۵ راه جلوگیری از افسردگی ناشی از استرس

درمان استرس و افسردگی
درمان استرس و افسردگی

فهرست مطالب

ما قبلاً درباره استرس در این دسته‌بندی نوشته‌ایم، اما می‌خواهیم کمی فراتر برویم.[su_highlight background=”#8643df ” color=”#000000″ class=””]چرا که تحقیقات نشان می‌دهد استرس مزمن از عوامل احتمالی موضوعی است که تاکنون به آن عمیقاً نپرداخته‌ایم: افسردگی.[/su_highlight]به عنوان یک جامعه، باید به افسردگی به شکلی که آن را بیماری سلامتی «ملموس» می‌نامیم، فکر کنیم، درست مثل بیماری قلبی یا سرطان.

این موضوع را هرچه زودتر درک کنیم، زودتر امکان اقدام برای پیشگیری یا مقابله با آن را داریم.اگر در حال خواندن مقاله های SUCCESS هستید و علاوه بر این به فعالیت‌های جانبی درآمدزا نیز علاقه دارید، مطمئناً شما از آن دسته از آدم‌هایی هستید که سرشان خیلی شلوغ است. این می‌تواند چیز خوبی باشد.

ممکن است درگیر چند پروژه مختلف باشید. علاوه بر آن یک زندگی شخصی یا خانوادگی. و ممکن است مسائل دیگری هم در میان باشد، کسی چه می‌داند؟ اگر مثلاً والدین بیماری داشته باشید، اوضاع کمی می‌تواند بغرنج شود. یا تعمیرات خانه. یا مشکل کاری با همکارتان. تحمل این مسائل بسیار سخت است و ممکن است دچار استرس شوید.

اگر این بیماری را به حال خود رها کنید، نتایج آن می‌تواند بسیار جدی باشد. به هر حال، باید با پزشکتان صحبت کنید و برای گرفتن کمک سراغ متخصصین سلامت روان بروید.
پیش از اینکه به این نقطه برسید، بیایید با برخی روش‌هایی شروع کنیم که استرس را از شما دور نگه می‌دارند و جلوی تبدیل شدن آن به افسردگی را می‌گیرند.

خواندن مقاله چرا احساس خوشحالی نمیکنم ؟ ۵ گام اصلی برای پیدا کردن دلیل آن را به شما نوصیه می کنم.

 [su_note note_color=”#00beb7″ radius=”10″ class=””]

۱. درباره‌اش صحبت کنید.

[/su_note]

همدلی
همدلی

صرفاً فقط صحبت کردن درباره مشکلات‌تان با نامزدتان، دوستان‌تان یا یک راننده تاکسی می‌تواند به شما احساس رهایی بدهد. علاوه بر آن، روش‌های درمانی رفتاری-شناختی نشان داده که چنین کاری بسیار تأثیرگذار خواهد بود. این کار به شما نمی‌گوید چه حسی داشته باشید بلکه به شما یاد می‌دهد وقتی درباره مسئله‌ای ناراحت هستید چگونه آرام بمانید طوری که بتوانید بفهمید چه کار باید بکنید تا حس بهتری داشته باشید.

 [su_note note_color=”#00beb7″ radius=”10″ class=””]

۲. ورزش کنید.

[/su_note]

ورزش در درمان استرس
ورزش در درمان استرس

ورزش از هر داروی ضد افسردگی‌ای در کاهش افسردگی تأثیرگذارتر است. بخشی از آن به اثر اندورفین ورزش نسبت داده می‌شود؛ ما احساس می‌کنیم حس هدفمندی و اتمام کاری که با ورزش منظم در فرد ایجاد می‌شود می‌تواند به او کمک کند.

 [su_note note_color=”#00beb7″ radius=”10″ class=””]

۳. ماهی بخورید.

[/su_note]

ماهی‌هایی همچون سالمون و قزل‌آلای اقیانوسی سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند که در برخی مطالعات پیشنهاد شده به فرد در بهبود حالت روانی و کاهش نشانه‌های افسردگی کمک می‌کند.

 [su_note note_color=”#00beb7″ radius=”10″ class=””]

۴. الکل را از زندگی‌تان پاک کنید.

[/su_note]

حذف الکل
حذف الکل

الکل می‌تواند مشکل افسردگی را بپوشاند. اعتیاد به آن، به اندازه کافی مرگبار و خطرناک است. آیا اخیراً افزایش مصرف آن را حس کرده‌اید؟ این می‌تواند یک پرچم قرمز جدی تلقی شود.

[su_note note_color=”#00beb7″ radius=”10″ class=””]

۵. هنگام خواب، بنویسید.

[/su_note]

نوشتن در درمان افسردگی
نوشتن در درمان افسردگی

قراردادن بار انتظارات و توقعات غیرممکن روی دوش خودتان یا دیگران نهایتاً منجر به ناراحتی می‌شود. سعی کنید روزانه نامه‌ای برای قدردانی بنویسید -۳ بار در طول روز از خودتان تشکر کنید. این کار احتمال ابتلای شما به افسردگی را به‌شدت کاهش می‌دهد. درحالی‌که مشغول این کار هستید، موسیقی گوش کنید: تحقیقات نشان می‌دهد که موسیقی می‌تواند حالات افسردگی را نسبتاً بهبود ببخشد

(مطالعه‌ای دیگر نیز بهبود افزایش ضربان قلب و فشار خون را در اثر گوش دادن به موسیقی نشان داده است).

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید