روانشناسی درمان اضطراب: جدیدترین تکنیک های درمان اضطراب

درمان اضطراب با استفاده از استراتژی های کمک به خود، برای آنهایی که دارای سطح پایین تا متوسط اضطراب هستند بسیار خوب عمل می کند. بهترین دفاع شما از خودتان در برابر اضطراب، داشتن یک سبک زندگی سالم است.

anxiety disorder treatment

فهرست مطالب

درمان اضطراب: چگونه اضطراب را درمان کنیم؟

درمان اضطراب با استفاده از استراتژی های کمک به خود، برای آنهایی که دارای سطح پایین تا متوسط اضطراب هستند بسیار خوب عمل می کند. بهترین دفاع شما از خودتان در برابر اضطراب، داشتن یک سبک زندگی سالم است.

اگر خورد و خوراک شما درست نباشد، ورزش نکنید، بیش از اندازه از نوشیدنی های الکلی استفاده کنید، مواد مخدر غیرقانونی مصرف کنید و یا در جامعه و فعالیت های خارج از منزل تان مشارکت کافی را نداشته باشید، احتمال بیشتری دارد که در معرض علائم ناخوشایندتر اضطراب قرار بگیرید، از جمله حملات اضطرابی.

مرتبط: روانشناسی-دانلود جدیدترین کتاب های صوتی، مقالات و فیلم های روانشناسی روز دنیا در ذهن

پس چرا سعی نکنیم به عنوان یک خوددرمانی، سبک زندگی سالم تری داشته باشیم و از هزینه‌های مربوط به داروها و ویزیتهای دکتر نیز دور بمانیم؟

بهترین درمان اضطراب، داشتن یک زندگی سالم و فعال است

مشارکت در فعالیت هایی که در آن افراد دیگر را ملاقات می کنید، بهترین کمک به درمان اضطراب است.

این فعالیت می تواند کمک در یک مرکز خیریه، کار داوطلبانه برای مدرسه فرزندتان یا حتی برای یک مرکز عبادتی باشد.

این گونه فعالیت‌ها نیازمند این است که شما به جای غوطه ور شدن در ترس ها و نگرانی های خودتان، بیشتر به دیگران اهمیت بدهید.

ممکن است افراد دیگری را ببینید که در شرایطی دچار اضطراب می‌شوند که اصلا برای شما اذیت کننده نیست.

می توانید از چنین فرصت‌هایی برای کمک به آنها استفاده کنید چرا که این کار باعث می شود افکار منفی و احساسات نگران‌کننده خودتان نیز کاهش پیدا کند.

درمان اضطراب با ورزش

درمان اضطراب از طریق ورزش علاوه بر اینکه باعث تسکین علائم بیماری می شود، سلامتی فیزیکی تان را نیز افزایش می دهد (برای مثال فشارخون بالای ناشی از اضطراب).

به گفته کلینیک معتبر Mayo در مینه سوتا:

“ورزش منظم می تواند هم علائم اضطراب و هم افسردگی را در فرد بهبود بخشد”.

دانشمندان مطمئن نیستند که ورزش چطور به اضطراب و افسردگی کمک می کند، اما می دانند که علائم این بیماری ها را تسکین داده و حتی ممکن است از بروز دوباره آن ها در آینده پیشگیری کند.

یکی از تئوری هایی که متخصصین درباره نحوه عملکرد ورزش در مقابله با اضطراب دارند به این شکل می باشد:

تولید اندورفین در مغز (که به هورمون حال‌خوب معروف است)، کاهش مواد شیمیایی خاصی که مربوط به سیستم ایمنی بدن است، و افزایش دمای بدن که همگی در نهایت تاثیر آرامش بخشی بر بدن و ذهن دارند؟

ورزش همچنین حواس شما را از نگرانی هایتان پرت کرده و چرخه افکار منفی را که به ایجاد احساس اضطراب منجر می شود، می شکند.

زمانی که به اهداف ورزشی تان می رسید کم‌کم میزان اعتماد به نفستان بالا رفته و احساس قدرت بیشتری در شخصیت تان خواهید داشت. علاوه بر این در مورد ظاهرتان نیز احساس بهتری پیدا می کنید.

شما در مسیر دویدن، در باشگاه یا در کلاس یوگا افراد دیگری را می بینید. گاهی اوقات یک سلام و احوالپرسی یا لبخندی دوستانه تمام چیزی است که برای بهتر شدن حالتان و آرام گرفتن افکارتان نیاز دارید.

درواقع می‌توان گفت که ورزش یک راهکار مثبت برای مقابله با اضطراب است؛ چراکه در دراز مدت بسیار موثر تر و سالم تر از فکر کردن مداوم درباره ترس ها و نگرانی هایتان یا استفاده از الکل و مواد مخدر برای مقابله با آنها، عمل می کند.

چطور با ورزش اضطراب را درمان کنیم؟

anxiety disorder treatment

در واقع سوال این نیست که چطور با ورزش با اضطراب مقابله کنیم، بیشتر شبیه این است که: کی و چطور شروع کنیم؟ ممکن است با گفتن ورزش در ذهنتان این تصویر تداعی شود که در حال دویدن در یک میدان دو هستید و همزمان مربی تان فریاد می زند که باید سریع‌تر بدوید.

اما در واقع ورزش شامل انواع مختلفی از فعالیت هاست که اگر به طور مداوم انجام شود، بر سلامت فیزیکی و روانی شما موثر خواهد بود.

شاید همیشه دوست داشتید که به کلاس یوگا بروید یا کلاس های زومبا را امتحان کنید. یا شاید از بسکتبال، وزنه‌برداری یا دویدن لذت می برید.

اگر اینطور است حالا زمان آن رسیده که یکی از این علایق را انتخاب کرده و آن را دنبال کنید.

به هیچ کدام از این فعالیت‌های ورزشی علاقه ندارید؟ هر چیزی که شما را وادار به بلند شدن و حرکت کردن کند، ورزش محسوب می‌شود.

اگر دوست دارید باغبانی کنید، یا سگتان را به گردش ببرید، به ماشینتان برسید، یا با فرزندانتان در پارک بازی کنید؛ می توانید با هر چیز دیگری که نیاز به فعالیت و تحرک فیزیکی دارد شروع کنید.

تمام فعالیت های فیزیکی روزانه‌تان را در یک دفترچه یادداشت کنید. این کار هم به افزایش اعتماد به نفس تان کمک می کند و هم شما را برای ادامه راه تشویق می کند.

در نهایت، برای اینکه بهترین شانس را در درمان موفق اضطراب داشته باشید:

  • تغذیه تان را سالم کنید
  • ورزش کنید
  • با دیگران معاشرت داشته باشید
  • از الکل و مواد مخدر دور بمانید

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید