• فروشگاه
  • جستجو
  • کتابخانه
  • تنظیمات
  • دانلود
  • ویدئوهای انگیزشی
خلاصه کتاب فریب خورده ی تصادف

خلاصه کتاب فریب خورده ی تصادف

نویسنده : نسیم نیکلاس طالب
راوی : کاترین صادق پور

/

6,900 تومان

/

( 20 )
خلاصه کتاب فریب خورده ی تصادف
پخش دمو

خلاصه کتاب فریب خورده ی تصادف

همیشه همه ما افراد موفق را شخصیت‌هایی سخت‌کوش می‌شناسیم که با تلاش و مهارت خودشان به جایگاه فعلی‌شان رسیده‌اند. وقتی بیوگرافی بزرگترین کارآفرینان دنیا را می‌خوانیم همیشه با کلمات کلیدی مانند کار زیاد، سخت‌کوشی، خواب کم، قانون و مقررات، تلاش و... مواجه می‌شویم که شخصیتشان را توصیف می‌کنند. شما به همه این واژه‌ها اعتقاد دارید؟ یعنی فکر می‌کنید که همه شخصیت‌های موفق و کارآفرینان مشهور دنیا با سخت‌کوشی و تلاش به نقطه‌ای که حالا در آن ایستاده‌اند رسیده‌اند؟ یعنی هیچ‌وقت بخت یارشان نبوده یا تصادفی دری

«احتمالا صرفا محاسبه عدد تاس یا محاسبات پیچیده نیست، بلکه درواقع قبول فرضیه نبود قطعیت در دانش و راهی برای جبران نادانی ما نسبت به آن است.» چقدر به شانس اعتقاد دارید؟ آیا به نظر شما همه افراد موفق در زندگی با تلاش به جایی که ایستاده‌اند رسیدند یا اینکه کمی شانس یارشان بوده است؟ به‌نظر شما شخص مناسب در زمان مناسب تا چه اندازه در میزان موفقیت موثر است؟ اگر به پیدا کردن جواب این سوالات علاقه دارید، کتاب فریب خورده تصادف نوشته نسیم نیکلاس طالب مخصوص شماست.

شناسنامه خلاصه کتاب فریب خورده ی تصادف

عنوان کتاب: فریب خورده تصادف عنوان کتاب به زبان اصلی: Fooled By Randomness نویسنده: نسیم نیکلاس طالب نوع کتاب: خلاصه کتاب صوتی امتیاز کتاب: ۴.۴ از ۵ (Amazon)، ۴.۱ از ۵ (Good reads)، ۴.۴ از ۵ (Audible)

اهداف خلاصه کتاب فریب خورده ی تصادف

نسیم نیکلاس طالب نویسنده کتاب معروف قوی سیاه در این اثر خود از مسئله‌ای مهم که عمدتا چندان پراهمیت انگاشته نمی‌شود صحبت می‌کند. تاثیر شانس و تصادف در زندگی شخصی و کسب‌وکار. شما با خواندن کتاب فریب خورده تصادف می‌آموزید که چطور با رویدادهای پیش‌بینی نشده در زندگی شخصی و دنیای حرفه‌ای روبه‌رو شوید و نگرشتان را نسبت به مسئله شانس تغییر دهید. این کتاب به شما می‌آموزد که به شکل دیگری به مسائل نگاه کنید و با درنظر گرفتن مسئله احتمالات و تصادف، کمتر از قبل در مواجهه با آن شوکه و غافلگیر شوید. با خواندن این اثر طالب، دیگر تاثیر شانس و احتمالات را در زندگی دست کم نخواهید گرفت و همیشه آمادگی مواجهه با آن را، مخصوصا در بازارهای مالی، پیدا خواهید کرد.

درباره نویسنده خلاصه کتاب فریب خورده ی تصادف

نسیم نیکلاس طالب اصالتی لبنانی دارد. او در ۱۹۶۰ در لبنان متولد شد. تخصص اصلی طالب آمار، مدیریت ریسک و تحلیل تصادف است. او تحصیلات خود را در رشته MBA در دانشگاه پاریس و پنسیلوانیا پیگیری و درنهایت دکتری خود را در دانشگاه دوفین پاریس دفاع کرد. طالب در زمینه آمار و احتمال دانشمند برجسته‌ای محسوب می‌شود و عمده آثار مکتوب او هم در همین زمینه نوشته شده‌اند. او سرمایه‌گذاری معروف در وال استریت است و همزمان در دانشگاه هم تدریس می‌کند. قوی سیاه معروف‌ترین کتاب طالب است و به‌غیر از آن اینسرتو، فریب خورده تصادف، تخت پروکراست و پوست در بازی از دیگر آثار این نویسنده محسوب می‌شوند.

نقد خلاصه کتاب فریب خورده ی تصادف

بدون شک فریب خورده تصادف از برجسته‌ترین آثار نیکلاس طالب و یکی از آثار قابل توجه در دنیای آمار و احتمال است. طالب در این کتاب از مسائلی مانند خطای انسانی، شانس، عدم اطمینان، احتمال و ریسک تصمیم‌گیری حرف می‌زند. او برای اولین بار به مسائلی اشاره می‌کند که احتمالا تا قبل از این چندان مهم ارزیابی نمی‌شدند. درک نسبتا علمی مسئله شانس و چگونگی نقش‌آفرینی این عنصر در زندگی از مهم‌ترین دستاوردهایی است خوانندگان پس از مطالعه آن خواهند داشت. روایت‌هایی که نیکلاس طالب در فریب خورده تصادف بیان می‌کند جذاب و گیرا هستند و خواننده را سرگرم می‌کنند. طالب برای روایت کتاب از شخصیت‌های خیالی و عنصر داستان استفاده کرده است و به‌خوبی دریافته است که داستان بیشترین تاثیر را بر خواننده می‌گذارد. این کتاب نیکلاس طالب به شما کمک می‌کند درک عمیق‌تری نسبت به مسئله احتمال در محیط کسب‌وکار و بازارهای مالی پیدا کنید و بتوانید مواجهه درستی با ان داشته باشید. این کتاب توانسته است در مجامع علمی توجه زیادی به خود جلب کند و منتقدان نظر مثبتی نسبت به آن داشته‌اند.

جوایز و دستاورد های خلاصه کتاب فریب خورده ی تصادف

نیکلاس طالب یکی از اثرگذارترین شخصیت‌های بازار مالی در امریکا شناخته می‌شود. کتاب فریب خورده تصادف هم به‌عنوان یکی از آثار این نویسنده مورد توجه قرار گرفته است. این کتاب توسط نشریه فورچن یکی از ۷۵ کتاب هوشمند دنیا شناخته شده و یواس‌ای تودی هم نقدهای زیادی را بر این کتاب نوشته است. نشریه فوربس این کتاب را یکی از تاثیرگذارترین کتاب‌های دنیا معرفی کرده و نیویورکر تاثیر این کتاب را با بر وال استریت با تاثیر ۹۹ تز مارتین لوتر بر کلیسای کاتولیک مقایسه کرده است. فریب خورده تصادف از جمله کتاب‌های پرفروش در بخش آمار وبسایت آمازون قرار دارد.

این کتاب مناسب چه کسانی است؟

سرمایه‌گذاران و متخصصان مالی که نیاز دارند هربار تصمیمات پرریسک بگیرند یکی از مهم‌ترین خوانندگان هدف این کتاب خواهند بود. همچنین اگر در بازارهای مالی و بورس فعال هستید، خوب است که این کتاب را بخوانید تا بتوانید تصمیمات منطقی‌تری بگیرید. این کتاب می‌تواند به مدیران کسب‌وکار هم دید مناسبی نسبت به فرآیندهای تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی ببخشد.

صاحب نظران راجع به کتاب چه می گویند؟

طالب مخالف اصلی وال استریت است. فریب خورده تصادف طبق حکمت متداول وال استریت دقیقا مشابه ۹۹ تز مارتین لوتر برای کلیسای کاتولیک بوده است. (مالکوم گلادول، نیویورکر) شگفت انگیز... این کتاب شما را خواهد گرفت. (پیتر برنشتاین) این کتاب ما را به یاد نوشته‌های بهترین دانشمندان و مقاله نویسان مانند ریچارد داوکینز و استفان جی.گولد می‌اندازد. (مایکل شراژ) ما به این کتاب نیاز داریم...سرگرم کننده، مستقل و سرحال کننده. (رابرت جی شیلر)

بخش هایی از متن کتاب

کسانی که علی‌رغم مهارت‌هایشان در زندگی بدشانس بودند، سرانجام قیام می‌کنند. ممکن است احمق خوش‌شانس گاهی در زندگی شانس بیاورد اما در طولانی‌مدت به آرامی به حالت یک احمق کم‌شانس تبدیل خواهد شد. درنهایت هرکس به خاصیت طولانی‌مدت باز خواهد گشت. اشتباه چیزی نیست که بعد از واقعیت مشخص شود، اما با توجه به اطلاعات موجود تا آن زمان درس من از سوروس این است که هر بار جلسه‌ای را شروع کنم و همه را متقاعد کنم که ما عده‌ای احمق هستیم که نمی‌دانند و مستعد اشتباه هستند اما اتفاقا از امتیاز نادر دانستن نادانی خود هستند. صعودی یا نزولی اصطلاحاتی است که توسط افرادی استفاده می‌شود که درگیر عدم قطعیت نیستند، مانند مفسران تلویزیونی یا کسانی که هیچ تجربه‌ای در زمینه مقابله با ریسک ندارند. افسوس که به احتمال زیاد سرمایه‌گذاران و مشاغل در احتمالات چیزی نمی‌پردازند. آن‌ها به دلار خرج می‌کنند. براین اساس، مهم نیست که وقوع یک اتفاق تا چه اندازه محتمل است، بلکه مهم این است که در زمان وقوع چه میزان دلار تولید می‌شود.

دسته بندی
--:--
--:--
  • 15
  • 15
  • ذهن
ذهن
0

0-
  • 15
  • 15
  • 1.0x
تنظیمات سرعت
  • 0.75x
  • 1.0x
  • 1.25x
  • 1.5x
  • 1.75x
  • 2.0x
انصراف