نابغه شدن در ریاضی

نابغه شدن در ریاضی

فهرست مطالب

ریاضیات زمینه‌ای از علوم است که نیاز به تمرین مداوم دارد. همه ما می‌دانیم که تمرین زیاد انسان را کامل می‌کند. بنابراین برای نابغه شدن در ریاضی باید مدام به تمرین پرداخت. با اینکه نمی‌توان استعداد و علاقه را نیز کتمان کرد، ولی خبره شدن در ریاضیات تنها به تلاش و پیگیری مداوم نیاز دارد. با این حال، ما در مقاله دیگری از ذهن در مورد روش‌های نابغه شدن در ریاضی صحبت می‌کنیم.

نابغه شدن در ریاضی؛ تمرین یا استعداد؟

کارشناسان پیشنهاد می‌کنند که مدرسه، زندگی در خانه و استرس بر توانایی فرد در موفقیت در ریاضیات تأثیر می‌گذارد. به طور مثال، یک مطالعه انجام شده در نروژ نشان داد که مجموعه مهارت‌های ۷۰ کودک به دلیل تمرین و تلاش مداوم، بهبود پیدا کرده است. بنابراین، تمرین مداوم به توانایی در ریاضیات کمک می‌کند.

کنار گذاشتن این عقیده که شما در ریاضیات یا خوب هستید یا بد، امری بسیار حیاتی است. دانش آموزان اغلب متوجه نمی‌شوند که ریاضیات به تلاش زیاد نیاز دارد نه به استعداد! ریاضیات سطح بالا، مربوط به عملکرد تمرین مداوم در طول سال های متمادی است.

راه نابغه شدن در ریاضی

یک داستان الهام بخش در مورد چگونه نابغه شدن در ریاضی

سرینیواسا رامانوجان، ریاضی دان هندی خودآموخته، بدون هیچ گونه آموزش رسمی ‌توانست ایده خود را در مورد جمع بندی مجموعه‌های هندسی و ریاضی ارائه دهد. وی در زمینه‌های نظریه اعداد، توابع بیضوی، سری بی‌نهایت و کسرهای ادامه‌دار سهم قابل توجهی در تاریخ ریاضیات داشته است.

رامانوجان هیچ آموزش رسمی در زمینه ریاضیات ندیده است. هنگامی که او ۱۵ ساله بود، خلاصه نتایج ابتدایی در ریاضیات خالص و کاربردی George Shoobridge Carr را خواند. او با گذر از هزاران قضیه در کتاب، عشق به ریاضیات را پیدا کرد و به توسعه قضایا و ایده‌های خود ادامه داد. در سال ۱۹۰۳، وی بورس تحصیلی را از دانشگاه به دست آورد.

 نابغه شدن در ریاضی به معنای این نیست که باید مدرسه بروید، بلکه به این معنا است که چقدر تلاش می‌کنید!

۸ راه مؤثر برای نابغه شدن در ریاضی

برای افزایش مهارت های خود در ریاضی، هشت راه مؤثر به شرح زیر را در نظر بگیرید:

۱- منطق پشت هر معادله‌ای را بفهمید

ریاضیات یک موضوع منطقی است. هر عملی در ریاضیات به یک دلیل دارد. بعضی از دانش آموزان سعی می‌کنند مراحل یا فرمول‌ها را به خاطر بسپارند. اما اگر می‌خواهید مهارت‌های ریاضی خود را تقویت کنید، منطق ریاضی را درک کنید. کنجکاو باشید و سعی کنید منطق پشت هر مرحله از یک مسئله را پیدا کنید و فقط در این صورت است که می‌توانید اصول را بفهمید.

۲- برخی از مطالب مفید برای مطالعه را خریداری کنید

مواد مطالعه همچنین برای رشد مهارت‌های ریاضی مهم هستند. مواد مطالعه‌ای را بخرید که درک آن‌ها آسان باشد و مربوط به موضوعاتی باشد که می‌خواهید نسبت به آنها تسلط داشته باشید. امروزه کتاب‌های درسی جای خود را به کتاب‌های دیجیتالی داده‌اند. زبان آموزان امروزی با فنآوری به‌راحتی ارتباط برقرار می‌کنند و با کمک کتاب‌های دیجیتالی می‌توانند چندین سؤال را تمرین کنند.

اپلیکیشن یا برنامه نقش حیاتی ایفا می‌کنند، زیرا دانش آموزان می‌توانند اصول ریاضیات را با کمک فعالیت‌های جالب بیاموزند. این یک رویکرد مبتنی بر داستان است که با کمک موضوعات گفتاری و سناریوهای واقعی، مفاهیم را آموزش می‌دهد. این مهم نه تنها به جلب علاقه کودکان کمک می‌کند، بلکه به آن‌ها این امکان را می‌دهد تا مفاهیم را در زندگی روزمره خود به کار ببرند. فعالیت‌های انتهای فصل نیز در رفع شبهات و افزایش مهارت‌ها کمک می‌کنند.

[su_box title=”همچنین بخوانید: ” style=”bubbles box_color=”#a631a8″ radius=”20″]

[su_animate type=”shake” duration=”0.5″] تقویت یادگیری دانش آموزان با ۱۶ راهکار مفید به همراه افزایش یادگیری و انگیزه [/su_animate]

[/su_box]

۳ – تمرین باعث می‌شود که پیشرفت کنید

ریاضیات مانند یادگیری یک زبان جدید است. هرچه بیشتر تمرین کنید، بهتر به آن می‌رسید. تمرین ریاضیات را در برنامه مطالعه روزانه خود بگنجانید تا بر آن تسلط پیدا کنید. دانش آموزان همچنین می‌توانند از فنأوری دیجیتال برای درک موضوعات مختلف کمک بگیرند. درحقیقت، تمرین مهمترین عامل در نابغه شدن در ریاضی است.

۴ – قدرت ریاضیات ذهنی خود را تقویت کنید

منظور از ریاضیات ذهنی، محاسبات بدون استفاده از قلم، کاغذ یا هرگونه ابزار الکترونیکی است. تقویت مهارت‌های ریاضی به صورت ذهنی، روند حل سریع مسائل را بهبود می‌بخشد. یادگیری مهارت ریاضیات ذهنی به صورت آنلاین از طریق نرم افزارها راحت‌تر است، زیرا به دانش آموزان جلوه بصری شنیداری می‌دهد که به درک سریع‌تر فنون نیز کمک می‌کند. این نه تنها به یادگیری ریاضیات با سرعت بیشتری کمک کرده بلکه از ایجاد اشتباه نیز جلوگیری می‌کند.

۵ – ریاضیات را از طریق فعالیت‌های عملی بیاموزید

ریاضیات عملی‌تر از تئوری است؛ در مهارت‌های ریاضی وقتی دانش آموزان با کمک فعالیت‌های روزانه اصول را درک می‌کنند، دقیق‌تر می‌شوند. فعالیت‌های عملی، ریاضیات را برای دانش آموزان آسان‌تر می‌کنند و به آن‌ها در زمینه درک مفهوم کمک می‌کنند. یادگیری ریاضی از طریق فعالیت‌های عملی می‌تواند بینش افراد را نسبت به درک دقیق این حوزه بالا ببرد.

8 راه مؤثر برای نابغه شدن در ریاضی

۶- در یک محیط آرام مطالعه کنید

مکانی که در آن تحصیل می‌کنید اهمیت زیادی دارد. در مکانی بدون حواس پرتی مطالعه کنید که بتوانید تمرکز بهتری داشته باشید. هنگام مطالعه خود را از تلویزیون، اینترنت و تلفن‌ همراه جدا کنید. محیط آرام به تمرکز بیشتر و در بلند مدت به نابغه شدن در ریاضی کمک می‌کند. به عبارتی، تمرکز کلید یادگیری یک مفهوم جدید است. این به شما کمک می‌کند تا درک عمیقی از موضوع داشته باشید.

۷- هر مسئله را با حوصله حل کنید

وقت خود را در حل یک معادله اختصاص دهید. ریاضیات به صبر نیاز دارد، بنابراین هر مسئله را به آرامی ‌و با حوصله حل کنید. فکر نکنید که کند حرکت کردن باعث می‌شود از همسالان خود عقب بمانید بلکه به شما کمک می‌کند تا مشکلات را به طور مداوم و موفقیت آمیز حل کنید.

۸- یادداشت برداری کنید

ما تمایل داریم مفاهیمی را فراموش کنیم که در آن‌ها ضعیف هستیم یا به نظرمان دشوار است. با این حال هنگامی که معلم در حال توضیح دادن است یا خودتان به تنهایی ریاضیات را مطالعه می‌کنید، نکات مهم را یادداشت برداری کنید.

کلام آخر

در حالی که ریاضیات را یاد می‌گیرید، چندین بار دچار تزلزل می‌شوید، زیرا مرحله اول کاملاً سخت و دشوار خواهد بود. اما اگر به دلیل ترس از اشتباه، آموزش را کنار بگذارید، پیشرفت خود را محدود کرده‌اید. ریاضیدانان بزرگ نیز هنگام یادگیری با چالش‌های زیادی روبرو شده‌اند اما با تلاش زیاد آنها را حل کردند. برای نابغه شدن در ریاضی مهم است که موارد ببیان شده در این مقاله را مد نظر قرار دهید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید