۹ پیشنهاد برای ازبین بردن تنهایی افراد شاغل در منزل

employees loneliness

فهرست مطالب

کار در خانه

من برای فرار از تنهایی این ماه برای اولین بار کارم را در یک کافی شاپ شروع کردم.

در حال حاضر یک حس عمیق در من وجود دارد احساس می کنم سرشار از انرژی هستم.

من تا رسیدن به این سن این حس را تجربه نکرده بودم. شغل من به عنوان یک نویسنده ی مستقل است، هر صبح از خواب بلند می شوم و روزم با چرخیدن در خانه و نوشتن می گذرد.

از ساعت ۲ بعد از ظهر احساس خستگی می کنم حس می کنم شانه هایم درد گرفته و پلک هایم سنگین شده و تقریبا چرت می زنم، در این موقعیت است که انگیزه ی خود را برای نوشتن از دست می دهم.

روانشناسی چیست؟ چگونه می توانیم بهترین روانشناس را انتخاب کنیم؟

من یک فرد درون گرا هستم، برایم اهمیتی ندارد که مدت زیادی را تنهایی بگذرانم. شاید یکی از دلایلی که شغل نویسندگی را انتخاب کردم همین مسئله باشد.

از زمانی که شوهرم وارد کار پزشکی شد و در طول هفته ۷۰ ساعت کار می کند. (بیشتر اوقات کارش به شکل شیفت شبانه است) احساس تنهایی کردم.

اما تنهایی من زمانی بیشتر اوج گرفت که با فوت مادربزرگم از مادرم نیز دور شدم.

احساس تنهایی در من بیشتر شد، از نظر کاری دچار افت شدم و هیچ هم صحبتی نداشتم، بعضی روزها اتفاق می افتاد که حدود شش، هفت ساعت حتی یک کلمه هم صحبت نمی کردم.

صرف نظر از اینکه گاهی به دوستانم پیام می فرستادم.

بیش از ۵ درصد از مردم امریکا در خانه به شکل تمام وقت کار می کنند. افراد زیادی در خانه کار می کنند و این یک مزیت محسوب می شود.

من با بسیاری از آن ها چت کرده ام و نظرشان را پرسیده ام احساس آزادی که در این مدل کار کردن وجود دارد بسیار زیاد است، اما با این روش شما تنهایی زیادی را تجربه خواهید کرد.

در زیر راهنمایی هایی برای جلوگیری از احساس تنهایی مناسب افرادی که در خانه کار می کنند پیشنهاد شده است.

از جمله نکاتی برای نویسندگانی مانند خودم تا بتوانند روش های اجتماعی شدن را بدون نیاز به  حضور یافتن در دفتر کار و صحبت کردن با همکاران را فرا بگیرند.

۱- صرف ناهار با یک دوست

صرف ناهار دوستانه

این یکی از بهترین راهکارها برای مقابله با تنهایی است، من سعی می کنم در تقویم خود یک روز در هفته را به صرف ناهار یا قهوه با یک دوست اختصاص بدهم.

من در آخر هفته ها که انگیزه ی کاری ام را از دست می دهم این کار را انجام می دهم.

هیلاری بیلینگز در یک پادکست سخنرانی ، این دست تعاملات را به عنوان شارژ روحیه می نامد.

او می گوید” هفته هایتان را به نحوی برنامه ریزی کنید که افرادی که به شما انرژی می دهند در آن حضور داشته باشند” او معتقد است که ” یک قرار ملاقات هر چند کوتاه و ساده با یک دوست، پیوستن به کلاس های تمرینی بعد از ساعت کاری، یا کسی را برای یک مکالمه ۱۵ دقیقه ای در روز پیدا کردن، یا داشتن ارتباط هایی از این قبیل می تواند احساس تنهایی را در شما کاهش بدهد.

۲- انجام کار داوطلبانه یکبار در هفته

کار داوطلبانه

من چندین نویسنده ی مستقل را می شناسم که در کنار کار در منزل در هفته شغل های پاره وقت نیز برای از بین بردن احساس تنهایی و ارتباط با دیگران انجام می دهند.

برخی از کار فرمایان این ایده را نمی پذیرند و (به همین دلیل است که من در ابتدا به عنوان یک فرینسلر یا مبتدی محسوب شدم) به جای یافتن یک شغل درآمد زا من به شکل داوطلبانه یک روز در هفته را در یک مهد کودک شروع به کار کردم.

من به شدت نیاز دارم که چهار شنبه ها با بچه های ۵ ساله بازی گروهی انجام بدهم.

جودی وماک نویسنده و گوینده می گوید شما با کار داوطلبانه می توانید خیلی مسائل را تغییر بدهید.

او می گوید: من به شکل داوطلبانه برای یک موسسه ی خیریه  در لس آنجلس کار می کنم که نویسندگان زن حرفه ای را با دختران در معرض خطر متصل می کنم.

او می گوید که به مدت هفت سال داوطلب نوشتن برای دختران بوده است.

این یک برنامه مفید و عالی برای بچه ها است، از طرف دیگر یک برنامه مناسب برای من که با نویسندگان دیگر ارتباط برقرار کنم.

۳- به کتابخانه بروید

به کتابخانه بروید

بعضی از افراد تمایلی به رفتن به کافی شاپ ها ندارند، زیرا عقیده دارند که پرسر صدا است و حواس شان را پرت می کند.

اگر شما جزو این دسته افراد هستید به جای رفتن به کافی شاپ، کتابخانه را امتحان بکنید.

با این کار شما هم برای از بین بردن تنهایی خود از خانه بیرون آمده اید هم در یک محیط آرام وقت گذرانده و کارهای مختلفی را انجام داده اید. این یک نتیجه ی برد- برد است.

۴- عکس های افراد مهم زندگی تان را روی میز کارتان بگذارید

عکس افراد خانواده

لوسی هریس مدیر عامل شرکت Hello Baby Bumpمی گوید: یکی از راه های مبارزه با تنهایی ناشی کار در خانه نگه داشتن عکس عزیزان مان در کنار خودمان است.

شما دیگر احساس تنهایی نمی کنید با نگاه کردن به آن خاطره و کارهای آن افراد در ذهن ما جان می گیرد.

این جوری دیگه احساس تنهایی نمی کنم زیرا می دانم افراد دیگری در همین نزدیکی در زندگی من وجود دارند.

  • روابط ضعیف خود را تقویت کنید

تقویت روابط ضعیف

ما در زندگی دو نوع روابط داریم که یکی قوی است و دیگری ضعیف، ارتباط قوی مانند رابطه ی ما با والدین، همسر و دوستان نزدیک و همه ی کسانی که ما را دوست دارند.

نوع دوم افرادی هستند که غریبه نیستند اما دوست هم نیستند.

به عنوان مثال منشی باشگاهی که به آن می روید. فروشنده ای که در فروشگاه غذای دریایی که گاهی به آن جا می روید حضور دارد، گارسونی که در کافی شاپ محبوب تان قهوه سرو می کند، این روابط  کم اهمیت و ضعیف می تواند نقش مهمی را در سلامتی ما ایفا کند. به تازگی تحقیقات نشان داده است که  این روابط به اندازه روابط قوی ما اهمیت دارند.

استیسی کاپریو مربی تجارت می گوید هر روز از خانه بیرون می رود تا با دیگران ارتباط برقرار کند.

همین طور که هر روز صبح برای انجام کارتان از خانه بیرون می زنید، به همه ی کسانی که می بینید مانند مدیر ساختمان، سرایدار، پیکی که غذای سفارشی برای تان می آورد، همسایه هایی که قصد بیرون رفتن از منزل شان دارند، سلام کنید.

می توانید به روی افرادی که می بینید لبخند بزنید.

این ارتباطات کوچک در زمان طولانی مسیری را طی خواهد کرد بدون اینکه شما بخواهید برای این ارتباطات برنامه ریزی کنید و زمانی را به آن اختصاص دهید روحیه شما را بهتر خواهد کرد و شما کمتر احساس تنهایی می کنید.

۶- از پادکست استفاده کنید

پادکست گوش کنید

شارون روزنبلات مدیر موفق می گوید: من هنگام کار پادکست گوش می دهم. او می گوید این افراد واقعی نیستند ولی پیش زمینه ی خوبی برای ایجاد ارتباط است.

۷- دریک فضای مشترک با دیگران کار کنید

همکاری در فضای مشترک

امروزه در کلان شهرها فضا های مشترک همکاری شغلی مانند دفتر کار مشترک و از این قبیل موارد زیاد دیده می شود.

هزاران نفر وجود دارند که در یک دفتر کاری مشترک کارشان را انجام می دهند. به طور کلی افرادی که به شکل مشترک محلی را برای فعالیت های شغلی شان اجاره کرده اند زیاد هستند.

درست است که این فضاهای کاری احساس بهتری را نسبت به کار کردن در منزل به شما القا می کنند، اما هزینه ی این محیط های بسته به شرایط هر شهری که در آن زندگی می کنید بسیار پرهزینه هستند.

۸- ورزش

ورزش کنید

هیچ فهرستی پیشنهادی برای جلوگیری از احساس تنهایی در خانه وجود ندارد که ورزش جزو موارد آن نباشد.

ورزش مزایایی زیادی برای ما دارد که همه به خوبی از آن آگاه هستیم علاوه بر تاثیر مثبت جسمی بر روی ذهن و قدرت تمرکز افراد هم نیز تاثیر مطلوبی دارد.

اگر تا به حال این کار را انجام نداده اید به باشگاه بروید یا به یک تیم ورزشی بپیوندید تا تاثیر مثبت آن را مشاهده کنید.

۹- حیوان خانگی داشته باشید

حیوان خانگی

من برای تهیه این مقاله با افراد زیادی که در خانه کار می کرده اند گفتگو کرده ام، تقریبا بیشتر آن ها موافق نگهداری از حیوان خانگی بوده اند.

این یک پیشنهاد هوشمندانه است تحقیقات نشان داده وجود حیوانات خانگی می تواند در از بین رفتن احساس تنهایی در افراد موثر باشد.

سابینا برنان روانشناس و متخصص علوم و اعصاب مزایای داشتن حیوان خانگی را اینگونه بیان می کند.

او می گوید که برای رهایی از احساس تنهایی از چهار سگ نگهداری می کند. او در ادامه می گوید من هرروز برای گردش سگ ها از خانه بیرون می روم، سگ ها موضوع خوبی برای ارتباط با دیگران هستند معمولا مردم در کنار من می ایستند و در مورد آن ها سوالاتی می پرسند.

سابینا برنان همچنان می گوید که لبخند زدن به حیوانات خانگی حال او را خوب می کنند. همان طور که می دانیم لبخند زد برای سلامتی ما بسیار مهم است.

لبخند زدن فشار خون را کاهش و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند، باعث آزادی هورمون هایی می شود که ما احساس خوبی را تجربه کنیم. طبیعی است که این عمل از فشار روانی ما می کاهد.

او می گوید: بسیاری از ما لبخند زدن را فقط در پاسخ به مسائل خنده دار یا در پاسخ لبخند دیگران طبیعی می دانیم، زمانی که در منزل کار می کنیم وجود حیوانات خانگی و کارهای بامزه ی آن ها می تواند یک موضوع خوب برای لبخند زدن باشد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید