فعالسازی چاکرای هفتم ؛ چاکرای تاج چیست و چه خصوصیاتی دارد؟

فعالسازی چاکرای هفتم

فهرست مطالب

اگر به علم چاکراها و انرژی‌های کیهانی علاقه‌مند هستید، مقاله درستی را برای مطالعه انتخاب کرده‌اید. من می‌خواهم در این مقاله ذهن از زیروبم فعالسازی چاکرای هفتم و خصوصیات آن با شما حرف بزنم. اگر می‌خواهید نحوه باز کردن چاکرای هفتم را یاد بگیرید، در ادامه با من در ذهن همراه باشید.

چاکرای هفتم

همان‌طور که احتمالاً می‌دانید، بدن ما هفت چاکرای اصلی دارد. چاکرای ریشه، چاکرای خاجی، چاکرای خورشیدی، چاکرای قلب، چاکرای گلو، چاکرای چشم سوم و چاکرای تاج.

بحث این نوشته، فعالسازی چاکرای هفتم و خصوصیات آن است. منظورم همان چاکرای تاج است. چاکرای تاج هفتمین چاکرا از چاکراهای اصلی بدن است و در قسمت سر قرار گرفته است. این چاکرا امکان دسترسی به سطوح بالاتری از هوشیاری را به ما می‌بخشد.

درواقع با فعالسازی چاکرای هفتم می‌توانیم فراتر از تخصص و دیدگاه‌های شخصی‌مان فکر کنیم. چون عملکرد چاکرای تاج توسط هوشیاری کنترل می‌شود و ما را به جهان آگاهی متصل می‌کند. بیایید قبل از آموزش فعالسازی چاکرای هفتم، کمی بیشتر با خصوصیات آن آشنا شویم.

خصوصیات چاکرای هفتم

چاکرای هفتم با عناوینی مانند چاکرای تاج، ساهاسرارا، سونیا و نیرالامباپوری شناخته می‌شود. در زبان سانسکریت، ساهاسرارا به معنای نیلوفر هزاربرگ است و نامی است که برای شناسایی چاکرای هفتم استفاده می‌شود.

چاکرای تاج بیشتر با رنگ سفید نشان داده می‌شد. البته گاهی به رنگ بنفش هم دیده می‌شود. رنگ انرژی هسته چاکرای تاج هم طلایی یا سفید نشان داده می‌شود. پس اگر دیدید که کسی چاکرای هفتم را بارنگ‌های بنفش یا طلایی نشان داد، تعجب نکنید.

نماد معرف چاکرای تاج دایره و نیلوفر هزار برگ است. اگر به این گل دقت کرده باشید، حتماً دیده‌اید که گلبرگ‌های آن مانند رنگین‌کمان چندرنگ هستند. به همین دلیل از چندرنگ ب عنوان نماد چاکرای هفتم استفاده می‌شود.

جایگاه چاکرای هفتم

گفته می‌شود که چاکرای هفتم در قسمت سر واقع شده است. دقیقا همان‌جایی که تاج قرار می‌گیرد. به همین دلیل به چاکرای هفتم، چاکرای تاج گفته می‌شود.

فعالسازی چاکرای هفتم می‌تواند غده هیپوفیز، غدد پینه‌آل و همچنین غده هیپوتالاموس را تحت تاثیر قرار بدهد. حتما می‌دانید که هیپوتالاموس و هیپوفیز برای تنظیم سیستم غدد درون‌ریز باهم کار می‌کنند. چاکرای تاج به خاطر قرارگیری در نزدیکی سیستم عصبی و مغز، اهمیت زیادی دارد.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید انرژی چاکرای هفتم با انرژی چاکرای اول در ارتباط است. دلیل این واقعیت هم قرارگیری هر دو چاکرا در دوسر انتهایی جریان چاکراهای اصلی است.

تاثیر چاکرای تاج بر خصوصیات شخصیتی افراد

فعالسازی چاکرای هفتم ارتباط مستقیمی با خصوصیات روانی و رفتاری زیر دارد:

آگاهی؛ چاکرای هفتم می‌تواند موجبات آگاهی را فراهم کند. منظورم هر نوع آگاهی است که بالاتر از خرد قرار می‌گیرد و به‌صورت مقدسی دارای اهمیت است.

با فعالسازی چاکرای هفتم می‌توانید با رهایی از بند تعلقات با سطوح بالاتر هستی ارتباط برقرار کنید و به سمت نشاط و سعادت حرکت کنید.

فعال کردن این چاکرا به نوع‌دوستی منجر می‌شود. با باز کردن چاکرای هفتم، گستره‌ای جدید از آگاهی نصیب افراد خواهد شد که با استفاده از آن، خود را با جهان هستی یگانه می‌بینند. به همین دلیل من از بین می‌رود و جای خود را به ما می‌دهد. روحیات مذهبی و معنوی افراد در این وضعیت رشد می‌کند و به سمت سلوک و عرفان حرکت خواهد کرد.

بعضی از کارشناسان، چاکرای هفتم را دروازه ورود به آگاهی و شناخت کیهانی قلمداد می‌کنند. فرصتی برای راهیابی به شناخت بی‌نهایت و آگاهی خردمندانه که از طریق فعالسازی چاکرای هفتم نصیب شما خواهد شد.

اگر چاکرای شما نامتعادل باشد:

حتماً می‌دانید که عدم تعادل در چاکرا، به معنای باز بیش‌ازاندازه یا بسته بودن آن است. درواقع، به همان اندازه که بسته بودن یک چاکرا می‌تواند به شما ضرر برساند، باز بودن بیش‌از اندازه آن‌هم می‌تواند شما را تحت تأثیر قرار بدهد.

در صورت بسته بودن چاکرای هفتم، تمایلات نفسانی شما افزایش پیدا خواهد کرد و نسبت به امور معنوی بدبین خواهید شد. در این حالت، درک آنچه از دایره عقل نفسانی خارج است، برای افراد سخت می‌شود و بیش‌ازاندازه مادی‌گرا خواهند شد.

در عوض افرادی که چاکرای هفتم بیش‌فعالی دارند، از زندگی مادی خود جدا می‌شوند و بیش‌ازاندازه در اوهام و خیالات خودشان سیر می‌‌کنند. آن‌ها زندگی مادی را فراموش می‌کنند و در امور معنوی، به‌نوعی از تحجر و تعصب مبتلا می‌شوند.

بیماری‌های مربوط به چاکرای هفتم

بیماری‌های مربوط به سر، بیماری‌های مربوط به سیستم عصبی، مشکلات مربوط به روح و روان، مشکلات پوستی، گاهی صرع، گرفتگی عضلات، اعتیاد، فراموشی، اضطراب، افسردگی و حساسیت به نور و صدا از مشکلاتی هستند که به فعال یا غیرفعال بودن چاکرای هفتم مرتبط هستند.

فعالسازی چاکرای هفتم

بیایید درباره به توازن رساندن چاکرای تاج صحبت کنیم. راه‌های زیادی برای فعالسازی چاکرای تاج وجود دارد. یادتان باشد که فعالسازی چاکرای تاج می‌تواند فعال بودن جریان انرژی در باقی چاکراهای اصلی را تضمین کند. اما توجه به این نکته بسیار مهم است که بدانید قبل از به تعادل رساندن چاکرای هفتم، باید به فعالسازی چاکرای ریشه اهمیت دهید. پس سعی کنید برای پاکسازی و به تعادل رساندن چاکراهای اصلی بدن، از چاکرای اول شروع کنید.

اگر به موضوعات مربوط به توسعه فردی و بهبود شخصیت علاقه دارید همین حالا اپلیکیشن ذهن را از لینک دانلود کنید. ما در ذهن مجموعه کاملی از هرآنچه برای بهبود و توسه فردی نیاز دارید فراهم کرده‌ایم. به خانواده بزرگ ذهن بپیوندید.

دانلود اپلیکیشن ذهن چاکرای هفتم

یوگا

از طریق یوگا، مراقبه و مدیتیشن به خود درونی‌تان متصل شوید. سعی کنید حین انجام تمرینات یوگا، از تکرار مانترای OM غافل نشوید. این مانترا بهترین گزینه برای فعالسازی چاکرای تاج است.

معنوی‌گرایی

قسمتی از روز را به خودتان و سیر در درونتان اختصاص دهید. از هر آنچه شما را به مادیات و امور دنیوی متصل می‌کند فاصله بگیرید و رادیو، تلویزیون و لپ‌تاپ‌تان را خاموش کنید. سعی کنید به دنبال شنیدن صدایی فراتر از صدای ابزار هوشمندتان در جهان باشید.

با طبیعت آشتی کنید

طبیعت‌گردی یکی از بهترین روش‌های فعالسازی چاکرای هفتم است. البته این گزینه تقریباً برای فعالسازی همه انواع چاکراها به کار می‌رود. سعی کنید به طبیعت متصل شوید. در جنگل یا کوهستان قدم بزنید و به صدای طبیعت گوش کنید. خودتان را جزیی متصل به کل طبیعت بدانید و از این حس سرشار از لذت شوید.

آرزوهایتان را ثبت کنید

به احساساتتان بها بدهید. بدانید اگر رؤیایی در سر دارید، حتماً توان رسیدن به آن را دارید. آن‌ها را جایی ثبت کنید. دفتری را به ثبت رؤیاها، آرزوها و احساسات اختصاص دهید و همیشه در آن احساساتتان را یادداشت کنید.

آروماتراپی

آروماتراپی یا رایحه‌درمانی یکی دیگر از راه‌های فعالسازی چاکرای هفتم است. در این زمینه، اسانس‌های مختلفی وجود دارند که با استفاده از آنها می‌توانید چاکرای تاج را تحریک کنید. مثلاً می‌توانید از روغن یا رایحه اسطوخدوس استفاده کنید. این رایحه به شما کمک می‌کند که معنویت را در زندگی روزمره بگنجانید.

یکی دیگر از رایحه‌های کمک‌کننده به چاکرای تاج، رایحه صندل است. این رایحه می‌تواند باعث تحریک قوه آگاهی شما شود و به تجربه یک مدیتیشن عمیق را به شما هدیه کند.

رایحه کاج هم می‌تواند به درک بهتر ارتباط معنوی با ابعاد جهان منجر شود. سعی کنید در مدیتیشن‌هایتان از این رایحه هم استفاده کنید.

رنگ درمانی

اگر قصدتان فعالسازی چاکرای هفتم است،سفید بپوشید. رنگ سفید و رنگ بنفش ارتباط عمیقی با چاکرای تاج دارد. در محیط کار یا اتاق خوابتان از این دو رنگ استفاده کنید و حتماً بین لباس‌هایتان، یکی دو دست لباس سفید و بنفش داشته باشید.

سنگ درمانی

توصیه می‌شود از سنگ‌هایی استفاده کنید که در آن‌ها از رنگ سفید و بنفش استفاده‌شده است. احتمالاً بدانید از چه سنگ‌هایی حرف می‌زنم. کریستال‌های کوارتز، الماس و آمتیست از سنگ‌هایی هستند که برای فعالسازی چاکرای تاج مفیدند.

اگر دوست دارید درمورد فعالسازی ظرفیت‌های گسترده ذهنی از طریق مدیتیشن بیشتر بخوانید، می‌توانید از کتاب ذهن آگاهی نوشته مارک ویلیامز و دنی پنمن کمک بگیرید. این کتاب به شما تکنیک‌های خاصی از مدیتیشن را می‌آموزد که شما را قادر خواهد کرد کارایی ذهنتان را به‌صورت شگفت‌انگیزی افزایش دهید. برای دریافت اطلاعات بیشتر و دانلود خلاصه صوتی این کتاب روی لینک زیر کلیک کنید.

جدا از آن، ما در ذهن مجموعه‌ای از منابع به‌روز را که برای بهبود ظرفیت ذهنی به شما کمک خواهند کرد جمع‌آوری کرده‌ایم. برای عضویت در ذهن و استفاده از این منابع مفید، روی لینک زیر کلیک کنید.

چاکرای هفتم دانلود اپلیکیشن

2 دیدگاه‌ها

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید