خلاصه کتاب روابط از دست رفته

خلاصه کتاب روابط از دست رفته

فهرست مطالب

واقعا چه چیزی باعث افسردگی و اضطراب می‌شود و چگونه می‌توانیم آنها را درمان کنیم؟ مخصوصا این روزها که به خاطر شیوع بیماری کرونا و شرایط قرنطینه، این بیماری ها رواج بیشتری پیدا کرده اند. می توانید با خواندن کتاب روابط از دست رفته روشی کاملاً جدید جهت مقابله و کشف علت های افسردگی و اضطراب را بیاموزید.

کتاب روابط از دست رفته توضیح می‌دهد که چرا افسردگی بر بسیاری از افراد تأثیر می‌گذارد و  چگونه بهبود روابط و مصرف نکردن دارو‌، می تواند راهی برای غلبه بر مشکلات سلامت روان باشد. برای مطالعه خلاصه کتاب روابط از دست رفته با ما همراه باشید.

شناسنامه کتاب روابط از دست رفته

از دست دادن روابط در خلاصه کتاب روابط از دست رفته

معرفی کتاب روابط از دست رفته

برای یافتن فردی که از افسردگی رنج می‌برد‌، نیازی نیست، خیلی دور را جست و جو کنید. اگر به آن مبتلا نباشید، احتمالاً کسی را می‌شناسید که از این مشکل رنج می‌برد. سازمان بهداشت جهانی تخمین می‌زند که ۳۰۰ میلیون نفر در سراسر جهان از افسردگی رنج می‌برند. و به نظر می‌رسد  با شیوع کرونا این عدد به سرعت در حال افزایش است.

این بیماری به یک مشکل بزرگ تبدیل شده است‌، بنابراین باید دلایل ایجاد آن را درک کنیم‌، درست است؟ نظریه‌های زیادی وجود دارد‌، اما دقیقاً نمی‌دانیم که چرا افسردگی اتفاق می‌افتد‌، یا چرا هر روز شایع تر می‌شود.

بسیاری این توضیح را می‌پذیریند که به خاطر عدم تعادل مواد شیمیایی در  مغزمان دچار این مشکل می شویم. اما اگر به شما بگویم ممکن است این گونه نباشد چه؟

در روابط از دست رفته جوهن هری به بررسی جنبه‌های کمتر شناخته شده افسردگی و اضطراب می‌پردازد. او در مرز‌های علمی‌پیشرفت درمان بدون دارو را مورد بررسی قرار می‌دهد. این حقیقت را کشف می‌کند که افسردگی فقط یک بیماری بیولوژیکی نیست‌، بلکه یک بیماری محیطی و روانی نیز هست.

استدلال کاملاً تحقیق شده و جذاب او این است که کلید درمان افسردگی در برقراری مجدد رابطه‌های از دست رفته در زندگی مان است.

برای اینکه بیشتر با افسردگی آشنا شوید و بدانید چیست، خواندن مقاله زیر را به شما پیشنهاد می کنم.‎

هر آنچه باید درباره افسردگی بدانید

با مطالعه این مقاله، در مورد علل، تشخیص و درمان افسردگی اطلاعات جامعی را به دست آورید.

‎اکنون بخوانید‎

 

خلاصه کتاب روابط از دست رفته

در ادامه خلاصه‌ی مفصل تری در مورد ایده‌های کلیدی روابط از دست رفته ارائه می گردد. این خلاصه  به هیچ وجه تمام ایده‌های درون کتاب را پوشش نمی‌دهد. در عوض می توان از آن ها به عنوان مقدمه ای برای درک برخی از ایده‌های کلیدی کتاب استفاده کرد. امیدوارم با خواندن  آنها بتوانید  تصمیم بگیرید که آیا کتاب ارزش توجه بیشتر و خواندن را دارد یا خیر.

ایده اصلی شماره یک: افسانه نقش  “عدم تعادل شیمیایی” در افسردگی

تجویز داروهای ضدافسردگی شیمیایی عمدتا بر مبنای این ایده هستند که ما باید اصطلاحاً “عدم تعادل شیمیایی” را برای درمان افسردگی و اضطراب اصلاح کنیم. این تصور برای شرکت‌های دارویی مناسب است اما در عمل واقعیت را منعکس نمی‌کند.

هری به تحقیقات مهم ایروینگ کرش در مورد نقش اثرات دارونما در مطالعات ضد افسردگی اشاره می‌کند. کرش دریافته است که در طیف وسیعی از مطالعات بر روی افسردگی‌، اثر واقعی داروهای ضد افسردگی ناچیز بوده و برای مثال کمتر از خواب تاثیر گذار می‌باشند.

هری بیان می‌کند که مشکل دیگر این مطالعات این است که شرکت‌های دارویی که تمایل به تأمین مالی آنها دارند‌، جهت کسب منافع مالی‌، نتایج تحقیقات را با سوگیری انتشار می‌دهند. در گذشته‌، این مطالعات توجه کافی به اثرات دارونما در داروهای ضد افسردگی نداشته اند.

این رویکرد همچنین پزشکان را  نسبت به این موضوع که افسردگی عمدتا محیطی و اجتماعی بی توجه می‌کند.

به عنوان مثال‌، یک مطالعه طولی عمده در دهه ۱۹۷۰ نشان داد که رویدادهای منفی در زندگی با افسردگی ارتباط معنی داری دارد. فاصله بین افرادی که رویداد منفی در زندگی نداشته اند و دچار افسردگی شده اند و  با آنهایی که چنین رویدادی را تجربه کرده اند، بسیار زیاد است. اما مطالعات بعدی اهمیت این ایده را که عوامل محیطی و اجتماعی عوامل اصلی افسردگی هستند‌، کنار گذاشته اند.

افسانه مواد شیمیایی در خلاصه کتاب روابط از دست رفته

ایده کلیدی شماره دو: ۹ علت افسردگی و اضطراب

جوهم هری ۹ علت افسردگی و اضطراب را مشخص کرده است که ۷ مورد از آنها عوامل محیطی و اجتماعی هستند:

علت ۱: قطع ارتباط با کار معنی دار

” گسست از واقعیت ” یک علامت رایج افسردگی است – جایی که احساس می‌کنید هیچ کدام از کارهاییی که انجام می‌دهید درست یا واقعی نیست – و ارتباط نزدیکی با زندگی مان ندارد.

افرادی که کمترین کنترل و اختیار را در محل کار دارند بیشتر در معرض افسردگی هستند. ما باید احساس کنیم کاری که انجام می‌دهیم معنا دارد.

علت ۲: قطع ارتباط با افراد دیگر

مطالعات نشان داده است که احساس تنهایی می‌تواند به اندازه حمله فیزیکی باعث افزایش سطح کورتیزول (هورمون مرتبط با استرس) شود. در واقع تنهایی و عدم احساس تعلق‌، نشانه‌های اصلی افسردگی هستند.

مطالعات به طور فزاینده ای نشان می‌دهد که تنهایی خطر مرگ را افزایش می‌دهد‌، سیستم ایمنی را تضعیف می‌کند و سایر تأثیرات ناتوان کننده بر سلامت جسمی‌ را نیز به همراه دارد.

علت ۳: قطع ارتباط با ارزش‌های معنادار

جامعه مصرف کننده ما را از ارزش‌های عالی جدا کرده است‌، که به نوبه خود به افسردگی کمک می‌کند. ارزشهای مادی گرایانه با تجربیات بدتر از زندگی همبستگی زیادی دارد.

مطالعات نشان می‌دهد که دستیابی به اهداف بیرونی (به عنوان مثال ارتقاء شغل‌، خرید خانه بزرگتر و غیره) تاثیری پایدار بر افسردگی ندارد. برعکس‌، دستیابی به اهداف حقیقی و درونی اثر مثبتی دارند.

مشکل ما در مقابله با این نظام ارزشی این است که جهان، انگیزه‌های بیرونی را به قیمت از دست دادن اهداف حقیقی ترویج می‌کند. تبلیغات‌، تلویزیون‌، اخبار و رسانه‌های اجتماعی همگی این ایده را ترویج می‌دهند که یک سیستم ارزشی خارجی شما را از یک سیستم ارزشی دررونی شادتر می‌کند.

علت ۴: قطع ارتباط با آسیب‌های دوران کودکی

مطالعات نشان داده اند که آسیب‌های دوران کودکی به طور قابل توجهی احتمال افسردگی در  ادامه زندگی، به ویژه سوء استفاده عاطفی را افزایش می‌دهد. با نادیده گرفتن این گونه آسیب ها فقط مشکل را تشدید می‌کنیم.

مطالعه‌ای در سال ۱۹۹۸ نشان داد هرچه کودکی فرد، آسیب زا تر باشد‌، بیشتر احتمال دارد که دچار افسردگی و اضطراب شود.

آسیب دوران کودکی در خلاصه کتاب روابط از دست رفته

علت ۵: قطع ارتباط با وضعیت و احترام

این ایده که اضطراب مبتنی بر وضعیتی باعث افسردگی می‌شود‌، توسط  داده‌های جمعیتی-اجتماعی و داده‌های اقتصادی نیز حمایت می‌شود. مطالعات نشان داده است که هرچه نابرابری اجتماعی(شکاف طبقاتی) بیشتر باشد‌، افسردگی و اضطراب در کشورها بیشتر است. به عنوان مثال در مناطق با شکاف بیشتر در ثروت‌، مانند ایالات متحده‌، میزان افسردگی بیشتر است.

علت ۶: قطع ارتباط با طبیعت

بین زندگی در مناطق سر سبز و کاهش سطح افسردگی ارتباط قوی وجود دارد. حتی وقتی دلایل احتمالی دیگر را نیز در نظر می‌گیریم‌، طبیعت به طور قابل ملاحظه ای با میزان خوشی و سلامت روانی در ارتباط است..

بودن در طبیعت ما را از خود دور می‌کند و احساس ترس را در ما  برانگیخته می‌کند. عظمت جهان می‌تواند مشکلات فردی ما را در چشم انداز ما کوچک کند.

علت ۷: قطع ارتباط از آینده ای امیدوار کننده یا امن

فقدان امنیت در مورد آینده نیز یک عامل ایجاد کننده افسردگی است. هری از افزایش “اقتصاد بزرگ” و قراردادهای کاری کوتاه مدت به عنوان تضعیف کننده این اطمینان از دوره ای به دوره بعد یاد می‌کند.

علت ۸: تغییرات مغزی

ماهیت واقعی تغییر”شیمی‌ مغز” در پدیده ای موسوم به نوروپلاستیسیتی نهفته است به طور خلاصه‌، این جایی است که مغز دائماً در واکنش به محیط تغییر می‌کند‌، سیناپس‌های غیر ضرروی را هرس می‌کند و سیناپس‌های مورد نیاز را  رشد می‌دهد.

نکته کلیدی در اینجا این است که علل ۱-۷  این ظرفیت را دارند که از نظر فیزیکی بر شیمی‌ مغز  ما تأثیر بگذارند.

علت ۹: ژن‌ها

مطالعات ژنتیکی افسردگی هنوز قطعی نیست‌، اما روش معمول مطالعه این امر مقایسه دوقلوهای یکسان و دوقلوهای غیر همسان است. مطالعات نشان می‌دهد که افسردگی و اضطراب بین ۳۰ تا ۴۰ درصد ارثی هستند. به طور خاص‌، گونه ای از ژن به نام ۵-HTT با افسردگی مرتبط است‌، اما مهمتر از همه‌، این ژن تنها خطر ابتلا به افسردگی را در محیط‌‌ های خاص افزایش می‌دهد.

ایده اصلی شماره ۳: نحوه اتصال مجدد روابط از دست رفته

اتصال مجدد ۱: به افراد دیگر

جستجوی راه حل‌های فردی برای مقابله با افسردگی بخشی از این مشکل است.

شواهد جمع آوری شده نشان می‌دهد که به دست آوردن شادی در کشورهایی که فرهنگ‌های فردگرایانه تری دارند، دشوارتر است. هری همچنین از نمونه جامعه آمیش به عنوان جامعه ای که دارای جامعه جمع گرایانه می‎باشد، نام می‌برد و به میزان کمتر افسردگی در جامعه آمیش اشاره می‌کند.

بنابراین باید به دنبال  برقراری مجدد روابط با دیگران باشیم.

برقراری ارتباط در خلاصه کتاب روابط از دست رفته

اتصال مجدد ۲: تجویز اجتماعی

“تجویز اجتماعی” روشی است که پزشکان و متخصصان مراقبت‌های بهداشتی را قادر می‌سازد تا افراد را به طیف وسیعی از فعالیت‌ها و خدمات محلی (معمولاً فعالیت‌های گروهی که ارتباط مجدد با دیگران را ارائه می‌دهند) به جای مصرف دارو یا همراه با دارو ارجاع دهند.

تحقیقات به طور فزاینده ای نشان می‌دهد که این روش در درمان برخی افسردگی‌ها و اضطراب‌ها نسبت به داروهای ضد افسردگی شیمیایی موثرتر است.

اتصال مجدد ۳: به کار معنی دار

هری از ساختارهای دموکراتیک کار مانند تعاونی‌ها به عنوان ابزاری برای برقراری ارتباط مجدد افراد با کار‌، وضعیت و آینده خود یاد می‌کند.

اتصال مجدد ۴: به ارزشهای معنی دار

هری در مورد دو رویکرد بالقوه بحث می‌کند:

دفاعی: این شامل ممنوعیت تبلیغات خاص (به عنوان مثال برای کودکان و شهرها) می‌شود. هری به عنوان نمونه ای از نحوه عملکرد این روش، به قانون شهر پاک سائوپائولو اشاره می‌کند.

فعال: تشکیل گروه‌هایی برای کشف ارزش‌های ذاتی و تعیین اهداف درونی.

اتصال مجدد ۵: شادی همدلانه و غلبه بر اعتیاد به خود

“شادی همدلانه” روشی برای پرورش احساس شادی کردن برای دیگران است.

این فرایند ابتدا شامل این است که فکر کنید اتفاق خوبی برای خودتان رخ می‌دهد و لذت آن را احساس می‌کنید. سپس تصور می‌کنید که اتفاق خوبی برای یک عزیزتان رخ می‌دهد، دوباره احساس شادی می‌کنید. سپس همین کار را برای کسی  که واقعاً دوستش ندارید، انجام دهید. این تمرین مدیتیشن را به مدت ۱۵ دقیقه هر روز تکرار کنید.

به طور گسترده تر‌، طیف وسیعی از مطالعات به مزایای مدیتیشن برای افسردگی و اضطراب اشاره کرده اند. همچنین شواهد فزاینده ای در مورد مزایای عصبی مدیتیشن وجود دارد. با خواندن مقاله زیر می توانید بیشتر با مدیتیشن و مزایای آن آشنا شوید.

آموزش مدیتیشن ؛ چگونه با تمرکز به آرامش برسیم؟

 اگر درست نمی‌دانید مدیتیشن چیست و چطور باید تکنیک‌هایش را پیاده‌سازی کنید، برای آموزش مدیتیشن با این مقاله همراه باشید.

‎اکنون بخوانید‎

 

اتصال مجدد ۶: پذیرش و غلبه بر آسیب‌های دوران کودکی

مطالعات نشان می‌دهد با تشخیص و تصدیق آسیب‌های دوران کودکی‌،  شانس بیشتری برای کاهش میزان افسردگی داریم.

اتصال مجدد ۷: بازگرداندن امید به آینده

هری در مورد نقش درآمد عمومی‌جهانی (UBI) صحبت می‌کند و از کارآزمایی‌های منطقه ای استفاده می‌کند که تاثیری بر میزان افسردگی نشان داده است. با این حال‌، مشکل اینجاست که هری اقتصاد راه اندازی UBI را در کل کشورها بررسی نمی‌کند.

بخش هایی از متن کتاب روابط از دست رفته

“تنهایی نبود فیزیکی افراد دیگر نیست، بلکه  این حس است که شما چیزی را که دارای اهمیت است با دیگران به اشتراک نمی‌گذارید. اگر افراد زیادی در اطراف تان باشد، مثلا همسر یا خانواده تان یا یک محیط کاری شلوغ ‌، اما چیزی را که مهم باشد با آن‌ها به اشتراک نگذارید، هنوز هم احساس تنهایی می‌کنید. ”

“چه می‌شود اگر افسردگی، در واقع، یک شکل از غم و اندوه، برای زندگی خودتان  باشد به خاطر این که آنگونه که باید باشد، نیست؟ چه می‌شود  اگر یک شکل از غم و اندوه برای روابط از دست رفته‌مان باشد که هنوز به آن‌ها نیاز داریم؟ “

“شما یک دستگاه با قطعات شکسته نیستید. شما یک حیوان هستید که نیازهایش برآورده نمی‌شود. ”

“اینترنت در دنیایی متولد شد که بسیاری از مردم پیش از آن  حس برقراری ارتباط با یکدیگر را از دست داده بودند. فروپاشی از دهه‌ها قبل  اتفاق افتاده است. وب با ارائه نوعی پیشنهادات درمورد چیزهایی که ازدست داده بودیم از راه رسید – دوستان فیس بوکی به جای همسایگان، بازی‌های ویدئویی به جای کار معنی دار، به روز رسانی استاتوس به جای وضعیت در جهان. کمدین مارک مارون  یک بار نوشت که “هر بروز رسانی استاتوس (وضعیت) فقط یک نوع متفاوت از یک خواشته واحد است: می‌شود لطفا کسی  من را تصدیق کند؟”

اینترنت در خلاصه کتاب روابط از دست رفته“جیدو کریشنامورتی” فیلسوف شرقی‌، ۲۶ ساله‌، بیان کرده است که: “سازگاری پیدا کردن با جامعه بیمار‌، معیار سلامتی نیست.”

“برای پایان دادن به تنهایی‌، به افراد دیگر احتیاج دارید – به علاوه چیز دیگری. همچنین باید احساس کنید که چیزی را با طرف یا گروه مقابل به اشتراک می‌گذارید که برای هر دوی شما معنی دار است. باید در آن با هم باشید  و “آن” چیزی می‌تواند هر چیزی باشد که هر دوی شما فکر می‌کنید معنا و ارزش دارد. ”

“هرچه بیشتر فکر کنید زندگی داشتن چیزهایی خاص و برتری و نمایش دادن آن‌ها است‌، ناراضی تر و افسرده تر و مضطرب تر خواهید بود.”

“تفاوت بین آنلاین بودن و حضور فیزیکی در بین مردم را در آن لحظه مشاهده کردم‌، کمی‌شبیه تفاوت بین پورنوگرافی و رابطه جنسی است: میل تان را برطرف می‌کند‌، اما هرگز رضایت بخش نیست. ”

“افراد مشغول در صنعت تبلیغاتی  وقتی با یکدیگر صحبت می‌کنند‌، از دهه ۱۹۲۰ اعتراف کرده اند که وظیفه آنها این است که باعث شوند مردم احساس ناکافی بودن کنند – و سپس محصول خود را به عنوان راه حلی برای احساس بی کفایتی ای که ایجاد کرده اند‌، ارائه دهند. “

“ما غصه می‌خوریم زیرا عاشق بوده ایم. ما غصه می‌خوریم زیرا شخصی که از دست داده ایم برای ما اهمیت داشته است. گفتن این که اندوه باید در زمان مشخص از بین برود توهین به عشقی است که احساس کردیم. ”

“ما همه با خصوصیات ژنتیکی ارثی متولد می‌شویم – اما ژن‌های تان توسط محیط فعال می‌شوند. آنها می‌توانند با اتفاقی که برای شما می‌افتد روشن یا خاموش شوند. ”

“این موضوع نشان داده است که تنهایی فقط یک غم اجتناب ناپذیر انسانی نیست‌، مانند مرگ. محصول شیوه زندگی ما در حال حاضر است. ”

“… هر یک از علل اجتماعی و روانی افسردگی و اضطراب که کشف کرده اند دارای ویژگی‌های مشترکی هستند. همه آنها شکلی از قطع ارتباط هستند. همه آنها راههایی هستند که ما از چیزی که به طور ذاتی به آن نیاز داریم بریده ایم‌، اما به نظر می‌رسد در این راه گم شده ایم. ”

صاحب نظران راجع به کتاب «روابط از دست رفته» چه می‌گویند؟

“روابط از دست رفته تجزیه و تحلیل شگفت انگیز و جامعی از افسردگی و بیگانگی که جامعه آمریکا را درگیر کرده است، ارائه می‌دهد.” – هیلاری رودهام کلینتون

“اگر احساس کم انرژی بودن می‌کنید یا احساس می‌کنید گم شده اید‌، این کتاب شگفت انگیز زندگی‌تان را تغییر خواهد داد. به خودتان لطف کنید و اکنون آن را بخوانید.” – التون جان

“روابط از دست رفته، یک کتاب جسورانه و الهام بخش است که به افراد بسیار بیشتری از کسانی که از افسردگی رنج می‌برند، کمک خواهد کرد. همانطور که هری نشان می‌دهد‌، همه ما در درون خود این پتانسیل را داریم که به شیوه‌هایی سالم تر و عاقلانه تری زندگی کنیم.” – آریانا‌ هافینگتون

“این یکی از آن کتابهای خارق العاده ای است که می‌خواهید همه دوستان تان بلافاصله آن را بخوانند، زیرا تغییری که در دیدگاه تان نسبت به جهان ایجاد می‌کند، آنقدر قانع کننده و قابل توجهاست که احتمالا بعد از خواندن آن دیگر  نمی‌دانید چگونه می‌توانیدبا آنها گفتگو کنید.”- برایان اینو

“افسردگی و اضطراب بیماری‌های زمانه ما هستند‌، اما نه به دلایلی که شما فکر می‌کنید … این کتاب تشخیص مهم یکی از توانمندترین روزنامه نگاران امروزی است که  به زبان انگلیسی می‌نویسد.” – توماس فرانک‌، نویسنده کتاب کانزاس چرا اهمیت دارد

“این کتاب چیزهای زیادی برای ارائه دارد. روابط از دست رفته خیلی در مورد  علم و سلامت روانی نیست بلکه به جامعه‌، و داستانهایی که ما در مورد بیماری روانی می‌گوییم  می‌پردازد… ارزش این کتاب در تلاشش برای تغییر داستانهایی که در مورد افسردگی و اضطراب می‌گوییم نهفته است و شاید به برخی از آنهایی که از این بیماری‌ها رنج می‌برند کمک کند تا نظرشان را در مورد خود تغییر دهند. “ – ایندیپندنت

معرفی نویسنده کتاب روابط از دست رفته

معرفی نویسنده خلاصه کتاب روابط از دست رفتهجوهن هری، نویسنده انگلیسی است که دو کتاب پرفروش نیویورک تایمز را تألیف کرده است. کتاب‌های او به ۳۷ زبان ترجمه شده اند و طیف وسیعی از مردم از اپرا تا نوام چامسکی‌، از التون جان تا نائومی‌کلاین او را ستایش کرده اند.

جوهن در گلاسکو اسکاتلند متولد شده است. هنگامی‌ که یک ساله بود‌، خانواده اش به لندن نقل مکان کردند‌، جایی که او بزرگ شد و بیشتر زندگی خود را در آنجا گذرانده است. او رشته علوم اجتماعی و سیاسی را در کالج کینگ کمبریج تحصیل کرده است و با درجه دو فارغ التحصیل شده است.

هری در دهه گذشته برای برخی از روزنامه‌ها و مجلات معتبر جهان از جمله نیویورک تایمز‌، لس آنجلس تایمز‌، گاردین‌، ​​اسپکتاتور‌، لوموند دیپلماتیک‌، عصر ملبورن و پولیتیکو نویسندگی کرده است.

جوهن دو بار از سوی عفو بین الملل به عنوان “روزنامه نگار سال روزنامه ملی” انتخاب شد. وی همچنین در جوایز نظرات به عنوان “مفسر فرهنگی سال” و “مفسر محیط زیست سال” لقب گرفته است.

اولین کتاب جوهن هری، “تعقیب فریاد: اولین و آخرین روزهای مبارزه با مواد مخدر”‌  است . و دومین کتابش، “روابط از دست رفته: کشف علل واقعی افسردگی راه حل‌های غیرمنتظره” می باشد که توسط مجله بریتانیایی تمرین عمومی‌ به عنوان “یکی از مهمترین متون سال‌های اخیر” توصیف شده است و نامزد دریافت جایزه  انجمن پزشکی بریتانیا شده است.

اگر به خواندن کتاب ها و مقالاتی در زمینه های روانشناسی علاقه دارید، با دانلود اپلیکیشن ذهن می‌توانید مجموعه‌ای از برترین کتاب‌های جهان را در کمترین زمان مطالعه نمایید.

دانلود اپلیکیشن

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید