تقویت روحیه خودباوری

تقویت روحیه خودباوری

فهرست مطالب

آیا تا به حال این اتفاق برایتان افتاده است که با حال و هوایی خارق العاده از رختخواب بلند شوید؟ برعکسش چطور؟ احساسی که دارید نتیجه مستقیم وضعیت ذهنی شما است. اگر همیشه احساس استرس و اضطراب دارید، در یک حالت افسرده ای زندگی خواهید کرد و احساس می‌کنید که همه چیز در زندگی شما نابود شده است.

در چنین مواقعی ممکن است احساس کنید که نمی‌توانید کاری را به درستی انجام دهید و خودباوری شما ضربه مستقیمی خواهد خورد. اما اگر به طور مداوم احساس قدرشناسی، عشق و شادی کنید، در یک حالت مثبت و شگفت انگیزی زندگی خواهید کرد که هیچ چیز شما را آزار نمی‌دهد.

شما در طول روز خود با هدف حرکت خواهید کرد، کارهای خود را با اشتیاق کاملی انجام می‌دهید و در طول مسیر خودباوری کافی خواهید داشت. این‌ها همه بخشی از یادگیری چگونگی باور داشتن به خود است، مهارتی که با یادگیری چگونگی حفظ خودباوری ایجاد می‌شود.

بیاموزید که چگونه با مدیریت احساسات خود، روحیه خودباوری را تقویت کنید

انسان‌ها ظرفیت منحصر به فرد و باورنکردنی برای تجربه طیف گسترده ای از احساسات دارند. با گذشت زمان، این بر احساس و عملکرد شما هر روز تأثیر می‌گذارد. اگر احساس خوب بودن در شما تحریک می‌شود، خوشبختی و آرامش از شما بیرون نخواهند رفت. اگر گرفتار احساساتی منفی شوید، اطرافیان ناراحتی و ترس شما را حس می‌کنند.

چگونه می‌توانید از مورد دوم جلوگیری کنید؟ وقتی بفهمید که احساساتتان تحت کنترل شما است، چگونگی خودباوری را به خوبی درک کرده اید. خودباوری چیزی نیست که مردم با آن متولد شوند، این چیزی است که شما باید ایجاد کنید. ایجاد خودباوری این احساس اطمینان را ایجاد می‌کند که می‌توانید کاری که در نظر دارید را انجام دهید. خودباوری مانند هر احساس دیگری می‌باشد. این چیزی است که شما احساس می‌کنید و می‌توانید خود را برای دسترسی فوری به آن آموزش دهید.

بیاموزید چگونه با کشف هدف خود اعتماد به دست بیاورید

چرا یادگیری نحوه کسب خودباوری برای شما مهم است؟ آیا در کنوانسیون‌هایی که با تعداد زیادی از مردم تعامل دارید شرکت می‌کنید؟ آیا شما یک شرکت یا تیمی را اداره می‌کنید و احساس قدرت و رهبری بالایی دارید؟ اولین قدم در ایجاد خودباوری این است که بدانید چرا می‌خواهید به آن دست پیدا کنید. هنگامی که هدف خود را دانستید، یادگیری نحوه ایجاد خودباوری به موضوع آموزش مجدد مغز شما تبدیل می‌شود. برای رسیدن به هدف، باید خود را به عنوان فردی با خودباوری معرفی کنید. هیچ راه دیگری برای انجام آن وجود ندارد. عدم اطمینانی که مانع شما می‌شود را نادیده بگیرید، حدس دوم اینکه خودتان دریایی برای تردید، شک و ترس در درون خود باز خواهید کرد. همانطور که افکار منفی که مانع شما می‌شوند را رها می‌کنید، بدن شما این نشانه را در می‌یابد که وقت آن است که صاف بایستید، دست و پا زدن را متوقف کنید و مطمئن ترین نسخه از خود را ارائه دهید. ذهن و بدن شما یک حلقه بازخورد مثبت را شروع می‌کنند، هر قسمت متوجه افزایش خودباوری دیگری می‌شود و به نوعی به آن پاسخ می‌دهد.

خودباوری به معنای تغییر زندگی شما است

یادگیری چگونگی خودباوری، فرآیند کشف باورهای شما است که باعث ایجاد خودباوری می‌شود. چه نوع سوالاتی از خود می‌پرسید؟ مواردی که به ذهن خطور می‌کنند عبارتند از: چطور من موفق نیستم؟ آیا من آنقدر هوشمند نیستم که بتوانم به هدف خود برسم؟ آیا افراد دیگر مرا یک فرد دچار شکست خورده می‌دانند؟ پس شما خود را برای شکست آماده می‌کنید.

الگوی افکار خود را تغییر دهید و از خود مواردی را بپرسید، چرا من نباید هر آنچه که به ذهنم خطور می‌کند را انجام دهم؟ و چرا به جای تمرکز بر نقاط قوت، وقت خود را صرف اضطراب می‌کنم؟ وقتی سوال بهتری می‌پرسید، جواب بهتری می‌گیرید.

هر آنچه که به طور ثابت در ذهن خود نگه می‌دارید، دقیقاً همان چیزی است که در زندگی خود تجربه خواهید کرد. اصل خودباوری این خواهد بود.  این معنای داشتن ذهنیت رشد یا این باور است که می‌توانید دانش خود را توسعه داده و مهارت‌های خود را ارتقا دهید. وقتی چالش‌های خود را فرصتی برای یادگیری چیز جدید می‌دانید، می‌توانید با اطمینان به آن‌ها نزدیک شوید. شما شروع به مشاهده عقب نشینی‌ها به عنوان پیشرفت می‌کنید، بنابراین آن‌ها بخشی از مهارت در ایجاد خودباوری می‌شوند.

چگونه می‌توان مراکز اطمینان را با اشتیاق خود ساخت

یک ترفند باورنکردنی وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا بفهمید چگونه حتی در کمترین حد خود نیز خودباوری داشته باشید، فکر کردن درباره چیزی که به آن افتخار می‌کنید.

وقتی از خود مطمئن نیستید، یک موفقیت اخیر در هر مقیاسی را به خاطر بسپارید. شاید شما در محل کار خود، کار چشمگیری انجام داده یا اخیراً به یکی از اعضای خانواده خود کمک باشید که این می‌تواند به اندازه کمک به کسی در برداشتن جعبه یا حل یک مسئله پیچیده در یک پروژه مهم باشد. هرچه باشد، کاری است که شما انجام داده اید نه هیچ کس دیگری و این ارزش تجلیل را دارد. شناخت این موفقیت و توانایی شما در انجام آن، بلافاصله روحیه شما را بالا می‌برد و به شما این امکان را می‌دهد تا خودباوری خود را هدایت کنید.

یاد بگیرید چگونه خودباوری در خود ایجاد کنید

هنگامی که یاد می‌گیرید چگونه خودباوری کسب کنید، کمترین میزان حرکت باعث می‌شود جهشی در خود پیدا کنید. ذهن شما شروع به بیان عبارات مثبتی می‌کند، نه عبارات منفی.. وقتی تمرین خودباوری را شروع می‌کنید و به توانایی‌های خود ایمان می‌آورید، سریع تر و بیشتر می‌توانید به آن احساسات رفاه و غرور دسترسی پیدا کنید. شما مسئول احساسات خود هستید و می‌توانید از آن‌ها برای شکل دادن به زندگی خود هر طور که انتخاب می‌کنید، استفاده نمایید. امروز تصمیم بگیرید که نسخه مثبت تر و مطمئن تری از خود ایجاد کنید و اینکه گزینه دیگری جز موفقیت نخواهید داشت.

با استراتژی‌های یادگیری چگونه می‌توان اعتماد را ایجاد کرد

۱- ارزش‌های خود را بشناسید

بخشی از مشکل خودباوری این است که شما شروع به شک و تردید در هسته اصلی خودتان می‌کنید، ارزش‌هایی که به شما الهام می‌دهند و تصمیمات شما را راهنمایی می‌کنند. برای یادگیری واقعی خودباوری، باید بدانید ارزش‌های شما چیست، وفاداری، قدردانی، خلاقیت و سایر. از ارزش‌هایی مانند شفقت و سخاوت به عنوان نقاط ضعف خود چشم پوشی کنید. آن‌ها شما را منحصر به فرد می‌کنند. وقتی ارزش‌های خود را بدانید، قادر خواهید بود گزینه‌هایی مبتنی بر ارزش انتخاب کنید که جای هیچ گونه تردیدی باقی نمی‌گذارند. تصمیم گیری قوی، از ویژگی‌های رهبران ارشد و کلید زندگی با خودباوری است. وقتی مطابق با استانداردهای خود باشید، اطمینان کاملی خواهید داشت و این تعریف یک زندگی خارق العاده است که پر از شور و هدف می‌باشد.

۲- احساسات خود را بپذیرید

وقتی یاد می‌گیرید چگونه خودباوری بیشتری داشته باشید، تمرکز روی خود ایده آل وسوسه انگیز است، شخصی که آرزو می‌کنید باشید، یک ابرقهرمانی که هرگز ترس، تردید یا شرم را تجربه نمی‌کند. در حالی که کنترل احساسات منفی مطمئناً بخشی از خودباوری است، اما خاموش کردن احساسات کمکی به آن نمی‌کند. اولین قدم برای تسلط بر احساسات، این است که در واقع به خود اجازه دهید آن‌ها را احساس کنید. خود را همانطور که در هر حالت احساسی هستید، بپذیرید. وقتی خود را بدون هیچ قید و شرطی قبول می‌کنید، می‌توانید به عواطف  خود به صورت عینی بنگرید. عدم خودباوری، از مغز شما در برابر شرمندگی یا ناراحتی محافظت می‌کند و این نشان دهنده این است که زمان آن فرا رسیده که از منطقه راحتی خود خارج شده و با ترس خود روبرو شوید.

۳- تمرین مثبت اندیشی

احساس اطمینان از درون با تفکر مثبت شروع می‌شود. هنگامی که خودباوریی در خود ایجاد می‌کنید، بیاموزید که چگونه ذهنیت تان را دوباره تنظیم کنید تا مثبت بیاندیشید و در نتیجه احساس اطمینان بیشتری داشته باشید. ابتدا باورهای محدودکننده خود را بررسی کنید، داستانه ایی که درباره خودمان می‌گوییم. آیا در موقعیت‌های اجتماعی عصبی هستید، زیرا همیشه احساس خجالتی بودن کرده اید؟ آیا به خود می‌گویید که هرگز نمی‌توانید برای سخنرانی در جمع شجاع باشید؟ این باورها فقط شما را از داشتن یک زندگی با خودباوری بازمی‌دارند.

در مورد خود، مثبت بیندیشید و به جای اینکه شکست بخورید، به همه دلایلی که موفق خواهید شد، تمرکز کنید. ممکن است در ابتدا احساس ناخوشایندی داشته باشید، اما هرچه بیشتر صحبت‌های مثبت را تکرار کنید، بیشتر به آن باور خواهید داشت. پس از ایجاد این عادت، می‌توانید عقب نشینی‌ها را به عنوان گام‌های موفقیت مشاهده کنید.

۴- فیزیولوژیک خود را تغییر دهید

حتی اگر تمام وقت خودباوری ندارید، با تنظیم زبان بدن می‌توانید در صورت لزوم، حس  خودباوری را در خود پیدا کنید. تحقیقات نشان می‌دهند وقتی خودباوری را از طریق اقدامات خود پیش بینی می‌کنید، میزان احساس آن اعمال باعث می‌شود که خودباوری نیز واقعی باشد. می‌توانید مغز خود را فریب دهید تا احساس خودباوری کنید. برای عملی کردن این اصل، به خود بگویید که توانایی دستیابی به هدف خود را دارید. نفس عمیقی بکشید و شانه‌ها را به عقب بیندازید. حتی می‌توانید ژست قدرتمندی را هم بگیرید مانند قرار دادن دست روی کمر. با داشتن تمرین، خودباوری طبیعی در خود ایجاد کنید.

۵- مهارت‌های ارتباطی خود را تمرین کنید

تصادفی نیست که خودباوری و ارتباطات موثر هر دو برای داشتن یک رهبر خوب ضروری هستند. آنها مکمل یکدیگرند: مهارت‌های ارتباطی برای دستیابی به خودباوری مهم هستند و یادگیری نحوه خودباوری برای موفقیت در حرفه شما مهم است. خواه در فروش، مدیریت یا نقش دیگری کار کنید، باید بتوانید با اطمینان خاطر خود ارتباط برقرار نمایید. ارتباطات یک مهارت نرم و حیاتی است که به شما این امکان را می‌دهد تا با دیگران رابطه برقرار کنید. ارتباط شامل احترام، دلسوزی، همدلی و گوش دادن عمیق است. این به معنای یادگیری نحوه ارتباط با دیگران برای ایجاد حس همبستگی می‌باشد. وقتی از مهارت‌های ارتباطی خود احساس خوبی دارید، در حال تسلط بر چگونگی کسب خودباوری با هر تعاملی هستید.

۶- خود را ارزیابی کنید

هر فردی برای زندگی خود نقشه ای دارد، ما یک شغل خاص، یک خانواده خاص و دارایی خاصی می‌خواهیم و فکر می‌کنیم باید آن‌ها را در یک جدول زمانی مشخصی داشته باشیم. وقتی این چیزها را دریافت نمی‌کنیم، این به بزرگ ترین منبع درد ما تبدیل می‌شود. وقتی روی حفظ احساس کنترل در زندگی خود متمرکز هستید، در واقع این خودباوری شما را کاهش می‌دهد. هیچ چیز در زندگی واقعاً تحت کنترل ما نیست. با رها کردن، می‌توانید شرایط را همانطور که هست بپذیرید که این یک مولفه قدرتمندی برای یادگیری نحوه ایجاد خودباوری است. بیاموزید که چگونه نیاز خود را برای کنترل تشخیص دهید و در جهت رها کردن و یافتن حس واقعی رضایت و اطمینان به زندگی گام بردارید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید