به‌روزترین منابع روانشناختی بهره‌مند شوید و حتی به خلاصه بسیاری از کتاب‌های برتر جهان در زمینه مدیریت، روانشناسی و توسعه فردی دسترسی پیدا کنید.

برای عضویت در ذهن روی لینک زیر کلیک کنید.

دانلود اپلیکیشن ذهن تقویت حس ششم

11 دیدگاه‌ها

  1. ۶ تا از چاگرا هام فعال به جز چشم سوم و قدرت هایی دارم که بهش پی بردم اما قوی نیستند و نمیدونم چجوری باید روشون تمرکز کنم که به قدرت برسم ماورایی مثل حس ششم شهود و …..میشه کمکم کنید

  2. سلام ،من ۳۳ سال دارم از کودکی حس خاصی داشتم که عادی نبود و کسی متوجه نمیشد تا اینکه کمی سنم بیشتر شد و متوجه شدم،الان شدتش بیشتر شده،قبل از هر اتفاق من با خبر میشم،یا حتی قبلش در ذهن خودم اون اتفاقو میبینم،به هر چیزی فکر کنم اتفاق میوفته،به شرایطی رسیده که خانوادم ازم درخواست میکنن استرس نگیر چون تو استرس میگیری بدون شک یه اتفاقی خواهد افتد و میوفته،البته مواردی که عرض کردم ارادی نیست یعنی اگر شخصا بخوام به موضوعی فکر کنم اتفاق نمیوفته مگر از قبل با ذهن و احساسم هماهنگ نکرده باشم،دوست دارم بدونم چطور ازش استفاده کنم چون بارها پای مرگ و زندگی وسط بوده ،ممنون میشم🙏🙏🙏🙏

  3. البته لازمه اضافه کنم موضوع فراتر از این هاست عده ای خواستن منو به افراد به اصطلاح متخصص معرفی کنم که خیلی جلوتر متوجه شدم از این قابلیت ها قراره سوءاستفاده بشه و همکاری نکردم
    ذهن خوانی،اینکه مخاطب مجازیم چه لباسی بر تن داره،کی نسبت به من چه احساسی داره،کی دروغ یا کی راست میگه
    همزمان حواسم به چندجا هست یعنی در حال صحبت با شخصی هستم همزمان ناخودآگاه رفتار و کردار حتی اشاره ۵ نفر دیگه که اطرافم هستنو متوجه میشم

    • سلام. ممنون از نگاهتون. راستش تجربه شما در عین اینکه عجیبه، در افراد دیگه هم قطعا تکرار شده. اما بهتره با کسی که واقعادر این زمینه کار کرده مشورت کنید. کسی که واقعا محقق این زمینه باشه هرگز از شما سواستفاده نخواهد کرد.

    • من همیشه خوابایی که میبینم بعد چند هفته یا چند روز یا حتی یک روز بعد واقعیت میشه انگار یجورایی اینده رو پیش بینی میکنم

      • همچین اتفاقاتی برا منم میفته دقیقا مو به مو رو میبینم و خیلی شگفت زده میشم،شخصی بهم گفت روح از بدن جدا میشه و به اینده نزدیک میره البته برای روح زمان معنا نداره برای همین اتفاقات دیده شده در خواب به واقعیت تبدیل میشه.هنوز خودم در پیشم ببینم چرا اینجوریه

  4. سلام.دوستان چشمه سوم چیزی نیست جز اینکه نقاطه سر قویتر از قبل کار میکنن.مثلا رنگهارو بهتر از قبل درک میکنید از خوردن و خودتون بیشتر لذت میبرین یا درک از اطرافتونو زیاد میکنه.مثلا تو هرچیزی بخوایین یادگیریتون قویتر میشه. کسی بخواد به این برسه که رمل و جادو رو یاد بگیر زود یاد میگیره یا بخواد ب هر چیزی تبدیل بشه راحت تبدیل میشه.فقط با چهار چیز به هرچی بخوایین میرسین.تحقیق تمرین باور تکرار شمارو به خواستتون میرسونه.بهمون بد توضیح دادن……… سعی کنید همه چیو یاد بگیرین و امتحان کنید ولی فقط امتحان چون همه چیز و همه کلمات و همه کاراتون تاوان داره و آگاهیتونو افزایش بدین……….

  5. سلام من ۱۴ سال دارم من بعضی وقت ها حس میکنم که کسی صدایم میکند یا در یعضی اوقات قبلا حس میکنم یک اتفاق دوباره برایم افتاده است یا قبل از وقوع اتفاق متوجه می شوم چه اتفاقی تقریبا قرار است بی افتد
    در یک سایت دیگر زده چند تا از نشانه هایش احساس خطر و دیدن یک شخص سایه ای که من از بچگی احساس خطر داشتم و همین چند وقت پیش هم موجود سایه ای دیده ام و فکر میکردم که اجنه باشد چون چند شب پشت سر هم اتفاق می افتاد
    و حتی در یکی از شب ها صدای کلفت واقعی شنیدم که گفت این مانده
    منظورش را از این مانده نفهمیدم لطفا کمکم کنید ممنون

    • سلام. احتمالا شما دراثر تلقین به صورت ناخودآگاه صداهایی نامفهوم می‌شنوید. توصیه می‌کنم بی‌توجه باشید و اگه بدتر شد حتما با یه روانکاو مشورت کنید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید