• فروشگاه
  • جستجو
  • کتابخانه
  • تنظیمات
  • دانلود
  • ویدئوهای انگیزشی
خلاصه کتاب پادشکننده

خلاصه کتاب پادشکننده

نویسنده : نسیم نیکلاس طالب
راوی : ژوبین دارابیان

/

6,900 تومان

/

( 7 )
خلاصه کتاب پادشکننده
پخش دمو

خلاصه کتاب پادشکننده

دنیایی که ما در آن زندگی می‌کنیم، دنیای حوادث غیرقابل پیش‌بینی است. این نظام زندگی است که ما را همواره در وضعیتی شکننده قرار دهد. اما تا چه اندازه تلاش کرده‌اید که خودتان را از شرایط شکنندگی نجات دهید یا به وضعیتی باثبات برسانید؟ بیایید با هم از نگاهی متفاوت به ثبات صحبت کنیم. چقدر تابحال تلاش کرده‌اید تا خودتان را با سیستم وفق بدهید؟ آیا تلاش دارید تا با استخدام در شغلی دولتی از خدمات مادام‌العمر بهره‌مند شوید؟ بگذارید خیالتان را راحت کنم. پیش رفتن طبق قواعد سیستمی که به جامعه تحمیل شده است، ش

کتابی که سبک زندگی شما را متحول خواهد کرد و به شما خواهد آموخت که از شرایط سخت و آشفته، سود ببرید.

شناسنامه خلاصه کتاب پادشکننده

عنوان کتاب: پادشکننده عنوان کتاب به زبان اصلی: Antifragile نویسنده: نسیم نیکلاس طالب نوع کتاب: خلاصه کتاب صوتی امتیاز کتاب: ۴.۳ از ۵ (Amazon)، ۳.۷ از ۵ (Good reads)، ۳.۹ از ۵ (Audible)

اهداف خلاصه کتاب پادشکننده

نیکولاس طالب، نویسنده معروف اثر پرفروش قوی سیاه، در کتاب پادشکننده که سری سوم کتاب‌های اینسرتو محسوب می‌شود از مسائلی مانند آشفتگی، بدشانسی، عدم قطعیت، ریسک و تصمیم‌گیری حرف می‌زند. او در این به خواننده می‌آموزد که چطور در شرایط آشفتگی و عدم قطعیت به پیشرفت دست پیدا کند و خود را پادشکننده بسازد. رسیدن به وضعیتی که هیچ مسئله‌ای نگران‌کننده یا مختل‌کننده زندگی نباشند، هدف طالب از ارائه مطالب کتاب پادشکننده به خوانندگان است.

درباره نویسنده خلاصه کتاب پادشکننده

نسیم نیکلاس طالب، نویسنده، فیلسوف و تحلیلگر لبنانی‌الاصل در ۱۹۶۰ متولد شد. او با تحصیل در رشته MBA در پنسیلوانیا، وارد عرصه حرفه‌ای خود شد. طالب ادامه تحصیلات خود را در دانشگاه پاریس پیگیری کرد و موفق به اخذ مدرک دکتری در این رشته در دانشگاه دوفین شد. طالب در فعالیت‌های حرفه‌ای خود بیشتر بر تحلیل آماری، مدیریت ریسک و تصادف متمرکز شده است و در این زمینه دانشمندی برجسته محسوب مب‌شود. طالب در زمینه سرمایه‌گذاری در وال استریت هم دستی برآتش دارد و یکی از معروف‌ترین سرمایه‌گذاران این عرصه محسوب می‌شود. همزمان تدریس در دانشگاه هم از دیگر فعالیتهای او محسوب می‌شود. طالب مجموعه کتاب‌هایی تحت عنوان اینسرتو به نگارش درآورده است که قوی سیاه، فریب خورده تصادف، تخت پروکراست، پوست در بازی و نهایتا پادشکننده از کتاب‌های این مجموعه محسوب می‌شوند.

نقد خلاصه کتاب پادشکننده

می‌توان ساعت‌ها از کتاب پادشکننده صحبت و آن را تحلیل کرد. این کتاب می‌تواند به‌صورت اساسی سبک زندگی شما را دگرگون کند و موقعیت‌های سخت را به فرصتی برای پیشرفت مبدل سازد. طالب در این کتاب به شما مراحل مختلف تبدیل شخصیت به شخصیت پادشکننده را می‌آموزد و نشان می‌دهد که چور میتوانید در هر وضعیت و جایگاهی که قرار دارید، خود را به سمت جلو بکشانید. او نظم کنونی را عمیقا به چالش می‌کشد و خواننده را دعوت می‌کند که با سازگاری، یادگیری و درنهایت اجرا، به جایگاهی برسد که دیگر هیچ چیزی نخواهد توانست او را به چالش بکشد یا به‌خطر بیندازد. اگر دوست دارید در دنیای پر از بی‌نظمی و آشفتگی به سبک زندگی مطلوب دست پیدا کنید، خواندن این کتاب می‌تواند کمک کننده و راهگشا باشد.

جوایز و دستاورد های خلاصه کتاب پادشکننده

کتاب‌های نسیم نیکلاس طالب همیشه جزو پرطرفدارترین و پرخواننده‌ترین نمونه‌های مشابه محسوب می‌شوند. کتاب پادشکننده هم از این قاعده مستثنی نیست. این کتاب به زبان‌های زیادی ترجمه شده و در کشورهای مختلفی به فروش رسیده است. این اثر در وبسایت آمازون رتبه دوم پرفروش‌ترین کتابهای فلسفه پدیدار شناسی، رتبه پانزدهم فروش در میان کتاب‌های بازار بورس و سرمایه و همچنین چهلمین اثر پرفروش درمیان آثار با موضوع روانشناسی بالینی عمومی را در اختیار دارد. همچنین این کتاب توانسته است در میان آثار منتخب سردبیر وبسایت آمازون، عنوان بهترین کتاب غیرداستانی را به دست بیاورد.

این کتاب مناسب چه کسانی است؟

افرادی که دوست دارند در زندگی به جایگاهی قابل اتکا دست پیدا کنند و هیچ نگرانی بابت آینده نداشته باشند. کسانی که به دنبال کار و تثبیت موقعیت خود در جامعه هستند. جامعه‌شناسان و همه کسانی که به مباحث اجتماعی علاقه دارند. مدیران کسب‌وکارها و رهبران اقتصادی شرکت‌های بزرگ و کوچک. افرادی که به‌دنبال استراتژی مناسب برای داشتن شخصیت محکم و خودساخته هستند و می‌خواهند در همه عرصه‌هایی که پا می‌گذارند به موفقیت برسند.

صاحب نظران راجع به کتاب چه می گویند؟

جسورانه و قابل تامل. کتابی سرگرم کننده. (نشریه اکونومیست) کتابی جسورانه که توضیح می‌دهد چطور و چرا باید عدم قطعیت، تصادف و خطا را پذیرفت. خواندن این کتاب می‌تواند زندگی شما را تغییر دهد. (نیوزویک) کتابی الهام بخش...طالب در این اثر خواننده را با منطق سقراط همراه می‌کند. (شیکاگو تریبون) اثری شگفت‌انگیز. این کتاب مملو از بینش، داستان، عبارت‌های زیبا و جنبه‌های جذاب است. این کتاب را باید دوباره و دوباره خواند. (مت ریدل) کنجکاوی سیری‌ناپذیر طلب حد ندارد. او در این کتاب شما را با شجاعت و پیشرفت آشنا می‌کند. (نشریه نیواستیتمنتس) پادشکننده فقط یک آموزه اقتصادی و سیاسی قوی نیست. این کتاب کلیدی برای داشتن یک زندگی خوب است. (نشریه فورچون) کتاب موردعلاقه من درمیان چندین کتاب خوبی که در ۲۰۱۲ منتشر شده‌اند. این کتاب علاوه‌براینکه یک خواندنی لذت‌بخش و جالب محسوب می‌شود، درک کلی از نحوه عملکرد سیستم‌های مختلف به خواننده می‌دهد. همچنین با خواندن این کتاب درک خواهید کرد که هر سیستم، چطور می‌تواند به شیوه‌های متفاوتی به موقعیت‌ها جواب دهد و چطور می‌توان آن‌ها را سریع‌تر و چابک‌تر با موقعیت‌ها سازگار کرد. نگرش نظام‌مند طالب به مسائل عملیاتی خاص، می‌تواند به شرکت‌ها هم گسترش پیدا کند و مدیران با خواندن این کتاب درک کنند که اشتباهات می‌توانند درسی برای فهم اهمیت شفافیت در مسائل خاص باشد. (محمد الاریان)

بخش هایی از متن کتاب

روانشناس جرد گیگرنزر روش ابتکاری ساده‌ای برای کار دارد. او می‌گوید هرگز از پزشک نپرسید باید چه کار کنید، درعوض بپرسید اگر جای شما بود چه می‌کرد. تفاوت جواب پزشک به شما، شگفت‌زده‌تان خواهد کرد. اگر چیزی در طبیعت وجود دارد که شما آن را درک نمی‌کنید، احتمالا آن مفهوم در عمقی قرار گرفته که از ادراک شما خارج است. بنابراین منطقی در امور طبیعی وجود دارد که بسیار برتر و بالاتر از منطق ماست. این مسئله درست مانند قانون دوگانگی است. همه بی‌گناه هستند تا زمانی که جرمشان اثبات شود، و درمقابل؛ متهم مجرم است مادامی که بی‌گناهی او اثبات شود. این قاعده درمورد منطق طبیعت هم صادق است. آنچه طبیعت انجام می‌دهد، مادامی که خلاف آن ثابت نشود، دقیق است. آنچه انسان و علم انجام می‌دهد تا زمانی که خلاف آن اثبات نشود، مشکلاتی دارد. فرآیند کنترل فکر اینطور است: هرچقدر بیشتر برای کنترل ایده‌ها و افکارتان تلاش کنید، انرژی بیشتری مصرف می‌کنید و درمقابل، ایده‌ها بیشتر شما را کنترل خواهند کرد. اکثر افراد اوقات آزاد خود را بیهوده هدر می‌دهند، چون اوقات فراغت آن‌ها را ناکارآمد، تنبل و بی‌انگیزه می‌کند. اجازه دهید تهاجمی‌تر رفتار کنم: ما به‌دلیل قانون پادشکنندگی می‌توانیم در انجام کارها بسیار بهتر از آنچه فکر می‌کنیم عمل کنیم. من ترجیح می‌دهم هوش زیادی نداشته باشم اما پادشکننده رفتار کنم تا اینکه همیشه باهوش، اما شکننده باشم.

دسته بندی
--:--
--:--
  • 15
  • 15
  • ذهن
ذهن
0

0-
  • 15
  • 15
  • 1.0x
تنظیمات سرعت
  • 0.75x
  • 1.0x
  • 1.25x
  • 1.5x
  • 1.75x
  • 2.0x
انصراف