۱۱ روش برای دستیابی به ادغام واقعی کار و زندگی

ایجاد تعادل بین کار و زندگی هرگز آسان نیست- شما ممکن است خودتان را در حال تلاش برای زمان شناسی و یا نحوه اختصاص توجه خود به اولویت‌های گاها متناقض خود پیدا کنید.

success work life integration

فهرست مطالب

۱۱ روش برای دستیابی به ادغام واقعی کار و زندگی

ادغام کار و زندگی به جای متعادل کردن آنها

ایجاد تعادل بین کار و زندگی هرگز آسان نیست- شما ممکن است خودتان را در حال تلاش برای زمان شناسی و یا نحوه اختصاص توجه خود به اولویت‌های گاها متناقض خود پیدا کنید.

شاید شما زمان زیادی را صرف زندگی شخصی خود می‌کنید، که باعث می‌شود شغل‌تان آسیب ببیند، یا شاید شما زمان زیادی را صرف تمرکز بر روی کار کنید که موجب از دست رفتن فرصت‌ها برای ارتباط با خانواده و دوستان، کار بر روی سرگرمی‌ها و یا صرفاً استرس‌زا بشود.

چه می‌شود، اگر به جای‌ آن، شما کمتر بر روی تعادل و بیشتر بر روی ادغام‌ کردن نیازهای مختلف زندگی روزمره خود تمرکز کنید؟

برای یاد گرفتن این‌که ادغام کردن کار و زندگی واقعاً چه معنایی دارد و چگونه می‌توانید این کار را انجام دهید، ما از اعضای انجمن کار‌آفرینان جوان پرسیدیم که چگونه ممکن است کسی به جای متعادل کردن کار- زندگی به ادغام کار- زندگی دست یابد.

این چیزی است که آن‌ها پاسخ دادند:

مواردی که اعضای کارآفرینان جوان در رابطه با ادغام کار و زندگی به آنها اشاره کردند:

۱- تمام مسئولیت‌ها را با هم مخلوط کنید.

ادغام کار و زندگی نوع جدید تعادل کار- زندگی است. که به جای تلاش برای جدا نگه‌داشتن این چیزها، به دنبال یافتن راهی برای ادغام این دو است.

دانلود انواع کتاب های صوتی ایرانی و خارجی از اپلیکیشن ذهن

audio books download guide

یک کار کوچکی از خانه را انجام دهید، بعضی مواقع به روش دور‌کاری عمل کنید، و به دنبال راه‌هایی برای رسیدگی کار‌آمدتر به کارها و ماموریت‌های شخصی خود در صورتی که کار ساده‌تر است، باشید.

همه این‌ها پیوسته و مستقیما در مورد مخلوط کردن مسئولیت‌ها برای خلق یک روز راحت و مناسب برای شماست.

۲- برنامه خود را حفظ کنید.

یادداشت کنید که چگونه هر ساعت از روز خود را می‌گذرانید، برای سنجش اینکه آیا شما در حال دستیابی به ادغام صحیح کار- زندگی هستید یا خیر.

با پیگیری کارهایی که دارید انجام می‌دهید، شما در آینده قادر به ایجاد تغییراتی هستید تا بتوانید به درستی کار را در زندگی ادغام کنید، و خیلی به عنوان یک کار کسل‌کننده به آن فکر نکنید.

۳- با یک هدف در ذهن کار کنید.

تعادل دلالت بر این دارد که کار و زندگی شخصی دو ماهیت کاملاً مجزا از هم دارند. ما در حال حاضر  بیش از هر زمان دیگری با همدیگر در ارتباط هستیم و فن‌آوری به این معنی است که حوزه‌های مختلفی از زندگی ما درهم ‌تنیده شده‌اند.

ادغام کار- زندگی می‌تواند با داشتن یک هدف در ذهن به دست آید: رهبری یک زندگی شاد و تمام عیار و کامل.

راهنمای جامع و کامل دانلود جدیدترین کتاب های گویا و صوتی، مقالات و فیلم های آموزشی روز دنیا در اپلیکیشن ذهن

auido books download guide

اطمینان حاصل کنید که اعمال و اقدامات شما در همه زمینه‌ها معنی‌دار است. تصمیم بگیرید که چه زمانی کار کنید و با هدف کار کنید، نه فقط برای ثبت و گذراندن زمان.

۴- سعی نکنید آن را به قسمت‌های کوچک‌ترتقسیم کنید.

این ایده که کار و زندگی از هم جدا هستند، در واقع یک طرز تفکر قدیمی است. وقتی همه به صورت سنتی از ۹ تا ۵  کار می‌کردند، این امر منطقی به نظر می‌رسید.

اما الان، در عصر دیجیتال وقتی همه افراد وسایل خود را حمل می کنند، جنبه‌ها و نمود‌های مختلف زندگی تمایل به همپوشانی دارند.

بهترین استراتژی این است که انعطاف‌پذیر باشید و قبول کنید که ممکن است کار مزاحم اوقات فراغت شما بشود.

۵- در مقاطع کوتاه‌مدت کار کنید.

سعی کنید روز کاری خود را با کار کردن در مقاطع کوتاه‌مدت تفکیک کنید.

برای مثال، با یک هدف قابل‌دستیابی در ذهن، بنشینید و آن را در عرض۳۰ الی ۴۵ دقیقه انجام دهید. بعد از اینکه این کار را تمام کردید، یک کار جالب انجام دهید- به پیاده‌روی بروید، زمانی را با همسرتان بگذرانید، استراحت و تمدد اعصاب کنید. سپس تکرار کنید.

۶- حقیقتا آنچه را که انجام می‌دهید دوست داشته باشید.

اگر می خواهید یک ادغام کامل کار و زندگی داشته باشید، باید کاری را که انجام می‌دهید کاملاً دوست داشته باشید- تا صبح از خواب بیدار شوید و لذت دانستن این‌که هدف انجام چه کاری را دارید تجربه کنید.

آن شور و اشتیاق و هدف به خوبی کار و زندگی را در هم می‌آمیزد و با هم مخلوط می‌کند.

 ۷- از مزایای موبایل خود استفاده کنید.

من هرگز نمی‌خواهم احساس کنم که به دفترکارم وابسته شده‌ام. من عاشق این احساس هستم که بتوانم در روز کار خود را با خودم به هرجایی که مرا بخواهند ببرم.

در فن‌آوری موبایل و نرم‌افزاری سرمایه‌گذاری کنید که به شما کمک می‌کند تا بتوانید در هر زمان و هر مکان دیگری به طور موثر کار کنید.

۸- محیط کار ایده آل خود را پیدا کنید.

همه افراد یک‌سان عمل نمی‌کنند: برخی از مردم در ساختار و یک محیط تیمی مانند یک دفترکار پیشرفت می‌کنند، در حالی که برخی دیگر با کار خصوصی در جاهایی دیگر، وضوح و نظم و ترتیب و انرژی مطلوب را پیدا می‌کنند.

آیا کار کردن از خانه به شما کمک می‌کند تا بیشتر تمرکز کنید؟ در هنگام مسافرت چطور؟ اولویت خود را پیدا کنید و تا آنجا که می‌توانید آن را در بر بگیرید. مردم وقتی خوشحال هستند، بهتر کار می‌کنند.

 

۹- بر روی بهره‌وری تمرکزکنید، نه زمان صرف‌شده.

مهم نیست چند ساعت از روز را صرف کار کردن کنید؛ آنچه مهم است این است که چه اندازه به اتمام کار نزدیک شده‌اید.

به همین ترتیب می‌توانید در مورد زمان صرف شده با دوستان و خانواده صحبت کنید – به جای این که فکر کنید چقدر وقت صرف زندگی شخصی خود می‌کنید، روی این تمرکز کنید که چطور آن زمان را مهم‌تر و معنی‌دار کنید.

 

۱۰- میزان انتظارات خود را تنظیم کنید.

برخی از مردم انتظار دارند که همه چیز عالی وکامل باشد: آن‌ها قادر خواهند بود تمام چیزهای مورد نیاز خود را به موقع انجام دهند و هنوز هم چند ساعت را در روز برای تفریح و یا پروژه‌های مورد علاقه شدید خود باقی بگذارند.

اما اگر می‌خواهید به ادغام کار- زندگی دست یابید، باید انتظارات خود را کمی تنظیم کنید.

به عنوان مثال، برای روزهایی آماده شوید که باید وقت بیشتری را برای کار اختصاص دهید و بعداً آن را جبران کنید.

۱۱- طرز تفکر خود را تغییر دهید.

ایده تعادل کار- زندگی در مقابل ادغام، یک بازی ذهنی است که شما می‌خواهید برای جلوگیری از احساس استرس یا خستگی ناشی از کار بیش از حد شروع به بازی کنید.

دستیابی به ادغام صحیح کار- زندگی  مستلزم تمرین است که شما را مجبور می‌کند در مورد کار به روشی کاملاً متفاوت فکر کنید.

شما باید طرز فکر خود را تغییر دهید و به یاد داشته باشید که کار یک بخش طبیعی از زندگی است و نباید به آن به نگاه کم اهمیت داشته باشیم.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید