بهترین راه های تبلیغات اینترنتی

بهترین راه های تبلیغات اینترنتی

فهرست مطالب

برای صاحبان کسب و کارها، روش‌هایی که می‌توانند تجارت خود را ارتقاء دهند و بر برند خود تأثیر بگذارند، در دهه گذشته به طور چشمگیری تغییر کرده است. تاکنون مهمترین تغییر در شیوه تبلیغات، ورود اینترنت بوده است. یک گزارش تحقیقاتی نشان می‌دهد که هزینه تبلیغات اینترنتی در سال ۲۰۱۹، با افزایش ۱۲.۴ درصد به بیش از ۱۳۵ میلیارد دلار افزایش یافته است که ۵۳ درصد هزینه کل شیوه های تبلیغاتی را تشکیل می‌دهد.

این بدان معناست که اکنون بیش از نیمی از هزینه‌های تبلیغات به رسانه‌های آنلاین اختصاص دارد. با شناخت بهترین راه های تبلیغات اینترنتی (Internet Advertising)، توانایی جلب مخاطب از طریق این پلتفرم بسیار محبوب شده است. اکنون زمان مناسبی برای بهره گیری از روندهای رو به رشد و تبلیغ کسب و کارها از طریق فضای آنلاین است. به همین دلیل ما در این مقاله درباره بهترین راه های تبلیغات اینترنتی صحبت خواهیم کرد؛ با ذهن همراه باشید.

بهترین راه های تبلیغات اینترنتی

روش های نوین تبلیغات اینترنتی به شرح زیر هستند:

۱- پرداخت به ازای هر کلیک (PPC)

بهترین راه های تبلیغات اینترنتی

اصلاً اشتباه نکنید! گوگل یک ماشین تبلیغاتی است. به نظر می‌رسد که به شما اطلاعات و ابزارهای مفیدی مانند Gmail را ارائه می‌دهد، اما همه این موارد را برای اطمینان از دیدن تبلیغات فراهم می‌کند. ۸۵ درصد درآمد گوگل از طریق بستر Google Ads تأمین می‌شود.

رشد محبوبیت تبلیغات گوگل آدوردز طی ده سال گذشته حیرت انگیز بوده است. در سال ۲۰۱۹، ۱۶۰ میلیارد به اضافه جستجو ماهانه در گوگل انجام شده است. مشاغل به ازای هر یک دلار که برای تبلیغات هزینه می‌کنند، به طور متوسط ​​دو دلار درآمد کسب می‌کنند.

یکی از مزایای بزرگ تبلیغات به شیوه پرداخت به ازای هر کلیک، این است که شما فقط هزینه آنچه را که مصرف کنندگان روی آن کلیک می‌کنند پرداخت می‌کنید. توانایی هدف گذاری و آزمایش بازارهای فروش به معنای قابل توجه بودن علاقه خریدار است.

استفاده از گوگل آدز می‌تواند یک نقطه قوت برای رقابت کسب و کارهای مختلف برای دیدن شدن در نتایج گوگل باشد. به دلیل سهولت دسترسی و ویژگی‌های متمایزGoogle Ads ، این پلتفرم یکی از بهترین راه های تبلیغات اینترنتی است.

  • مزیت: تجربه کاربری آسانی دارد، فقط برای کلیک هزینه می‌کنید، ارزش خوبی برای تبدیل هزینه به مشتری را دارد.
  • عیب: در رقابت‌های زیاد می‌تواند هزینه بردار باشد.

۲- تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی

تبلیغات اینترنتی

تبلیغات موتور مالی است که تمام رسانه‌های اجتماعی را هدایت می‌کند. LinkedIn شروع تبلیغات پولی را از اوایل سال ۲۰۰۵ آغاز کرد و فیس بوک در سال ۲۰۰۷ تبلیغات خود را شروع کرد. اینستاگرام تنها سه سال پس از راه اندازی در سال ۲۰۱۳، تبلیغات را به سیستم عامل خود اضافه کرد.

دنیا به ایده دیدن تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی عادت کرده است. برای کسانی که مایل به تبلیغ در فیس بوک هستند، متوسط ​​هزینه هر خرید (CPA) در فیس بوک معقول است. یک مطالعه در سال ۲۰۱۸ نشان داد که میانگین CPA در هر صنایع ۱۸.۶۸ دلار در فیس بوک بوده است. در ایران، تبلیغات اینستاگرام می‌تواند یکی از بهترین راه های تبلیغات اینترنتی باشد، زیرا مخاطبان بسیاری را می‌توان در فضای جستجو کرد.

  • مزیت: هزینه کمتری نسبت به گوگل دارد و قابل دسترس‌تر است.
  • عیب: تعامل کمتری در برخی از کسب و کارها مشاهده می‌شود (کسب و کارهای ماهیت سرگرمی کمتری دارند).

۳- ایمیل مارکتینگ

راه های تبلیغات اینترنتی

پانزده سال پیش، وقتی ایمیلی دریافت می‌شد، آن را باز می‌کردید. امروز شانس باز کردن ایمیل‌ها کاهش یافته است. در حالی که نرخ باز ایمیل‌ها در ده سال گذشته به طور قابل توجهی کاهش یافته است، در سال ۲۰۱۹ نرخ باز کردن آن‌ها به طور متوسط ​​۲۲ درصد اعلام شده است.

بسته به نوع کسب و کار، ارسال ایمیل برای مصرف کنندگان همچنان می‌تواند یکی از بهترین راه های تبلیغات اینترنتی باشد. به ویژه هنگامی که به عنوان بخشی از یک استراتژی گسترده‌تر گنجانده شود، ایمیل مارکتینگ می‌تواند به شما کمک کند تا محصولات و خدمات‌تان برای مصرف کنندگان مهم شمرده شوند.

  • مزیت: نصب رایگان یا بسیار کم هزینه، می‌تواند با گذشت زمان رشد چشمگیری داشته باشد.
  • عیب: درمقایسه با سایر شیوه‌ها سرگرمی کمتری دارد.

[su_box title=”همچنین بخوانید: ” style=”bubbles” box_color=”#a631a8″ radius=”20″]

[su_animate type=”shake” duration=”0.5″] بهبود کسب و کار اینترنتی ؛ ۷ ایده کاربردی برای رشد کسب و کارهای اینترنتی [/su_animate]

[/su_box]

۴- بازاریابی اینفلوئنسرها

بهترین راه تبلیغات اینترنتی

ازاریابی اینفلوئنسر، یک مدل جدید از تبلیغات آنلاین است که متأثر از محبوبیت افراد مشهور در شبکه‌های اجتماعی به خصوص اینستاگرام است. اینفلوئنسرها هم در اینستاگرام و هم یوتیوب محبوب هستند و دنبال کنندگان (فالوئر) زیادی دارند.

اینفلوئنسر مارکتینگ می‌تواند به رشد برند و فروش محصولات شما کمک کند. طبق مطالعات صورت گرفته، متوسط ​​قیمت استفاده از یک اینفلوئنسر برای تبلیغ یک مارک ۲۷۱ دلار برای هر پست است. برای اینفلوئنسرها با بیش از ۱۰۰۰۰۰ فالوور، متوسط ​​هزینه ۷۶۳ دلار برای هر پست بود (این مبالغ در ایران از ۲۰۰ هزار تومان تا ۵۰ میلیون متغییر است).

  • مزیت: هم به جذب فالوئر و هم بر فروش تأثیر می‌گذارد.
  • عیب: مقدار فروش غیر قابل پیش بینی است و می‌تواند هزینه بردار باشد.

۵- تبلیغات پادکستی

بهترین راه های تبلیغات اینترنتی و آنلاین

پادکست یکی از بهترین راه های تبلیغات اینترنتی است. درحقیقت، با افزایش محبوبیت پادکست‌ها در طی ده سال گذشته، فرصت‌های زیادی برای کسب و کارها فراهم شده است تا بتوانند مخاطبان علاقه مند خود را تحت تأثیر قرار دهند. تبلیغ به شیوه پادکست به این صورت است که فردی متخصص، متنی را به شکل صوت بیان می‌کند

مزیت قابل توجه تبلیغات در پادکست این است که در هنگام گوش فرا دادن به آن، اعتماد مخاطب جلب می‌شود. بیشتر شنوندگان می‌دانند که پادکست‌ها معمولاً تبلیغات محصولات یا خدمات را ارائه نمی‌دهند، از این رو مهم است متن پادکست چیزی جذاب، آموزشی و تاحدودی تبلیغی باشد.

  • مزیت: مخاطب علاقه مند را جذب می‌کند و هزینه کمی دارد.
  • عیب: اثربخشی این شیوه برای فروش کم است.

۶- پیشنهادات مبتنی بر مکان

بهترین روش تبلیغات اینترنتی

هر شغلی که می‌خواهد به صورت آنلاین شناخته شود، باید یک صفحه Google برای کسب و کار خود ایجاد کند تا به دیده شدن و شناخته شدنش کمک کند. این صفحات رایگان هستند و به جستجوکنندگان این اجازه را می‌دهند تا نیازهای مکانی خود را در نزدیک‌ترین محل پیدا کنند.

طبق تحقیقات انجام شده، ۷۵ درصد از افرادی که اطلاعات مفید و محلی را در نتایج جستجو پیدا می‌کنند، بیشتر به فروشگاه‌های فیزیکی مراجعه می‌کنند. علاوه بر ارائه اطلاعات، گوگل اکنون اجازه می‌دهد پیشنهادات به لیست شما اضافه شوند. معمولاً این‌ها مشوقی برای ترغیب مردم به استفاده از این نوع تبلیغ است.

  • مزیت: رقابت بسیار کم در برخی از بازارها وجود دارد و می‌تواند خریدهای انگیزشی را تشویق کند (برای رستوران دارها مناسب است).
  • عیب: برای برخی از کسب و کار کاربردی نیست.

۷- محتوای ویدئویی

روش های نوین تبلیغات اینترنتی

از زمان راه اندازی یوتیوب در سال ۲۰۰۵، این پلتفرم به یکی از بهترین راه های تبلیغات اینترنتی تبدیل شده است. بر طبق گزارش‌ها، در یک ماه به طور متوسط، ۸۰ درصد از افراد ۱۸ تا ۴۹ ساله یوتیوب تماشا می‌کنند.

یوتیوب نه تنها فرصت تبلیغات در بستر‌های نرم افزاری را فراهم می‌کند، بلکه قالب ویدیویی نیز یک روش عالی برای اعتماد سازی با مخاطبان است. مشاغلی که از ویدئو به عنوان بخشی از تبلیغات و محتوا استفاده می‌کنند، تعامل بیشتری با مشتریان خود خواهند داشت. از ویدئو می‌توان برای ارتقاء، آموزش و برقراری ارتباط با مشتریان استفاده کرد.

  • مزیت: میزان بالایی از اثر بخشی را دارند و بر مخاطب تأثیر می‌گذارد.
  • عیب: می‌تواند هزینه بالایی برای تولید داشته باشد.

[su_box title=”همچنین بخوانید: ” style=”bubbles” box_color=”#a631a8″ radius=”20″]

[su_animate type=”shake” duration=”0.5″] با راهکارهای فروش اینترنتی موفق آشنا شوید [/su_animate]

[/su_box]

۸- استفاده از سئو

روش های تبلیغات اینترنتی

مطمئناً همه می‌خواهند وب سایتشان در رأس گوگل قرار گیرد! سئو و داشتن ترافیک بالا (بازدید زیاد از سایت) همیشه بهترین راه برای تبلیغات اینترنتی است. اگر وب سایتی ایجاد کنید که به سؤالات مشتریان پاسخ داده و راه حل‌هایی را برای مشکلات‌شان ارائه دهد، شروع به پیشرفت خواهید کرد.

هرچه تعداد بیشتری از افراد بر روی وب سایت شما کلیک کنند، رتبه بندی شما در گوگل بهتر خواهد شد. اگر می‌توانید از وب سایت‌های دیگر بک لینک بگیرید، این امر به افزایش رتبه در سایت شما نیز کمک می‌کند.

در حالی که به دست آوردن ترافیک از نظر فنی رایگان است، اما برای رشد آن نیاز به تلاش و زمان است. درحقیقت، سئو زمان‌بر است، بنابراین صبور بودن در این حوزه امری ضروری است.

  • مزیت: رایگان است و می‌تواند مخاطبان زیادی را تحت تأثیر قرار دهد.
  • عیب: اندازه گیری آن دشوار است و برای رشد به زمان و تلاش بیشتری نیاز دارد.

کلام آخر

بهترین راه های تبلیغات اینترنتی را در بالا معرفی کردیم، حالا می‌توانید با شناخت بیشتر مسیر مارکتینگ خود را هموار کنید. عصر دیجیتال امروزی شرایطی را برای افراد مهیا کرده است که با هزینه کم، بتوانند بازه گسترده ای از مخاطبان مورد نیاز خود را هدف قرار دهند. تبیلغات اینترنتی به هر شکلی باشد، می‌تواند تأثیر بلقوه ای بر کسب و کار و افزایش فروش آنها داشته باشد. مگر غیر این است که ثروتمندترین مرد جهان، جف بزوس، کسب و کار خود را از طریق اینترنت گسترش داد!

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید