چه می شود اگر روی نکات مثبت هم به اندازه نکات منفی تمرکز کنیم؟

وقتی به زندگی خود فکر می‌کنید، نیمه خالی لیوان را می‌بینید یا نیمه پر آن را؟ نگرش همه چیز است و اگر شما انتخاب کنید که منفی‌ها را به یاد داشته باشید، از افکار منفی که قضاوت را تحت تاثیر قرار می دهند، دعوت می‌کنید که تفکر مثبت شما را بدزدند.

success focusing positive things

فهرست مطالب

چه می شود اگر روی نکات مثبت هم به اندازه نکات منفی تمرکز کنیم؟

وقتی به زندگی خود فکر می‌کنید، نیمه خالی لیوان را می‌بینید یا نیمه پر آن را؟ نگرش همه چیز است و اگر شما انتخاب کنید که منفی‌ها را به یاد داشته باشید، از افکار منفی که قضاوت را تحت تاثیر قرار می دهند، دعوت می‌کنید که تفکر مثبت شما را تحت تاثیر خود قرار دهند.

در این مقاله دلایل مهمی برای این مسئله که چرا باید تفکر منفی را تمام کرده و روی تمام چیزهای مثبت تمرکز کنید را بررسی می‌کنیم.

چه اتفاقی می افتد اگر به اندازه بها دادن به افکار منفی، مثبت فکر کنیم؟

زندگی ما وقتی به اندازه چیزهای منفی روی مسایل مثبت نیز تمرکز می‌کنیم.

سلامتی

نوشیدن آب، ورزش منظم، خوردن غذاهای مقوی راه های شناخته شده ای برای افزایش سلامتی هستند. اما (این را داشته باشید) که مثبت اندیشی نیز سلامتی را تقویت می کند.

دانلود انواع کتاب های صوتی ایرانی و خارجی از اپلیکیشن ذهن

نشان داده شده که ذهنیت مثبت تاثیر مستقیمی روی سلامتی دارد. می توانید انتظار هر چیزی، از افزایش طول عمر گرفته تا کاهش نرخ افسردگی و مقاومت بیشتر در برابر سرماخوردگی را داشته باشید.

لیزا یانک، کارشناس ارشد سلامت عمومی از دانشگاه جان هاپکینز در تحقیقاتش به این نکته رسید که افرادی که سابقه خانوادگی بیماری قلبی و دیدگاه مثبت دارند به احتمال یک سوم در مدت پنج تا ۲۵ سال با حمله قبلی یا سایرعوارض قلبی عروقی مواجه می شوند. چه کسی فکرش را می‌کرد؟

سرشار از ممکن بودن

دیدگاه مثبت درها را به روی دنیا باز خواهد کرد. وقتی بر رویدادهای منفی تمرکز می کنیم نه تنها در گذشته سکونت می‌کنیم، بلکه درهای آینده را هم می‌بندیم. چه کسی می خواهد برای آینده خیالپردازی کند وقتی فقط بدها را می بیند؟

با این حال، وقتی نتایج مثبت را می‌بینید و هیجانات مثبت را احساس می‌کنید (لذت، عشق، هیجان و شگفتی) در آینده و در دنیای اطراف امکان وقوع بیشتری را می‌بینید.

راهنمای جامع و کامل دانلود جدیدترین کتاب های گویا و صوتی، مقالات و فیلم های آموزشی روز دنیا در ذهن

خلاقیت

تفکر مثبت و خلاق بودن با یکدیگر پیش می روند. حالت مثبت ذهن با ایجاد و تشویق یک حال جاری و سیال، خلاقیت را تقویت می‌کند. که با احساس و مزایای ضد استرسی مدیتیشن سنتی مقایسه می شود.

نشان داده شده وقتی بخشی از یک کار خلاق باشید (آشپزی، بافندگی، نقاشی، نویسندگی و…) با ورود به این حال جاری بودن می توانید خود را به طور کامل و پیوسته و ناآگاهانه غرق کنید.

این جریان یک وضعیت مثبت و خوشحال کننده است که به شما اجازه می دهد خلاق بودن را کشف کنید و عزت نفس خود را افزایش دهید.

سه راه برای اینکه در آینده بیشتر مثبت اندیش باشیم

لبخند زدن

حتی اگر حس و حالش را ندارید، عمل لبخند زدن با فرستادن پیامی به مغز باعث جرقه آزاد شدن دوپامین، سروتونین و اندورفین (انتقال دهنده‌های عصبی شادی) می شود.

خلق کردن

همانطور که قبلا اشاره کردیم، مهارت داشتن و یادگیری ترفندهای مختلف باعث می‌شود احساس خوشبختی و مثبت بینی شما را در آغوش بگیرد.

نمی دانید از کجا شروع کنید؟ یک کتاب مثبت نگری از طریق خلاقیت تهیه کنید و از همین امروز انجام پروژه های خلاقانه را شروع کنید.

حرکت رو به جلو

کمک به دیگران شما را از چاردیواری کوچک خارج می‌کند و همه چیز را تجسم می‌بخشد.

حس خوبی می دهد که باعث لبخند دیگران شویم، کارها را آسان تر کنیم یا به راحتی با یک غریبه ارتباط برقرار کنیم. هر روز یک کار خوب (مهم نیست چقدر کوچک) برای یک نفر انجام دهید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید