بهبود کسب و کار اینترنتی ؛ ۷ ایده کاربردی برای رشد کسب و کارهای اینترنتی

بهبود کسب و کار اینترنتی

فهرست مطالب

اینترنت در طی ۲۰ سال گذشته، از زمان ظهورش تاکنون تغییر بسیاری به خود دیده است و در همه این سال‌ها توانسته به بهبود کسب و کار اینترنتی کمک زیادی کند. روشی که مردم ۲۰ سال پیش، برای برقراری ارتباط با اینترنت داشتند، با روشی که امروزه در آن ارتباط برقرار می‌کنند بسیار متفاوت است. مشاغل می‌توانند از طریق اینترنت راه اندازی و رشد کنند. بسیاری از کارآفرینان به لطف اینترنت به موفقیت‌های بسیاری دست پیدا کرده‌اند.

صرفاً برای ایجاد شهرت آنلاین، بازاریابی آفلاین کافی نمی‌باشد. اگرچه عملکردی از این دست می‌تواند باعث موفقیت محصولات و خدمات شود، اما نمی‌تواند رشدی را که دنیای آنلاین می‌تواند داشته باشد را ایجاد کند. ایجاد یک استراتژی آنلاین برای بهبود کسب و کار اینترنتی، به معنای افزایش فرصت‌های بازاریابی برای کسب نتیجه ایده‌آل است. برخی از روش‌هایی که می‌توانید برای رشد و توسعه کسب و کار خود انجام در این مقاله آورده شده است؛ با ذهن همراه باشید.

۷ راه برای رشد و بهبود کسب و کار اینترنتی

7 راه برای رشد و بهبود کسب و کار اینترنتی

هر یک از موارد زیر به تنهایی می‌توانند در رشد مشاغل اینترنتی تأثیر مثبت داشته باشد:

۱- برای بازاریابی از طریق ایمیل برنامه داشته باشید

بازاریابی از طریق ایمیل، باید اولین سفارش تجارت باشد. می‌خواهید اطلاعات مشتریان خود را در اسرع وقت بدست بیاورید و بیشتر مشتریان کم سواد، از آدرس ایمیل استفاده می‌کنند که این اطلاعات بسیار خوبی را در اختیارتان قرار می‌دهد.

یک کمپین بازاریابی از طریق ایمیل، برای تمامی‌ مشاغل مهم است( بدون توجه به اندازه آن‌ها). وقتی می‌خواهید خبرنامه‌های ایمیلی خود را به آسانی بخوانید، می‌توانید از این کمپین برای تخفیف در اجناس، مسابقات میزبان یا ارسال تبلیغات استفاده کنید. این بهترین روش برای ارتباط داشتن با مشتریان است.

۲- بازاریابی از طریق رسانه‌های اجتماعی را انجام دهید

اگر بازاریابی از طریق ایمیل برایتان موفقیت آمیز بوده است، پس باید بازاریابی رسانه‌های اجتماعی را نیز به روش های بهبود کسب و کار اینترنتی اضافه کنید. برخی از محبوب ترین سایت‌های رسانه‌های اجتماعی، فیس بوک، اینستاگرام، پینترست و توییتر هستند. همه آن‌ها هزاران کاربرانی دارند که هر روز به وب سایت‌های خود ملحق می‌شوند. این می‌تواند فرصت‌های بازاریابی بیشتری برای تجارت ایجاد کند.

تنها از یک یا دو برنامه در رسانه اجتماعی شروع کنید. چون نمی‌خواهید خود را تحت الشعاع قرار دهید. از برنامه رسانه‌های اجتماعی خود، برای آگاهی دادن به مشتریان خود در مورد ساعات کاری، پیشنهادات ویژه یا پاسخ سوالات متداول استفاده کنید. اگر مشتریان از خدماتی که ارائه می‌دهید، لذت می‌برند و تجربه خود را به اشتراک می‌گذارند، این امر تجارت در آینده را برایتان به ارمغان می‌آورد.

برای مطالعه بیشتر: کارآفرینی چیست؟ چگونه به کارآفرینی موفق تبدیل شویم؟

رشد و بهبود کسب و کار اینترنتی

۳- تکنیک‌های اساسی سئو را یاد بگیرید

سئو با عنوان بهینه سازی موتور جستجو شناخته می‌شود که یکی از بهترین راهکارهای بهبود کسب و کار اینترنتی است. این یکی از محبوب ترین شکل‌های بازاریابی آنلاین است. این امر موجب استفاده از روش‌های مختلفی، برای اطمینان از اینکه تجارت فرد میتواند آنلاین باشد، می‌شود، زمانی که افراد شرکت رو به صورت آنلاین جستجو می‌کنند. برای شروع این کار، باید وب سایت و وبلاگ حرفه ای داشته باشید.

بسیاری از عناصر در بازاریابی سئو، برای درک یک تازه کار دشوار است. بهتر است از یک ابزار رایگان یا پولی استفاده کنید، که بتواند کار را برایتان انجام دهد. افزونه‌های مرورگر می‌توانند داده‌های مورد نیاز خود را برای رسیدن به صدر نتایج موتورهای جستجو در اختیار فرد قرار دهند. تعداد زیادی افزونه‌های مرورگر سئو، در آنجا وجود دارند، بنابراین بهتر است تحقیقات خود را انجام داده و تعیین کنید که برای شروع به کدام یک از آن‌ها نیاز دارید.

۴- بازاریابی هدفمند را در نظر بگیرید

بازاریابی هدفمند، وظیفه اش پیدا کردن مخاطبان و تمرکز روی آن‌ها است. این یکی از مهمترین استراتژی‌ها برای توسعه تجارت آنلاین است. هرگز نمی‌خواهید مشتریان خود را از دست بدهید. آن‌ها کسانی هستند که می‌توانند تجارت فرد را رشد و توسعه دهند. بازاریابی هدفمند، تلاش‌های غیر ضروری در بازاریابی را از بین می‌برد و باعث صرفه جویی در وقت و هزینه می‌شود. دانستن اینکه این محصول، چه کسی را جذب می‌کند، می‌تواند به رشد کسب و کار کمک کند. چک کردن جمعیت و علائق مشتریان، می‌توانند ایده اینکه، سایر گروه‌ها به محصولات و خدمات شما چه علاقه ای دارند را ایجاد کنند.

رشد کسب و کار اینترنتی

۵- شبکه آنلاین ایجاد کنید

شبکه‌های آنلاین با شبکه‌های رسانه‌های اجتماعی که در آن روابط شخصی و طولانی مدتی با سایر صاحبان مشاغل و رهبران فکری برقرار می‌شود، راهی متفاوت برای بهبود کسب و کار اینترنتی است. چندین شرکت کوچک برای ایجاد روابط بازاریابی با سایر مشاغل از کانال‌های دیجیتال استفاده می‌کنند. این سرمایه گذاری‌ها نه تنها به طور متقابل سودمند هستند، بلکه می‌توانند تجارت بیشتری را نیز به دنبال داشته باشند. اولین قدم، یافتن شرکتی است که می‌خواهید با آن شریک شوید. آنها باید اهداف کسب و کارتان را دنبال کنند.

بیشتر بخوانید: استارتاپ چیست؟ آموزش راه‌اندازی استارتاپ

۶- بازاریابی محتوا عالی است

بازاریابی محتوا پادشاه است و به این زودی‌ها هم از بین نمی‌رود. مشتریان می‌خواهند چیزهایی را که توجه آن‌ها را به خود جلب می‌کند، مشاهده کنند، بخوانند و گوش دهند. برای ایجاد یک لیست آنلاین، باید محتوایی ایجاد کنید که خواسته‌ها و نیازهای آن‌ها را برآورده سازد. این می‌تواند به صورت پست‌های هفتگی وبلاگ، خبرنامه‌های ماهانه یا فیلم‌های دوره ای باشد. باید بدانید مشتریان چه می‌خواهند تا بتوانید محتوای خود را متناسب با آن‌ها تنظیم کنید. این را می‌توان از طریق تعداد کلیک، نظرات، نظرسنجی با مشتری و پست‌های رسانه‌های اجتماعی کشف کرد.

۷- از داده‌های مشتریان محافظت کنید

با افزایش حیرت انگیز در فضای مجازی، مشاغل آنلاین، نیاز به اولویت حمایت از داده‌های مشتریان دارند. با وجود غول‌هایی ماننUber ،eBay  و Target که قربانی جرایم سایبری شده اند، نیاز به امنیت درجه یک در سطح بالایی دارید. تبلیغات شرکت‌های امنیتی همیشه نشان می‌دهد، که دسترسی مجرمان سایبری به داده‌هایتان چقدر می‌تواند آسان باشد و این مورد اغراق آمیز نیستن!.

در حقیقت، اعمال باج‌ افزار سالانه ۳۵۰ درصد در حال رشد هستند و ۶۱ درصد قربانیان در سال ۲۰۱۷ مشاغل کوچکی بودند و زیر ۱۰۰۰نفر کارمند داشتند. با توجه به وسعت موجود، اکنون دولت‌ها در حال کمک به مشاغل هستند. مشتریان باید بدانند که وارد کردن اطلاعاتشان خطری را برای آن‌ها ایجاد نمی‌کند، بنابراین ایجاد اعتماد بسیار مهم است. از امنیت آنلاین استفاده کنید، تا بتوانید خود را به عنوان شغلی که مشتریان در تعامل با آن راحت هستند، تبلیغ کنید.

کسب و کار اینترنتی

۸- شبکه سازی کنید

یک وجه اساسی برای اداره یک تجارت و بهبود کسب و کار اینترنتی، شبکه سازی است. زیرا شانس موفقیت را افزایش می‌دهد و ارتباطات را بهبود می‌بخشد. رسانه‌های اجتماعی با از بین بردن موانعی که باعث محدود شدن شبکه‌های سنتی می‌شوند، جنبه ارتباطات را به سطح کاملاً جدیدی رسانده است. بدون هیچ مشکلی از جمله هزینه‌های سفر، مناطق زمانی و مکان‌های جغرافیایی که در راه هستند، می‌توانید از منابع خود به شکل کارآمدتری استفاده کنید و به نتایج دلخواهی برسید. صرف نظر از پیشرفت‌های فناوری، قوانین اساسی ارتباطات یکسان هستند، یافتن چیزی مشترک. با به اشتراک گذاشتن علایق، سرگرمی‌ها و احساسات خود ارتباط برقرار کنید. این فقط برای روابط شخصیتان صدق نمی‌کند، بلکه در مورد انجمن‌های حرفه ای نیز صدق خواهد کرد. شبکه سازی، مانند گذشته، مستلزم تقویت پیوند است.

کلام آخر

هدف مشخص شده در تجارت باید جذب مشتری بیشتر، افزایش تغییر و بهبود کسب و کار اینترنتی برند مربوطه باشد. شما نمی‌خواهید فرصت‌هایی که باعث می‌شوند، مشتریان خ به یک وب سایت دیگر منتقل شوند را، از دست بدهید. اگر در حال نوشتن یک پست وبلاگ، یک پست رسانه‌های اجتماعی و یا یک خبرنامه هستید، باید یک فراخوان قوی را انجام دهید که از مشتری بخواهد تا اطلاعات شخصی خود را وارد کند یا شما را در رسانه‌های اجتماعی دنبال کند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید