بهترین راه پول درآوردن با سرمایه کم را بشناسیم

بهترین راه پول درآوردن با سرمایه کم را بشناسیم

فهرست مطالب

از نوع بشر به‌عنوان سازگارترین آفریده نام می‌برند. این سازگارترین آفریده بد نیست برای شناخت بهترین راه پول درآوردن با سرمایه کم ، به چند پرسش زیر پاسخ بدهد:

◄ چند نفر از ما تصمیمات جدیدی برای ادامه زندگی در این شرایط اقتصادی نابه سامان گرفتیم؟

◄چند نفر از ما برای کسب‌وکارمان تجدیدنظر یا در آن را تخته کردیم؟

◄چند نفر از ما بهترین راه پول درآوردن با سرمایه کم را پیدا کردیم یا مهارت‌های مهمی مانند مهارت تولید محتوا یا ترجمه را در خود پرورش داده‌ایم؟

بهترین راه پول درآوردن با سرمایه کم وجود دارد؟

بهتر است در ابتدا مشخص کنید که آیا تابه‌حال به بهترین راه پول درآوردن با سرمایه کم، فکر کرده‌اید؟!

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که کاسبی با سرمایه کم برایش تازگی دارد و احتمالاً سخت و ترسناک است؛ بهتر است حتماً برای خواندن این مقاله فرصت داشته باشید. اگر این‌طور نیست و شما در بین دوستان و خانواده، افرادی را می‌شناسید که با اندوخته کم به موفقیت دلخواهشان رسیده‌اند، پس تردید نکنید و راهتان را بدون خواندن این مقاله، پیدا کنید.

بهتر است این چند سؤال را از خودتان بپرسید که:

  • شناخت من از بازار تا چه میزان است؟
  • آیا بازاری که قصد ورود به آن را دارم، خواهان محصول یا خدمات من است؟
  • درصورتی‌که محصول یا خدمات پرطرفدار، مثل انواع لوازم‌آرایشی یا لباس، برای عرضه دارم چگونه می‌توانم متوجه شوم مخاطب من از ترندهای به‌روز آگاه است و محصول من با سلیقه او همخوانی دارد؟
  • درصورتی‌که خریدوفروش آنلاین و مجازی دارم، آیا بستر اعتمادسازی را به‌خوبی برای مشتری فراهم کرده‌ام؟

چند پیشنهاد برای درآمد خوب با سرمایه اندک

سرمایه در فرهنگ ما، یک مفهوم جاافتاده و در مواردی اغراق‌شده است چون بسیاری معتقد هستند که سرمایه یعنی « دارایی قابل‌توجه اعم از مالی یا غیرمالی».

تقریباً همه از دورافتاده‌ترین روستاهای این سرزمین بگیر تا پایتخت‌نشین‌ها عدد مشخصی در پستوی خانه، در حساب بانکی یا صندوق امانی بانک موجود دارند که روی آن برای روز مبادا حساب کرده‌اند.

قصد دارم چند پیشنهاد برای پول درآوردن با سرمایه کم را فهرست‌وار برایتان بنویسم.

برای مطالعه بیشتر: کارآفرینی چیست؟ چگونه به کارآفرینی موفق تبدیل شویم؟

خریدوفروش زمین

بهترین راه پول درآوردن با سرمایه کم با خرید زمین

معاملات در بازار ملک لزوماً قرار نیست در نقش مصرف‌کننده باشد. می‌توانید شخصاً یا با چند شریک، اقدام به خرید یا فروش زمین با کاربری‌های متفاوت کنید.

مهم: بهتر است برای انجام این نوع معاملات ( واژه مصطلح بین بنگاه‌داران املاک، مال) فصل سال را در نظر بگیرید. درصورتی‌که فروشنده هستید، بهترین زمان، شش ماه اول سال است و اگر قصد خرید دارید، شش ماه دوم سال مناسب است.( البته گزینه های اقتصادی گوناگونی می تواند در این رابطه دخیل باشد.)

سرمایه‌های کم، دست شما را برای انتخاب موارد اصطلاحاً اکازیون بسته نگه می‌دارید، ولی درصورتی‌که معتقد به ضرب‌المثل « جوینده، یابنده است» باشید و کفش آهنین بپوشید، می‌توانید در بازه زمانی مشخصی، ملک موردنظر را خریداری و در زمان گفته‌شده، اقدام به فروش آن نمایید.

پیش از شروع، بهتر است نقش خریدار یا فروشنده را انتخاب کنید و برای سنجیدن بازار، گشتی در بنگاه‌های معاملاتی شهر خود بزنید و بدین ترتیب با ادبیات مشاورین املاک نیز آشنا شوید.

هشدار: خریدوفروش زمین به‌هیچ‌عنوان یک کار لزوماً مردانه نیست. این را تجربه ثابت کرده است!

گلخانه طرح ایرانی

ایران سرزمین چهارفصل و شگفت‌انگیزی است و در این سرزمین مملو از گوناگونی، کشاورزی روزبه‌روز از محبوبیت بالایی برخوردار می‌شود.

حتی اگر یک شهرنشین عاشق فست فود و اسنپ باشید، در گوشه خیالتان جایی برای یک باغچه یا باغ ثمری در شمال یا نزدیک‌تر به خودتان ساخته‌اید و برای واقعی کردنش، مصمم هستید.

در مقیاس گسترده‌تر، اگر قصد پیدا کردن بهترین راه پول درآوردن با سرمایه کم را داشته باشید، قطعاً به احداث گلخانه فکر کرده‌اید یا آن را به شما پیشنهاد داده‌اند.

نکته: مهم‌ترین گام برای ورود به دنیای کاسبی گلخانه‌ای، مشاوره با کارشناسان در سازمان جهاد کشاورزی و از آن ساده‌تر، با دوستانی است که در این خصوص به‌صورت حرفه‌ای و متمرکز فعالیت می‌کنند.

برای شروع کار لازم است تا حتماً میزان واقعی سرمایه خود را در نظر داشته باشید که می‌تواند از هفت میلیون تا یکصد‌میلیون تومان متغیر باشد. در گام بعدی بهتر است نکات زیر را برای نتیجه‌گیری بهتر فراموش نکنید:

  • نوع و کیفیت سازه و تجهیزات
  • نوع محصول و نوع کشت
  • منطقه راه اندازی گلخانه
  • آینده سرمایه‌گذاری

پخت غذای خانگی

بهترین راه پول درآوردن با سرمایه کم با پخت غذای خانگی
خاور خانم در چابکسر گیلان، پذیرای مهمانانش در رستوران غذای خانگی است.

امکان ندارد در شهر محل زندگی شما، رستوران یا هر غذاخوری مشابهی نباشد که مردم منطقه از آن به‌عنوان « جایی برای خوردن غذای خانگی» اسم نبرند.

صبر کنید! لزوماً قرار نیست دنبال وام یا ضامن و بریزوبپاش‌های مرسوم در راه‌اندازی یک رستوران باشید. بهترین راه پول درآوردن با سرمایه کم می‌تواند آشپزخانه خودتان باشد.

درصورتی‌که فرد شکم‌چرانی هستید و دستی هم در آشپزی دارید و یا مادر و سایر عزیزانتان آشپز قابلی هستند پس دست‌به‌کار شوید و با یک سرمایه کم، از گوشه خانه یا همان آشپزخانه آستین‌ها را بالا بزنید.

بهتر است برای شروع، یک چشم‌انداز برای خودتان در نظر بگیرید. چند پرسش مهم هست که باید پاسخ‌های روشن و مشخصی برای آن‌ها داشته باشید:

◄ آیا قصد دارم در خارج از خانه و در یک مغازه، غذای خانگی درست کنم و همان‌جا تحویل بدهم؟

◄ برنامه پخت غذای من چگونه است؟ غذاهای سنتی ایرانی یا انواع غذاهای ایرانی و خارجی؟

◄ درصورتی‌که قصد دارم در خانه آشپزی کنم، لیست غذایی من شامل چند نوع غذای مشخص می‌شود؟

◄ آیا آشپزخانه من ( چه در رستوران چه در منزل شخصی) گزینه سفارش بیرون بر یا تحویل در منزل را هم دارد؟

◄ چه برنامه‌ای برای تبلیغات کسب‌وکارم در نظر دارم؟

◄ آیا به فکر انتخاب نام تجاری برای آشپزخانه‌ام هستم یا با نام خانوادگی خودم قصد کسب‌وکار دارم؟

◄ زمان‌بندی من برای اولین سوددهی خالص چگونه خواهد بود؟

در نظر داشته باشید که اگر تصمیم شما انتخاب فضایی جداگانه و خارج از منزل شخصی‌تان باشد، سرمایه شخصی شما جوابگو نخواهد بود. برای راه‌اندازی یک رستوران با غذاهای خانگی لازم است تا با حدود ۳۵ میلیون تومان، موتور کسب‌وکارتان را روشن کنید.

اما اگر اهل کار تیمی هستید و شرکایی دارید، معطل نکنید!

  • دو فیلم تماشایی سرآشپز( محصول ۲۰۱۴) و ماهی‌ها عاشق می‌شوند (محصول ۱۳۸۳) بهترین نمونه‌های انگیزه‌بخش برای شروع این کسب‌وکار هستند.

اینترنت؛ بهترین راه پول درآوردن با سرمایه کم

در پانزده تا بیست سال گذشته، غلبه شبکه جهانی اینترنت بر زندگی تک‌تک ما چنان گسترده و قدرتمند بوده که حالا تبدیل به عضو جدایی‌ناپذیر زندگی ما شده است.

دورکاری و بهترین راه پول درآوردن با سرمایه کم

با وقوع پاندمی کرونا، نقش اینترنت در زندگی کاری و حرفه ای مردم جهان بیش از پیش تأثیرگذار و تعیین کننده شده است. تابدان جا که گزینه دورکاری، یکی از فعال ترین گزینه های انتخابی از سوی کارفرما و کارمند بوده است.

در ادامه می‌توانید کسب‌وکار دلخواه مبتنی بر اینترنت خود را انتخاب کنید.

ارزهای دیجیتال  crypto currencies

در بین بهترین راه پول درآوردن با سرمایه کم، آشنایی با ارزهای دیجیتال که معروف‌ترین آن‌ها بیتکوین Bitcoin است، سکوی پرشی به حساب می‌آید که گرچه به‌تازگی در دنیای کسب درآمد در ایران خودش را نشان داده است، ولی روزبه‌روز بر تعداد طرفدارانش افزوده می‌شود.

برای آشنایی بهتر با این روش کسب درآمد توضیح کوتاهی داده خواهد شد:

« ارزهای دیجیتال یا رمز ارزها، نوعی از انواع واحد پول یا واسطه معامله ( در بین انواع فیزیکی واحدهای پولی مرسوم مثل دلار یا پوند و واسطه‌های فیزیکی سنتی مثل انواع فلزات گران‌بها، نفت) هستند که در فضای مجازی و بدون دخالت دولت‌ها بین افراد مختلف تبادل می‌شوند.»

[su_box title=”همچنین بخوانید: ” style=”bubbles” box_color=”#a631a8″ radius=”20″]

[su_animate type=”shake” duration=”0.5″]سرمایه‌گذاری با پول کم؛ بهترین راهکارهای فردی برای آینده‌ای بهتر

[/su_box]

انتخاب و استفاده از رمز ارزها برای کسب درآمد و همچنین سرمایه‌گذاری با پول کم، چندان سخت نیست و شما به‌راحتی می‌توانید با یک جست‌وجوی ساده در گوگل یا شبکه‌های اجتماعی، آموزش‌های لازم را برای شروع کسب‌وکارتان دریافت کنید.

کسب‌وکار با ارزهای دیجیتال یکی دیگر از انواع بهترین راه پول درآوردن با سرمایه کم است که با نصب یک کیف پول مجازی شروع می‌شود.

فروشگاه مجازی

دنیای فنّاوری با چنان سرعت سرسام‌آوری به جلو حرکت می‌کند که گاهی برای رسیدن به آن، وحشت‌زده و گیج می‌شوم و گاهی کاملاً به وجد می‌آیم و انرژی می‌گیرم. چطور می‌توانم در این هیاهوی پایان‌ناپذیر، هنرم را عرضه کنم؟

جرقه راه‌اندازی یک کسب‌وکار مجازی هم بهترین راه پول درآوردن با سرمایه کم است. با راهنمایی چند کاسب اینترنتی که محصول یا خدمات خود را تبلیغ و آماده عرضه می‌کند، می‌توانید برای کسب‌وکار خودتان چشم‌اندازی درستی داشته باشید.

لزوماً قرار نیست لوازم‌خانگی وایت وستینگهاوس یا پیراهن‌های ورزشی با امضای مشاهیر فوتبال را در فروشگاه مجازی‌تان داشته باشید. با انتخاب هنر و دانش واقعی خودتان ( از قلاب‌بافی بگیر تا خطاطی، دوخت لباس کودک، ساخت جعبه و پاکت پول و حتی جاکلیدی بافتنی) جایی برای عرضه توانمندی‌تان پیدا کنید.

برگزاری کلاس‌های مجازی

همه‌چیز خیلی سریع اتفاق افتاد و پاندمی کرونا، دلیل آن بود!

زندگی تبدیل به جایی برای آلوده نکردن دیگران و رعایت فاصله‌ها شد و ما به‌تدریج در این یک سال، تمرین کردیم که دور از هم و در خانه‌هایمان با هم رفاقت کنیم، به سینما برویم، کلاس درس برگزار و جلسات کاری را مدیریت کنیم.

درصورتی‌که آموزش‌دهنده خوبی هستید به دلتان برای برگزاری کلاس‌های آنلاین تردید راه ندهید. می‌توانید این دوره‌های مجازی را طبقه‌بندی کنید:

◄ آموزش آنلاین انفرادی یا خصوصی

◄ کلاس‌های گروهی مجازی

احتمالاً این سؤال و نگرانی در ذهنتان شکل می‌گیرد که « بخش مهمی از تأثیر کلاس و آموزش، با حضور فیزیکی تأمین می‌شود. آیا کلاس‌های مجازی جوابگو خواهند بود؟»

بله بدون شک! همان‌طور که بالاتر هم به آن اشاره کردم، اگر معلمی خوب و خواننده این مقاله بوده باشید، نیمی از راه را طی کرده‌اید.

گوناگونی کلاس‌های مجازی آن‌قدر چشمگیر است که حتی برگزاری دوره‌های آموزش زومبا یا ایروبیک را هم در دل خود جای داده است. پس نگران این نباشید که معلم زبان معروف یا سخنران ماهری نیستید.

نویسندگی و ترجمه

اگر نمره خوبی در نوشتن و به‌خصوص داستان‌گویی به خودتان می‌دهید و از آن بهتر، درصورتی‌که مسلط به زبان دوم هستید پس یک سرمایه‌دار موفقید.

دامنه فعالیت خودتان را مشخص کنید:

  • ● نویسندگی و تولید محتوا برای نشریات و مجله‌ها
  • ● ترجمه برای دارالترجمه‌ها
  • ● ترجمه کتاب از زبان‌اصلی به فارسی برای ناشرین

این توانمندی هم جزو بهترین راه پول درآوردن با سرمایه کم است.

توانمندی‌های لازم برای موقعیت نویسنده یا مترجم

اینکه میز کار یا خودکار و تخته وایت برد شما چه ابعاد و رنگ و قیمتی داشته باشد اصلاً مهم نیست. برای موفقیت در این زمینه بهتر است مسلح به این قابلیت‌ها باشید:

◄ در اختیار داشتن لپ‌تاپ یا رایانه شخصی

◄ تسلط قابل‌قبول تا حرفه‌ای به زبان دوم

◄ آشنایی با برنامه‌های زیرمجموعه office

◄ آشنایی با photoshop یا نرم‌افزارهای مشابه

◄ آشنایی با پلتفرم‌های مخصوص کار گروهی و تولید محتوا ( word press, trello, airtable,…)

اینفلوئنسر در اینستاگرام

اینفلوئنسر influencer یعنی فرد تأثیرگذار؛ در شبکه اینستاگرام چنین فردی یا محبوبیت هنری دارد و یا در حوزه کاری و تخصص دیگری شهرت پیدا کرده است. بااین اوصاف او بازدیدکننده بیشتری دارد.

این کسب‌وکار به‌تازگی و در چند سال اخیر محبوبیت پیدا کرده است. در کشور ایران هم به آهستگی طرفداران خود را پیدا کرده و از جمله بهترین راه پول درآوردن با سرمایه کم شده است.

میتوانید محصول یا خدمات خود را با پرداخت هزینه توافقی، در صفحات اینفلوئنسرها تبلیغ کنید.

سخن پایانی

لازم نیست حتماً یک اینترنت پرسرعت یا یک لپ‌تاپ در اختیار داشته باشید تا بهترین راه پول درآوردن با سرمایه کم را ثابت کنید، به درآمد خوبی برسد. انتخاب با خود شماست! یک گلخانه کوچک در جاده هراز هم می‌تواند رؤیایی و هدفمند باشد.

این روزها کسی کیسه پرپول در پستوی خانه ندارد ولی ذهن و خلاقیتی پویا بهترین سرمایه اوست.

هدی صادقی

من می‌نویسم. در کنار سفر، مهربانی، آشپزی و سکوت، از این هنر، برای معنا دادن به زندگی ام بهره می‌برم.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید