راه‌های تقویت ذهن خوانی؛ چطور بتوانیم ذهن افراد را بخوانیم؟

راه‌های تقویت ذهن خوانی

فهرست مطالب

واقعیت این است که اکثر مردم می‌توانند روش ذهن خوانی افراد را با زمان، تمرکز و مجموعه خاصی از مهارت‌ها فرا بگیرند. هنگامی که علم و روانشناسی ذهن خوانی را درک کنید، خواهید دید که این یک تلاش دست یافتنی برای هر فردی است که عزم یادگیری دارد. همچنین ترفندهایی وجود دارند که می‌توانید از آنها استفاده کنید تا بتوانید ذهن افراد را بخوانید. قبل از اینکه به شما نشان دهیم که چگونه همه مردم می‌توانند ذهن خوانی را یاد بگیرند، مهم است که درباره پیش زمینه ذهن خوانی، اطلاعات خود را بالا ببرید؛ با ذهن همراه باشید.

آیا ما به طور طبیعی تمایل داریم ذهن افراد را بخوانیم؟

ما به عنوان انسان، هر روز سعی می‌کنیم ذهن را افراد بخوانیم. ما احساسات و واکنش‌های دیگران را حدس می‌زنیم و به درستی به آنها پاسخ می‌دهیم. معمولاً اگر کسی احساسات واقعی خود را نشان دهد، این کار به راحتی انجام می شود. با این حال، اگر فردی درونگرا باشد، چطور این کار امکان پذیر است؟ در حالی که ما از نشانه‌های صورت و زبان بدن برای خواندن ذهن بهره می‌بریم، مهارت‌ها و تکنیک‌های دیگری نیز وجود دارند که می‌توانیم برای گذر از موانع بیرونی و درک آنچه در اعماق ذهن دیگران اتفاق می‌افتد، از آنها استفاده کنیم.

مهارت‌های لازم برای ذهنی خوانی

مهارت های اصلی و مورد نیاز برای ذهن خوانی به عنوان محرکی شناخته می شود که هدفش بیدار کردن شهود درونی شما است. در حالی که ذهن خوانی یک کار عملی است و نیاز به وقت و فداکاری دارد، نیازی به هیچ وسیله فیزیکی ندارد. هرکسی می‌تواند از به ذهن دیگران نفوذ کند.

مهارت مهمی که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد، «ذهن آگاهی» است. این کار را می‌توان از طریق یوگا یا مدیتیشن انجام داد. برای اینکه بتوانید ذهن خود را از همه چیز دیگری پاک کنید، بسیار مهم است که بتوانید طرز فکر کردن دیگران را به خوبی بشناسید. داشتن یک مسیر روشن برای انرژی و افکار مثبت باعث می‌شود ذهن و روح شما به ورزش و انعطاف پذیری مناسب برسد و خواندن ذهن را بسیار آسان‌تر کند.

روش ذهن خوانی افراد چگونه است؟

کیران بهارا، روانشناس مشهور جهان، مجموعه‌ای از نکاتی را طراحی کرده است که برای افراد تازه کار مناسب می‌باشند. این نکات منجر به پیشرفت سریع در ذهن خوانی خانواده و دوستان خواهد شد، زیرا در حال حاضر شما آنها را در دسترس خود دارید، اما ممکن است کار روی غریبه‌های بیشتر طول بکشد. هنگام تمرین، صبر و حوصله خود را بالا ببرید و به یاد داشته باشید که به موقع و با تمرکز، می توانید آنچه را در سر دیگران می‌گذرد را درک کنید. راه‌های تقویت ذهن خوانی به شرح زیر هستند:

در همه زمان‌ها روحیه باز داشته باشید

اول و مهمتر از همه، باید سعی کنید ذهن خود را باز نگه دارید. فراتر از ذهن، باید روحیه‌ای باز داشته باشید. این به معنای باز کردن انرژی برای اطرافیان و بستن آن به هر چیز دیگری است که در حال حاضر مفید نخواهد بود. این بدان معنا است که شما باید در این امر حضور داشته باشید و آگاه باشید و انرژی حاصل از اطرافیان خود را درک کنید. همان‌طور که در بالا ذکر شد، یوگا یا مراقبه در ابتدا روش‌های خوبی برای تمرین ذهن خوانی هستند.

فردی را برای ذهن خوانی انتخاب کنید

حالا باید شخصی را که دوست دارید درباره او بیشتر بدانید را انتخاب کنید. او را همان‌طور که هست ببینید و تصاویر ذهنی از چهره، وضعیت بدن، زبان بدن و هر جزئیات دیگری که درباره آنها می‌دانید را در ذهن خود ثبت کنید. اطمینان حاصل کنید که شما فقط روی او تمرکز می‌کنید. به این ترتیب، اطمینان خواهید داشت که فقط انرژی تولید شده او را دریافت خواهید کرد. در غیر این صورت، ممکن است درک شما از انرژی با چیزهای نامربوط مخلوط شود که برای ذهن خوانی خوب نیست.

تمرکز خود را پیدا کنید

با برقراری تماس چشمی در چهره شخص مورد نظر، به ذهن او متمرکز شوید. حدود ۱۵ ثانیه با او تماس چشمی برقرار کنید. مهم است که این مسئله را با شرایط او ارزیابی کنید، زیرا نگه داشتن او برای مدت طولانی می‌تواند باعث ناراحتی‌اش شود. تمام شرایط را با او توضیج دهید تا کاملاً آماده شود. پس از تماس چشمی، به دور نگاه کنید. در ذهن خود، از او تصویری ذهنی ایجاد کنید. برای چندین ثانیه، بر روی انرژی که از او دریافت کرده تمرکز کنید. بگذارید افکار، احساسات و عواطف او در وجود شما لبریز شوند. این روند واقعی ذهن خوانی است.

حرف بزنید و پذیرا باشید

در این مرحله، شما می‌توانید اطلاعات بیشتری درباره شخص کشف کنید. حال می‌پرسید: «درباره چه چیزی باید صحبت کنید؟» این می تواند با تفکراتی که بلافاصله به ذهن شما می‌رسد تعیین شود. آنچه شما فکر می‌کنید ممکن است دقیقاً همان چیزی باشد که او در حال فکر کردن است، بنابراین اجازه دهید مکالمه را بر اساس شهود خود هدایت کند. از هرگونه فکر و اندیشه‌ای که در این مرحله به وجود آمده استقبال کنید. چیزهایی که در این مدت کشف نشده ممکن است شما را شوکه کند، اما شما باید نسبت به آنچه او احساس می‌کند، آگاه باشید.

نکاتی برای تقویت ذهن خوانی

در زیر برخی از نکته‌های مهم در مورد ذهن خوانی آورده شده‌اند:

هوش هیجانی خود را تقویت کنید

سعی کنید حدس بزنید که شخص مقابل شما چه احساسی دارد. اغلب اوقات، به عنوان انسان، ما در بیان عواطف خود خیلی خوب نیستیم. اگر او فکر کند که شما در مسیر صحیح قرار دارید، می‌توانید از او بیشتر سؤال کرده تا احساسات او را بیشتر درک کنید. هنگامی که استدلال درک شد، می‌توانید به سمت ارائه راه حل‌هایی برای کاهش یا افزایش احساسات گفته شده حرکت کنید.

مهارت‌های گوش دادن را توسعه دهید

شنونده‌ای شوید که به درک کردن گوش می‌دهد، نه یک شنونده که به پاسخ دادن فقط فکر می‌کند. در صورت عدم دریافت احساسات و انرژی خود، شخص دیگر به راحتی می‌تواند تفاوت را بیان کند. بیشتر از آنچه صحبت می کنید برای درک حداکثری، سعی کنید یک شنونده عاقل باشید.

به احساسات توجه کنید

همدلی در دنیای ما نه با طراحی و یا پیش فرض بلکه با انتخاب وجود دارد. همدلی در همه ما هست، اما جهان راهی دارد که ما را برای تصمیم گیری برای خاموش کردن آن به نفع خودمان می‌توانیم تصمیم بگیریم. یک راه برای بهتر شدن همدلی خود نسبت به دیگران این است که به خود اجازه دهید در ابتدا احساسات‌تان را درک کنید. وقتی بتوانید خود را بپذیرید، در پذیرش احساسات دیگران نیز بهتر خواهید بود.

ذهن خوانی به عنوان یک سفر

در حالی که خواندن ذهن کاری است که هرکسی می‌تواند انجام دهد، تنها افراد با صبر و فداکاری قادر به موفقیت در این زمینه خواهند بود. هنگامی که مهارت شما بیشتر می‌شود، مراقب باشید که از آن برای سوء از دیگران استفاده نکنید! ذهن خوانی می‌تواند ابزاری مفید برای شناخت بیشتر افراد باشد و نباید برای اهداف منفی و پیچیده استفاده شود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید