چگونه ذهن قوی داشته باشیم؟

چگونه ذهن قوی داشته باشیم؟

فهرست مطالب

یادگیری برای ساختن یک ذهن قوی این روزها بسیار مهم است، زیرا ممکن است ما با یک تغییر ناگهانی در کار، روابط و یا زندگی خود مواجه شویم. ساختن یک ذهن قوی، متفاوت از پرورش بدنی قوی است، اما در گام نخست باید ابتدا تعریف خود را از داشتن ذهن قوی مشخص کنید. در حالی که این اصطلاح بیشتر در مورد جسم انسان کاربرد دارد، تاریخ بارها و بارها به ما نشان داده است که قدرت واقعی چیزی بسیار عمیق‌تر از این حرف‌ها است! همیشه استعدادها از توانایی ذهن نشأت می‌گیرد؛ با ذهن همراه باشید.

چگونه ذهن قوی داشته باشیم؟

تقریباً هرکسی می‌تواند از رژیم غذایی و تمرین، قدرت بدنی زیادی به دست آورد، اما اگر می‌خواهید یک ذهن قوی بسازید، ابتدا باید بدانید که داشتن قدرت واقعی در عمل غیرممکن است! شما باید نخست در مورد شخصیت فکری خود آگاه شوید. برای درک بهتر اسن موضوع ضروری است موارد زیر را در خاطر ثبت کنید:

افکارو ایده‌های قدرتمند خلق کنید

ما باید به طور فعالانه تصمیم بگیریم که هر روز ایده‌ها، افکار و احساسات متبکرانه داشته باشیم. اگر می‌خواهیم در محل کار مولد باشیم، باید با تغذیه ایده‌های جدید، ذهن خود را از حواس پرتی‌ها آزاد کنیم. دادن دستوراتی که باعث می‌شود بدن ما به سمت انجام کارهای مفید حرکت کند.

اگر افکاری را که می‌خواهیم انتخاب نکنیم، متوجه خواهیم شد این دیگران هستند که جای ما فکر می‌کنند. برای شروع به جای اینکه بگویید: «آه مرد، روز بدی خواهد بود امروز!» بهتر است بگویید: «من می‌خواهم امروز را به یک روز عالی تبدیل کنم.» حتی اگر در ابتدا احمقانه به نظر برسد، اما این کار را در طی دو هفته انجام دهید و مزایای آن را مشاهده خواهید کرد.

ذهن قوی به یک بدن قوی نیاز دارد

شانه‌ها، شکم ما را از گرفتن مقدار کافی اکسیژن به ریه‌ها باز می‌دارد. با ایستادن مستقیم و تنفس عمیق، ما اجازه می‌دهیم هوای تازه وارد بدن‌مان شود و سلول‌های جدیدی را تغذیه کند که مغز ما را پُر کرده و آن را با مواد مغذی غنی از سرشار کنند.

وابستگی به مواد خارجی مانند کافئین نیز می‌تواند تفکر ما را تحت تأثیر قرار دهد، حتی اگر برای مدت زمان کوتاهی احساس خوبی از نوشیدن آن داشته باشیم. بعد از ترک قهوه، فهمیدم که چقدر استرس خواهیم داشت. بنابراین در صبح شروع به ورزش می‌کنیم تا راهی برای افزایش انرژی خود پیدا کنیم. در ابتدا کار سختی خواهد بود، اما عادت کردیم که در حال دویدن باشیم و کمی در اینجا و آنجا قدم بزنیم. در دنیای امروز، ورزش روزانه (حتی اگر فقط ۲۰ دقیقه زمان باشد) امری ضروری گشته است.

خوردن غذاهای مغذی، هفت تا هشت ساعت خواب بی‌وقفه و استراحت پس از کار سخت باعث ایجاد یک ذهن قوی می‌شود که بتواند سخت‌ترین چالش‌ها را برطرف کند. در این میان، داشتن خواب حداقل هفت ساعت ضروری است. خواب کافی و خوردن غذاهای مفید، مهمترین تأثیرات را تقویت ذهن افراد دارند.

یک ذهن محکم و مبتنی بر دانش ایجاد کنید

یکی از بزرگ‌ترین هدایای امروز این است که موفقیت‌ها، خوشبختی‌ها و ناکامی‌ها در کتاب‌هایی نوشته شده‌اند که درباره برخی از متفکران بزرگ تاریخ هستند. به طور کلی، خواندن کتاب، وبلاگ، داستان، مقاله و مجله به دانش و درک بسیاری از مسائل کمک می‌کنند. کتاب‌ها نقش بسزایی در درک عمیق زندگی دارند.

تلاش مغزی با دانش و سؤال از خود، کمک زیادی به تمرین جهت ساختن یک ذهن قوی می‌کند. استفاده از چنین دانشی به روشی مفید، قدرتمندتر از هر روشی دیگری است. افراد دارای ذهنیت قوی با خواندن، درک و استفاده متفکرانه از یادگیری برای پیشبرد اهداف زندگی خود، می‌توانند پایه و اساس داشتن یک ذهن قدرتمند را پی‌ریزی کنند.

انگیز به داشتن ذهن قوی کمک می‌کند

برای ایجاد یک ذهن قوی، یافتن دلیل اینکه می‌خواهید به موفقیت برسید خود به تنهایی امری ضروری است. همه خواهان موفقیت هستند، اما هیچ چیز یک فراهم نمی‌شود. بنابراین، به اهداف شخصی و تجاری خود نگاهی طولانی و عمیق بیندازید تا بتوانید برای آنها برنامه‌ریزی کرده و میزان موفقیت خود بسنجید.

به یاد داشته باشید، شما فقط یک نفر هستید و نمی‌توانید همه چیز را برای مدت کوتاهی به جلو برانید. حتی اگر موفقیت به خودی خود انگیزه خوبی برای یک تلاش باشد، هنگامی که توسط دوستان و همکاران خود تشویق می‌شوید، انگیزه بیشتری برای موفقیت خواهید داشت. بنابراین، سعی کنید در کنار خود افراد با انگیزه و پرتلاشی را انتخاب کنید.

زندگی خود را متعادل کنید

بعضی مواقع باید برای تجارت خود فداکاری‌های شخصی انجام دهید. شما وقت کافی برای گذراندن با خانواده و دوستان ندارید و داشتن سرگرمی به نظر دور از دسترس است. علاوه بر این، اگر نیازهای شخصی خود را برآورده نکنید، تعادل و تمام نیروهایی که می‌خواهید تا ذهنی قوی و تیز داشته باشید را مختل کرده‌اید.

سعی کنید به خانواده و دوستان خود، این نکته را یادآوری کنید که چرا اینقدر با آنها نمی‌گذرانید. همه مسائل اجتماعی خود را سریع و با احتیاط اداره کنید. به این ترتیب می‌توانید به اندازه کافی قوی و صبور شوید و در آینده زمان بیشتری برای سپری کردن با آنها خواهید داشت!

در هنگام تصمیم گیری احساسات خود را حذف کنید

احساسات ما را در زندگی راهنمایی می‌کنند؛ ترس یکی از آنها است و ما نمی‌توانیم آن را از DNA خود پاک کنیم. با این حال، اگر می‌خواهیم موفقیت باشیم و ذهنی قوی داشته باشیم، باید تمام احساسات را حذف کنیم، نه فقط ترس را! برای تصمیم گیری‌های خوب و داشتن ذهن قوی و فعال، باید یاد بگیرید که در هنگام تصمیم گیری‌های تجاری، بیش از حد به احساسات اعتماد نکنید.

سعی کنید قبل از هر تصمیمی، تحلیل منطقی برای خود ایجاد کنید. به عنوان مثال، شما با یک فروشنده، یک فرد دوست داشتنی و خنده‌دار ملاقات کردید اما محصول او برای خرید بسیار گران است، و بودجه شما قادر به پرداخت هزینه خرید آن نیست. احساسات شما باعث می‌شود از آن فرد خوش‌تان بیاد، به طوری که او توانسته اعتماد شما را جلب کند. اما قیمت را چه باید کرد؟ سعی کنید همیشه اقتصادی فکر کنید و راه به احساسات ندهید.

کلام آخر

ذهن قوی به خودی خود حاصل نمی‌شود، این مورد به زمان و تلاش نیاز دارد. شما باید در طول زمان با کسب تجارب مختلف، ذهن خود را تقویت کنید. اما پیش زمینه این مهم به مسیری که انتخاب می‌کنید نیز مربوط است. سعی کنید در راه‌های گام بگذارید که بتواند دانش شما افزایش دهد و چشم اندازی نوین و خلاقانه در شما ایجاد کند. ذهن قوی به معنای کنترل داشتن بر همه امور زندگی نیست – زیرا ما نمی‌توانیم بر همه چیز نظارت داشته باشیم – ذهن قدرتمند به معنای پا گذاشتن در چالش‌ها بدون حتی ذره‌ای ترس است

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید