خلاصه کتاب پوست در بازی

خلاصه کتاب پوست در بازی

فهرست مطالب

به نظر شما چه کسانی حق دارند درمورد مشکلات اظهار نظر کنند و راهکار ارائه دهند؟ حتما می‌گویید افرادی که در آن مسئله تخصص داشته باشند. این درست است اما کافی نیست.

این مسئله چیزی است که نسیم نیکلاس طالب در کتاب خود پوست در بازی به آن می‌پردازد. طالب در این کتاب بیان می‌کند که اگر در تبعات موفقیت یا شکست یک موضوع سهیم نیستید، یا به اصطلاح پوستی در بازی ندارید، نباید در آن مورد اظهار نظر کنید.

درواقع کتاب پوست در بازی بر عدالت اجتماعی، تقارن و اشتراک ریسک تمرکز دارد و می‌گوید نباید مانند بانک‌داران و شرکت‌های بزرگ سود کسب کنید و خطرات را به دیگران منتقل کنید. به عبارتی نباید بدون ریسک کردن و پرداخت هزینه ضررهای خود ثروتمند شوید و داشتن پوستی در بازی، این عدم تقارن را بهتر از هزاران قانون اصلاح می‌کند.

برای آشنایی بیشتر با ایده کتاب پوست در بازی با این خلاصه کتاب همراه شوید.

شناسنامه کتاب پوست در بازی

  • عنوان اصلی : Skin in the Game: The Hidden Asymmetries in Daily Life
  • نویسنده: نسیم نیکلاس طالب
  • کشور: آمریکا
  • سال انتشار: ۲۰۱۸
  • ژانر: اقتصاد، کسب و کار، فلسفه
  • مناسب برایهمه افراد 
  • امتیاز کتاب: ۳.۸۹ از ۵ (بر اساس وبسایتgoodreads.com‏)

معرفی کتاب 

کتاب پوست دربازی، اثری جسورانه از نویسنده قوی سیاه که بسیاری از باورهای دیرینه ما را در مورد ریسک و پاداش، سیاست و مذهب، امور مالی و مسئولیت شخصی به چالش می‌کشد. این کتاب ترکیبی تحریک‌آمیز از بحث‌های عملی، داستان‌های فلسفی و تفسیر علمی‌ و تحلیلی است.

آخرین کتاب طالب، پوست در بازی، ادامه‌ مجموعه‌ اینسرتو است و ترکیبی از مضامین گذشته: عقلانیت، عدم قطعیت، آمار، اقتصاد، اطلاعات، ریسک و اخلاق می‌باشد. با این حال، این کتاب عملی‌ترین کار او تا به امروز است که با استفاده از حکایات و قیاس‌ها، نشان می‌دهد چگونه شکاف بین این عوامل بر زندگی روزمره ما تأثیر می‌گذارد.

طالب با نشان دادن عدم تقارن‌های پنهان و اینکه چه کسی در موقعیت‌های خاص بیشترین ضرر را می‌کند، به ما کمک می‌کند تا تصمیمات بهتری بگیریم و به نتایجی که می‌خواهیم برسیم.

به طور خلاصه کتاب پوست در بازی می‌گوید: کسی که می‌خواهد سهمی‌ از منافع را داشته باشد باید در برخی از خطرات نیز سهیم باشد. نه اینکه اجازه دهد دیگران بها اشتباهاتش را بپردازند.

به عبارتی اگر خطری را به دیگران تحمیل کنید، و آن‌ها آسیب ببینند، شما هم باید مقداری از آن آسیب را تحمل کنید.

وقتی قربانی اشتباهات خود نباشید، یاد نمی‌گیرید. بنابراین انتقال ریسک و جنبه منفی اقدامات شما مانع یادگیری می‌شود. عملاً، هرگز به طور کامل متقاعد نخواهید شد که اشتباه می‌کنید. مگر اینکه با عواقب اعمال خود روبرو شوید.

مجموعه کتاب‌های اینسرتو

کتاب پوست در بازی آخرین بخش از مجموعه کتاب‌های اینسرتو (Incerto) طالب در مورد عدم قطعیت است. هر یک از کتاب‌ها به طور مستقل هم خواندنی هستند. اما از آن‌جایی که این ‏کتاب مفاهیمی را عنوان می‌کند که در کتاب‌های قبلی، به صورت گسترده‌تری به آن‌ها پرداخته شده است، بهتر است کتاب‌های دیگر این مجموعه را قبل از آن بخوانید. این مجموعه شامل کتاب‌های زیر می‌شود که با کلیک بر روی نام هر یک می‌توانید آن‌ها را مطالعه نمایید:

مجمعه کتاب‌های اینسرتو در خلاصه کتاب پوست در بازی

خلاصه کتاب پوست در بازی

طالب در توضیح این کتاب گفته است که کتاب پوست در بازی به چهار موضوع اصلی می‌پردازد:

  1. عدم قطعیت و پایایی دانش.
  2. تقارن در امور انسانی (یعنی انصاف، عدالت، مسئولیت و تقابل).
  3. به اشتراک‌گذاری اطلاعات در معاملات.
  4. عقلانیت در سیستم‌های پیچیده و در دنیای واقعی.

در ادامه بررسی اجمالی بر مفاهیم ارائه شده در این کتاب خواهیم داشت و سپس درس‌های برجسته‌ای که می‌توانید از خواندن  کتاب پوست در بازی کسب کنید را مطرح خواهیم کرد.

بررسی اجمالی پوست در بازی

طالب در کتاب پوست در بازی استدلال می‌کند که ایجاد تعادل بین ریسک و ‏پاداش برای ایجاد یک جامعه عادلانه ضروری است. او می‌گوید که وقتی تعادلی بین ریسک و پاداش ‏وجود ندارد، مردم ریسک‌های غیرضروری انجام می‌دهند. زیرا در بازی نقشی ندارند و شخصاً ‏تحت تأثیر تصمیم‌هایشان قرار نمی‌گیرند. این منجر به دنیایی پیچیده با ریسک بسیار زیاد می‌شود.‏

تعادل بین ریسک و پاداش در سیستم‌های اجتماعی مهم است. زیرا اگر کسی بر دیگری قدرت دارد، باید ‏عواقب شکست و همچنین پاداش‌های موفقیت را نیز قبول کند.

به عبارت دیگر افرادی که ‏مسئولیتی را بر عهده دارند باید پوست در بازی داشته باشند. این تضمین می‌کند که همه افراد ‏درگیر، نتایج خوب و بد را به طور مساوی به اشتراک می‌گذارند. تنها زمانی که این اتفاق بیافتد، ‏می‌توانیم با اطمینان از تقارن بین گفتار و عمل، و همچنین ایده‌های انتزاعی و عینی صحبت کنیم و تعادل را به جامعه ‏بازگردانیم.‏

ریسک و مسئولیت در خلاصه کتاب پوست در بازی

عدم تعادل‌های زیادی در دنیا وجود دارد. به عنوان مثال، پزشکان به سلامت بیماران خود علاقه‌مند ‏هستند زیرا در صورت تشخیص اشتباه یا درمان نادرست ممکن است از آن‌ها شکایت شود.

اما مدیران ‏بیمارستان‌ها و شرکت‌های داروسازی چنین منافعی ندارند، بنابراین ممکن است بیمارانی را کنار ‏بگذارند تا هزینه‌ها را کاهش دهند.

مثال دیگر روابط کارمند در مقابل پیمانکار است. هنگامی‌ که یک شرکت، یک پیمانکار خارجی را استخدام ‏می‌کند، می‌تواند جریمه‌هایی را در قراردادهای خود بنویسند تا اطمینان حاصل شود که ‏پیمانکاران وظایف خود را به خوبی انجام خواهند داد.

با این حال، حتی با ‏وجود این اقدامات، کارکنان داخلی شرکت که همان کار را انجام می‌دهند، به دلیل سهمی‌ که در موفقیت و هویت ‏شرکت دارند، همیشه نسبت به پیمانکاران قابل اعتمادتر خواهند بود.

کارمندان برای درآمد و ‏همچنین هویت خود کاملاً به این شغل وابسته هستند. درنتیجه، بسیار بیشتر از پیمانکاران متعهد به ‏انجام کار به شکل خوب هستند.‏

با نگاهی به این که چگونه افراد مختلف در عواقب و پاداش اعمال خود سهیم می‌شوند، می‌توان دریافت ‏که سیستم‌های اجتماعی بر اساس وابستگی‌های متقابل ساخته شده‌اند. وقتی مردم در عواقب ‏خطرات کارهای خود سهیم نباشند، آن سیستم‌های اجتماعی دچار مشکل خواهند شد.‏

برای درک بهتر این مفاهیم در ادامه درس‌هایی که از خواندن کتاب پوست در بازی می‌توانید فرا بگیرید را بررسی خواهیم کرد.

درس ا: زمانی که قراردادی دارای ریسک را امضا می‌کنید، دو طرف باید در ریسک و ‏پاداش سهیم باشند

سوء استفاده از قدرت زمانی رخ می‌دهد که یک فرد یا گروه از دیگری سوء استفاده کند. افرادی که ‏در مناصب اقتدار قرار دارند، نفوذ و کنترل بیشتری نسبت به دیگران دارند، بنابراین می‌توانند از ‏افراد زیر دست خود سو استفاده کنند.

در امور مالی، نگرانی بیشتری در مورد سوء استفاده از قدرت وجود دارد، ‏زیرا برخی افراد با پول دیگران ریسک زیادی ‏می‌کنند. به عنوان مثال سرمایه گذاری‌های مخاطره‌آمیز بانک‌ها در سال ۲۰۰۸ تقریباً اقتصاد جهانی را فلج کرد، اما ‏بسیاری از بانکداران در آن شرایط هم پاداش‌های زیادی برای کار خود دریافت می‌کردند.

این موضوع باعث ‏ناراحتی بسیاری از سرمایه‌گذارانی شد. زیرا فکر می‌کردند این بانکداران نباید در صورت شکست ‏سرمایه‌گذاری‌هایشان چنین پاداش‌های بزرگی دریافت کنند و دریافت این پاداش‌ها رفتار بی‌ملاحظه آن‌ها را تشویق ‏می‌کند.‏

تعادل ریسک در خلاصه کتاب پوست در بازی

درس ۲: سیستم‌های پیچیده با روش‌های علت/ معلول ساده کار نمی‌کنند

سیستم‌های پیچیده مکانیسم علت و معلولی واضح و ساده‌ای ندارند. هنگامی‌ که شک دارید، بهتر است با این سیستم‌ها سر و کار نداشته باشید.

شروع جنگ برای اجرای دموکراسی‌ نمونه‌ای از درهم ریختن یک سیستم پیچیده است. طالب می‌گوید که سیاستمداران بی‌خبر، یک دیکتاتور محلی را نه با گزینه‌های محلی، بلکه با نخست وزیر نروژ مقایسه می‌کنند.

این افراد حتی پس از تصمیمات بی پروا خود در شغل خود باقی می‌مانند زیرا در بازی نقشی ندارند. هیچ کس برای تهاجم عراق یا حمایت از قیام‌های شکست خورده «بهار عربی» هزینه‌ای پرداخت نکرد. به همین دلیل است که کسانی که ریسک نمی‌کنند هرگز نباید در تصمیم‌گیری دخالت داشته باشند.

درس ۳: این که اقلیت بر اکثریت حکومت کند، غیر معمول نیست 

یکی از عدم تقارن‌های مورد توجه طالب در رفتار مصرفی جوامع نهفته است. اغلب، هر کسی که بیشترین پوست در بازی را داشته باشد، می‌تواند برنده شود، حتی اگر شانس بر خلاف آن‌ها باشد.

این مفهوم خاص، قانون اقلیت نامیده می‌شود و نشان می‌دهد که جوامع تقاضا برای کالاهای خاص را بر اساس خواست یک اقلیت انعطاف‌ناپذیر تطبیق خواهند داد. در این مورد اکثریت همیشه تصمیم نمی‌گیرند.

به عنوان مثال، ۷۰ درصد از گوشت بره وارداتی انگلستان از نیوزلند بر اساس استانداردهای حلال فرآوری می‌شود. این در حالی است که تنها ۴ درصد از جمعیت این کشور مسلمان هستند که این گروه اصلی خواهان گوشت حلال هستند.

چگونه یک بخش کوچک می‌تواند سهم بزرگی از واردات را به خود اختصاص دهد؟ خب، حکومت اقلیت معمولاً نتیجه انعطاف‌پذیری یا بی تفاوتی اکثریت است. در این مثال، غیرمسلمانان از خوردن گوشت حلال نسبت به گوشت غیر حلال بدشان نمی‌آید، زیرا طعم آن تفاوتی ندارد.

اکثریت اهمیتی نمی‌دهند، بنابراین اقلیت به آنچه می‌خواهند می‌رسند. به طور مشابه، یک فرد سیگاری می‌تواند در یک منطقه عاری از دود بنشیند اما یک غیر سیگاری نمی‌تواند در یک منطقه پر از دود سیگاری بنشیند، بنابراین افراد غیر سیگاری حتی اگر در اقلیت باشند غالب خواهند بود.

با این حال، زمانی که اقلیت غالب شود، این موضوع می‌تواند به مشکل تبدیل شود، زیرا تهاجمی‌تر یا نابردبارتر رفتار می‌کند و دقیقاً به خاطر همین عدم تحمل است که چیزی را به اکثریت تحمیل می‌کند.

تسلط اقلیت بر اکثریت در خلاصه کتاب پوست در بازی

درس ۴:  همیشه لازم نیست افراد موفق صلاحیت داشته باشند، زیرا نحوه ارزیابی موفقیت افراد به صنعت وابسته است

اگر صادق باشیم، همه ما قبلاً از این بهانه استفاده کرده‌ایم، یا حداقل به آن فکر کرده‌ایم: ادعا می‌کنیم که کسی قبل از ما به جایی رسیده است، زیرا او کاری را انجام داده است و ما این کار را نکرده‌ایم.

در حالی که ممکن است این موضوع در موقعیت شما صادق باشد یا نه، طالب ادعا می‌کند که رابطه بین موفقیت واقعی و تصویر فرد موفق در همه صنایع یکسان نیست.

برای مشاغلی که پوست در بازی برای موفقیت ضروری است، یک تصویر نامناسب می‌تواند نشانه‌ای از فردی باشد که پرکارتر است، اما در جایی که این‌طور نیست، عوامل ذهنی تصمیم می‌گیرند که چه کسی برنده شود.

به عنوان مثال، وکیلی که به شدت مورد توجه است، اما لباس‌های بسیار شلخته‌ای می‌پوشد، مجبور است بارها و بارها خود را در دادگاه ثابت کرده باشد. اما اگر او در پرونده‌ها پیروز نمی‌شد، مردم او را استخدام نمی‌کردند. همین امر در مورد جراحان، نویسندگانی که کتاب‌شان دیوانه‌وار به فروش می‌رسد، و سربازان نخبه نیز صدق می‌کند؛ بدون نتایج فوق‌العاده، آن‌ها هرگز موفق نمی‌شدند.

در سوی دیگر این طیف، مدیران عامل، سیاست‌مداران و بانکداران قرار دارند. در این حرفه‌ها خوب بودن در کاری که انجام می‌دهید به شانس شما هم بستگی دارد. زیرا شرط اصلی برای خوب بودن این است که به عنوان فردی توانا شناخته شوید. همچنین رای‌ها و در نتیجه نظرات مردم است که تصمیم می‌گیرد که چه کسی موفق شناخته شود.

درس ۵: هنگام فروش به افراد ثروتمند، نسبت ریسک به پاداش معامله کاهش می‌یابد

می‌دانید فروشندگان خانه به خانه چگونه از افراد مسن کلاهبرداری می‌کنند؟ آن‌ها محصولات با کیفیت پایین‌تری را می‌فروشند، هزینه زیادی دریافت می‌کنند، یا محصولاتی را می‌فروشند که مردم در وهله اول به آن‌ها نیاز ندارند. این کلاهبرداران افراد مسن را هدف قرار می‌دهند زیرا آن‌ها از نظر ذهنی کمی‌کندتر هستند و درعین حال پول بیشتری هم دارند.

هرچه پول بیشتری داشته باشید، راحت‌تر می‌توانم شما را متقاعد کنم که مقداری از آن را خرج کنید. اگر بخش کوچکی از ثروت کلی شما باشد، خرج کردن آن برایتان اهمیتی نخواهد داشت. اما نسبت ریسک به پاداش به نفع فروشنده تغییر می‌کند زیرا آن‌ها پوست بیشتری در بازی دارند.

به عنوان مثال برای کسی که ۲۰۰ میلیون دلار پول دارد اگر یک عمارت را به جای ۱ میلیون دلار، ۴ میلیون دلار بخرد، تقریباً فرقی نمی‌کند اما فروشنده چهار برابر کمیسیون دریافت خواهند کرد.

با ثروتمندتر شدن، خطر صرف پول بیشتر برای خریدهای فردی افزایش می‌یابد و ترجیح می‌دهیم ایمن باشیم تا متاسف. به همین دلیل است که ما بیشتر از آن‌چه که باید برای اقلام بی‌اهمیت هزینه می‌پردازیم.

بخش‌هایی از متن کتاب پوست در بازی

“من در سطح فدرال رزرو، آزادی‌خواه هستم.‏‎ در سطح ایالتی، جمهوری‌خواه؛‎ ‎در سطح محلی، ‏دموکرات؛‎ ‎و در سطح خانواده و دوستان، یک سوسیالیست.‏‎ ‎اگر این ضرب‌المثل شما را در مورد ‏فریبندگی برچسب‌های چپ و راست متقاعد نکند، هیچ چیز متقاعدتان نخواهد کرد.”

“نفرین مدرنیته این است که جامعه ما به طور فزاینده‌ای توسط طبقه‌ای از مردم پر شده است که در توضیح ‏دادن بهتر از درک کردن هستند، یا در توضیح دادن بهتر از انجام دادن عمل می‌کنند.‏”

‏”آنچه مهم است این نیست که یک شخص چه چیزهابی دارد یا ندارد. بلکه این مهم است که از دست دادن چه چیزی می‌ترسد.”

‏”شجاعت تنها فضیلتی است که نمی‌توانید آن را جعل کنید.”‏

‏”تفاوت بین افراد موفق و افراد واقعا موفق این است که افراد واقعا موفق تقریبا به همه چیز نه ‏می‌گویند.”‏

موفقیت در خلاصه کتاب پوست در بازی

‏”اگر برای عقیده خود ریسک نکنید، هیچ نیستید.”‏

“بوروکراسی ساختاری است که توسط آن شخص به راحتی از پیامدهای اعمال خود جدا می‌شود.”‏

‏”همان اندازه که خوردن گوشت گاو ‏شما را گاو نمی‌کند، مطالعه شجاعت در کتاب‌های درسی نیز شما را شجاع‌تر از آن نمی‌کند.”

“به علت برخی مکانیسم‌های ذهنی مرموز، مردم متوجه نمی‌شوند که اصلی‌ترین چیزی ‏که می‌توانید از یک استاد بیاموزید این است که چگونه یک استاد باشید.

مهم‌ترین چیزی که ‏می‌توانید از مثلا یک مربی زندگی یا سخنران الهام بخش یاد بگیرید این است که چگونه به یک مربی یا ‏سخنران الهام بخش زندگی تبدیل شوید.

پس به یاد داشته باشید که قهرمانان تاریخ آن‌هایی نبودند که مدام در کتاب‌خانه در حال خواندن بودند؛ بلکه آن‌ها اهل عمل بودند و ‏دارای روحیه ریسک‌پذیری نیز بودند.”

‏”به من نگو که به چه چیزی فکر می‌کنی، به من بگو چه چیزی در کارنامه خود داری.”‏

“با مهربانی با هر فردی که ملاقات می‌کنید شروع کنید. اما اگر کسی خواست قدرتش را بر شما اعمال کند، شما هم بر او اعمال قدرت کنید.”

‏”نمی‌خواهید در یک بحث پیروز شوید، بلکه می‌خواهید برنده شوید.”

“وقتی جوانانی که «می‌خواهند به بشریت کمک کنند» پیش من می‌آیند و می‌پرسند: «چه کار ‏کنم؟ من می‌خواهم فقر را کاهش دهم و جهان را نجات دهم» و آرمان‌های شرافتمندانه مشابه در ‏سطح کلان دارند، پیشنهادی که من به آن‌ها می‌کنم این است:

۱) هرگز درگیر فضیلت‌نمایی نباشید. ۲) هرگز درگیر رانت‌خواری نباشید. ۳) برای خود یک کسب‌وکار راه اندازی کنید. خودتان را در خط مقدم قرار دهید، یک ‏کسب‌وکار راه اندازی کنید.”‏

‏”اینکه شما واقعاً به چیزی «باور» دارید، تنها از طریق چیزی که می‌خواهید خودتان را برای آن به خطر بیاندازید، ‏آشکار می‌شود.”‏

“بیایید به ‏یادگیری از طریق درد برگردیم و عکس آن را در نظر بگیریم: ‏یادگیری از طریق هیجان و لذت. مردم دو مغز دارند، یکی زمانی که پوست در بازی وجود دارد، یکی ‏زمانی که در بازی نقشی ندارند.

داشتن پوست در بازی می‌تواند چیزهای خسته کننده را کمتر خسته کننده ‏کند. وقتی پوست در بازی دارید، چیزهای کسل‌کننده‌ای مانند بررسی ایمنی هواپیما به دلیل اینکه ‏ممکن است مجبور شوید مسافر آن باشید خسته کننده نخواهد بود.

اگر در یک شرکت ‏سرمایه‌گذار هستید، انجام کارهای بسیار خسته‌کننده مانند خواندن پاورقی‌های صورت‌های مالی ‏‏(جایی که باید اطلاعات واقعی را پیدا کنید) برایتان خسته‌کننده نخواهد بود.”

“مواظب شخصی باشید که به شما می‌گوید عمل خاصی برای شما خوب ‏است، در حالی که آن کار برای او نیز مفید است و آسیبی که به شما وارد می‌شود مستقیماً بر او ‏تأثیر نمی‌گذارد.‏”

‏”کارآفرینان در جامعه ما قهرمان هستند. آن‌ها برای بقیه ما شکست می‌خورند.”

“اسکندر گفته است که داشتن لشکری از گوسفندان که توسط یک شیر رهبری می‌شوند بهتر از  لشکری از شیرهاست که توسط یک گوسفند رهبری می‌شوند.‏”

“این یک راز نیست که شرکت‌های بزرگ افراد دارای خانواده را ترجیح می‌دهند. تسلط بر کسانی که کمتر امکان ریسک کردن دارند، راحت‌تر است، مخصوصاً زمانی که زیر یک وام مسکن بزرگ خفه می‌شوند.‏”

‏”تنها تعریفی از عقلانیت که پیدا کردم و  از نظر عملی، تجربی و ریاضی دقیق است، این است: عقلانی بودن ‏آن چیزی است که امکان بقا را فراهم می‌کند. برخلاف نظریه‌های مدرن روان‌پزشکان، این نظریه به ‏شیوه‌های کلاسیک تفکر برمی‌گردد. هر چیزی که مانع بقای فرد در سطح فردی، جمعی، قبیله‌ای یا ‏عمومی‌ شود، به نظر من غیرمنطقی است.»‏

“افرادی که برای یافتن راه‌حل‌های پیچیده پرورش داده می‌شوند، انتخاب می‌شوند و پاداش ‏می‌گیرند، انگیزه‌ای برای اجرای راه حل‌های ساده ندارند.‏”

زمانی که خطاها هزینه کمی‌ دارند، انجام برخی از خطاها منطقی‌ترین کار است، زیرا منجر به ‏کشفیات می‌شود. به عنوان مثال، بیشتر “اکتشافات” پزشکی به صورت تصادفی صورت است. جهانی ‏بدون خطا نه پنی سیلین خواهد داشت، نه شیمی‌ درمانی… تقریباً بدون دارو خواهد بود، و به احتمال زیاد هیچ ‏انسانی در آن زنده نخواهد ماند. به همین دلیل است که من مخالف این ایده هستم که دولت به ما دیکته کند که چه کاری را ‏‏«باید» انجام دهیم. فقط تکامل می‌داند که آیا «اشتباه» واقعاً اشتباه است.”

معرفی نویسنده

نویسنده خلاصه کتاب پوست در بازی

نسیم نیکلاس طالب (۱ ژانویه ۱۹۶۰) یک ریاضیدان و آماردان آمریکایی متولد لبنان است که بر روی مسائل تصادفی، احتمال و عدم قطعیت کار می‌کند.

والدین نسیم طالب از یونانی‌های ارتدوکس ‏و خانواده‌های برجسته در لبنان بودند که علاوه بر تابعیت لبنانی، تابعیتی فرانسوی نیز داشتند.

طالب در لیسه بزرگ فرانسوی-لبنانی در بیروت تحصیل می‌کرد. این مدرسه که در سال ۱۹۰۹ تأسیس شده بود، لیسه پیشرو فرانسوی در لبنان به شمار می‌رفت.

در سال ۱۹۷۵ جنگ داخلی لبنان آغاز شد که باعث ایجاد مشکلات شدید برای لیسه بزرگ شد که در نزدیکی خط سبزی بود که بخش مسلمان نشین بیروت را از طرف مسیحی جدا می‌کرد. جنگ داخلی تأثیر فاجعه باری بر خانواده طالب داشت که درنتیجه آن بخش زیادی از ثروت و نفوذ سیاسی خود را از دست دادند.

طالب پس از فارغ التحصیلی از لیسه بزرگ در بیروت، برای ادامه  تحصیلات دانشگاهی خود به پاریس رفت.  سپس در سن نوزده سالگی به ایالات متحده رفت و در مدرسه وارتون در دانشگاه پنسیلوانیا شروع به تحصیل کرد.

طالب در سال ۱۹۸۳ با مدرک MBA از مدرسه وارتون فارغ التحصیل شد. از دسامبر ۱۹۸۴ او به یک معماله‌گر تبدیل شد. در ۳۰ ژانویه ۱۹۸۸، در کلیسای اسقفی سنت آن در آتلانتا، با سینتیا آن شلتوناز آتلانتا ازدواج کرد. نسیم و سینتیا طالب دو فرزند به نام‌های سارا طالب و الکساندر طالب دارند.

سپس در دانشگاه پاریس (دوفین) به تحصیل در دوره دکتری پرداخت و  در سال ۱۹۹۸ دکترای خود را دریافت کرد. طالب از دسامبر ۱۹۹۹ به عنوان همکار در برنامه مالی ریاضیات و استاد کمکی ریاضی در مؤسسه علوم ریاضی کورانت دانشگاه نیویورک منصوب شد و تا دسامبر ۲۰۰۵ در این سمت مشغول به فعالیت بود.

سپس از از ژانویه ۲۰۰۵ تا ژانویه ۲۰۰۶ به عنوان استاد دانشکده علوم تصمیم در دانشگاه ماساچوست خدمت کرد.

در طول این مدت به عنوان یک معامله‌گر به کار خود ادامه داد، اما پس از گذراندن ۲۱ سال در این کار و پس از بستن ۶۵۰ هزار معامله در سال ۲۰۰۶ حرفه خود را تغییر داد تا به یک محقق، دانشمند ریاضی و مقاله‌نویس فلسفی تبدیل شود.

اگرچه اکنون بیشتر وقت خود را در انزوای شدید به مطالعه می‌گذراند یا در کافه‌ها در حال مدیتیشن است، اما در حال حاضر استاد برجسته مهندسی ریسک در موسسه پلی تکنیک دانشگاه نیویورک می‌باشد.

طالب نویسنده مجموعه ۵ جلدی اینسرتو (در لاتین به معنای عدم قطعیت) است که شامل کتاب‌های: پوست در بازی، پاد شکننده، قو سیاه، تخت پروکروستس، و فریب خورده تصادف می شود.

طالب همچنین نزدیک به ۵۵ مقاله آکادمیک و علمی‌ را به عنوان پشتیبان برای اینسرتو در موضوعاتی از فیزیک آماری و مالی کمی‌گرفته تا ژنتیک و امور بین‌الملل منتشر کرده است.

اگر به دنبال راهی برای پیشرفت و توسعه خود هستید بدون شک باید مطالعه نمایید. با ‏دانلود اپلیکیشن ذهن می‌توانید مجموعه‌ای از برترین کتاب‌های جهان را با صرف کمترین ‏زمان مطالعه نمایید‎.

دانلود اپلیکیشن خلاصه کتاب ذهن

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید