خلاصه کتاب کامیابی به صدسالگی

کتاب کامیابی به صدسالگی

فهرست مطالب

خلاصه کتاب کامیابی به صدسالگی می گوید که یکی از چالش‌های همیشگی ما انسان‌ها، سالم و جوان ماندن در طول زندگی است. هیچ‌کداممان دوست نداریم وقتی به پیری رسیدیم، آنقدر سالخورده و ناتوان باشیم که نتوانیم از زندگی لذت ببریم یا برای رفع امورات‌مان به دیگران وابسته باشیم. 

برایان تریسی در کتاب کامیابی به صدسالگی درباره رازهای زندگی با کیفیت با شما صحبت کرده است. اگر دوست دارید خلاصه کتاب کامیابی به صدسالگی را بخوانید، با ما در ذهن همراه باشید.

جوانی در اوج پیری

پیری یکی از آن دعاهایی است که هم خیر است و هم ترسناک! چه کسی دوست دارد ناتوان یا از کارافتاده باشد؟ اگر بخواهیم پیری را مساوی با ناتوانی فرض کنیم، طول عمر چیز ترسناکی است. اما خوشبختانه همیشه علم به داد بشر رسیده است. ما می‌توانیم با به‌کارگیری توصیه‌های علمی و داشتن تغذیه مناسب و ورزش منظم، گذر عمر را شکست بدهیم و به پیری و سالخوردگی بخندیم.

هرچند درصد افرادی که عمری طولانی دارند به نسبت گذشته افزایش پیدا کرده است، اما سبک زندگی مدرن باعث شده است که معمولا کیفیت زندگی ما در سالخوردگی به طرز قابل توجهی کاهش پیدا کند.

درصد افرادی که در سالخوردگی همپنان شادابی و نشاط خودشان را حفظ می‌کنند و به دیگران نیازمند نیستند، بسیار کمتر از افرادی است که در پیری ناتوان می‌شوند و حتی از انجام ابتدایی‌ترین امورات شخصی‌شان هم عاجز هستند.

واقعیت این است که لذت بردن از زندگی و داشتن شادبی و نشاط، هنری است که باید آن را آموخت. اما به نظر شما چطور می‌توان تا آخر عمر با کیفیت زندگی کرد و از لحظه‌های عمر لذت برد؟

این مساله همان موضوعی است که برایان تریسی در کتاب کامیابی به صدسالگی درمورد آن حرف زده است و به آن پرداخته است. با ما در ادامه همراه باشید تا خلاصه کتاب کامیابی به صدسالگی را باهم مرور کنیم.

کتاب کامیابی به صدسالگی

درباره کتاب کامیابی به صدسالگی

کتاب کامیابی به صدسالگی نوشته برایان تریسی، درباره روش‌هایی است که می‌تواند شما را تا انتهای زندگی سرحال و شاداب نگه دارد. تریسی در این کتاب روی این موضوع متمرکز شده است که چگونه می‌توان زندگی با کیفیتی داشت؟ چطور می‌توان حتی تا صدسالگی مانند جوان‌ها زندگی کرد و از زندگی لذت برد؟

تریسی معتقد است که ما می‌توانیم با اجرای تکنیک‌های موثری زندگی با کیفیتی را تجربه کنیم. او بیان می‌کند که سلامتی ما دست خودمان است اگر نقص‌های ژنتیکی، حوادث غیرمترقبه یا اتفاقات ناخواسته برایمان پیش نیاید. پس ما می‌توانیم کنترل کیفیت زندگی خودمان را در دست بگیریم.

به همین دلیل دست به نوشتن کتابی زده است که بتواند به ما کمک کند تا زندگی بهتری تجربه کنیم و نگاهمان را به وضعیت فیزیکی و روانی‌مان عوض کنیم.

همانطور که در کتاب کامیابی به صدسالگی می‌نویسد:زمانی که رانندگی می‌کنید، برای رسیدن به قرار ملاقات بعدی به خودتان زمان کافی بدهید. ۱۵ تا ۳۰ دقیقه بین هر قرار ملاقات وقت بگذارید تا بتوانید در حین رانندگی به جای احساس ناراحتی یا فشار برای عبور از ترافیک راحت، هوشیار و آرام بمانید.

در هنگام رانندگی با دیگر افراد، از همۀ آنها بخواهید که کمربند ایمنی‌شان را قبل از حرکت ببندند. زمانی که شک دارید به جای تند رفتن آرام‌تر برانید.

خلاصه کتاب کامیابی به صدسالگی

تریسی در کتاب کامیابی به صدسالگی از تکنیک‌هایی حرف زده است که توسط متخصصان مختلف و پزشکان تایید شده‌اند. این توصیه‌های علمی بارها و بارها توسط افراد مختلف و تحت آزمایشات علمی تست شده‌اند و در کمال تعجب نتایج، بسیار مطلوب و مثبت بوده‌اند.

اگر این تکنیک‌ها را به کار بگیرید، می‌توانید برای همیشه با کیفیت زندگی کنید و به معنای واقعی کلمه تا صدسالگی به کامیابی برسید.

کتاب کامیابی به صدسالگی در ۲۱ فصل نوشته شده است و هر فصل به یک تکنیک و توصیه اختصاص پیدا کرده است. این توصیه‌ها به هیچ وجه عجیب و غریب نیستند و شما می‌توانید به راحتی در زندگی روزانه‌تان آنها را به کار بگیرید و ادامه دهید.

چه مدت تمایل دارید زندگی کنید

معاینات منظم انجام دهید

وزن ایده‌آل‌تان را مشخص کنید

غذای مناسب بخورید

غذا خوردن صحیح را تمرین کنید

از مکمل‌های غذایی مناسب استفاده کنید

مقادیر زیادی آب بنوشید

از دهانتان مراقبت کنید

خودتان را متناسب نگه دارید

استراحت و تفریح کنید

عمیق و صحیح نفس بکشید

از مصرف الکل خودداری کنید

برای زنده ماندن برانید

عادات امنیت شخصی را تمرین کنید

رفتار افراد برنده را در خود ایجاد کنید

چشم‌اندازی مطبوع ایجاد کنید

روابط محکم تشکیل دهید

درگیر شوید و درگیر بمانید

به یادگیری و رشد ادامه دهید

از همه جهات فرد فوق‌العاده ای شوید

گام مثبتی برای زندگی‌تان بردارید

درباره برایان تریسی

برایان تریسی در کانادا متولد شد. این نویسنده کانادایی یکی از معروف‌ترین نویسندگان و سخنرانان حوزه موفقیت و روانشناسی است.

تریسی تاکنون چندین کنفرانس، ورکشاپ و کارگاه آموزشی برگزار کرده است. بسیاری از آثار تریسی با استفاده از تجربه او در هزاران جلسات مشاوره با مراجعه کنندگان نوشته شده‌اند.

ویژگی بسیار مهم آثار تریسی، استناد به تکنیک‌های کاربردی و درعین حال ساده هستند. از تریسی آثار بسیار منتشر شده است. این آثار به اکثر زبان‌های زنده دنیا ترجمه شده‌اند و بارها چاپشان تمدید شده است.

از مهم‌ترین آثار تریسی می‌توان به کتاب‌های زیر اشاره کرد:

قورباغه‌ات را ببوس، قورباغه‌ات را قورت بده، پدر پولدار پدر بی‌پول، حرف بزن تا برنده شوی، قانون شکست‌ناپذیر پول، فنون مذاکره، هنر فروش، کامیابی به صدسالگی و…

برایان تریسی

قسمت‌هایی از کتاب کامیابی به صدسالگی

  • بسیار جالب است بدانید اولین علت مرگ نابهنگام تا سن ۳۵ سالگی تصادفات جاده‌ای است و بسیاری از این حوادث جاده‌ای قابل‌پیشگیری است اگر رانندگان و مسافرین از کمربند ایمنی روی شانه‌ها و کمر استفاده کنند.
  • در سراسر زندگی‌تان، احتمال کشته شدن در یک تصادف اتومبیل در مسیر رفتن به فرودگاه خیلی بیشتر از کشته شدن در پرواز با خطوط هوایی است.
  • رانندگی با سرعت مجاز، ایستادن در علائم توقف و چراغ‌قرمزها، نگاه کردن قبل از حرکت به هر دو طرف و در کل تبعیت از فرهنگ خوب رانندگی، بیشتر از هر چیز دیگری می‌تواند شما را مطمئن سازد که یک زندگی طولانی خواهید داشت.
  • مؤسسات بیمه ارزیابی کرده‌اند که رانندگان با ایجاد حرکات خطرآفرین احتمال بیشتری برای کشتن خودشان و دیگران دارند تا مردم عادی. در اینجا چیزی راجع به رفتار محترمانه و احتیاط درزمان رانندگی وجود دارد که به سراسر زندگی‌تان منتقل می‌شود.
  • شما برای عملکرد مناسب روزانه حدود دو هزار کالری در روز نیاز دارید. افرادی که اضافه‌وزن دارند معمولاً سه هزار یا چهار هزار کالری در روز به صورت انواع شکرها، چربی‌ها، دسرها و سایر غذاها مصرف می‌کنند.
  • قانون فوق‌العاده عادات غذایی مناسب از آدل دیویس؛ کارشناس تغذیه است. او می‌گوید به مانند یک پادشاه صبحانه، به مانند یک شاهزاده ناهار و به مانند یک فقیر شام بخور.
  • اگر شما ۸۰ درصد کالری‌تان را شب مصرف کنید، همانند افرادی که شام کاملی می‌خورند، شما در واقع با دریافت همان مقدار کالری اضافه‌وزن پیدا خواهید کرد.

[su_box title=”با ذهن بهترین ها را بخوانید: ” style=”bubbles” box_color=”#a631a8″ radius=”20″]

[su_animate type=”shake” duration=”0.5″]

[/su_animate]

[/su_box]     

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید