یادگیری همزمان دو زبان

یادگیری همزمان دو زبان

فهرست مطالب

وقتی بتوانید به خوبی با یک زبان خارجی صحبت کنید، احساس اعتماد به نفس بیشتری خواهید کرد و به این تریتب ممکن است بخواهید زبان دیگری را نیز یاد بگیرید. اما سؤال مهم این است که: «یادگیری همزمان دو زبان امکان پذیر است؟» در این مقاله بررسی خواهیم کرد که چه موقع و چرا بهتر است همزمان بیش از یک زبان را بیاموزیم و چگونه می‌توانیم در یک زمان این کار را انجام دهیم؛ با ذهن همراه باشید.

نحوه یادگیری همزمان دو زبان

نحوه یادگیری همزمان دو زبان

موفقیت در یادگیری زبان، بیشتر به سخت کوشی و انگیزه و فقط کمی استعداد طبیعی نیاز دارد. یادگیری همزمان دو زبان می‌تواند یک ماجراجویی مهیج باشد. با استفاده از فنآوری روز، یادگیری زبان‌های جدید از هر زمان دیگری آسان‌تر شده‌اند. بسیاری از ابزارهای مطالعه برای همۀ افراد در دسترس هستند.

به عنوان مثال، اپلیکیشن‌های جدیدی در یادگیری زبان وجود دارند که درس‌ها را مرحله به مرحله به افراد ارائه می‌دهند. همچنین می‌توان با معلم خود از هر مکانی به صورت آنلاین و تصویری جلسه برقرار کرد. اگر هم به دنبال یک روش انعطاف پذیر و مؤثر برای یادگیری هستید، می‌توان از معلم خصوصی استفاده کنید.

۶ مزیت یادگیری همزمان دو زبان

یادگیری یک زبان جدید زمان و تلاش زیادی را می‌طلبد، مخصوصاً اگر می‌خواهید به طور کامل بر آن مسلط شوید. شما برای توجه به تمام جزئیات دو زبان جدید به مهارت‌های مدیریت زمان و کنترل خود نیاز دارید. با این حال، با صبر و حوصله و رویکردی صحیح، یادگیری همزمان دو زبان، تجربه‌ای ارزشمند است که ارزش امتحان کردن را دارد.

در اینجا مزایای اصلی آموزش همزمان دو زبان بیان شده‌اند:

۱- مغز خود را آموزش دهید

تحقیقات نشان می‌دهند که افراد بالغی که مسلط به دو زبان هستند، تمرکز قوی‌تری دارند و عملکرد بهتری نسبت به مهارت‌های یک زبان از خود ارائه می‌دهند. این بدین دلیل است که یادگیری همزمان دو زبان باعث افزایش عملکردهای مغزی می‌شود. سیستم کنترل اجرایی به افراد این امکان را می‌دهد تا تمرکز کرده و توجه خود را بین چندین کار معطوف کنند. افراد چند زبانه مرتباً بین واژگان و دستور زبان مختلف جابجا می‌شوند. با این کار، انعطاف پذیری و تمرکزی را در خود ایجاد می‌کنند که به آن‌ها کمک می‌کند تا روی وظایف و اطلاعات ضروری خود متمرکز شوند.

6 مزیت یادگیری همزمان دو زبان

۲- انعطاف پذیری شناختی ایجاد کنید

افرادی که می‌توانند به چندین زبان صحبت کنند، از انعطاف پذیری شناختی بهتری برخوردار هستند. بخشی از مغز آن‌ها که مسئول یادگیری زبان است، ذهن آن‌ها را ملزم می‌کند بپذیرند که همان ایده را می‌توان از بسیاری از جهات دیگر نیز بیان کرد. این امر به افراد چند زبانه در حل مسئله مزیت می‌بخشد. آن‌ها همچنین خلاقیت بیشتری دارند و می‌توانند موقعیت‌ها را تجزیه و تحلیل کرده تا سریع تر به راه حل برسند.

[su_box title=”همچنین بخوانید: ” style=”bubbles” box_color=”#a631a8″ radius=”20″]

[su_animate type=”shake” duration=”0.5″] با آسان‌ترین روش های یادگیری زبان انگلیسی آشنا شوید [/su_animate]

[/su_box]

۳- از بیماری‌های روانی جلوگیری کنید

چندین مطالعه نشان می‌دهند که یادگیری همزمان دو زبان، خطر ابتلا به زوال عقل یا بیماری آلزایمر را در سنین پیری کاهش می‌دهد. در میان بیمارانی که قبلاً به آلزایمر مبتلا شده اند، کسانی که دوزبانه هستند، کاهش توانایی‌های شناختی و عقب ماندگی مغزی کمتری نسبت به بیماران تک زبانه نشان می‌دهند.

۴- در وقت صرفه جویی کنید

اگر می‌خواهید به چندین زبان مسلط شوید، تسلط همزمان بر دو زبان اغلب سریع‌تر از یادگیری همزمان یک زبان است. به این دلیل که مغز بیشتر تمرکز خود را روی پردازش اطلاعات می‌گذارد. در نتیجه ارتباطات میان زبانی قوی‌تری پیدا می‌کنید که به شما کمک می‌کند تا به طور مؤثرتری یاد بگیرید. مطمئناً تسلط بر زبان به هیچ وجه سریعاً به دست نمی‌آید، اما روند یادگیری همزمان دو زبان اغلب سریع‌تر از یادگیری یک یا چندین زبان است.

یادگیری همزمان دو زبان

۵- مهارت‌های یادگیری را بهبود ببخشید

چالش یادگیری همزمان دو زبان شما را به سمت بهبود مهارت‌های یادگیری سوق می‌دهد تا در آینده بسیار سریع‌تر و راحت‌تر بتوانید زبان‌های دیگر را نیز یاد بگیرید. برای جابجایی بین دو زبان، باید در نحوه مدیریت وقت و منابع خود اهمیت قائل شوید. سرعت سریع یادگیری دو زبان هیجان انگیز است. این امر شما را علاقه مند می‌کند، به شما این امکان را می‌دهد تا در مورد فرهنگ‌های جدید بیشتر بدانید و درک عمیق‌تری از زبان‌های مختلف پیدا کنید.

۶- مزیت رقابتی ایجاد کنید

دو زبانه یا چند زبانه بودن، شما را در هر زمینه شغلی متمایز می‌کند و فرصت‌های جدید زیادی را به روی‌تان باز می‌کند. کارفرمایان فرصت استخدام فردی که به بیش از یک زبان صحبت می‌کند را غنیمت میشمرند. هنگامی که یاد گرفتید چگونه به بیش از یک زبان صحبت کنید، می‌توانید سفر و دیدن جاهای مختلف جهان را شروع کنید و از صحبت با افراد مختلف در سرتاسر دنیا لذت ببرید.

۵ نکته در مورد نحوه یادگیری همزمان دو زبان

شما می‌توانید با یک استراتژی کارآمد برای یادگیری دو زبان در یک زمان به مهارت لازم برسید. با استفاده از برخی از نکات و ترفندهای بیان شده در زیر و تعهد به فرآیند یادگیری، خواهید دید که بیشتر از آنچه فکر می‌کردید پیشرفت کردهاید:

۱- دو زبان کاملاً متفاوت را انتخاب کنید

بهترین زبان‌ها برای یادگیری همزمان، زبان‌هایی از خانواده‌های مختلف هستند. ممکن است انتخاب دو زبان مشابه منطقی به نظر برسد، اما می‌تواند گیج کننده نیز باشد. هرچه دو زبان مشابه‌تر باشند، ترکیب کردن آن‌ها آسان‌تر است.

دو زبان با واژگان و دستور زبان مجزا را امتحان کنید. به عنوان مثال، به جای یادگیری همزمان هلندی و آلمانی، با هلندی و اسپانیایی شروع کنید یا می‌توانید به سراغ زبان‌های دشوارتری بروید که حتی از یکدیگر فاصله بیشتری دارند، مانند روسی، عربی یا کره‌ای.

5 نکته در مورد نحوه یادگیری همزمان دو زبان

۲- انگیزه خود را بالا نگه دارید

وقتی نوبت به مطالعه می‌رسد، یافتن انگیزه مناسب اهمیت ویژه‌ای دارد. اگر می‌خواهید دو یا چند زبان را بدون هدف خاصی یاد بگیرید، به احتمال زیاد فرآیند یادگیری را نصفه رها خواهید کرد. اما با یک هدف مشخص و چارچوب زمانی دقیق، شانس موفقیت‌تان بیشتر خواهد شد. به عنوان مثال، هدف اصلی شما می‌تواند این باشد، من یادگیری فرانسه و اسپانیایی را همزمان شروع می‌کنم تا بتوانم شغل رویایی خود را به دست آوردم.

۳- یک برنامه مطالعه روزانه را دنبال کنید

برای رسیدن به هدف اصلی خود، باید یک برنامه عملیاتی دقیق ایجاد کنید و آن را دنبال کنید. هر روز جلسات مطالعه کوتاه را برنامه ریزی کنید و زمان مناسبی را به هر یک اختصاص دهید. بیشتر از اینکه هفته‌ای یک یا دو بار درس طولانی داشته باشید، هر روز ۳۰ دقیقه مطالعه کنید تا یادگیری همزمان دو زبان برای‌تان آسان‌تر شود.

توجه داشته باشید که مجبور نیستید زمان مساوی را به هر زبان اختصاص دهید. اگر مشاهده کردید که زبان ژاپنی برای شما از پرتغالی سخت‌تر است، زمان بیشتری را به آن اختصاص دهید. به طور منظم مطالعه کنید، یک سرعت ثابت داشته باشید و برای یادگیری خود زمان و تلاش مضاعف به خرج دهید.

[su_box title=”همچنین بخوانید: ” style=”bubbles” box_color=”#a631a8″ radius=”20″]

[su_animate type=”shake” duration=”0.5″] زبان بدن ؛ ابزاری ناشناخته ولی قدرتمند [/su_animate]

[/su_box]

۴- از روال مطالعه متفاوت برای هر زبان استفاده کنید

سعی کنید از روال مطالعه متفاوتی برای هر یک از دو زبان استفاده کنید. هر زبان را در مکان یا در یک ساعت متفاوت از روز مطالعه کنید. به عنوان مثال، شما می‌توانید در مسیر آمدن از کار یا در طول استراحت برای ناهار، زبان لهستانی را بیاموزید یا فقط در خانه زبان ایتالیایی را بخوانید. با این کار می‌توانید تأثیر تغییر محیط را در بهبود یادگیری خود مشاهده کنید.

۵- از انجام کارهای چند وظیفه ای خودداری کنید

مطالعات مختلف نشان می‌دهند که کارهای چند وظیفه‌ای می‌توانند بهره وری شما را از بین ببرند. این امر در مورد یادگیری زبان نیز صادق است. یادگیری همزمان دو زبان در یک جلسه معمولاً ایده خوبی نیست، مخصوصاً اگر تازه آموزشی را شروع کرده باشید. هنگامی که یک پایه محکم در هر دو زبان ایجاد کردید، می‌توانید فعالیت‌های ترکیبی مطالعه را به برنامه روزمره خود اضافه کنید. به عنوان مثال، شما می‌توانید یک فیلم به یک زبان خارجی با زیرنویس به زبانی دیگر را تماشا کنید.

کلام اخر

یادگیری همزمان دو زبان به شما این امکان را می‌دهد تا مغز خود را آموزش دهید، در وقت صرفه جویی کنید و مهارت‌های یادگیری خود را بهبود ببخشید. با رویکرد خلاقانه، تعهد و علاقه به هر دو زبان، افق دید خود را گسترش داده و فرصت‌های خود را بهبود ببخشید. برای سهولت در انجام مراحل کار، از یک معلم خصوصی حرفه‌ای بخواهید یک برنامه مناسب برای شما فراهم کند تا بتوانید زمان مناسبی را برای یادگیری را در دست داشته باشید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید