خلاصه کتاب کسب و کار موفق خودتان را به راه بیندازید

کتاب کسب و کار موفق

فهرست مطالب

داشتن کسب و کاری موفق که بتواند آینده مالی ما را تامین کند، آرزوی هر کسی است. اما وقتی می‌خواهیم شروع به کار کنیم و به راه‌اندازی کسب و کارمان فکر کنیم، ترس وجودمان را پر می‌کند. از کجا شروع کنیم؟ چه کارهایی انجام بدهیم تا موفق شویم؟

شاید اگر کسی که تجربه کافی در این زمینه دارد کمک‌مان کند، وضع بهتر شود. خبر خوب اینکه برایان تریسی، سخنران و کارآفرین معروف، با کتاب کسب و کار موفق خودتان را به راه بیندازید به کمک شما آمده است. با ذهن باشید تا با خلاصه کتاب کسب و کار موفق خودتان را راه بیندازید بیشتر آشنا شویم.

راه اندازی کسب و کار؛ جذاب اما پر استرس

درصد زیادی از آدم‌ها در رویاهایشان به روزی فکر می‌کنند که خودشان صاحب کسب و کار موفقی هستند و درآمد مناسبی از آن دارند. حتما اصطلاح «می‌خواهم رییس خودم باشم و آقای خودم» را زیاد از دیگران شنیده‌اید. اما واقعا راه‌اندازی کسب‌وکار به همین سادگی‌ها نیست.

اگر کاربلد باشید و از ریسک کردن نترسید و بازار را بشناسید، می‌توانید در مدت کمی صاحب کسب و کار موفق و پررونق و درآمدزایی باشید. درصدی از کارتان مربوط به تئوری‌ها است و باید دانش را به خوبی یاد بگیرید.

اما دانش درعین اینکه برای کسب مهارت مهم است، الزاما تضمین کننده مهارت نیست. یعنی ممکن است شما در دوره‌های مختلف آموزشی شرکت کرده باشید و اصول مدیریت کسب و کار را به خوبی بلد باشید. اما خلاقیت کافی را در به موفقیت رساندن کسب و کارتان نداشته باشید.

اما چاره چیست؟ چطور می‌توانیم مانند یک سرمایه‌گذار باتجربه عمل کنیم؟ جواب ساده است. شما یا باید خودتان تجربه راه‌اندازی کسب و کار و فروش در بازار را کسب کنید یا بتوانید از تجربیات عملی نمونه‌های موفق کسب و کار استفاده کنید.

همه کارآفرینان به سادگی تجربیات‌شان را در اختیار شما قرار نخواهند داد. بله! واقعیت تلخی است اما نمی‌توان منکر آن شد. نگران نباشید. چاره شما در کتاب کسب و کار موفق خودتان را راه بیندازید برایان تریسی است.

برای مطالعه بیشتر: کارآفرینی چیست؟ چگونه به کارآفرینی موفق تبدیل شویم؟

درباره کتاب کسب و کار موفق خودتان را به راه بیندازید

کسب و کار موفق
کسب و کار موفق

کتاب کسب و کار موفق خودتان را به راه بیندازید یکی از کتابهای نویسنده مشهور کانادایی، برایان تریسی، است. این کتاب یکی از منابع جذاب برای کسب تجربه درباره راه‌اندازی کسب و کار و موفقیت در فروش است. اگر دوست دارید راهنمایی جامع و جمع وجور برای راه‌اندازی کسب و کار و فروش بخوانید، کسب و کار موفق خودتان را به راه بیندازید، انتخاب مناسبی است.

این کتاب مجموعه از چند راهنمای ساده و درعین حال کاربردی برای متقاضیان راه‌اندازی کار است. برایان تریسی در این کتاب نکاتی را به شما یادآور می‌شود که می‌تواند باعث پیشرفت شما در کار شود. اما توصیه‌های تریسی در این کتاب، صرفا برای پیشرفت نوشته نشده است.

تریسی در این کتاب به شما روش‌ها و تکنیک‌هایی می‌آموزد که می‌توانید با به‌کارگیری آنها از ضررهای هنگفت دور شوید و هدررفت مالی‌تان به حداقل ممکن برسد و بهره‌وری اقتصادی‌تان به طرز عجیبی بهبود پیدا کند.

این تکنیک‌ها براساس تجربیات صاحبان موفق کسب و کار و کاملا تست شده و عملی هستند. کتاب کسب و کار موفق خودتان را به راه بیندازید درعین همه جانبه و کامل بودن، مختصر است و خواندن آن وقت زیادی از شما نخواهد گرفت. نکته‌ای که احتمالا در روزگار شبکه‌های اجتماعی و برتری متن‌های مختصر، امتیاز بزرگی برای یک کتاب به حساب می‌آید.

درباره برایان تریسی

برایان تریسی، نویسنده و مشاور موفقیت است. این نویسنده در کانادا متولد شد و کودکی سختی را گذراند. تریسی برای آنکه بتواند درآمدی برای خود داشته باشد، از نوجوانی دست به هرکاری زد. اما هوش اقتصادی او باعث شد که در  مدت نه‌چندان طولانی به میلیونری خودساخته تبدیل شود.

تریسی میلیون‌ها مخاطب و دنبال‌کننده در دنیا دارد. کتابهای این نویسنده به زبان‌های زنده دنیا ترجمه شده و بارها تجدید چاپ شده‌اند. سمینارها و کارگاه‌های تریسی آنقدر شلوغ و پرمخاطب هستند که باور کردنی نیست.

از این نویسنده کتابهای زیادی به چاپ رسیده‌ است که قورباغه‌ات را قورت بده، قورباغه‌ات را ببوس و پدرپولدار و پدر بی‌پول از معروف‌ترین آنها هستند.

خلاصه کتاب کسب و کار موفق خود را به راه بیندازید

خلاصه کتاب کسب و کار موفق خودتان را راه بیندازید
خلاصه کتاب کسب و کار موفق خودتان را راه بیندازید

برای دانستن خلاصه کتاب کسب و کار موفق خود را به راه بیندازید، کافیست فهرست آن را با هم مرور کنیم. این کتاب در ۲۴ فصل مختلف تالیف شده است و نام هرفصل بازگو کننده موضوع مورد بحث آن است.

مقدمه

تصمیم بگیرید دقیقا چه می‌خواهید

آیا کارآفرینی برای شما مناسب است؟

کاری را انتخاب کنید که برایتان مناسب است

مشتریان خود را به روشنی بشناسید

بازاریابی سریع و ارزان انجام دهید

حساب شده به سمت کارتان بروید

برنامه کسب و کار کامل تهیه کنید

موفقیت کسب و کارتان را تضمین کنید

از اشتباهات خودداری کنید

هدف کسب و کارتان را همواره به یاد داشته باشید

روی پنج میم بازاریابی تمرکز کنید

بر فروش تمرکز کنید

به طور مداوم تبلیغ کنید

برای افزایش فروشتان از اینترنت استفاده کنید

از اصل راهرو استفاده کنید

پولی را که نیاز دارید تهیه کنید

از تکنولوژی بهره ببرید

از هر لحظه وقت خود بهره ببرید

خودتان را وقف یادگیری مادام العمر کنید

به کندی استخدام و به سرعت اخراج کنید

از هفت راز موفقیت استفاده کنید

قسمتی از کتاب کسب و کار موفق خود را به راه بیندازید

  • خیلی ساده می‌توان عاشق ایده یک محصول یا خدمات شد. اما قبل از اینکه وقت، پول و زندگی‌تان را در یک کسب و کار پرریسک سرمایه‌گذاری کنید؛ باید آن را بادقت بررسی کنید تا مطمئن شوید مشتری‌های بالقوه هم درمورد محصول یا خدمات‌تان به اندازه خود شما هیجان‌زده هستند یا نه.
  • سود حاصل از بازارسنجی دقیق، بیش از ده‌برابر پول یا وقتی خواهد بود که از این راه صرفه‌جویی کرده یا به‌دست می‌آورید. این تکلیف شماست. به جای اینکه پول خرج کنید، وقت و انرژی صرف کنید تا قبل از عرضه محصول به بازار، مطمئن شوید که مردم آن را خواهند خرید.
  • ابتدا تمام جزئیات این محصول یا خدمات را پیدا کنید. مثل یک پروژه تحقیقاتی با آن برخورد کنید. مجلات تخصصی تجارت، مقاله‌ها و داستان‌های مربوط به کسب و کار، صنعت و حرفه‌تان را مطالعه کنید. در اینترنت به دنبال ریزترین اطلاعاتی بگردید که می‌توانید پیدا کنید.
  • کسانی را که در همان کسب و کار هستند، پیدا کنید و نظر آنها را درمورد این محصول یا خدمات بپرسید. پنهان‌کار نباشید. افرادی که در همان کسب و کار مورد نظر شما هستند، پاسخ بسیار خوبی درمورد کارآمدی و موفقیت ایده‌تان خواهند داد و هیچ‌کس هم ایده شما را نخواهد دزدید.
    قسمتی از کتاب
  • از رئیس بانکی که با آن کار می کنید، بخواهید نظر یا توصیه‌اش را بگوید. روسای بانک‌ها سالانه صدها ایده کاری را بررسی می‌کنند. آن‌ها اطلاعات زیادی در مورد ایده‌هایی دارند که احتمال دارد در بازار موفق شوند.

چند سال قبل، مکالمه پنج دقیقه‌ای با رئیس بانکی که با آن کار می کردم، در هنگام خرید یک شرکت باعث شد که در هزینه کردن دویست هزار دلار پول صرفه جویی کنم. او به دو سه نکته اشاره کرد که من به دلیل کم‌تجربگی آن‌ها را کاملاً نادیده گرفته بودم.

آنچه خواهید آموخت می تواند در مسیر موفقیت کاریتان ، موجب صرفه جویی در میلیون‌ها تومان پول و چندین ماه و حتی سال‌ها کار دشوار شود. اخیرا یک کارآفرین جوان در دالاس به من گفت که در این برنامه ایده‌ای وجود دارد که وی از آن آگاه نبوده و برایش هزینه‌ای معادل هشت سال ناکامی، تلاش بی‌نتیجه و بیش از صدها هزار دلار ضرر مالی داشته است.

من به شخصه برای یادگیری این درس‌های کلیدی هزینه زیادی پرداخت کرده‌ام. بعد از اینکه پانزده سال برای شرکت‌های مختلف کار کرده بودم، فکر کردم آمادگی این را دارم که کسب و کار خودم را راه بیندازم و یک روز همین کار را کردم.

 

[su_box title=”در ذهن بهترین ها را بخوانید: ” style=”bubbles” box_color=”#a631a8″ radius=”20″]

[su_animate type=”shake” duration=”0.5″]

[/su_animate]

[/su_box]     

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید