چگونه شوهر خوبی باشیم؟

چگونه شوهر خوبی باشیم؟

فهرست مطالب

شوهر خوب و کامل بودن مطمئناً غیرممکن نیست! همه ما نقایص خود را داریم، اما تلاش برای رسیدن به کمال هیچ ضرری ندارد. تمام آنچه شما نیاز دارید وجدان پاک و البته عشق به همسرتان است. اگر در نیت خود برای شوهری ایده‌آل بودن و تقویت روابط صمیمانه در تلاش هستید، شوهر خوب بودن کاری دشوار نیست. همسرتان می‌خواهد چه چیزی را در شما ببیند؟ چرا همسرتان به شما افتخار می‌کند حتی اگر تا به حال کاری پُر شور انجام نداده‌اید؟ با ذهن همراه باشید.

چگونه شوهر خوبی باشیم؟

در اینجا چند نکته وجود دارند که باید آن‌ها را به خاطر بسپارید:

۱- بهترین دوست

بعد از ازدواج، شما بهترین دوستی هستید که همسرتان دارد. بنابراین، مطمئن شوید که در واقعیت با هم یکی شده‌اید. هر زمان که او با مشکلی روبرو شد، باید تمام تلاش خود را برای حل آن موضوع، در کنار او انجام دهید و همیشه باید ابتدا با او مشورت کنید. این کار فقط پیوند را قوی‌تر می‌کند.

۲- شنونده خوب

همسرتان کل روز را از شما دور است و ممکن است در محل کار یا خانه باشد. لحظه‌ای که شما را ملاقات می‌کند، سعی کنید قلب خود را به روی او باز کنید. این راهی است که بعد از یک روز کاری با شما ارتباط برقرار می‌کند. شما باید با دقت و اشتیاق به حرف‌های او گوش دهید. شما باید به او این احساس را القاء کنید که از صحبت‌هایش لذت می‌برید.

چگونه شوهر خوبی باشیم؟

۳- عاشق بودن

شوهر خوب باید عشق خود را به همسرش نشان دهد. همسرتان می‌داند که شما او را دوست دارید. اما، لحظه‌ای که محبت خود را نسبت به او آشکار می‌کنید، لذت او دوچندان می‌شود. همیشه باید به یاد داشته باشید که این فقط بستگی به جنسیت او ندارد، زیرا دوست داشتن او به معنای واقعی مراقبت از او است.

۴- اشتراک دینی

ممکن است شما با همسرتان یک دین مشابه داشته باشید یا اینکه شما دو نفر دارای دو پیشینه مذهبی متفاوتی باشید. شما باید به دیدگاه مذهبی او احترام بگذارید و سعی کنید با روش‌های جدید معنوی، خرد و دعا، روزهای او را به یاد ماندنی‌تر کنید.

۵- فرزند پروری

به دنیا آوردن فرزند خود و تشکیل خانواده کار ساده ای نیست. علاوه بر فشارهای جسمی و پولی، یک جنبه احساسی نیز وجود دارد. شما همیشه باید از تصمیم همسرتان حمایت کنید و او را مجبور به قبول تصمیم خود نکنید. او ممکن است برنامه‌هایی برای حرفه خود داشته باشد یا به دلایل دیگری آماده نباشد. اگر نظر دیگری دارید، می‌توانید با او بحث کنید و سپس هر دو برای تغییر به توافق برسند، اما هرگز او را مجبور نکنید.

[su_box title=”همچنین بخوانید: ” style=”bubbles box_color=”#a631a8″ radius=”20″]

[su_animate type=”shake” duration=”0.5″] راه های بهبود رابطه با همسر [/su_animate]

[/su_box]

۶- مراقبت کردن

شما همیشه باید از او مراقبت کنید و وقتی بیمار است، باید مهمترین فرد برای او باشید. او هرگز کارهایی را که هنگام بیماری برای او انجام می‌دهید را فراموش نخواهد کرد و بالعکس نیز صادق است. نفرت ناشی از سهل انگاری به سختی قابل چشم پوشی است.

۷- کمک برای رسیدن به تکامل

شوهر خوب باید برای کامل شدن همسرش تلاش کند. شما باید به او کمک کنید تا به عنوان یک شخص تغییر کند و بهتر از قبل شود. نیازی به تغییر کامل او نیست. فقط به او کمک کنید تا نقص‌هایی که معتقد است دارد را برطرف کند.

۸- دوست داشتن اشتباهات او

هیچ فردی در جهان کامل نیست. هر شخصی با نقص‌هایش منحصر به فرد است و شما باید همسر خود را با نقص‌هایش در آغوش بگیرید و او نیز باید شما را با خود در آغوش بکشد. اگر فکر می‌کند ضعفی دارد، می‌توانید مشاور او شوید و به تکامل او کمک کنید، اما از او شکایت نکنید.

خصوصیات شوهر خوب

دختران همیشه دوست دارند که مورد محبت قرار بگیرند، احساس خاصی داشته باشند و از شریک زندگی خود توجهات و مراقبت‌های ویژه‌ای را دریافت کنند. بله، آن‌ها منتظر پرنس خود هستند، اما دختران این روزها به اندازه کافی با واقعیت کنار می‌آیند که بدانند همه مردان عیب و ایراداتی دارند و رضایت دختران آنطور که به نظر می‌رسد یا به تصویر کشیده می‌شود کار سختی نیست. با داشتن ویژگی‌های زیر می‌توانید خوشبخت ترین شوهر جهان باشید:

۱- اعتماد

اساس هر رابطه اعتماد است و بدون این، هیچ رابطه ای حتی یک روز هم نمی‌تواند کامل شود. مهمترین ویژگی که باید برای تبدیل شدن به یک شوهر کامل داشته باشید، امانت داری است. با افزایش اعتماد، رابطه قوی تر می‌شود.

۲- شور

اگر از اشتیاق همسرتان حمایت می‌کنید و برای انجام سرگرمی‌های خود وقت می‌گذارید، او نمی‌تواند چیز دیگری بخواهد. این بدان معنا نیست که شما بخشی از سرگرمی‌های او بوده اید، بیرون رفتن برای پیاده روی یا دویدن یا رستوران رفتن با هم.

دختران برای این چیزهای کوچک بسیار ارزش قائل هستند و این در چهره آن‌ها نشان داده می‌شود. اگر به راحتی داوطلب شوید، همسر شما خوشبخت‌ترین دختر جهان خواهد بود.

۳- عشق برای بچه‌ها

همه دختران بچه‌ها را دوست دارند، خواه از آن‌ها باشند یا نه. اگرچه در مورد مردان نمی‌توان همین حرف را زد. اگر همان عشقی را دارید که او نسبت به بچه‌ها دارد، پس در حفظ یک رابطه سالم و قهرمان بودن در نظر او نهایت تلاش خود را بکنید.

همچنین برای او به این معنی خواهد بود که شما پدر بزرگی خواهید شد، اما این بدان معنا نیست که مردانی که این کار را نمی‌کنند پدر بزرگی نمی‌شوند.

خصوصیات شوهر خوب

۴- مهارت‌های ارتباطی خوب

این یکی دیگر از جنبه‌های مهم شوهر خوب بودن، مهارت ارتباطی است. اگر می‌توانید بدون هیچ گونه اما و اگر با همسرتان ارتباط برقرار کنید، پس شما دو پیوند محکمی با یکدیگر دارید. همسر شما باید بتواند افکار خود را به راحتی به شما و بالعکس بیان کند و هرگز نباید هیچ مانع ارتباطی بین این دو وجود داشته باشد. همچنین باعث می‌شود منفی‌های شما از بین بروند.

۵- رفتار دلسوزانه

همانطور که ستون قدرت و پشتیبانی او هستید، او باید بتواند به شما بچسبد و این تنها در صورت امکان حمایت از او امکان پذیر خواهد بود. شما باید به مشکلات خصوصی، حرفه‌ای وی گوش فرا دهید و سعی کنید راه‌حل‌های ممکن را ارائه دهید، حتی اگر قادر به کمک نیستید، اشتیاق و گرما برای ذوب شدن قلب او کافی است.

۶- سازش کردن

این عامل کلیدی دیگری در یک رابطه پایدار است. هر دو طرف ازدواج برای عملی ساختن آن نیاز به سازش دارند. سازش به معنای فداکاری زیاد نیست. بگذارید بگوییم شما وقتی همسرتان بیمار است یا با مشکلاتی روبرو است شما ترجیح داده اید که در کنارش باشید. این به او اطمینان می‌دهد که بالاترین اولویت شما است.

۷- وفادار بودن

راستگو بودن در هر رابطه‌ای بسیار قابل توجه است. هرچه بیشتر به او وفادار بمانید، رابطه طولانی تر می‌شود.  این بدان معنا نیست که شما نباید با زنان دیگر صحبت کنید، اما همسرتان همیشه باید اولویت اصلی شما باشد.

[su_box title=”همچنین بخوانید: ” style=”bubbles box_color=”#a631a8″ radius=”20″]

[su_animate type=”shake” duration=”0.5″] راهکار حل مشکلات زناشویی [/su_animate]

[/su_box]

۸- قابل اعتماد

شما به عنوان یک شوهر خوب، باید قابل اعتماد باشید و این چیزی است که همه همسران سعی می‌کنند آن را در طرف مقایلشان پیدا کنند. او باید بتواند به شما وابسته باشد و شما باید آنقدر جدی باشید که او را ناامید نکنید. این موضوع می‌تواند به اندازه خرید مواد غذایی پیش پا افتاده باشد. اگر او بتواند به شما اعتماد کند، رابطه شما هرگز با مانعی روبرو نخواهد شد.

۹- حس شوخ طبعی قوی

بیشتر دختران خارج از خانه افرادی سرگرم کننده هستند. آن‌ها همیشه به دنبال مردی هستند که شوخ طبعی زیادی داشته باشد. یک شریک خسته کننده یا اقتدارگرا برای آن‌ها شخصیت منفی دارد، اما کسی که او را بخنداند، به راحتی قلب او را به دست می‌آورد. یافتن پسری که حس شوخ طبعی داشته باشد بسیار دشوار است. بعد از یک روز سخت در خانه یا دفتر، اگر بتوانید او را بخندانید یا چیزی دیوانه واری را با او برنامه ریزی کنید، او از بودن در کنار شما بسیار خوشحال خواهد شد.

۱۰- زیاده روی

یک شباهتی بین دختران و کودکان وجود دارد و آن این است که آن‌ها هر دو عاشق دلزده شدن هستند. اگر همسر خود را بدون هیچ دلیلی سرگرم کنید، رابطه شما همیشه قوی‌تر خواهد شد. وقتی همسرتان را ناز می‌کنید، برای او معنای زیادی دارد. یعنی شما از او مراقبت می‌کنید، دوستش دارید و می‌خواهید او را خوشحال ببینید.

وقتی نوبت از نوازش می‌رسد، این طور نیست که شریک زندگی شما انتظار یک برخورد مجلل یا هدیه گران قیمت را داشته باشد. این کار می‌تواند به آسانی آغوش گرفتن در صبح، ارسال نامه ناگهانی محرمانه، نوشیدن چای صبحانه با او باشد. این حرکات کوچک شما باعث می‌شود کورکورانه شما را دوست داشته باشد.

۱۴ ویژگی شوهر خوب

اکنون که ایده‌ای در مورد چک لیست و ویژگی‌هایی که باید برای داشتن یک شوهر خوب داشته باشید را دارید، برخی از ویژگی‌های یک همسر ایده‌آل را نیز با یکدیگر بررسی می‌کنیم:

۱- جنتلمن باشید

این یکی از خصوصیات برجسته‌ای است که شما باید داشته باشید تا شوهر خوبی باشید. همسرتان هرچه بگوید، او همیشه دوست دارد با یک آقا رابطه برقرار کند. شما می‌توانید قبل از خروج از خانه یا پس از بازگشت به خانه، هنگامی که او مشغول خرید است، او را ببوسید، باید به اندازه کافی صبور باشید و سپس کیف او را برایش حمل کنید .این موارد ساده باعث می‌شوند که او عاشق شما شود.

14 ویژگی شوهر خوب

۲- مؤدب باشید

احترام گذاشتن به همسر بسیار مهم است، زیرا باعث می‌شود احساس کنید که برای او بسیار ارزش قائل هستید. همسرتان با ایده‌ها و افکارش، فردی متفاوت از شما است و شما فقط باید آن‌ها را تصدیق کنید. هرگز نباید او را مجبور کنید که رویاهای شما را دنبال کند. شما باید به قول‌هایی که به او داده اید وفا کنید و در مورد جلسات و قرار‌های خود وقت شناس باشید.

۳- از تقلب یا دروغ پرهیز کنید

هرگز نباید به غیر از مهمانی مخفی یا تولدی که برای تعجب او در نظر گرفته اید، به همسرتان دروغ بگویید. یک دروغ کوچک برای از بین بردن یک رابطه کافی است و این فقط او را ویران می‌کند و به معنای پایان رابطه است. اگر احساس می‌کنید عشق شما به همسرتان کم شده است، به ازدواج خود یک فرصت دوم بدهید.

۴- فعال باشید

بیشتر زنان از همسران تنبل متنفر هستند و تنبل به معنای این نیست که شما عصر یکشنبه مسابقه فوتبال را تماشا نکنید. در مورد فعالیت‌های روزمره فعال باشید. بنابراین، دفعه بعدی که فرصت پیدا کردید، خانه را تمیز کنید یا زباله‌های موجود در سطل آشغال را دور بریزید و سپس می‌توانید حس رضایت در چشم او را ببینید. حالا شما یک شوهر خوب هستید!

۵- سوء استفاده نکنید

شما کسی هستید که برای محافظت از همسرتان و راحتی دادن به او آنجا هستید. بنابراین، اگر از او سوء استفاده کنید، چه از نظر جسمی و چه کلامی، ضربه بزرگی به روابط شما وارد می‌شود.

در حالی که در مشاجره هستید، هرگز نباید صدایتان را بلند کنید و بر سر او فریاد بزنید. کنایه از چیزی که شما دو نفر را قادر به تصمیم گیری می‌کند، باید همیشه ممنوع باشد. سرانجام، شما هرگز نباید نسبت به او خشونت نشان دهید.

۶- به او احساس خاصی دهید

شما باید به او احساس خاصی بدهید. هیچ چیز خوشایندتری برای همسر وجود ندارد، وقتی که شوهرش او را نگران کند.  یکی از بهترین راه‌های نوازش کردن همسرتان ایجاد یک رابطه عالی و دلسوزانه با همسرانتان است، او به سادگی این را دوست خواهد داشت. می‌توانید او را به یک سفر ناگهانی ببرید یا با یک هدیه کوچک او را غافلگیر کنید.

14 ویژگی شوهر خوب

۷- مسائل شخصی و خصوصی را با او در میان بگذارید

در روابط شما هرگز نباید هیچ مشکلی وجود داشته باشد. شما باید برای همسرتان باز و راحت باشید. او باید بتواند تاریک‌ترین و بدترین رازهای خود را بدون ترس از سهل انگاری یا سوء استفاده به اشتراک بگذارد. اینکه دوست دارید با او صمیمی باشید باعث می‌شود احساس یک شاهزاده کند.

۸- محبت خود را نشان دهید

تنها دلیل ازدواج شما این است که او را دوست دارید. بنابراین باید همیشه به او نشان دهید که چقدر بهش علاقه دارید. اگر هنوز در فکر چگونگی انجام این کار هستید، او را در وسط یک خیابان شلوغ بغل کرده و ببینید که گونه‌های او قرمز می‌شود. شما از دفتر برمی‌گردید و می‌بینید که او در کارهای روزمره یا کارهای حرفه‌ای مشغول است، دستان خود را بر پشت او بپیچید و آنگاه می‌بینید که چطور چشم‌هایش خیره می‌شود.

۹- عشق را دست نخورده نگه دارید

تصور نکنید که نیازی به روشن نگه داشتن شعله‌های عشق نیست. یکی از مواد اصلی برای ایجاد شوهر خوب شدن، زندگی عاشقانه سالم است. می‌توانید ماهانه یک بار یا بیشتر برای سفر یا حداقل رفتن به رستوران یا دیدن فیلم برنامه ریزی کنید.

اگر قبل از ازدواج با هم رابطه داشته باشید، بسیاری از تاریخ‌های به یاد ماندنی مانند تاریخی که برای اولین بار همدیگر را ملاقات کرده اید، تاریخ پیشنهادی ازدواج شما و سایر وجود دارند. اگر این تاریخ‌ها را به یاد بیاورید و آن‌ها را جشن بگیرید، همسرتان بسیار خوشحال خواهد شد. شما باید سعی کنید به همسرتان به هر طریقی که می‌توانید آرامش و حس راحتی دهید.

۱۰- حامی باشید

همسر شما با برنامه‌های شغلی و شیوه زندگی اش موجود دیگری است. شما باید از ایده‌ها و برنامه‌های او حمایت کنید و برای تکمیل آن‌ها دست یاری به او بدهید. اگر می‌بینید که همسرتان شب‌ها بیدار است و وظایف کاری خود را تمام می‌کند، می‌توانید در کنارش بنشینید و به او روحیه دهید یا یک لیوان قهوه داغ برای او درست کنید و او این حرکت را یک عمر به یاد می‌آورد. او یک فعالیت فرهنگی را انجام می‌دهد و شما برای تشویق او به سالن می‌روید، این یک تضمینی است که او در این مورد رفتار خوبی با شما خواهد داشت.

۱۱- به او اعتماد کنید

یک شوهر خوب باید اعتماد کند! شما باید به همسرتان از ته قلب اعتماد داشته باشید و این باعث می‌شود که رابطه محکم تری پیدا کنید. شما نیز باید خودتان قابل اعتماد باشید. اگر عامل اعتماد در رابطه شما گم شود، این پایان کار است.

[su_box title=”همچنین بخوانید: ” style=”bubbles box_color=”#a631a8″ radius=”20″]

[su_animate type=”shake” duration=”0.5″] بهبود روابط زناشویی با قانون جذب ؛ چگونه یک زندگی عاشقانه داشته باشیم؟ [/su_animate]

[/su_box]

۱۲- خودتان باشید

همسرتان عاشق شما است نه شخص دیگری. بنابراین هرگز نباید خود را تغییر دهید و مانند شخص دیگری شوید که او را دوست دارد. هیچ جنبه ای از شخصیت خود را از او مخفی نکنید. نباید بگویید که چیزی به نام یک انسان کامل وجود ندارد و بنابراین نباید جناح تاریک خود را پنهان کنید.

او را به همه نزدیکان خود معرفی کرده و در اولین فرصت او را به عضوی از خانواده بزرگ خود تبدیل کنید. شما همیشه باید شک و ترس خود را با او در میان بگذارید و هرگز آن را پنهان نکنید. اگر برای آینده خود برنامه ای دارید، باید او را قسمت بزرگی از آن‌ها قرار دهید.

۱۳- قانون طلایی چیست؟

اگر همه زوج‌های متآهل می‌توانستند این کار را با موفقیت انجام دهند، هیچ وقت پرونده‌ای برای طلاق اتفاق نمی‌افتاد. قبل از اینکه به او چیزی بگویید یا کاری با او انجام دهید یا قضاوت کنید که چرا او کاری را انجام داده است که شما دوست ندارید، باید خود را جای او بگذارید.

شما همیشه باید سعی کنید از دیدگاه او قضایا را ببینید. ممکن است اتفاق بیفتد که دیدگاه همسرتان اشتباه است اما در این صورت همیشه می‌توانید بدون وارد شدن در مشاجره درباره آن بحث کنید. او همچنین شخصی با ایده‌ها و دیدگاه‌های خود است. شما همیشه باید به این واقعیت احترام بگذارید.

۱۴- خود را زیبا کنید

اگر در این مورد می‌خندید یا فکر می‌کنید که چقدر عجیب است، فقط باید دوباره درباره آن فکر کنید. اگر به نظر خوب می‌آیید، بهداشت خود را کاملاً رعایت کنید. این مسئله هیچ تاثیری در ازدواج نخواهد داشت، بلکه همسرتان این واقعیت را دوست دارد که شما وقت خود را برای زیباتر شدن خود در نظر او اختصاص می‌دهید.

اگر او از صورتی تراشیده لذت می‌برد، چقدر زمان یا تلاش برای تراشیدن لازم است؟ اگر او از بوی بد دهان متنفر است، مسواک زدن قبل از خواب شب چه مدتی طول می‌کشد؟ این موارد کوچک باعث می‌شوند او شما را بیش از پیش دوست بدارد.

شما همیشه می‌توانید سعی کنید این نکات برای شوهر خوب شدن را به خاطر بسپارید و از نظر همسرتان خود را شایسته‌تر کنید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید