کتاب های پیشنهادی رابرت کیوساکی

کتاب های پیشنهادی رابرت کیوساکی

فهرست مطالب

رابرت کیوساکی اسطورۀ دنیای خودیاری مالی است. این میلیونر اهل هاوایی، در امور مالی شخصی تخصص ویژه­ای دارد و بیشتر به خاطر کتاب «پدر پولدار پدر فقیر» شناخته شده است. کیوساکی در طول زندگی حرفه‌­ای­‌اش بیش از ۱۵ کتاب نوشته که حدوداً ۲۶ میلیون نسخه از آن­‌ها به فروش رفته‌­اند. همچنین دوره­‌های آموزش مالی زیادی برگزار و چندین شرکت تأسیس کرده است.

او می‌­گوید که «مطالعه» نقش بزرگی در موفقیتش داشته. ازاین‌رو، در این مقاله فهرستی از کتاب‌­های پیشنهادی رابرت کیوساکی را گردآوری کرده‌­ایم تا شما نیز از آن­‍‌ها بیاموزید.

«قدرتمندترین دارایی همۀ ما، ذهن ماست و اگر به‌خوبی آموزش داده شود، می­‌تواند تنها در عرض یک‌لحظه ثروت عظیمی ایجاد کند.» -رابرت کیوساکی

اگر زمان زیادی برای مطالعه ندارید، می­‌توانید ذهن‌تان را با اپلیکیشن ذهن آموزش دهید. این اپلیکیشن، حجیم‌­ترین کتاب­‌های غیرداستانی را نیز در قالب خلاصه‌­هایی کوتاه و قابل‌­فهم در اختیارتان قرار می­‌دهد که می­‌توانید در کمتر از ۲۰ دقیقه تمام نکات مهم آن­‌ها را بیاموزید.

در ادامه، به معرفی تعدادی از برترین کتاب­‌های پیشنهادی رابرت کیوساکی خواهیم پرداخت که می‌­توانید خلاصۀ آن­‌ها را از طریق اپلیکیشن ذهن دریافت کنید.

کتاب‌های پیشنهادی رابرت کیوساکی

هیولای درونت را بیدار کن در کتاب‌های پیشنهادی رابرت کیوساکی

۱. هیولای درونت را بیدار کن

اثر آنتونی رابینز

اگر خودتان را طرفدار رابرت کیوساکی می­‌دانید، احتمالاً از طرفداران آنتونی رابینز نیز هستید. رابینز، سخنران انگیزشی مشهور جهانی است که علاقۀ زیادی به بهبود وضعیت زندگی دیگران دارد. او قبلاً مشاور شرکت­‌هایی مانند IBM، AT&T و تیم­‌های مختلف ورزشی بود.

کتاب هیولای درونت را بیدار کن، استدلال می­‌کند که درنهایت، همۀ ما بر زندگی‌مان کنترل داریم و با تغییر عادات، کنترل احساسات و باور به چیزهایی که دوست داریم به آن­‌ها فکر کنیم، می­‌توانیم زندگی ایده‌­آلمان را به واقعیت تبدیل کنیم.

“حقیقت موضوع این است که اگر

  1.  قاطعانه تصمیم بگیرید که به چه چیزی متعهد هستید،
  2. مایل به انجام اقدامات گسترده باشید،
  3. متوجه شوید که چه چیزی مؤثر است و چه چیزی نیست و
  4. آن‌قدر به تغییر رویکردتان ادامه دهید تا به چیزی که می­‌خواهید برسید، آن وقت چیزی نیست که نتوانید به دستش بیاورید. “ -تونی رابینز

 

ثروت ملل در کتاب‌های پیشنهادی رابرت کیوساکی

۲. ثروت ملل

تأثیرگذارترین کتاب اقتصادی تمام دوران، اثر آدام اسمیت

آدام اسمیت، فیلسوف و اقتصاددانی اسکاتلندی بود. اسمیت را «پدر اقتصاد مدرن» می‌نامند؛ زیرا اولین کسی بود که از ایدۀ «بازار آزاد» به‌عنوان راهی به‌سوی رفاه پرده برداشت.

ثروت ملل اثری عمیقاً تأثیرگذار است و چگونگی ثروتمند شدن ملت‌­ها را به‌دقت بررسی می­‌کند. آدام اسمیت بر این باور بود که اگر به افراد اجازه دهیم در یک بازار آزاد، آزادانه و بدون پیروی از مقررات دولتی، به دنبال منافع شخصی‌شان باشند، تمام ملت­‌ها پیشرفت خواهند کرد.

«مطمئناً جامعه‌­ای که بخش عمده‌­ای از اعضای آن فقیر و بدبخت هستند نمی­‌تواند موفق و شاد باشد. علاوه بر این، انصاف نیست که طبقه‌­ای که با کار و تلاشش مردم را تغذیه می‌کند، به تنشان لباس می‌پوشاند و اسکان‌شان می‌دهد، سهمی از محصول کار خود نداشته باشد تا بتواند برای خودش نیز غذا، پوشاک و مسکن آبرومندانه­‌ای فراهم کند.» -آدام اسمیت

بیندیشید و ثروتمند شوید در کتاب‌های پیشنهادی رابرت کیوساکی

۳. بیندیشید و ثروتمند شوید

اثر ناپلئون هیل

ناپلئون هیل روزنامه‌نگار، نویسنده و مشاور رئیس­‌جمهور فرانکلین روزولت بود. او در کتاب بیاندیشید و ثروتمند شوید، با ۵۰۰ نفر از افراد موفق دوران خود، ازجمله ثروتمندترین افراد جهان، سیاست‌مداران برجسته، مخترعان مشهور، نویسندگان و پیشگامان صنعت گفت‌وگو کرده و راز موفقیت آن­‌ها را جویا شده است.

این کتاب که برای اولین بار در بحبوحۀ رکود بزرگ منتشر شد، بیش از ۱۰۰ میلیون نسخه فروخت.

«شکست، فریبکاری طناز و حیله‌­گر است و از زمین زدن فردی که درست در یک‌قدمی موفقیت قرار دارد لذت زیادی می­‌برد.» -ناپلئون هیل.

قوانین طلایی موفقیت در کتاب‌های پیشنهادی رابرت کیوساکی

۴. قوانین طلایی موفقیت

اثر ناپلئون هیل

قوانین طلایی موفقیت، نکات و ترفندهای گسترده‌­ای در اختیارتان قرار می‌­دهد تا با کمک آن­‌ها زندگی‌تان را بهبود بخشیده و به تحقق اهداف‌تان نزدیک‌تر شوید. درست است که ناپلئون هیل تقریباً یک قرن پیش به این تکنیک­‌ها که بسیاری از آن­‌ها از قدرت تفکر مثبت نشات می­‌گیرند دست پیدا کرده، اما می­‌توان آن‌­ها را سنگ بنای بسیاری از نظریه‌­های خودیاری و توسعۀ فردی امروزی دانست.

«از طلوع تمدن تا به امروز، تمام رهبران بزرگ رؤیاپرداز بودند.» -ناپلئون هیل.

 

قانون موفقیت در کتاب‌های پیشنهادی رابرت کیوساکی

۵. قانون موفقیت

۱۵ اصل قدرتمند برای دستیابی به ثروت، سلامتی و شادی- اثر ناپلئون هیل

قانون موفقیت، ۱۵ درس ارزشمند را آموزش می­‌دهد که می­‌توانید با به‌کارگیری آن­‌ها برنامه­‌ها و رؤیاهای‌تان را به واقعیت بدل کنید. این درس‌­ها برای این طراحی شده‌­اند تا با کمک آن­‌ها حرف­‌های‌تان را به عمل تبدیل کنید، اعتمادبه‌نفس‌تان را بالا ببرید و در هر محیطی پیشرفت کنید.

«اگر مردم بتوانند برای خودشان هدف مشخصی تعیین کنند و روی آن هدف بایستند، این عادت همه‌­گیر خواهد شد!» -ناپلئون هیل

 

تاریخ فلسفه در کتاب‌های پیشنهادی رابرت کیوساکی

۶. تاریخ فلسفه

زندگی و عقاید بزرگ‌ترین فیلسوفان جهان- اثر ویل دورانت

ویل دورانت، نویسنده، مورخ و فیلسوفی آمریکایی بود. او را بیشتر به خاطر کتاب تاریخ تمدن می­‌شناسند؛ اثری یازده‌ جلدی که دورانت آن را با کمک همسرش آریل دورانت به تحریر درآورده است. آن دو، در سال ۱۹۶۸ برندۀ «جایزه پولیتزرِ» ادبیات غیرداستانی عمومی و در سال ۱۹۷۷ برندۀ «مدال آزادی ریاست جمهوری» شدند.

این اثر مهم، به بررسی زندگی و عقاید چندین فیلسوف برجستۀ غربی ازجمله افلاطون، اسپینوزا، کانت و نیچه می­‌پردازد. هر یک از این فیلسوفان تحت تأثیر بافت تاریخی، زندگی شخصی و فلاسفۀ ماقبل خودشان قرار گرفته‌­اند. درواقع این کتاب، با پرداخت به جنبۀ انسانی برخی از بزرگ‌ترین متفکران جهان، سیر تکامل تفکر فلسفی غرب را دنبال می­‌کند.

هوش هیجانی در کتاب‌های پیشنهادی رابرت کیوساکی

۷. هوش هیجانی

اثر دنیل گلمن

دنیل گلمن، روانشناس و نویسنده است. او در طول سال­‌های زیاد فعالیت خود جوایز مختلفی ازجمله جایزۀ «یک‌عمر دستاورد» انجمن روان‌شناسی آمریکا را دریافت کرده و علاوه بر این، دو بار نیز نامزد دریافت جایزۀ پولیتزر شده است.

او کتاب‌­های بسیاری در مورد موضوعات متعدد، از مدیتیشن تا بوم‌­شناسی نوشته؛ اما تمرکز اصلی آثارش بر درهم تنیدگی و روابط متقابل احساسات، عملکرد و رهبری است.

کتاب هوش هیجانی، به ترسیم ماهیت هوش هیجانی پرداخته و تأثیر گستردۀ آن را بر بسیاری از جنبه‌­های زندگی آشکار می‌­کند. علاوه بر این، در کنار ارائۀ راه‌هایی برای تکامل هوش هیجانی و بهبود آن، برای رویکردهای قدیمی بیش‌ازحد «شناخت محور» نسبت به ذهن انسان نیز جایگزینی معرفی می‌­کند.

«خودشیفتگی، در همۀ اشکال خود، همدلی را می­‌کُشد، چه رسد به شفقت. وقتی تنها روی خودمان تمرکز می­‌کنیم، دنیای‌مان کوچک می­‌شود؛ چرا که مشغله‌­ها و مشکلات‌مان بزرگ می­‌شوند؛ اما وقتی تمرکزمان را روی دیگران می‌گذاریم، دنیای‌مان گسترش پیدا می­‌کند. مشکلات‌مان به اطراف ذهن‌مان می‌روند و بنابراین کوچک‌تر به نظر می‌رسند و ظرفیت‌مان برای ارتباط و مهربانی با دیگران افزایش می‌­یابد.» -دنیل گلمن

زندگی از راه دادوستد در بازارهای مالی در کتاب‌های پیشنهادی رابرت کیوساکی

۸. زندگی از راه دادوستد در بازارهای مالی

اثر دکتر الکساندر الدر

الکساندر الدر، زادۀ روسیه و بزرگ­ شدۀ استونی است. او در ۱۶ سالگی وارد دانشکدۀ پزشکی شد و در ۲۳ سالگی از آمریکا پناهندگی سیاسی گرفت. الدر در شهر نیویورک روان‌پزشک بود و این تجربه،­ به او بینش منحصربه‌فردی در مورد روان‌شناسی تجارت داد. او امروز، معلم بازرگانی و تاجری حرفه­‌ای است. از دیگر کتاب‌های تجاری الدر می‌توان به اتاق دادوستد من بیا و بفروش، اما استقراضی بفروش اشاره کرد.

کتاب زندگی از راه داد و ستد در بازارهای مالی، راهنمای کاملی برای شروع تجارت است. این کتاب، یک نمای کلی از طیف وسیعی از روش­‌های معاملاتی ارائه می­‌دهد که کمک‌تان می‌­کند با حداقل ریسک وارد بازار شوید.

آنسان که انسان می­‌اندیشد در کتاب‌های پیشنهادی رابرت کیوساکی

۹. آنسان که انسان می­‌اندیشد

اثر جیمز آلن

جیمز آلن نویسندۀ اهل بریتانیا بود که بیشتر به خاطر نظریه‌هایش دربارۀ قدرت اندیشه شهرت داشت. معروف‌ترین اثر او، آنسان که انسان می‌­اندیشد، الهام‌بخش نویسندگان خودیاری نسل‌های بعد بوده است.

این کتاب، فلسفۀ جیمز آلن را به تصویر می­‌کشد و قدرت تأثیر افکار انسان بر شخصیت، شرایط و رفاه او را آشکار می­‌کند. بامطالعۀ این کتاب به مزایای یادگیری چگونگی تسلط بر ذهن و هدایت افکارتان به سمت اهدافی که می­‌خواهید به آن­‌ها دست پیدا کنید، پی‌خواهید برد.

«ذهن انسان مثل باغی است که می‌­توانید آن را هوشمندانه پرورش دهید یا رهایش کنید تا خودش به‌صورت خودرو رشد کند؛ اما در هر دو حال، این ذهن باید رشد کند و خواهد کرد. اگر بذر مفیدی در آن نکارید، پر از علف­‌های هرز  بی­‌فایده می‌­شود و به تولید گیاهان هم‌نوع خود ادامه می‌­دهد.» -جیمز آلن، آنسان که انسان می­اندیشد

اصول سرمایه­‌گذاری از زبان وارن بافت در کتاب‌های پیشنهادی رابرت کیوساکی

۱۰. اصول سرمایه­‌گذاری از زبان وارن بافت

اثر جرمی میلر

اصول سرمایه­‌گذاری از زبان وارن بافت، مطالعه‌­ای دربارۀ استراتژی­‌های سرمایه‌­گذاری چهارمین مرد ثروتمند جهان است. نویسندۀ این کتاب، جرمی میلر، با تجزیه‌ و تحلیل نامه‌‌هایی که بافت از سال ۱۹۵۶ تا ۱۹۷۰ به شرکای شرکت سرمایه­‌گذاری خود ارسال می‌کرد، به استراتژی­‌های مهم او دست یافت و آن­‌ها را در قالب این کتاب جمع­‌آوری کرد تا سرمایه­‌گذاران بتوانند برای فعالیت‌­هایشان در بازار سهام از آن­‌ها استفاده کنند.

 

 

قدرت نامحدود در کتاب‌های پیشنهادی رابرت کیوساکی

۱۱. قدرت نامحدود

اثر تونی رابینز

اثر دیگر تونی رابین، قدرت نامحدود، راهنمایی مهم و مفید برای غلبه بر احساسات رنج­‌آوری مانند ترس، عدم اطمینان و عدم ارزشمندی است. تمرینات ذهنی و جسمی این کتاب به شما کمک می‌­کند تا با ایجاد افکار مثبت و بهبود زبان بدن‌تان، به اهداف مهم زندگی‌تان دست پیدا کنید.

«تصمیمات واقعی تصمیماتی هستند که در راستای انجام آن­‌ها اقدام جدیدی انجام دهید. در غیر این صورت، واقعاً تصمیمی نگرفته‌اید.» -آنتونی رابینز

 

تأثیر در کتاب‌های پیشنهادی رابرت کیوساکی

۱۲. تأثیر

اثر رابرت چالدینی

تأثیر، اصول اساسی متقاعدسازی را به‌تفصیل توضیح می‌­دهد. چگونه می­‌توانید دیگران را متقاعد کنید؟ دیگران چگونه شما را متقاعد می­‌کنند؟ چگونه فروشندگان شیک­‌پوش، بازاریابان باهوش و کلاه‌برداران زیرک فریب‌تان می‌دهند؟

این کتاب، به شما کمک می‌کند تا روانشناسی پشت تکنیک‌های این افراد را درک کرده و درحالی‌که در مقابل این تکنیک‌های فریب‌کارانه از خودتان محافظت می­‌کنید، به قدرت‌های متقاعدکنندۀ خودتان نیز دست یابید.

 

رهبری مزخرف ممنوع! در کتاب‌های پیشنهادی رابرت کیوساکی

۱۳. رهبری مزخرف ممنوع!

اثر کریس هرست

این کتاب، باورهای نادرست در مورد ویژگی‌­های رهبران بزرگ را رد می‌کند. مهم نیست که رئیس یک شرکت هستید یا مدیر یک مدرسه یا مربی یک تیم ورزشی؛ تنها باید بدانید اصولی که از یک شخص، رهبری تأثیرگذار می‌سازد دشوار و دست ­نیافتنی نیست. چنین رهبرانی هیچ نیازی به عناوین دهان‌پُرکن یا کت‌وشلوارهای گران‌قیمت ندارند.

در این کتاب، کریس هرست که خود نیز رهبر باتجربه‌­ای است، توضیح می‌دهد که اگر تلاش کنیم، می‌توانیم اصول رهبریِ خوب را یاد بگیریم.

 

گذر از پرتگاه یا عبور از شکاف در کتاب‌های پیشنهادی رابرت کیوساکی

۱۴. گذر از پرتگاه یا عبور از شکاف

اثر جفری مور

ایده­‌های ابتکاری همیشه مستقیماً به موفقیت منجر نمی‌­شوند. گاهی اوقات، بازاریابیِ یک محصولِ تحول برانگیز به‌منظور ورود به جریان اصلی بازار، می‌تواند مثل بندبازی یا گذر از پرتگاه باشد. جفری مور در این کتاب، استراتژی‌های موردتوجه‌ای را برای به انجام رساندن این کارِ خطیر معرفی می­‌کند.

«هدف شماره یک شرکت‌­ها هنگام گذر از پرتگاه، تأمین کردن یک کانال توزیع در بازار اصلی است؛ کانالی که مشتریان مصلحت‌گرا با آن راحت باشند. این هدف، بر درآمد، سود، مطبوعات و حتی رضایت مشتری نیز ارجحیت دارد؛ چراکه بعداً هم می­‌توان به تمام این عوامل رسیدگی کرد؛ اما تنها درصورتی‌که کانال مذکور ایجاد شود.» -جفری مور

صفر به یک در کتاب‌های پیشنهادی رابرت کیوساکی

۱۵. صفر به یک

اثر پیتر تیل

صفر به یک، برای کسانی که تحولات حوزۀ استارت‌آپ را با دقت دنبال می‌­کنند بهترین انتخاب است. این کتاب که به قلم پیتر تیل، بنیان­‌گذار پی پال و سرمایه‌گذار شرکت‌­های متعددی مانند فیس‌بوک و N26 نوشته شده است، یکی از بهترین کتاب­‌های سیلیکون‌­ولی محسوب می­‌شود.

 

 

با کمک اپلیکیشن ذهن، از کتاب­‌های پیشنهادی رابرت کیوساکی بیاموزید

اگر از طرفداران رابرت کیوساکی هستید، می­‌توانید اپلیکیشن ذهن را دانلود کرده و از مطالعۀ کتاب‌­های پیشنهادی یا آثار خود او درس­‌های زیادی بیاموزید. ما در این اپلیکیشن، علاوه بر آثار رابرت کیوساکی هزاران کتاب دیگر در زمینه‌­های گوناگون را نیز برای شما خلاصه کرده‌­ایم. تنها با صرف ۲۰ دقیقه از زمان روزانه‌­تان، از مطالعۀ این کتاب‌­ها لذت ببرید و دانش خودتان را افزایش دهید.

دانلود اپلیکیشن خلاصه کتاب ذهن

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید