چگونه پر انرژی باشیم؟

چگونه پر انرژی باشیم؟

فهرست مطالب

زندگی سفری جادویی است که در هر مرحله‌اش پُر از سرزندگی و شگفتی است. وقتی زندگی می‌کنیم، باید در کوچک‌ترین مولکول‌های اطراف خود شادی را پیدا کنیم. زندگی غم انگیز هیچ فایده‌ای ندارد. آنچه باعث ارزش در زندگی می‌شود، پر انرژی بودن و انتشار انرژی مثبت به اطراف است. در غیاب انرژی، همه چیز بی‌رنگ و مرده به نظر می‌رسد. نگاهی به خود بیندازید و بپرسید: «آیا فردی پر انرژی هستم؟» اگر نیستید این مقاله را تا پایان بخوانید.

اهمیت پر انرژی بودن

همۀ ما به احساسات مثبت اطراف خود احتیاج داریم، پس اگر آن را داریم باید این احساسات را با دوستان، خانواده و همۀ دنیا به اشتراک بگذاریم. اگر کوچک‌ترین فرصتی برای ایجاد موج مثبت در زندگی کسی پیدا کردید، به دنبال آن باشید. بهداشت روان، نقش منفعلانه‌ای در نگه داشتن تقویت کننده‌های انرژی دارد. ما ممکن است متوجه این موضوع نشویم اما همیشه مسئول هرگونه تغییر در بدن خود هستیم.

پر انرژی بودن به شما این احساس را می‌دهد که طولانی‌ترین عمر را داشته باشید. ما به شما خواهیم گفت افرادی هستند که در ۲۰ سالگی به این فکر می‌کنند که چه زمانی زودتر موهایشان سفید می‌شود، آنها دوران جوانی خود را فراموش می‌کنند.

برعکس، افرادی در ۵۰ سالگی هستند که به بازنشستگی خود هیچ فکری نمی‌کنند و کلاس‌های زومبا را انتخاب می‌کنند. می‌بینید که چرا آن‌ها می‌گویند، سن فقط یک عدد است. این انرژی است که شما را زنده نگه می‌دارد. باید در حفظ این کشتی زندگی، کوشا بود. با عدم توجه، کشتی شما ممکن است برای همیشه غرق شود.

اهمیت پر انرژی بودن

اگر همیشه دربارۀ اتفاقات اطراف خود استرس دارید و به اضطراب و غم و اندوه خود ادامه می‌دهید، پس شما همیشه کم انرژی خواهید بود. برعکس، اگر برای انجام کاری سرگرم کننده پر انرژی هستید، روشنایی در انتظار شما است.

تصور کنید که در زندگی روزمره تان انرژی کمی دارید و هیچ امید و انگیزه‌ای برای پیش آن ندارید، این نشان می‌دهد که شما فردی بی‌روح و کسل کننده‌ای هستید. وقتی انرژی شما تمام می‌شود از اطرافیان خود بخواهید تا روحیه شما را بالا ببرند. آن‌ها سعی می‌کنند شما را تحریک کنند تا امید خود را از دست ندهید و هر بار بهتر از قبل عمل کنید.

همانطور که بحث شد دو مرکز انرژی وجود دارند، یکی انرژی جسمی و دیگری انرژی ذهنی! انرژی جسمی با یک سبک زندگی سالم تأمین می‌شود و منبع انرژی ذهنی ذهن عاطفی است. برای داشتن انرژی در تمام طول روز باید در هر دو سطح انرژی، جسمی و ذهنی کار کنیم. برخی از افراد از نظر جسمی متناسب هستند، اما روندهای فکری منفی دارند و برخی دیگر نیز از نظر ذهنی مناسب می‌باشند اما فاقد انرژی جسمی هستند.

باید دریابیم که پر انرژی ماندن از درون ناشی می‌شوند. ما به تنهایی مسئول ایجاد انگیزه در خود هستیم. گاهی اوقات ما باید قهرمان خود باشیم. اغلب ما باید خود را برای چالش‌ها آماده کنیم. بیایید از ذهن خود استفاده کنیم تا امیدهایمان را افزایش دهیم، روحیه خود را بالا ببریم و رویاهای بزرگ‌تری را برای خود ببینیم.

چگونه می‌توان در طول روز از نظر روحی پر انرژی بود؟

از طریق راه های زیر می‌توان از نظر جسمی در طول روز پرانرژی بود:

به موسیقی گوش دهید

بسیاری از شما با ما موافقید که موسیقی به پایان روز بد مدرسه یا محل کار کمک می‌کند. به شما در حفظ آرامش کمک می‌کند و بی‌حوصلگی را از بین می‌برد. سعی کنید بعد از یک روز پرمشغله، به موسیقی آرام گوش دهید زیرا اشکال دیگر موسیقی باعث می‌شود انرژی خود را باز یابید.

[su_box title=”همچنین بخوانید: ” style=”bubbles box_color=”#a631a8″ radius=”20″]

[su_animate type=”shake” duration=”0.5″] زندگی سالم چیست؟ اهمیت و مؤلفه های یک سبک زندگی سالم [/su_animate]

[/su_box]

ورزش روزانه را انجام دهید

به این موضوع توجه کنید که حداقل ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در روز ورزش کنید. این می‌تواند یوگا یا به سادگی پیاده روی باشد. بدن شما باید نوعی حرکت داشته باشد. محققان می‌گویند این عادتی است که هر فرد بالغی باید برای یک زندگی سالم و طولانی‌تر در برنامه روزانه خود اضافه کند.

علاوه بر این، ورزش کردن به شما کمک می‌کند تا تمرکز و زیبایی بدن را حفظ کنید. همچنین می‌توانید یک ورزشی که به طور منظم بازی می‌کنید را انتخاب کنید. ورزش کردن باعث می‌شود که ما در تمام روز تناسب و انرژی داشته باشیم. اگر تمام روز را در خانه یا دفتر بمانیم، آن وقت تنبل می‌شویم و احساس انرژی نمی‌کنیم.

تغذیه سالم را پیش بگیرد

ما به دلیل مصرف غذای ناخواسته در بدن، اغلب احساس خستگی یا خواب آلودگی می‌کنیم. نوشیدنی‌های شیرین و غذاهای خوراکی سرخ شده، بر هورمون‌های شما که تأثیر مستقیم بر رفتار و تغییرات خلقیتان دارد، تأثیر منفی خواهند گذاشت. به همین دلیل سطح انرژی شما را نیز کاهش می‌دهد.

از این رو، کاهش غذاهای بی ارزش بهترین راه حل برای آن و پذیرش عادت غذایی سالم است. آجیل، غلات، سبزیجات و میوه‌ها را در رژیم غذایی خود بگنجانید. این کار باعث افزایش انرژی و فعال بودن شما می‌شود. برای داشتن انرژی کافی می‌توانید غذاهای غنی از پروتئین را در رژیم غذایی خود اضافه کنید. مواد غذایی سرشار از چربی و کالری زیاد، شما را کسل و تنبل می‌کند.

چگونه می‌توان در طول روز از نظر روحی پر انرژی بود؟

به یک پیک نیک بروید

بیرون رفتن برای یک پیک نیک می‌تواند انرژی زا باشد. این مکان باید در پارک آبی یا هر چیزی که شامل طبیعت است برگزار شود و مهمتر از همه، فراموش نکنید که هرگونه وسیله الکترونیکی مانند گوشی را از خود دور کنید. یک بار آن را انجام دهید و تفاوت را احساس خواهید کرد. طبیعت قدرت بهبودی و اعتماد را ایجاد می‌کند که شما احساس می‌کنید پر انرژی هستید.

انجام مدام یک کار، بارها و بارها، احساس تنبلی در ما ایجاد می‌کند. حداقل باید ۲ هفته یک بار استراحت کنیم. وقتی بیرون می‌رویم و هوای تازه می‌گیریم و با طبیعت (درخت، گیاهان، دریاچه و سایر) همراه هستیم، انرژی زیادی دریافت می‌کنیم. این می‌تواند ما را به یک فرد پرانرژی تبدیل کند.

برای خود سرگرمی‌ ایجاد کنید

اغلب گفته می‌شود که سرگرمی کلید آرامش است. صرف نظر از اینکه سرگرمی شما چیست؟ رقص، پخش موسیقی، خواندن، نوشتن، نقاشی و سایر موارد به شما کمک می‌کند تا از نظر جسمی و روحی پر انرژی باشید. سرگرمی همچنین بی‌حوصلگی را از شما دور نگه می‌دارد و ذهن شما را با چیزی خلاق و مثبت مشغول می‌کند و شما را از تفکر بیش از حد و مشغول شدن در افکار منفی باز می‌دارد.

[su_box title=”همچنین بخوانید: ” style=”bubbles box_color=”#a631a8″ radius=”20″]

[su_animate type=”shake” duration=”0.5″] افزایش انرژی بدن ؛ ۱۷ راه افزایش طبیعی انرژی بدن [/su_animate]

[/su_box]

چگونه می‌توان در طول روز از نظر ذهنی پر انرژی بود؟

ما قبلاً نیز بر این مسئله و همچنین اهمیت داشتن زندگی سالم تأکید کرده‌ایم. وقتی از نظر ذهنی سالم هستیم، می‌توانیم مانند هر فردی دیگری ایده و خلاقیت داشته باشیم. وقتی از نظر ذهنی در حال حضور داریم و پر انرژی هستیم می توانیم بهترین کارها را انجام دهیم.

به هر روی، می‌توان از طریق راه‌های زیر پر انرژی بود:

مثبت اندیش باشید

یشتر انرژی منفی به دلیل افکار منفی ما شکل می‌گیرد. ما در مورد برخی از افراد و اوضاع و احوال خود، عملکرد شخصی یا برخی چیزهای مادی منفی می‌اندیشیم. هر زمان که منفی فکر کنیم، سطح انرژی ما کاهش می‌یابد. بنابراین هر وقت فکر منفی به ما دست می‌دهد، باید یاد بگیریم که آن را به مثبت تغییر دهیم.

از خودگذشتگی باشید

وقتی بیش از حد خودخواه و حریص می‌شویم، در این صورت انرژی خود را از دست می‌دهیم. اکنون تفکر فداکارانه فقط به این معنی است که ما باید به جای آنچه به دست خواهیم آورد، به آنچه می‌توانیم بدهیم فکر کنیم. این تفکر در ما احساس انرژی زیاد ایجاد می‌کند.

چگونه می‌توان در طول روز از نظر ذهنی پر انرژی بود؟

اعتماد به نفس داشته باشید

بسیاری از اوقات با این تصور که نمی‌توانیم به اهداف خود در زندگی برسیم، عزت نفس خود را پایین می‌آوریم. عدم اعتماد به نفس تأثیر منفی بر سطح انرژی ما دارد. هر وقت اعتماد به نفس نداریم، احساس انرژی کمی در خود می‌کنیم.

خود را از تنش دور نگه دارید

تنش تمام انرژی ما را می‌گیرد. باید بدانیم که چگونه این تنش را آزاد نگه داریم. تنش را می‌توان با با انجام کارها مانند ورزش کردن، آشپزی و کتاب خواندن کاهش داد. اما اگر تنش به دلیل رویدادهای سختی باشد که به‌ راحتی از وجود شما بیرون نمی‌رود، باید به رواشناس مراجعه کنید.

فردی نترس باشید

بسیاری از ما فقط به دلیل ترس آنچه که واقعاً می‌خواهیم را انجام نمی‌دهیم و وقتی کاری که دوست نداریم را انجام می‌دهیم، دیگر بی انرژی هستیم. فرد باید بداند چگونه بر ترس خود غلبه کند تا پر انرژی باشد.

[su_box title=”همچنین بخوانید: ” style=”bubbles box_color=”#a631a8″ radius=”20″]

[su_animate type=”shake” duration=”0.5″] انواع ترس ؛ ترس از حیوانات، ارتفاع، هوایپما، صاعقه، آلودگی هراسی و موارد دیگر [/su_animate]

[/su_box]

خود را با دیگران مقایسه نکنید

اکثر افراد بیشترین چیزها را برای زندگی سالم خود دارند، اما هنوز هم کمبود انرژی را احساس می‌کنند زیرا خود را با دیگران مقایسه می‌نمایند. مقایسه کردن باعث می‌شود احساس کمبود انرژی داشته باشیم. باید یاد بگیریم که چگونه حسادت را از خود دور کنیم.

کلام آخر

و این انرژی مثبت را دارم؟ یا این انرژی منفی است که من را به سمت خود سوق می‌دهد. برای اینکه موارد را ملموس کنم، انرژی مثبت را با یک فرد خوش بین و انرژی منفی را به یک فرد بدبین شباهت می‌دهم. یک فرد خوش بین حتی در یک موقعیت وحشتناک، نگرشی مثبت دارد، در حالی که یک انسان بدبین به دنبال نقص در کمال است.

می‌توان روش‌هایی را برای پر انرژی بود بررسی کرد و ۱۰۰ روش ممکن است وجود دارند، اما راهی که به شما کمک می‌کند، باید از نظر ذهنی متناسب با شما باشد. شما با تلاش خودتان به اینجا رسیده‌اید، پس اجازه ندهید در شما بی‌انگیزگی ایجاد شود. اجازه ندهید چیزی شعله انرژی شما را خاموش کند زیرا زندگی بدون انرژی معنایی نخواهد داشت!

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید