افزایش ضریب هوشی جنین ؛ چگونه فرزندی باهوش داشته باشیم!

افزایش ضریب هوشی جنین

فهرست مطالب

هر والدینی می‌خواهد فرزند خود را برای موفقیت آماده کند، بنابراین وعده تقویت افزایش ضریب هوشی جنین مطمئناً موضوعی بسیار جذابی است. از مادرانی که به بتهوون گوشش می‌دهند و کتاب می‌خوانند گرفته تا کسانی که انوع و اقسام غذاهای مختلف را مصرف می‌کنند، همه یک هدف دارند: «افزایش ضریب هوشی جنین در داخل رحم!»

کیتی فریدمن، پزشک متخصص کودکان و زایمان در فلوریدا می‌گوید: «ما از لحظه‌ای که متوجه می‌شویم باردار شده‌ایم، مادر می‌شویم، پس انتخاب‌هایی که انجام می‌دهیم می‌تواند بر رشد و پیشرفت فرزند متولد نشده ما تأثیر بسزایی بگذارد.» در این راستا، همه مادران احتمالاً کارهایی را انجام می‌دهند که بتوانند در نهایت میزان هوش جنین خود را دستخوش تغیرات قرار دهند؛ با ذهن همراه باشید.

راه‌های افزایش ضریب هوشی جنین

در زیر یک به یک به راه‌های تقویت هوش جنین اشاره می‌کنیم:

ورزش کردن برای افزایش هوش جنین

ورزش کردن برای افزایش هوش جنین

لازم نیست به سراغ دوی ماراتن یا ورزش‌های سنگین بروید! تا از مزایای ورزش در دوران بارداری استفاده کنید. در پایان هر نوع تمرینی، بدن شما اندورفین‌های تقویت کننده خلق و خوی مثبت را منتشر می‌کنند که می‌تواند بر جنین تأثیر بگذارد. ورزش باعث افزایش جریان خون در بدن، از جمله رحم می‌شود و به نوبه خود رشد کودک را تحریک می‌کند.

در صورتی که انگیزه کافی برای رفتن به باشگاه ندارید، در خانه ورزش کنید. تحقیقات نشان داده‌اند که ورزش هوازی در دوران بارداری، به نظر می‌رسد که مغز جنین را تحت تأثیر قرار می‌دهد. این مورد به ویژه در بهبود یادگیری و افزایش ضریب هوشی جنین کمک شایانی می‌کند.

[su_box title=”همچنین بخوانید: ” style=”bubbles” box_color=”#a631a8″ radius=”20″]

[su_animate type=”shake” duration=”0.5″]۸ نکته کاربردی که مادران باید برای تقویت هوش نوزاد هشت ماهه خود بکار گیرند.[/su_animate]

[/su_box]

مصرف ماهی جهت افزایش یادگیری جنین

مصرف ماهی جهت افزایش یادگیری جنین

هیچ چیز مشکوکی درباره این مورد وجود ندارد! غذاهای دریایی در چرخش رژیم غذایی، ممکن است به مادران در انتظار بهبود هوش کودک کمک کند و همچنین خطر علائم اولیه اوتیسم را نیز کاهش دهد. یک مطالعه در سال ۲۰۱۶ نشان داد، بچه‌هایی که مادران آنها سه تا چهار وعده ماهی در هفته می‌خورند، به میزان ۲.۸ درصد بیشتر از کودکانی که مادران‌شان ماهی کمتری مصرف کرده‌اند، ضریب هوشی دارند.

ماهی‌هایی مانند قزل آلا و ساردین‌ها که حاوی مقادیر بیشتری DHA نسبت به ماهی‌های دیگر هستند، بیشترین اثر را در یادگیری کودک دارند. DHA یک اسید چرب امگا ۳ است که همه زنان باردار از آن به عنوان یک مکمل غذایی قبل از تولد فرزند خود استفاده می‌کنند. DHA همچنین از رشد سالم مغز حمایت می‌کند. در مورد ماهی قزل آلا و ساردین باید بگوییم که:«این ماهی‌ها همچنین حاوی جیوه کمتری نسبت به ماهی‌های بزرگ‌تر هستند.»

خوردن تخم مرغ برای افزایش ضریب هوشی جنین

خوردن تخم مرغ برای افزایش ضریب هوشی جنین

به نظر می‌رسد خوردن تخم مرغ در دوران بارداری ممکن است به افزاش ضریب هوشی جنین و بهبود در حافظه او کمک کند. زرده تخم مرغ مملوء از کولین است. کولین یکی از اعضای خانواده ویتامین B است که طبق تحقیقات سال ۲۰۰۴، توانایی شارژ بیشتر مغز نوزادان را دارد.

تحقیقات نشان داده‌اند که دادن کولین به موش‌های باردار باعث بهبود یادگیری و حافظه در فرزندان آنها شده است، اما این مطالعه همچنین نشان داد که کولین در واقع ساختار سلول مغز را برای حمایت از پیشرفت یادگیری تغییر می‌دهد.

موش‌های متولد شده از مادرانی که در طی بارداری، کولین بیشتری دریافت کرده بودند، ۲۰ تا ۲۵ درصد سلول‌های عصبی بزرگ‌تر در ناحیه مغز داشتند. این امر برای یادگیری بسیار مهم است، زیرا سلول‌های مغزی توانایی بیشتری برای دریافت سیگنال‌های محیطی دارند (شرایط موجود در محیط زندگی را بهتر درک می‌کنند).

صحبت کردن با جنین راهی برای بهبود یادگیری

ممکن است کمی احمقانه به نظر برسد! اما صحبت کردن با جنین می‌تواند رابطه‌ای دو طرفه مثبتی بین مادر و فرزند ایجاد کند. در مطالعه‌ای مربوط به سال ۲۰۱۳، هنگامی که به بانوان باردار گفته شد که در طول زمان‌های مختلف، کلمات خاصی را به جنین داخل رحم خود بگویند، نوزادان پس از تولد توانستند این کلمه و تغییرات آن را زودتر و به راحتی تشخیص دهند.

این موضوع نشان می‌دهد که یادگیری زبان از رحم شروع می‌شود! توجه به این نکته مهم است که هر چند بلند صحبت کردن با کودک می‌تواند به پیشرفت زودهنگام او در یادگیری کلمات کمک کند، اما هیچ مدرکی در دست نیست که این امر باعث افزایش هوش کودک در دراز مدت می‌شود! با این حال، از صحبت کردن با جنین داخل رحم خود خجالت نکشید، هر زمان که به انجام این کار نیاز پیدا کردید، گفتگو را آغاز کنید.

مصرف ویتامین D برای افزایش ضریب هوشی جنین

مصرف ویتامین D برای افزایش ضریب هوشی جنین

بیرون بروید و کمی آفتاب بگیرد! این بدان معنی نیست که شما باید تمام تابستان را در آفتاب سپری کنید، در عوض می‌توانید هر روز ۲۰ دقیقه زمان خود را در خارج از خانه بگذرانید. این کار باعث می‌شود، به اندازه کافی ویتامین D جذب کنید تا بتوانید بر افزایش ضریب هوشی جنین خود تأثیر بگذارید.

بسیاری از کارشناسان می‌گویند: «ویتامین D یک ماده مغذی برای کمک به رشد بهتر استخوان‌ها و داشتن قلبی قوی است، و محققان همچنین دریافتند که بین فقدان ویتامین D در زنان باردار و اوتیسم رابطه‌ای وجود دارد.» سعی کنید ویتامین D را از طریق نور خورشید دریافت کنید، و از خوردن قرص آن خودداری کنید.

انجام یوگا راهی برای تقویت هوش جنین

انجام یوگا راهی برای تقویت هوش جنین

حتی اگر قبل از بارداری هرگز یوگا را امتحان نکرده باشید، این کار یک روش عالی و آسان برای کسب احساس آرامش و استرس کمتر است. بله، یوگا فواید زیادی برای جنین دارد. به علاوه، یک مادر آرام، مادری است که تمرکز بالایی دارد و همین مسئله ممکن است در مورد کودک او نیز صدق کند.

کارشناسان می‌گویند: «کودکی که آرامش بیشتری داشته باشد، در مدرسه می‌تواند موضوعات را خیلی راحت‌تر یاد بگیرد. کلاس‌های منظم یوگا نه تنها به شما در استراحت و آرامش ذهنی کمک می‌کند، بلکه هرگونه فوایدی که در خود دارد را نیز به جنین منتقل می‌کند.

مصرف شکلات برای افزایش ضریب هوشی نوزاد

مصرف شکلات برای افزایش ضریب هوشی نوزاد

در حال حاضر چیزی که بسیاری از مادران می‌توانند در مورد آن توافق کنند، خورد شکلات است. شکلات مطمئناً قلب و ذهن را سالم نگه می‌دارد و بر مغز کودک نیز تأثیر می‌گذارد. اما فقط به خاطر داشته باشید که باید کاکائو و شکلات سالم که گلوکز و قند کمتری دارد را مصرف کنید.

کارشناسان می‌گویند: «مصرف مکرر شکلات در دوران بارداری، به داشتن یک فرزند شاد و باهوش کمک می‌کند.» خانم‌های بارداری که هر هفته پنج وعده بیشتر شکلات می‌خورند، ۴۰ درصد کمتر خطر ابتلا به فشار خون بالا را دارند.

کلام آخر

راه‌های افزایش ضریب هوشی جنین را در بالا بیان کردیم،اما مهمتری کاری که باید برای این امر انجام دهید، امید به بهترین‌ها است. اگر شما فردی مذهبی هستید، ممکن است بخواهید از قدرت دعا استفاده کنید، یا شاید بخواهید تآثیرات داشتن دیدگاه‌های مثبت به زندگی را در ذهن خود ایجاد کنید.

با این حال، مهم است که شرایط بارداری خود را مورد بررسی قرار دهید، و سعی کنید بیش از آنکه دنبال افزایش هوش نوزاد خود باشید، سلامت او را نشانه بگیرید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید