با آسان‌ترین روش های یادگیری زبان انگلیسی آشنا شوید

روش های یادگیری زبان انگلیسی

فهرست مطالب

انگلیسی زبان سرگرم‌کننده‌ و جذابی است که درعین شیرینی بسیار راحت است. نبود قواعد پیچیده و ریز این زبان را به یکی از زبان‌های مورد علاقه افراد برای یادگیری تبدیل کرده است. البته نباید از کاربرد فوق‌العاده این زبان هم غافل شد. تابحال سعی کرده‌اید که انگلیسی را درست یاد بگیرید؟ اگر جوابتان مثبت است، این مقاله برای شما است. قرار است در این نوشته روش های یادگیری زبان انگلیسی را با شما به اشتراک بگذاریم. با ما در ذهن همراه باشید.

یک؛ هر متن انگلیسی که به دستتان می‌رسد را بخوانید

فرقی نمی‌کند زبان‌تان در چه سطحی باشد؛ خواندن متن انگلیسی یکی از مهم‌ترین روش های یادگیری زبان انگلیسی است. سعی کنید هر متن انگلیسی را که می‌بینید، بخوانید. متن‌های ادبیات کلاسیک، مقالات روزنامه، وبسایت‌ها، متن‌های شبکه‌های اجتماعی و حتی نوشته‌های روی بسته مواد غذایی. اگر دنبال دلیل آن هستید باید به شما بگویم که متن‌ها همیشه کلمات جدید دارند و حتی اگر معنای آن‌ها را ندانید، برایتان آشنا خواهند بود.

خواندن متن انگلیسی به شما کمک می‌کند که در یادگیری زبان پیشرفت کنید و با انواع محتوای متنی انگلیسی آشنا شوید. خواندن مجموعه کلمات جدید به شما کمک می‌کند دایره لغات‌تان را گسترده‌تر کنید و آنچه بلد بودید تقویت شود. سعی کنید معنای لغات را از محتوای اطراف آن حدس بزنید.

این کار به شما در درک متن کمک خواهد کرد. اگر دوست داشته باشید که کتاب بخوانید، می‌توانید با توجه به سطح‌تان کتاب‌های متفاوتی را انتخاب کنید. خوشبختانه امروزه کتاب‌های متفاوتی با توجه به سطح افراد در فروشگاه‌ها وجود دارند که دستتان را برای انتخاب باز می‌کنند.

روش های یادگیری زبان انگلیسی

دو؛ به صورت فعال به واژگان جدید توجه کنید

یکی از قدیمی‌ترین و درعین‌حال کاربردی‌ترین روش های یادگیری زبان انگلیسی حفظ کردن معنای لغات جدید و یادداشت‌برداری از آن‌ها است. این روش واقعا جواب می‌دهد و به شما کمک می‌کند تا زبان را به خوبی یاد بگیرید.

یادگیری لغات جدید صرفا با حذف کردن آن‌ها امکان‌پذیر نیست. باور کنید! درواقع این خاصیت حافظه ما انسان‌ها است که از ما می‌خواهد برای بهتر به خاطر سپردن اطلاعات جدید، آن‌ها را به صورت فعال با خودمان مرور کنیم. به من اعتماد کنید. لغات جدید را جایی یادداشت کنید و سعی کنید چندین بار از آن‌ها استفاده کنید. می‌توانید با لغات جدید جمله بسازید یا در مکالماتتان از آن‌ها استفاده کنید. با این کار وقتی دوباره کلمات جدید را جایی دیدید، از خودتان نخواهید پرسید که معنای آن چه بود؟

بیشتر بخوانید: یک روش عالی برای یادگیری در هر سنی که هستید

سوم؛ با انگلیسی‌زبان‌ها صحبت کنید

زبان به چه دردمان می‌خورد اگر ارتباطی بین افراد وجود نداشته باشد؟ باید بدانید که یکی دیگر از روش های یادگیری زبان انگلیسی همین است. اینکه سعی کنید دوستان انگلیسی زبان پیدا کنید و با آن‌ها حرف بزنید.

یکی از مهم‌ترین مهارت‌های زبانی، مهارت کلامی است. حتما با کسانی روبه‌رو شده‌اید که زبان انگلیسی را خوب می‌فهمند اما با حرف زدن به انگلیسی مشکل دارند. دلیل این نارسایی زبانی آن است که افراد نمی‌توانند به خوبی مهارت‌های کلامی‌شان را پرورش دهند.

خوشبختانه امروزه با گسترده شدن شبکه‌های اجتماعی و افزایش ارتباطات میان افراد ملل مختلف، صحبت کردن با کسانی که انگلیسی زبان هستند کار بسیار راحت و قابل دسترسی است و از شما هزینه‌‌ای هم نخوهد گرفت. هم آنچه نیاز دارید یک گوشی هوشمند و ارتباطی دوستانه است تا سوخت جت را به مهارت‌های کلامی زبان انگلیسی‌تان اضافه کنید.

حتی می‌توانید در دوره‌های مکالمه شرکت کنید یا اصلا با دوستان‌تان که مثل شما دغدغه یادگیری زبان دارند، گروه تشکیل بدهید و در آن با هم به انگلیسی صحبت کنید. هرچقدر بیشتر از مهارت‌های زبانی‌تان و خزانه لغات‌تان کار بکشید، آن را فعال‌تر و قوی‌تر کرده‌اید.

روش های یادگیری زبان انگلیسی

چهارم؛ محتوای انگلیسی در شبکه‌های اجتماعی را دنبال کنید

به یمن وجود شبکه‌های اجتماعی، میلیون‌ها محتوای انگلیسی وجود دارند که می‌توانند به شما کمک کنند تا سطح زبانی‌تان را ارتقا بدهید. یکی دیگر از روش های یادگیری زبان انگلیسی همینقدر ساده و خواستنی است. کافی است کمی هدفمندتر در شبکه‌های اجتماعی وقت بگذرانید و محتوایی را برای دنبال کردن انتخاب کنید که برای شما بار آموزشی داشته باشند.

می‌توانید پادکست‌های انگلیسی گوش کنید یا محتوای موردعلاقه‌تان را به انگلیسی پیدا کنید و دنبال کنید. فرقی نمی‌کند سیاست برایتان جذاب است یا آشپزی و وبلاگ؛ درهرصورت زبان انگلیسی آن محتوا به شما در ارتقا سطح زبانی‌تان کمک بزرگی خواهد کرد.

یک حسن بزرگ دیگر این کار این است که می‌توانید لهجه‌های متفاوت انگلیسی زبان‌ها را بشناسید و آن‌ها را به خوبی درک کنید.

مقاله مرتبط: افزایش یادگیری در دانش‌آموزان

پنج؛ مسافرت‌های خارجی

بله! راهی گران اما به شدت موثر! هیچ چیز به اندازه سفر به یک کشور انگلیسی زبان برای اقامت چندماهه در یادگیری زبان موثر نخواهد بود. یکی از روش های یادگیری زبان انگلیسی این است که خودتان را در زندگی و کار روزمره، در زبان جدیدی که می‌خواهید یاد بگیرید غرق کنید.

مغز ما انسان‌ها واقعا شگفت‌انگیز است. وقتی در محیط زبانی جدید قرار می‌گیرد، سعی می‌کند خود را با آن محیط تطبیق دهد. نتیجه؟ به‌طرز دیوانه‌واری شگفت‌انگیز است. افراد به سرعت زبان را در محیط جدید یاد می‌گیرند و کاری که مغز در شرایط نرمال چندساله انجام می‌دهد را در چند ماه خلاصه می‌کنند.

خلاصه اگر دنبال راهی آسان و سریع برای یادگیری زبان هستید، این روش را هم مدنظر داشته باشید. خوشبختانه لیست کشورهای انگلیسی‌زبان یا کشورهایی که یکی از زبان‌های رسمی‌شان انگلیسی باشد بلند بالا است و دستتان برای انتخاب باز خواهد بود.

روش های یادگیری زبان انگلیسی

ششم؛ موسیقی را فراموش نکنید

یکی دیگر از جذاب‌ترین روش های یادگیری زبان انگلیسی گوش دادن به موسیقی خوانندگان انگلیسی زبان است. آهنگ‌های مورد علاقه ما، ذهنمان را فعال می‌کند و روند یادگیری را تسریع خواهد کرد. سعی کنید خوانندگانی را پیدا کنید که مطابق سلیقه شما باشند و کارهایشان را دنبال کنید.

اشعار انگلیسی، یکی از منابع بااهمیت یادگیری انگلیسی هستند. این اشعار معمولا پر از واژگان و عبارت‌های عامیانه هستند که احتمالا در کتاب‌های آموزش زبان پیدا نخواهید کرد. ضمن اینکه گوش دادن به موسیقی انگلیسی حسن بزرگی دارد و آن هم تکرار است. یعنی شما یک موسیقی حداقل چندبار گوش می‌کنید. به این صورت می‌توانید کلمات جدید را چندبار تکرار کنید و به این سادگی‌ها از ذهنتان خارج نشوند.

بد نیست در همین رابطه، نگاهی به این مقاله هم بیندازید: تقویت حافظه برای درس خواندن

هفتم؛ زیاد سوال بپرسید

یکی از روش های یادگیری زبان انگلیسی پرسیدن سوالاتی است که ممکن است درطول یادگیری در ذهنتان جوانه زده باشد. اگر سوال دارید، یعنی دارید درست پیش می‌روید. همه ما وقتی با مطالب جدید روبه‌رو می‌شویم سوالات زیادی از خودمان خواهیم پرسید و این یعنی مطالب را عمیق بررسی کرده‌ایم.

کنجکاوی اینجا جواب می‌دهد. کنجکاوی در یادگیری مطالب جدید یعنی ذهن شما به‌صورت فعال درحال آنالیز داده‌ها است و مطالب را سرسری فرض نکرده است.

اگر در دوره زبان شرکت کرده‌اید حتما سوالاتتان را از معلمتان بپرسید. اگر هم خودتان درحال یادگیری زبان هستید، سایت‌ها و وبلاگ‌های زیادی هستند که به آموزش زبان اختصاص دارند. با جستجوی ساده در موتورهای جستجو خواهید توانست جواب سوالتان را پیدا کنید.

زوش های یادگیری زبان انگلیسی

هشتم؛ از یادگیری چیزی که به آن نیاز دارید شروع کنید

اگر به دنبال موثرترین روش های یادگیری زبان انگلیسی هستید این روش را از دست ندهید! همیشه چیزی که ما به آن نیاز داریم مغزمان را فعال‌تر خواهد کرد. برای یادگیری زبان انگلیسی انگیزه‌ای پیدا کنید. آیا قصد دارید برای ادامه تحصیل به خارج از کشور بروید؟ پس از لغات تخصصی مربوط به رشته تحصیلی‌تان شروع کنید. قصد مهاجرت دارید؟ واژگان روزمره را مدنظر قرار دهید.

مطالعه و یادگیری هدفمند زبان انگلیسی به شما کمک می‌کند بهتر و سریع‌تر زبان را یاد بگیرید. مدام انگیزه‌هایتان را به خودتان یادآوری کنید و سعی کنید قدم‌هایتان را برای رسیدن به قصدتان بشمارید. اگر بدون هدف خاصی خودتان را در دریای لغات و اصطلاحات زبان جدید بیندازید، احتمالا غرق خواهید شد!

مقاله مرتبط: تکنیک‌های سریع تقویت حافظه

نهم؛ ناامید نشوید

درست زمانی که احساس کردید چیزی یاد نمی‌گیرید به خودتان انگیزه بدهید و سخت‌تر از قبل ادامه بدهید. همه روش های یادگیری زبان انگلیسی وقتی کار خواهند کرد که شما با اعتماد به‌نفس و علاقه یادگیری را ادامه بدهید. درغیراینصورت ممکن است وسط کار منصرف شوید و یادگیری را رها کنید.

هرگز به خودتان نگویید که من نمی‌توانم. فکر نکنید که هرگز نخواهید نتوانست انگلیسی صحبت کنید یا به آن مسلط شوید. از جملات منفی دوری کنید و روی نقاط قوت‌تان متمرکز شوید. مطمئن باشید با تلاش روز به روز پیشرفت خواهید کرد و به هدفتان نزدیک خواهید شد. خودتان را با دیگران مقایسه نکنید و تنها ملاک قیاس‌تان، خودتان باشد.

خودتان را با میزان پیشرفت‌تان نسبت به ماه قبل مقایسه کنید و به خودتان بگویید که من می‌توانم؛ چون نسبت به ماه قبل چیزهای بیشتری یاد گرفته‌ام. جملات و افعال منفی نسبت به خودتان را ممنوع کنید و هرگز از آن‌ها استفاده نکنید.

روش های یادگیری زبان انگلیسی

دهم؛ تکرار، تکرار و بازهم تکرار

مهم‌ترین نکته در آموزش هر چیزی، تکرار مطالب است. تمام روش های یادگیری زبان انگلیسی زمانی کار خواهند کرد که شما آن‌ها را دائما تکرار کنید و دست از تمرین برندارید. اگر می‌خواهید مطالب و لغات جدید از حافظه کوتاه مدت به حافظه بلند مدت‌تان منتقل شود و به صورت فعال بتوانید از آن‌ها استفاده کنید، باید آن‌ها را دائما تکرار کنید.

سعی کنید نکات جدید را یادداشت کنید و آن‌ها را با صدای بلند برای خودتان تکرار کنید. با هر کلمه جدید حداقل سه جمله بسازید. تکرار به شما کمک می‌کند بتوانید به درستی از کلمات جدید استفاده کنید و دایره واژگانتان به صورت قابل توجهی افزایش خواهد یافت. قدم به قدم جلو بروید و اقدامات کوچک مانند تکرار را فرصتی بزرگ برای یادگیری بیشتر بدانید. موفق باشید!

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید