شخصیت شناسی چهره ؛ چهره خوانی چقدر معتبر است؟

شخصیت شناسی چهره

فهرست مطالب

ما چیزی فراتر از یک چهره زیبا هستیم. به نظر می‌رسد شکل، اندازه و حتی رنگ پوست ما می‌تواند اطلاعات بسیار مهمی در مورد شخصیت، سلامتی و جنسیت ما به دیگران انتقال دهد. شما ممکن است انتظار داشته باشید که یک فیلسوف بزرگ به اعماق روح انسانی نگاه کند، اما متفکران یونان باستان به طور شگفت انگیزی به شخصیت شناسی چهره علاقه داشتند.

ارسطو و پیروانش حتی در مجموعه‌ای از روش‌هایی نشان دادند که چهره شما می‌تواند روح‌تان را منعکس کند. آنها نوشته‌اند: «موهای نرم نشانگر بزدلی و موهای ضخیم نشانگر شهامت است. گستاخی در چشمان روشن مشهود است. در همین حال، یک بینی پهن، نشانه تنبلی بود.» با ذهن همراه باشید.

شخصیت شناسی چهره چگونه است؟

شخصیت شناسی چهره چگونه است؟

امروز به ما آموخته‌اند که دربارۀ ظاهر کتاب و جلدش قضاوت نکنیم. اما در عین حال که توجه نکردن به ظاهر امری عاقلانه است، روان‌شناسان دریافتند که چهره شما دریچه‌ای از عمیق‌ترین اسرار را ارائه می‌دهد. حتی اگر چهره خشک و بی‌حالتی داشته باشید، ویژگی‌های شما می‌توانند جزئیات مربوط به شخصیت، سلامتی و هوش را نشان دهند.

ایده اصلی این است که زیست شناسی ما مانند ژن‌ها و سطح هورمون‌ها، بر رشد ما تأثیر می‌گذارند و همین مکانیسم‌ها نیز شخصیت ما را شکل می‌دهند. ساختار استخوان صورت را در نظر بگیرید، چه صورت استخوانی باشد چه پهن، افرادی که سطح تستوسترون بالاتری دارند، استخوان گونه بزرگ‌تری دارند و همچنین دارای شخصیت‌های قاطع و گاه پرخاشگرانه هستند.

پیوند بین شکل صورت و سلطه به طرز شگفت انگیزی گسترده است، از میمون‌ها گرفته تا بازیکنان حرفه‌ای فوتبال آمریکایی، هرچه شکل صورت گسترده‌تر باشد، احتمال بیشتری دارد که در سلسله مراتب گروه، رتبه بالاتری کسب کنند. از طریق چهره حتی ممکن است از انگیزه‌های یک سیاستمدار مطلع شوید. به نظر می‌رسد که فرم صورت نشان دهنده جاه طلبی و انگیزه آنها است.

شخصیت شناشی چهره و سلامتی

شخصیت شناشی چهره و سلامتی

همانطور که انتظار می‌رود، سابقه سلامتی و پزشکی شما نیز در شخصیت شناسی چهره نمایان است و جزئیات ارائه شده شگفت آور است. به عنوان مثال، مقدار چربی روی صورت شما نسبت به اندازه گیری‌های استاندارد، مانند شاخص توده بدن، نشانه قوی از تناسب اندام است. کسانی که صورت لاغری دارند کمتر دچار عفونت می‌شوند و در صورت ابتلا، شدت بیماری کمتر خواهد داشت. آنها همچنین تمایل به افسردگی و اضطراب کمتری دارند، احتمالاً به این دلیل که سلامت روان اغلب به طور کلی با تناسب اندام بدن ارتباط دارد.

برجسته بودن گونه‌های شما چقدر می‌تواند در مورد شما چه چیزی بگوید؟ اینکه چقدر سالم هستم به میزان چربی بدن شما بستگی ندارد، بلکه به این بستگی دارد که آن چربی در کجا قرار گرفته است. افراد با شکل بدن گلابی شکل، با وزن بیشتری در اطراف باسن و پایین تنه، اما بالا تنه‌های باریک‌تر، سالم‌تر از افرادی با اندام سیبی شکل با چربی اضافی در اطراف میانی هستند.

تصور می‌شود که بافت چربی اطراف قفسه سینه مولکول‌های التهابی آزاد می‌کند که می‌تواند به شما آسیب برساند. شاید پُر بودن صورت نشان دهنده رسوبات چربی در مناطق خطرناک‌تری باشد یا ممکن است به این معنی باشد که چربی صورت خود بنابر دلایلی خطرناک است.

[su_box title=”همچنین بخوانید: ” style=”bubbles” box_color=”#a631a8″ radius=”20″]

[su_animate type=”shake” duration=”0.5″] شخصیت شناسی از روی چهره ؛ شکل صورت بیضی، گرد، مربع، مثلثی، قلب، و کشیده [/su_animate]

[/su_box]

علاوه بر این، نشانه‌های آشکارتری نیز وجود دارند. تفاوت‌های بسیار ظریف در رنگ پوست نیز می‌توانند اسرار شخصیت شما را فاش کنند. رنگ پوست ممکن است تفاوت در سبک زندگی را منعکس کند و نشانگر این باشد که شما چه خصوصیاتی دارید. رنگدانه‌های مورد بحث کاروتنوئید نامیده می‌شوند، که همانطور که از نامش پیداست، در میوه‌ها و گیاهان نارنجی و قرمز یافت می‌شوند. کاروتنوئیدها به ساخت یک سیستم ایمنی سالم کمک می‌کنند، اما وقتی ما به اندازه کافی غذا می‌خوریم، آنها پوست را لایه لایه می‌کنند و آن را زرد رنگ می‌کنند.

در عین حال سرخ شدن صورت، باید نشانه گردش خون مناسب همراه با یک سبک زندگی فعال باشد و همچنین ممکن است قدرت باروری یک زن را نشان دهد. همچنین دریافته‌اند که زنان در اوج چرخه قاعدگی کمی قرمزتر می‌شوند، شاید به این دلیل که استرادیول، یک هورمون جنسی، رگ‌های خونی گونه را وادار می‌کند تا کمی گشاد شوند. این ممکن است یکی از تغییرات کوچک موجود در شکل ظاهری و رفتاری باشد که موجب می‌شود تا زنان را کمی جذاب‌تر نشان دهد.

اسرار نهفته در چهره!

اسرار نهفته در چهره!

اسرار چهره در دید ساده پنهان هستند، با این وجود ما در کشف آنها کند عمل کرده‌ایم. پادشاه تودور هنری هشتم چنان به این عقیده بدبین بود که حتی پروفسورهایی که دزدکی مطالعه می‌کردند را نیز از شخصیت شناسی چهره منع کرد.

به طرز جالب توجهی به نظر می‌رسد که ما می‌توانیم هوش و ذکاوت را از چهره شخص ​​پیش بینی کنیم، هرچند هنوز مشخص نیست که چه نشانه‌های خاصی باعث می‌شوند که کسی باهوش به نظر برسد! ما اغلب می‌توانیم گرایش جنسی کسی را در یک ثانیه حدس بزنیم، حتی وقتی هیچ سرنخ کلیشه‌ای وجود ندارد، اما این امر هنوز هم یک معما است. تحقیقات بیشتر ممکن است دقیقاً توضیح دهند که چگونه این قضاوت‌های سریع را می‌توان انجام داد.

همچنین جالب است که ببینیم چگونه رابطه بین شخصیت، سبک زندگی و ظاهر در طول زندگی تغییر می‌کند. یک مطالعه موفق شد در سوابق مربوط به شخصیت و شکل ظاهری در ین افرادی که از دهه ۱۹۳۰ تا ۱۹۹۰ زندگی می‌کردند انجام شد. دانشمندان دریافتند که اگرچه مردانی با چهره‌های بچه گانه (کودکانه) کمتر بر روی امور تسلط دارند، اما با گذشت سال‌ها قاطعیت بیشتری پیدا می‌کنند، شاید به این دلیل که آنها یاد گرفته‌اند انتظارات ناشی از ظاهر بچه گانه خود را جبران کنند.

زنانی که از نوجوانی تا ۳۰ سالگی شخصیت‌های جذاب‌تر و خوش مشر‌ تری داشتند، به تدریج در جذابیت‌های جسمانی شروع به صعود کردند، به طوری که در ۵۰ سالگی آنها از کسانی که شخصیت پایین ‌تری داشتند اما به طور طبیعی زیبا بودند، ظاهر زیباتری داشتند. یک احتمال این است که آنها به راحتی می‌دانستند چگونه از ظاهر خود به بهترین شکل ممکن استفاده کنند و اعتماد به نفس درونی‌شان بر تفاوت‌های ظریفشان غلبه می‌کرد.

کلام آخر

به هر حال، در ظاهر ما چیزهای زیادی از ساختار استخوان و رنگ پوست وجود دارند که بر شخصیت شناسی چهره تمرکز دارند. چهره‌های ما فقط محصول زیست شناسی ما نیستند. ما نمی‌توانیم ژن‌ها یا هورمون‌های‌مان را تغییر دهیم، اما با پرورش شخصیت و احساس عزت نفس، آنها ممکن است شروع به نشان دادن چیز بسیار مهم‌تری کنند. بنابراین قضاوت اولیه درباره چهره اغلب با اشتباه مواجه می شود، زیرا شخصیت واقعی چیزی بیرون از چهره او است.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید