قانون ۵۰-۳۰-۱۰-۱۰ چه طور می تواند برای سحرخیزی به شما کمک کند ؟

قانون ۵۰-۳۰-۱۰-۱۰ چه طور می تواند برای سحرخیزی به شما کمک کند ؟
قانون ۵۰-۳۰-۱۰-۱۰ چه طور می تواند برای سحرخیزی به شما کمک کند ؟

فهرست مطالب

 

قطعا همه ما دوست داریم که صبح زود از خواب بیدار شویم و همیشه سحر خیز باشیم تا بهره وری مان در زندگی  کار افزایش پیدا کند . اما خب، دل کندن از رخت خواب و بیرون آمدن از آن هم اصلا برای ما کار آسانی نیست. و البته فقط بیدار شدن و بلند شدن از جا هم نیست . تازه بعد از بلند شدن است که دوباره احساسا کساللت و خواب آلودگی به سراغ مان می آید .

اما در این مقاله ذهن می خواهیم راهکاری معرفی کنیم که گرفتار این مشکل نشویم و به راحتی بتوانیم سحر خیز باشیم .

برای اینکه صبح‌ها بتوانید بهره وری تان را در صبح ها بیشتر کنید ، قانون ۵۰-۳۰-۱۰-۱۰ را حتما یکبار امتحان کنید . جیسن گوتیرز (Jason Gutierrez)نویسنده و بلاگر مشهور در زمینه افزایش بهره وری به اثربخشی این روش به شدت ایمان دارد. به‌عقیده او، صبح زود بلند شدن با ۵۰٪ اراده، ۳۰٪ آمادگی، ۱۰٪ عمل و ۱۰٪ شانس امکان پذیر است . به همین خاطر  او این روش را قانون ۵۰-۳۰-۱۰-۱۰ نامید.

مرتبط: روانشناسی: دانلود جدیدترین کتاب های صوتی، مقالات و فیلم های روانشناسی روز دنیا در ذهن

Gutierrez بنیان‌گذار وب‌سایت The Monk Life است. او در این سایت در مورد موضوعاتی مانند اضطراب و توسعه فردی صحبت میکند. او یک مهندس نویسنده است . نویسندگی برای او یک رؤیای همیشگی از بچگی اش بوده است اما یک مشکل بزرگی که او داشت این بود که هیچ وقت بعد از ساعت کاری انرژی کافی برای نوشتن را نداشت . بنابراین برای خودش یک برنامه‌ای ترتیب داد که بتواند هر صبح، ساعت ۵:۳۰ صبح بیدار شود و بنویسد.

او با این روش توانسته است ۱۰۰ ها مقاله برای وب‌سایت خودش بنویسد.

۹ رفتاری که برای رسیدن به موفقیت باید همین حالا کنار بگذارید

قانون ۵۰-۳۰-۱۰-۱۰ برای سحرخیزی چه میگوید؟

۵۰ درصد صبح زود بیدار شدن اراده است

گوتیرز می‌گوید: «من عاشق نویسندگی بودم. همیشه دوستن داشتم زمانم را جوری مدیریت کنم که بتوانم مستمر بنویسیم . پس از مدت‌ها به این نتیجه رسیدم که باوجود تصمیمم برای نوشتن انگار آن‌قدرها هم که فکر می‌کنم برای رسیدن و انجام آن تلاش نمی‌کنم»

او متوجه شد که نیمی از چیزهایی که برای سحرخیزی لازم دارد نیروی اراده است. او می‌گوید: «بزرگ‌ترین درسی که از به‌کارگیری این قانون گرفتم این است که اگر چیزی را واقعا  می‌خواهم، پس هر جور که شده باشد وقت انجام دادنش را پیدا می‌کنم»

سحر خیزی
سحر خیزی

 

۳۰ درصد صبح زود بیدار شدن آمادگی است

گوتیرز سالها بود که عادت داشت شب‌ها دیر بخوابد. او می‌دانست که برای اینکه بتواند سحرخیز باشد باید بعضی از عادت‌هایش را از جمله همین دیر خوابیدن را برای همیشه  ترک کند.

پس به این خاطر او برای خودش یک قانون جدید گذاشت : ۱ ساعت قبل  از زمان خواب، یعنی ۱۰ شب، به هیچ وجه سراغ تلویزیون و شبکه های اجتماعی نرود.

او علاوه بر اینکه به فکر این بود که عادت های بدش را ترک کند به این فکر میکرد که چه طور می تواند عادت های خوبش را اضافه کند که او را برای خواب زودهنگام آماده می‌کردند؛ عادت‌هایی مثل پیاده روی، خواندن کتاب و نوشیدن دم نوش. آن‌طور که او می‌گوید او در ساعت های آخر شب کلا ارتباطش را با دنیا قطع می‌کند و به کارهایی می‌پردازد که موجب آرامش ذهنی او می‌شوند

او همچنین لیستی از کارهایی را که باید صبح روز بعد انجام دهد را می نویسد. این فهرست به او برای بیدار شدن و زودتر انجام دادن کارها کمک میکند.

چطور در یک روز، به اندازه یک هفته کار مفید انجام دهیم؟

۱۰ درصد صبح زود بیدار شدن عمل است

او میگوید زمانی که در ساعت ۵ و نیم صبح صدای زنگی به صدا در می آید او به هیچ وجه صدای زنگ را قطع نمیکند و بدون هیچ درنگی بلند می شود یک فنجان قهوه برای خودش آماده می‌کند و شروع به نوشتن می‌کند.

به‌نظر گوتیرز، زود خوابیدن و استراحت کافی شبانه باعث می‌شود سختی بیدار شدن در صبح زود خیلی کمتر شود. وقتی شب به‌خوبی استراحت می کنید و خوب می خوابید اصلا صبح زود بیدار شدن سخت نیست.

به جای قرص خواب، با این ۱۸ روش خواب راحت داشته باشید

۱۰ درصد صبح زود بیدار شدن شانس است

جالب است بدانید که بعد از اراده و آمادگی و عمل، شانس هم بی‌تأثیر نیست!

تقریبا هم‌زمان با شروع این برنامه، گوتیرز سرپرستی یک سگ کوچک با نمک را هم به‌عهده گرفت. این حیوان هر روز، صبح زود نیاز به رسیدگی و بیرون بردن و گرداندن داشت و این مساله به او تلنگر می زد که باید هر چه زودتر بلند شود.

گوتیرز این‌طور میگوید که : «می‌توانم بگویم بخت یارم بود. این سگ کوچولو زمان خیلی مناسبی به خانه من آمد . اما هر کسی می‌تواند مثلا با به‌عهده گرفتن مسئولیتی تازه، برای خودش این شانس راخلق کند. به‌نظر من روش‌های مختلفی برای این کار می توانید پیدا کنید مثل پیاده روی  با دوست یا یکی از اعضای خانواده تان.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید