آیا هنگامی که مشکلات زندگی به شما ضربه می زند، سریع به حالت قبل باز میگردید؟

مشکلات زندگی
مشکلات زندگی

فهرست مطالب

[su_note note_color=”#a631a8″ radius=”10″ class=””]

هنگامی که مشکلات زندگی به شما ضربه می زند، آیا سریع خودتان را پیدا می کنید و به حالت قبل بازمی گردید یا به دام احساسات خود سقوط می کنید؟

[/su_note]

اگر در حال دست و پنجه نرم کردن با مشکلات زندگی هستید، بدانید که تنها نیستید. هر کسی با دشواری های زندگی مواجه می شود. فکر می کنم همه شما قبول داشته باشید که ما نمی دانیم زندگی برایمان چه نقشه ای دارد و چه مشکلاتی رقم خواهد زد. در واقع زندگی، یک ترن هوایی بزرگ است که فراز و نشیب هایی به همراه دارد.

مواقعی وجود خواهند داشت که احساس می کنید در قله های جهان جای دارید در حالی که سایر اوقات، ممکن است احساس کنید که در دره سقوط کرده اید. اکثر ما هر دوی این اوج و فرودها را در زندگی خود تجربه می کنیم. بازی با ناشناخته ها، باعث می شود که سفر زندگی بسیار هیجان انگیز و در عین حال وحشتناک باشد.

مشکلات زندگی
مشکلات زندگی

اگر با این عقیده که زندگی قرار است یک روند خطی داشته باشد به آن چسبیده اید، باید بدانید که با یک سیلی از خواب بیدار خواهید شد. وقتی با اتفاقات بد مواجه می شوید، طبیعی است که احساس بدی داشته باشید. حتی ممکن است در دام این فرضیه بیفتید که وضعیت هیچ گاه بهتر نخواهد شد.

متأسفانه،[su_highlight background=”#d991e3″ color=”#000000″ class=””]این طرز فکر همان است که باعث می شود افراد زیادی در موقعیت خود گیر کرده و مانند یک قربانی مغلوب مشکلات زندگی شوند.[/su_highlight]

این سوار وحشی که آنرا زندگی می نامیم، در واقع رشته ای بی پایان از اوج ها و فرودها، موفقیت ها و ناکامی ها، مشکلات و رفع مشکلات است. به همین دلیل، ضروری است که عضله انعطاف پذیری و تاب آوری خود را تقویت کنید.

سفر شخصی من در رابطه با بازگشتم به تعادل قبل و پیدا کردن خودم در مقابل مشکلات زندگی

بازگشت به خود از مشکلات زندگی
بازگشت به خود از مشکلات زندگی

می دانم که وقتی مشکلات زندگی شما را به زیر می اندازد، سخت است که خود را از زیر آوار بیرون کشید. سقوط، برای من زشت بود. من آمادگی آنرا نداشتم. مثل یک سنگ با من برخورد کرد و من احساس ناامیدی کردم. آسیب مغزی، این کار را برای شما انجام می دهد. مایلم آنرا “ترومای ساکت” بنامم. به این صورت که از بیرون، کاملاً طبیعی به نظر می رسیدم، در حالی که در درون احساس می کردم که دچار یک مرگ تدریجی شده ام.من با مغزم درگیر جنگ بودم.

مهم نبود که چقدر به سختی می جنگیدم، چون احساس می کردم نمی توانم پیروز شوم. سیستم عصبی من با وضعیت “روشن (on)” درگیر بود. در این حال بودم تا اینکه سرانجام، با هوشمندی بدنم در سطحی عمیق تر ارتباط برقرار کردم و شروع به حرکت از وضعیت مغلوب قربانی به سمت پیروزی در زندگی ام نمودم. بزرگ ترین ضربه در زندگی ام، در واقع مرا از لحاظ استحکام جسمی، روحی و عاطفی ام به معرض آزمایش گذاشت.

با این حال و با وجود همه تحولاتم، باید بگویم که “توانایی بازگشت به قبل” من به قوت خود باقی بود. از بسیاری جهات این تجربه وحشتناک، به بزرگ ترین هدیه زندگی ام تبدیل شده است و به من این امکان را داده تا با ذهن و بدن و روح خود در سطحی کاملاً جدید ارتباط برقرار کنم. مهم تر از همه اینکه، این تجربه مرا به سوی هدف زندگی ام سوق داد.من امروز بنیانگذار و مدیر خلاق You 2.0 هستم.

این کار مرتبط با یک تمرین پزشکی رقص است که به زنان کمک می کند که با آشفتگی خود کنار بیایند تا بتوانند تروما را بهبود بخشیده و در برابر ضربات زندگی مقاوم تر شوند.تجربه به من می گوید که هدف از تاب آوری، صرفا این نیست که سریع به وضعیت قبل برگردید و خودتان را پیدا کنید. بلکه بیشتر در مورد یادگیری جسارت پیشروی و ادامه دادن است.

[su_note note_color=”#a631a8″ radius=”10″ class=””]

برای اینکه دوباره گرفتار همین اشتباهاتی که منجر به ضربه برای شما شده اند نشوید، کافی نیست که صرفا خود را بازسازی کنید. باید قدمی به جلو بردارید و معنایی برای لحظات سختی پیدا کنید تا بتوانید درد خود را به یک قابلیت بدل کنید.

[/su_note]

اهمیت تاب آوری

تاب آوری درمشکلات زندگی
تاب آوری درمشکلات زندگی

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چرا برخی از افراد در مواجهه با چالش ها و مشکلات زندگی سریع تر می توانند به موقعیت قبل بازگردند و خود را پیدا کنند، در حالی که سایرین به دام سقوط می افتند و نمی توانند چنین کاری انجام دهند؟ این قضیه مربوط به میزان تاب آوری و انعطاف پذیری اشخاص است.

در واقع تاب آوری،[su_highlight background=”#d991e3″ color=”#000000″ class=””]فرایند سازگاری و انعطاف پذیری مناسب در برابر سختی ها، تروما، فاجعه ، تهدیدات یا منابع قابل توجه استرس است.[/su_highlight]نحوه نزدیک شدن شما به مشکلات، تا حدودی میزان موفقیت شما در زندگی را تعیین می کند. به همین دلیل، داشتن ذهنیت تاب آور از اهمیت بالایی برخوردار است.

نکته مهم در مورد تاب آوری، این است که این قابلیت را می توان از طریق تمرین یاد گرفت و پرورش داد. دقیقاً مانند عضله، باید هر روز آن را ورزش دهید.به خاطر داشته باشید که داشتن قابلیت تاب آوری، باعث نمی شود چالش های شما از بین برود. با این حال، این امکان را برای شما فراهم می کند که در مواجهه با چالش ها بتوانید به وضعیت قبل برگردید و خودتان را پیدا کنید تا بتوانید در نهایت لذت زندگی کنید.

۵ روش تمرین خودآموزی سازنده و پربار برای نوع برخورد با شکست ها و عدم‌ موفقیت به ما کمک می کند که در این راه موفق تر عمل کنیم.

[su_note note_color=”#a631a8″ radius=”10″ class=””]

به قول دکتر استیو مارابولی: “زندگی آسان تر یا بخشنده تر نمی شود. ما باید قوی تر و تاب آور تر باشیم.”

[/su_note]

در مقاله بعد ۵ گام برای بازگشتن به حالت قبل و پیدا کردن خودتان وقتی که زندگی به شما ضربه می زند را به شما خواهیم آموخت.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید