تکنیک دکتر کالاهان ؛ استفاده از TFT برای غلبه بر آشفتگی‌ها

تکنیک دکتر کالاهان

فهرست مطالب

تکنیک دکتر کالاهان هنگام مواجه با مشکلات، به علل اساسی آنها می‌پردازد، اطلاعاتی را در قالب کد درمانی ارائه می‌دهد، سیستم انرژی بدن را متعادل می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد که بیشتر احساسات منفی را در عرض چند دقیقه از بین ببرید و توانایی در بهبود بدن را تقویت کنید. ما دستورالعمل های متداول (الگوریتم‌ها) یا کدهای درمان تکنیک دکتر کالاهان را در این مقاله آورده‌ایم. پس بدون اتلاف وقت به سراغ این تکنیک نوین می‌رویم؛ با ذهن همراه باشید.

تکنیک دکتر کالاهان چیست؟

تکنیک دکتر کالاهان چیست؟

این تکنیک برای همه افراد توسط دکتر راجر کالاهان، بنیانگذار و توسعه دهنده آن ارائه شده است. این تکنیک یک مأموریت شخصی برای دستیابی به شناخت جهانی، پذیرش و استفاده از روش درمانی در سراسر جهان دارد. کالاهان تکنیک خود را «درمان با اندیشه» می‌نامد، زیرا او بیان می‌کند که وقتی شخصی در مورد تجربه یا اندیشه‌ای که با یک مشکل عاطفی مرتبط است فکر می‌کند، در حال تنظیم «یک زمینه فکری» است. وی این زمینه را به عنوان اساسی‌ترین مفهوم در سیستم TFT توصیف می‌کند، و بیان می‌دارد که این تکنیک می‌تواند مفاهیم غیرقابل توضیح را به روشنی تفسیر کند.

گفته می‌شود که آشفتگی‌ها دقیقاً اطلاعات رمزگذاری شده موجود در زمینه اندیشه هستند. هر تغییر شکل در زمینه تفکر شخص به یک مشکل خاص وصل می‌شود و با تفکر در مورد آن مشکل فعال می‌شود. کالاهان معتقد است که این آشفتگی‌ها علت اصلی احساسات منفی هستند و هر آشفتگی با یک نقطه نصف النهار بر روی بدن مطابقت دارد. برای از بین بردن ناراحتی عاطفی، کالاهان می‌گوید که باید یک توالی دقیق از نقاط نصف النهار مورد استفاده قرار گیرد. وی اظهار داشت که ضربه زدن بر روی انسداد یا تعادل جریان QI، رمز کار است.

کالاهان اظهار داشت که این روند می‌تواند طیف گسترده‌ای از مسائل روان‌شناختی از جمله اختلال استرس پس از سانحه، افسردگی، اضطراب، اعتیاد و هراس را تسکین دهد. یک جلسه درمانی معمولی تا ۱۵ دقیقه طول می‌کشد و دیگر تکرار نمی‌شود. کالاهان همچنین اظهار داشته است که TFT می‌تواند مشکلات جسمی از جمله فیبریلاسیون دهلیزی را درمان یا از به وجود آمدن آن جلوگیری کند.

در سال ۱۹۸۵ در نخستین کتاب خود در مورد TFT نوشت که فوبیای خاصی را می‌توان در حداقل ۵ دقیقه درمان کرد. کالاهان همچنین ادعا می‌کند که پیشرفته‌ترین سطح وی، فناوری صوتی (VT) است که می‌تواند از طریق تلفن با استفاده از «فناوری» ناشناخته انجام شود. آموزش VT پیشرفته توسط کالاهان ارائه می‌شود.

[su_box title=”همچنین بخوانید: ” style=”bubbles” box_color=”#a631a8″ radius=”20″]

[su_animate type=”shake” duration=”0.5″]

تکنیک مکث سه ثانیه روشی برای خودکنترلی

[/su_animate]

[/su_box]

کاربرد تکنیک دکتر کالاهان

کاربرد تکنیک دکتر کالاهان

این تکنیک توسط روان‌شناس آمریکایی راجر کالاهان ساخته شده است. این روش، روان درمانی مدرن و سنت شرقی است که با استفاده از روش‌های پزشکی باستانی چینی از جمله طب سوزنی، که بر حضور یک سیستم انرژی داخلی تأکید می‌کند، بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این روش بهبودی، مبتنی بر این عقیده است که انرژی در امتداد شبکه‌ای از مسیرها در بدن جریان می‌یابد و انسداد در سیستم، منجر به بیماری جسمی می‌شود.

هر مسیری که به آن «نصف النهار» نیز گفته می‌شود که شامل مجموعه‌ای از اندام های داخلی است و در یک نقطه خاص روی سطح پوست ختم می‌شود. اعتقاد بر این است که تحریک نقاط انتهایی نصف النهار با اعمال فشار (طب فشاری) یا قرار دادن سوزن‌ها (طب سوزنی) باعث رفع انسداد، بازگرداندن یک جریان طبیعی انرژی و تقویت سلامت جسمی می‌شود. در TFT ، کالاهان این اصول شرقی را برای درمان مسائل روان‌شناختی تطبیق داده و گسترش می‌دهد.

کالاهان، پیشگام خودشناس در شناخت درمانی، پس از گذراندن آموزش در کینزیولوژی کاربردی، روشی را که توسط جیروپراکتور جورج گودهارت انجام شد شروع به انحراف از روش‌های سنتی روان درمانی کرد. گودارت نتیجه گرفت که قدرت عضلات نه تنها تحت تأثیر شرایط جسمی بلکه در افکار و احساسات تأثیر می‌گذارند. او همچنین این تئوری را مطرح کرد که ماهیچه‌های خاص با نصف النهارهای مختلف در ارتباط هستند.

کینزیولوژی کاربردی شامل آزمایش قدرت نسبی عضلات مختلف برای تعیین اینکه کدام نصف النهار در یک مسئله جسمی یا عاطفی درگیر است را تعیین کرد. بعداً کالاهان برخی از روش‌های تشخیصی گودارت را در رویکرد منحصربه فرد خودش به موازین درمانی تبدیل کرد.

هنگامی که کالاهان با موفقیت و با استفاده از ضربه زدن انگشت، برای درمان فوبیای آب یک زن اقدام کرد. این زن، معروف به مری، پس از گذشت چند ماه از درمان‌های شناختی و حساسیت‌زدایی، بهبود یافت. کالاهان که با دانش خود در مورد کینزیولوژی کاربردی مسلح بود، رویکردی متفاوت را امتحان کرد.

وی با بیان اینکه ترس مری غالباً به عنوان یک «احساس بیمارگونه» در معده او تجربه می‌شد، تصمیم گرفت به نقاط طب سوزنی زیر چشم او ضربه بزند، که این خود را با نصف النهار معده در ارتباط می‌دانست. این امر منجر به حل و فصل ناگهانی و غیرمنتظره هراس مری شد و کالاهان را وادار کرد تا جستجوی نقاط طب سوزنی مرتبط با سایر شرایط را آغاز کند. طی دو دهه آینده، کالاهان تکنیک خود را که از آن زمان تاکنون به هزاران نفر آموزش داده است، توسعه و اصلاح کرد.

مفاهیم اصلی تکنیک دکتر کالاهان

مفاهیم اصلی تکنیک دکتر کالاهان

به گفته کالاهان، ایده میدان فکر بنیادی‌ترین مفهوم در زمینه درمان اندیشه است. زمینه اندیشه و سایر مفاهیم اصلی TFT در زیر بحث شده است:

زمینه‌های فکری و آشفتگی‌ها

در TFT، اندیشه به عنوان انرژی محدود شده در یک سیستم نامشهود و به عنوان یک میدان فکر بیان می‌شود. الگوهای مختلف اندیشه با زمینه‌های مختلف مرتبط هستند. انرژی در هر زمینه فکری جریان می‌یابد، اما این مسیر می‌تواند مسدود شود و منجر به ایجاد انرژی یا آشفتگی شود. این آشفتگی‌ها می‌توانند ناشی از وقایع منفی در زندگی مانند تروما یا مرگ یک دوست عزیز باشد و منجر به علائم جسمی و روانی شود که توسط افراد به دنبال درمان تجربه می‌شوند.

به گفته کالاهان ، آشفتگی‌ها علت اصلی همه احساسات منفی هستند. نقش درمان‌گر در TFT کمک به افراد در درمان است که این آشفتگی‌ها را از بین ببرد، بنابراین انرژی ساخته شده می‌تواند آزاد شود و علت علائم را از بین ببرد.

الگوریتم‌های تکنیک دکتر کالاهان

کالاهان ادعا می‌کند که اغتشاشات با نقاط نصف النهار بر روی بدن مطابقت دارند و مسائل خاص را می‌توان با ضربه زدن به نقاط نصف النهار در توالی‌های خاص حل کرد. هر دنباله الگوریتم نامیده می‌شود و مانند کُدی است که می‌تواند در شرایط خاص اعمال شود. کالاهان بعد از مشاهده اینکه چندین درصد الگوریتم برای درصد زیادی از افرادی که با همان شرایط تجربه می‌کنند را به اثبات برساند.

ممکن است درمان‌گران از الگوریتم‌های موجود با افرادی که تحت درمان قرار می‌گیرند استفاده کنند، اما گاهاً ممکن است نیاز به توسعه درمان‌های فردی با استفاده از تکنیک تشخیص سببی (علت و معلولی) داشته باشند.

تکنیک کالاهان

تشخیص علل

این به روشی است که توسط پزشک معالج استفاده می‌شود تا توالی صحیح درمان را برای استفاده در فرد مشخص کند. این تکنیک از کینزیولوژی کاربردی گرفته شده است و فرد را درگیر در لمس نقاط مختلف بدن می‎کند، در حالی که درمان‌گر قدرت عضله (معمولاً عضله بازو) را آزمایش می‌کند. از قدرت نسبی عضله هنگام لمس هر نقطه نصف النهار برای شناسایی صحیح مکان‌های درمانی استفاده می‌شود.

اعتقاد بر این است که وقتی یک نقطه درمانی صحیح تعیین شود، عضله تست می‌شود. یک توالی درمانی می‌تواند براساس نقاط مشخص شده توسعه یابد. دومین روش تشخیصی به نام فنآوری صدا در مواردی که درمان از طریق تلفن انجام می‌شود مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تصور می‌شود این تکنیک به متخصصین درمانی اجازه می‌دهد که توالی خاص درمانی را با تجزیه و تحلیل صدای فردی که تحت درمان قرار می‌گیرد‌، تعیین کنند. فنآوری صدا فقط در کلاس‌های آموزش پیشرفته آموزش داده می‌شود و اما جزئیات این تکنیک هنوز علنی نشده است!

وارونگی روان‌شناختی

کالاهان این اصطلاح را پس از مشاهده اینکه همه افراد بعد از شرکت در TFT پیشرفت‌هایی را تجربه نکردند، ابداع کرد. به گفته کالاهان، واژگونی روان‌شناختی با تفکر منفی و تمایل به خود خراب‌کاری مشخص می‌شود.

شخصی که خود را به دلیل مرگ شخص دیگری سرزنش می‌کند یا فکر نمی‌کند که لیاقت کمک به آنها را دارد می‌تواند به عنوان تجربه وارونگی روانی توصیف شود. از آنجا که مانعی برای درمان موفقیت‌آمیز است  تکنیک‌های خاص توسط کالاهان برای دور زدن این حالت به صورت مکتوب تدوین شده است.

[su_box title=”همچنین بخوانید: ” style=”bubbles” box_color=”#a631a8″ radius=”20″]

[su_animate type=”shake” duration=”0.5″]

تکنیک خواب ۴۷۸ ؛ بهبود در کیفیت خواب و رسیدن به آرامش

[/su_animate]

[/su_box]

کلام آخر

کالاهان ادعا می‌کند که درمان وی نتایج دائمی را به همراه دارد، اما مواردی وجود دارد که علائم ممکن است بازگردند! کالاهان معتقد نیست که ادعای او بی‌اعتبار است، اما اظهار می‌دارد که بازگشت علائم نشان دهنده وجود «سموم انرژی فردی» است.

تصور میشود این سموم موادی هستند که در افراد وجود دارد و به طور منفی روی میدان انرژی بدن تأثیر می‌گذارند و باعث می‌شوند درمان تأثیر نداشته باشند. نمونه هایی از سموم ذکر شده توسط کالاهان شامل صابون‌ها، عطرها، سیگار، غذاهای خاص و وقایع آسیب‌زا است. تصور می‌شود این سموم با استفاده از آزمایش تشخیصی قابل شناسایی هستند.

سپس می توان از تکنیک های ویژه‌ای برای اصلاح سم استفاده کرد و این امکان را فراهم می‌کند که مجدداً درمان انجام شود. با این حال، تکنیک دکتر کالاهان می‌تواند از این جهت مورد توجه باشد که بسیار جدید و بدیع است و می‌توان در درمان‌های مختلف مؤثر واقع شود.

3 دیدگاه‌ها

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید