با این ۱۵ مورد می توانید از همکاران تان سبقت بگیرید و موفق تر از آنها عمل کنید

با این 15 مورد می توانید از همکاران تان سبقت بگیرید و موفق تر از آنها عمل کنید
با این 15 مورد می توانید از همکاران تان سبقت بگیرید و موفق تر از آنها عمل کنید

فهرست مطالب

کار آسانی است که بتوانید در محیط کار، هم رنگ جماعت شوید و مانند آن ها رفتار کنید. اکثریت کارکنان تصمیم می گیرند تا خود را در حد میانه حفظ کنند،به میزان پیشرفت محدودی قانع هستند و ترجیح می‌دهند افراد بی نامی بمانند و تنها، کاری که به آن ها محول شده است را انجام دهند; به خصوص اگر افراد ذکر شده، برای محیط کاری بزرگ یا مجازی کار کنند.

این که بخواهید هر روز به سر کار بروید و تنها نیازهایی که از شما خواسته شده است را انجام دهید، بسیار راحت تر است تا بخواهید اثری پایدار بر روی هم کاران خود داشته باشید و کاری انجام دهید تا همیشه در ذهن آن ها بمانید.

کاری که آسان نیست، این است که بتوانید از افراد دیگر سبقت بگیرید موفق تر از آن ها عمل کنید.

با مشخص کردن اهداف شخصی برای کار، می توانید با قصد و هدف خاصی کار کنید تا با تلاش، خود را به سمت شغل و موقعیت رویایی مورد نظرتان سوق دهید.

مرتبط: روانشناسی: دانلود جدیدترین کتاب های صوتی، مقالات و فیلم های روانشناسی روز دنیا در ذهن

به این قانع نباشید که بخواهید همیشه فردی میانه و عادی بمانید و سعی نکنید تا به فردی گمنام و عادی تبدیل شوید. رویاهای بزرگ در سر داشته باشید و خود را از سایر افراد متمایز کنید.

در این مقاله، به ۱۵ هدف شخصی برای کار می پردازیم، که به شما کمک می‌کند تا خود را از سایر همکاران تان متمایز سازید و بهتر از آن ها عمل کنید.

  1. تسلط بر خود را تمرین کنید

تسلط بر خود، به معنای درک و فهم عمیق تر آگاهی خود نسبت به توانایی ها، قدرت ها، نقاط ضعف و نقاط قوت تان می باشد.

هنگامی که بتوانید عواملی را که باعث منحصر به‌ فرد شدن شما می شود را شناسایی کنید و بدانید که به چه چیزی بیش تر از همه علاقه مند هستید، می توانید از این آگاهی استفاده کنید تا مهارت های خود را  بیش از پیش توسعه و افزایش دهید.

از آگاهی خود به نقاط ضعف تان، به عنوان وسیله ای برای شناسایی نقاط قوت و بهبود تان استفاده کنید.

با تمرین کردن آگاهی به خود در این زمینه‌ها، قادر خواهید بود تا توانایی خود را در جهت تنظیم رشد و پیشرفت خود نشان دهید.

بهره وری در زندگی و کسب و کار مهم تر است یا تاثیرگذاری؟!

  1. سپاس گزار موقعیتی باشید که هم اکنون در آن قرار دارید

برای مدت زمان بسیار کوتاهی دست از کار بکشید و به این فکر کنید که چقدر سخت تلاش کرده اید تا به جایی که هم اکنون هستید برسید.

چندین بار برای شغل مورد نظر خود ثبت نام انجام دادید؟ چندین بار به مصاحبه های مختلف رفتید؟ چندین ساعت صرف انجام کار کردید؟

بدون شک، شما سخت تلاش کرده اید تا به جایی که امروزه در آن قرار دارید برسید.

بابت تمامی تلاش ها و کارهای سختی که انجام داده اید تا به این موقعیت برسید، سپاس گزار باشید.

با تمرین قدردانی، خواهید توانست تا با آغوش باز، پذیرای هر آنچه در آینده پیش می‌آید باشید.

سپاسگزاری
سپاسگزاری
  1. برای مسائل و اتفاقاتی که در آینده رخ می‌دهند، هیجان زده باشید

یکی از راه ها برای این که بتوانید دائما در حال تلاش باشید و در جهت رسیدن به اهداف خود کار کنید، تمرین قدردانی برای موقعیت فعلی تان می باشد.

همچنین باید تلاش کنید تا بتوانید هیجان و اشتیاق خود را برای اتفاقات و مسائلی که قرار است در آینده برای شما رخ دهد نشان دهید.

منتظر اتفاقات بهتر در آینده باشید. پیش بینی کنید که اهداف خود را به راحتی در دست خواهید گرفت و سخت در حال تلاش برای رسیدن به شغل رویایی تان هستید. با آغوش باز پذیرای اتفاقات و مسائلی باشید که در مراحل بعدی زندگی و شغل تان، برای شما اتفاق می‌افتد.

 

  1. قدر تفاوت‌های یکدیگر را بدانید

به عنوان همکار، تمامی ما با تفاوت هایی  در میزان کارایی و قدرت خود روبرو هستیم و این قدرت های متفاوت را به یک محیط تیمی و گروهی عرضه می‌کنیم.

درون گرایی و تکیه بر افکار خود، باعث می شود تا به طور عمیق بر روی مشکلات فعلی تفکر کنیم، و برون گرایی و به اشتراک گذاشتن نظرات، باعث می‌شود تا همین کار را به خوبی در جلسات ملاقات و مباحثه های مختلف انجام دهیم. شاخص Myers-Briggs Type، یکی از بهترین ابزارهای اندازه گیری برای تفاوت های شخصیتی می باشد، و بررسی و نظرات قابل توجهی را در رابطه با شخصیت افرادی که با یکدیگر در تعامل هستند ارائه می دهد.

در صورت امکان، از همکاران خود درخواست کنید تا تست MBTI را انجام دهید تا بتوانید بیش از پیش، از شباهت‌ها و تفاوت‌های یکدیگر مطلع شوید.

می توانید تفاوت های شخصیتی تیم خود را شناسایی کنید و بابت ارائه ی ارزش های مختلف به کار تیمی، از آن ها سپاس گزاری کنید.

 

  1. از تفاوت های تیم، به نفع خود استفاده کنید

هنگامی که توانستید تفاوت های شخصیتی تیم خود را بیشتر یاد بگیری ، می توانید بیش از قبل با همکاران خود به طور استراتژیک کار کنید.

برخی از همکاران شما ممکن است افرادی درون گرا باشند، که ترجیح می دهند قبل از گرفتن هرگونه تصمیم، زمانی را برای بررسی اطلاعات و جمع بندی آن ها اختصاص دهند.

همکاران دیگر شما، ممکن است افرادی برون گرا باشند که در بحث های گروهی و سخنرانی های متفاوت تبحر خاصی دارند.

هنگامی که قادر خواهید بود تا نقاط قوت و ضعف همکاران تان را شناسایی کنید، می توانید پروژه ها و کارهای گروهی مرتبط را با توجه به نقاط قوت شخصیتی یک دیگر برنامه ریزی کنید.

تفاوت
تفاوت
  1. موانع و سختی ها را به طور موثر مدیریت کنید

اگر بین شما و یکی از همکاران تان مشکل و مانعی پیش آمد، زمانی را به خود اختصاص دهید و ارززیابی کنید که چگونه می‌خواهید این موقعیت را حل و فصل کنید و به تصمیم درستی برسید.

سعی کنید به جای این که در همان لحظه واکنش نشان دهید، زمانی را برای تفکر و تصمیم گیری درست اختصاص دهید.

از همکارتان بخواهید تا به صورت خصوصی با او ملاقات داشته باشید و حقایق و تصمیمات خود را با رفتاری متمدنانه و عینی با او در میان بگذارید.

می توانید این کار را در خلوت خود تمرین کنید و در رابطه با مشکل، به صورت فرضی با طرف مقابل خود صحبت کنید و سعی کنید به راه حلی مشترک برای موضوع پیش آمده برسید.

انجام این کار به شما کمک می کند تا به همکاران و رئیس تان نشان  دهید که آمادگی مقابله با هرگونه موقعیت احساسی و حساس را دارید و در عین حال می‌توانید شخصیت و آرامش خود را حفظ کنید و به تصمیمات درستی برسید.

۵ تمرین جالب برای تقویت ذهن

  1. جزوافراد آماده و داوطلب باشید

سعی کنید برای اکثر پروژه‌های جدید و تکالیف خاص داوطلب باشید.

اولین نفری باشید که در چنین موقعیتی دست خود را بالا می برد و اعلام آمادگی می‌کند.

اگر رئیس شما به دنبال کسی که است که بتواند سریعاً هر کاری را انجام دهد و از فرصت استفاده کند، سعی کنید اولین داوطلب در این زمینه باشید.

این کار نشان می دهد که شما فردی هستید که دائماً در مشارکت است و همچنین این کار به منزله ی فرصتی برای یادگیری مهارت‌های جدید می باشد.

 

  1. در صورت لزوم ، “نه” بگویید

این مورد ممکن است با مورد شماره ی ۷ در تناقض باشد، اما اصلا این طور نیست!

اگر احساس می‌کنید بیش از حد خسته شده اید و بیش از این توانایی انجام کار ندارید; یا با مسائل زیادی در زندگی شخصی خود دست و پنجه نرم می کنید، در صورت مواجهه با اضافه کاری، به راحتی از کلمه ی “نه” استفاده کنید.

سعی کنید همیشه نسبت به وضعیت روحی و جسمی خود آگاهی داشته باشید.

اگر حس می‌کنید بیش از این توانایی انجام کار اضافی را ندارید، به جای اینکه پاسخ مثبت بدهید و نتوانید کار خود را به خوبی انجام دهید، به سادگی از کلمه ی “نه” استفاده کنید.

در صورت نیاز، در جلسه ای خصوصی با رئیس خود، شرایط خود را در میان بگذارید و توضیح دهید که در حال حاضر موقعیت مناسبی قرار ندارید و نمی‌توانید کار اضافه انجام دهید، و قصد دارید که به زودی به شرایط پیشین خود بازگردید و فعالیت خود را آغاز کنید.

نه گفتن
نه گفتن
  1. فروتنی و تواضع نشان دهید

غیر ممکن است که در هر زمان و در انجام هر کاری، بدون نقص ظاهر شوید.

اگر اشتباهی مرتکب می شوید، آن را به عهده بگیرید و قبول کنید.

به همکاران و رئیس خود اجازه دهید تا بدانند که شما مرتکب خطایی شده اید و قصد دارید آن را جبران کنید.

به آن ها توضیح دهید که از این اشتباه خود تجربه به دست آورده اید و از این پس، کارها را بهتر از قبل انجام می دهید.

با تمرین فروتنی و تواضع ، می توانید اشتیاق خود برای انجام بهتر کارها را نشان دهید.

 

  1. بین کار و زندگی خود تعادل برقرار کنید

مراقبت از خود را نیز جزو اولویت های مهم زندگی قرار دهید تا بتوانید زمان غیر کاری خود را به اهداف ورزشی، سلامتی و تغذیه ی خود اختصاص دهید.

می توانید این زمان را قبل یا بعد از زمان کاری خود تنظیم کنید و به مراقبت از خود بپردازید.

می توانید به گروه های پیاده روی در طول روز بپیوندید، یا کلاس های گروهی تناسب اندام را شناسایی و آن ها را امتحان کنید.

از همکاران خود دعوت کنید تا در کلاس یوگا شما را همراهی کنند.

به همکاران خود نشان دهید که شما بین زندگی و کار خود  تعادل را رعایت می کنید تا بتوانید در هنگام کار، از نهایت توانایی و قدرت خود استفاده کنید.

 

  1. به قول خود عمل کنید و پروژه هایی که به شما محول می شوند را سر موقع تحویل دهید

اگر قرار است تا پروژه ی کاری را در زمانی معین شده به پایان برسانید، مطمئن شوید که می توانید تمام آن چیزی که به شما گفته شده است را در زمان مناسب انجام دهید و به پایان برسانید.

تنها برای این که کاری را به دست بگیرید پ، سعی نکنید تا زمان های غیر متعارف برای تحویل آن پیشنهاد دهید; در صورتی که می دانید نمی توانید کار مورد نظر را در وقت معین شده به پایان برسانید.

این کار باعث می شود تا شهرت و محبوبیت شما زیر سوال برود و تاثیر منفی بر انتظار دیگران از توانایی های شما  می گذارد.

به جای این که بیش از حد توان خود کار انجام دهید، مقدار کاری که در توان تان هست را انجام دهید; یا حتی می‌توانید کمی کم تر از میزان مورد نظر، کار انجام دهید تا بتوانید به قول های خود عمل کنید و در زمان معین شده، پروژه های خود را تحویل دهید.

چگونه می توانیم با این ۱۷ روش خلاقیت خود را افزایش دهیم؟

  1. پاسخ های خود را پیدا کنید

به جای این که هنگام مواجهه با پرسش های متفاوت، سریعاً به همکاران یا رئیس‌تان مراجعه کنید، سعی کنید تا خودتان پاسخ های مورد نیاز را پیدا کنید.

برای یافتن این پاسخ ها، می توانید از سیاست های کمپانی، تمرینات عالی و موقعیت‌های مشابه پیشین کمک بگیرید.

با استفاده از روش تفکر انتقادی و قطعی، قادر خواهید بود تا دریابید که چگونه می توان این موقعیت را به نحو احسن در دست گرفت، و همچنین مشخص می کند که شما توانایی رسیدن به تصمیم های قطعی در هنگام مواجهه با موقعیت های خاص را دارید.

بعد از این که تحقیقات خود را انجام دادید، موقعیت را برای رئیس خود توصیف کنید و  راه‌حل خود برای حل این موقعیت را به او به اشتراک بگذارید.

از او درخواست راهنمایی داشته باشید تا ببینید که آیا این راهنمایی، با تصمیمی که شما به آن رسیده اید مشابه است یا خیر.

با انجام این کار، انگیزه، اشتیاق و بلند همتی خود را نشان می‌دهید.

 

  1. درخواست کمک کنید

اگر با شرایطی رو به رو می شوید که بالاتر از حد توان شما است و باید برای حل آن از کمک و راهنمایی بهره بگیرید، می توانید این کار را با فروتنی هرچه تمام تر انجام دهید.

با رفتاری محترمانه، از رئیس یا همکاران خود درخواست کمک کنید.

بگذارید آن ها بدانند که قدردان یاری رسانی و کمک آن ها هستید و مایل هستید تا دانش خود را با شما به اشتراک بگذارند.

در انتها، به آن ها پیشنهاد دهید که در صورت مواجهه با هرگونه مشکل و موقعیت خاص، با اشتیاق کامل به آن ها کمک می کنید و لطف آن ها را جبران می کنید.

درخواست کمک
درخواست کمک
  1. پیشنهاد کمک دهید

اگر یکی از همکاران خود را مشاهده می کنید که در حال دست و پنجه نرم کردن با مشکل خاصی است، به او پیشنهاد دهید که می توانید به او کمک کنید.

این پیشنهاد و کمک به همکار خود، در واقع نشان دهنده ی توانایی شما برای کار گروهی می باشد.

اگر در محل کار شما، فردی به تازگی استخدام شده است، پیشنهاد دهید که او را راهنمایی کنید و تمام راه و چاه های این کار را به او نشان دهید.

اجازه دهید که رئیس شما بداند که از انجام این کار خوشحال هستید و با اشتیاق، محیط کار را به فرد جدید نشان می دهید و او را راهنمایی می‌کنید.

این کار نشان دهنده ی سابقه کار شما و علاقه به تقویت کار گروهی و روحیه ی تیمی می باشد.

 

  1. به مغز خود استراحت دهید

از هر زمان کوتاهی که می توانید برای یک مدیتیشن کوتاه استفاده کنید. در حمام، اتاق قهوه (استراحت) یا درون ایستگاه مترو در حال رفتن به سرکار، چندین نفس عمیق بکشید و ذهن خود را متمرکز کنید و به آن توجه کنید.

ضربان قلب خود را پایین بیاورید وبه درون خود توجه کنید.

به خودتان یادآوری کنید که کار شما می تواند استرس زا باشد، اما نیازی نیست تا به این استرس اجازه دهید تا بر روی شما تاثیر منفی بگذارد.

هر زمان که احساس می کنید به این آرامش و تمرکز نیاز دارید، برای لحظاتی کوتاه دست از کار بکشید و این کار را انجام دهید.

می توانید از این لیست برای رشد و پیشرفت سریع در محل کار خود استفاده کنید.

اجازه دهید نتیجه ی اعمال شما، بلندتر از کلمات سخن بگویند.

به رئیس و همکاران تان نشان دهید که نمی خواهید شخصی عادی و میانه باقی بمانید; بلکه شما قصد دارید تا خود را از جمعیت متمایز کنید و این کار را با رسیدن به اهداف شخصی و فعالیت در کارتان در جهت رسیدن به شغل رویایی مورد نظر انجام می دهید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید