۶ مرحله برای آغاز یک تحول فردی بزرگ

business development senior director

فهرست مطالب

۶ مرحله برای آغاز یک تحول فردی بزرگ

کارآفرین‌ها، مربیان ما، به ما می‌گویند تا روی کسب‌وکارمان و خودمان کار کنیم و توجهمان به دومی بیشتر باشد.

گفتنش از انجام دادنش خیلی آسان‌تر است، چون امروز تمام وقت‌ ما صرف دستیابی به مشتریان جدید، حفظ مشتریان قدیمی، سروکار داشتن با کارکنان و مسائل مالی و هزاران مشکل دیگری می‌شود که سعی می‌کنیم آن‌ها را در بهترین وضعیت ممکن نگه ‌داریم.

من باور دارم که یک انرژی مشترک وجود دارد که تمام ما را به هم متصل می‌سازد و موجب می‌شود تا ما افراد و چیزهای مختلف با قصدونیت، روحیه و تمرکز مشابه را به خود جذب کنیم.

از این رو، بمنظور تکامل و جذب افراد و فرصت‌های خوب به زندگی‌های‌مان، باید خودمان را به آن سطح برسانیم.

توان بالقوه نامحدود ما نسل بشر، این مهم را امکان‌پذیر می‌سازد.

هرچه بیشتر انرژی‌مان را در این مسیر متمرکز سازیم، بیشتر به درک هدف‌مان از زندگی یا شمال واقعی نزدیک خواهیم شد.

همه ما در حال پیشرفت و در این مسیر در حال حرکت هستیم و هرچه بیشتر بتوانیم روی بهبود انرژی‌مان کار کنیم، زندگی‌مان بیشتر تکامل پیدا خواهد کرد.

راهنمای جامع و کامل دانلود جدیدترین کتاب های گویا و صوتی، مقالات و فیلم های آموزشی روز دنیا در اپلیکیشن ذهن

audio books download guide

در ادامه ۶ مرحله آورده شده تا شما را در مسیر درست، قرار داده و هدایت کند:

  1. تصمیم‌ بگیرید.

اولین مرحله این است که باید تصمیم بگیرید، واقعاً به لحاظ شخصی و حرفه‌ای از زندگی چه می‌خواهید. آیا خواهان جذب روابط خوب به زندگی‌تان هستید؟ آیا قصد دارید کارهای خیرخواهانه انجام دهید؟

آیا قصد دارید محصولی اختراع کنید یا خدمتی ارائه کنید که بر بهتر شدن زندگی افراد تاثیر می‌گذارد؟

آیا قصد دارید به افرادی که مانند شما، فرصت‌هایی پیش روی‌شان قرار نمی‌گیرد، کمک کنید؟

رویاهای بزرگ در ذهن خود داشته باشید، چون این تنها راهکاری است که می‌تواند موجب رشد شما شود، و سپس تصمیم بگیرید.

  1. سنجیده رفتار کنید.

در راستای دستیابی به تکامل روزانه برای انجام کارهای معمولی و روزمره برنامه‌ریزی داشته باشید.

برای نمونه، هر روز صبح، من ورزش می‌کنم، دوش می‌گیریم، مدیتیشن می‌کنم و مطالعه می‌کنم. سپس چشمانم را می‌بندم و ۱۲۰ ثانیه به این فکر می‌کنم که می‌خواهم امروزم چگونه باشد.

این لحظه از مراقبت و حضور ذهن من را در راستای دستیابی به نتایج مثبت آماده و متمرکز نگه می‌دارد.

سپس در پایان هر روز، چشمانم را می‌بندم و ۱۲۰ ثانیه دیگر به این فکر می‌کنم کدامیک از افکاری که داشتم در طول روز جواب داده‌اند و موفق عمل کرده‌اند.

دانلود انواع کتاب های صوتی ایرانی و خارجی از اپلیکیشن ذهن

audio books download

پیش از اینکه به تختخواب بروم، تعدادی سوال اثربخش (در ادامه به آن‌ها اشاره شده) و پنج چیز که به خاطرشان شکرگزار هستم را می‌نویسم.

هنر نوشتن، آن‌ها را از افکارم جدا ساخته، بنابراین می‌توانم با یک چهارچوب ذهنی مثبت و آزاد به خواب بروم.

  1. اظهار کنید.

موفقیت و دستاوردهای فردی اساساً به خودارزشمندی فرد بستگی دارد. تصویری که از درون خودتان دارید، تعیین می‌کند چطور عمل می‌کنید و از بیرون واکنش نشان می‌دهید.

اگر به خودتان از درون نمره ۴ از ۱۰ بدهید، در بیرون هم نحوه عملکردتان ۴ از ۱۰ خواهد بود. زمانی‌که تصویرتان از خود قویاً به کمک اقدامات سنجیده با نوشتن اظهارات مثبت تقویت شود، منافع آن در ذهن ناخودآگاه‌تان ریشه می‌دواند.

این اظهارات کوتاه، گزاره‌های مثبت نوشته‌شده به زبان اول شخص و زمان حال هستند. آن‌ها ویژگی‌هایی که شما آرزوی‌شان را دارید، چیزهای زیادی که می‌خواهید در زندگی خود داشته باشید و… را توصیف می‌کنند.

اپلیکیشنی مانند «پرومپتر» می‌تواند به شما کمک کند تا اظهاریه‌های روزانه موردعلاقه خود را بنویسید. این اپلیکیشن فهرستی از ۱۲ اظهاریه را برای شما آماده کرده تا آن‌ها را روزانه پر کنید و بنویسید.

بعد از ۲۱ روز، این اپلیکیشن یک فهرست جدید به شما ارائه می‌دهد. کاربران «پروپمتر» از هر سن و سالی هستند و هر کدام در بخشی متفاوت از مسیر زندگی قرار دارند.

من به مدت ۳۰ روز مشغول به بیان این اظهارات مثبت بودم و واقعاً باور داشتم که این کار نقشی کلیدی در موفقیت‌های شخصی و حرفه‌ای من دارد.

  1. سوالات اثربخش بپرسید.

هرآنچه که شما نگرانش هستید، احتمالاً نمی‌تواند بین ساعات نیمه‌شب تا ۵ صبح حل شود، اما در این بازه زمانی شما را بیدار نگه می‌دارد.

یکی از راه‌هایی که به کمک آن می‌توانید ذهن ناخودآگاه‌ خود را به عمل وادارید تا به شما کمک کند یک خواب شبانه آرامش‌بخش داشته باشید، نوشتن سوالاتی اثربخش پیش از رفتن به تختخواب است.

سوالات اثربخش باید پایانی باز داشته و نیازمند یک پاسخ مثبت و رهگشا باشند. برای مثال:

  • چطور می‌توانم از پس این موقعیت برآیم تا به نفع همه تمام شود؟
  • با چه کسی باید صحبت کنم؟
  • چطور می‌توانم یک تفاوت مثبت ایجاد کنم؟
  • چطور می‌توانم از مهارت‌هایم به بهترین نحو ممکن استفاده کنم؟
  • علت اصلی این شرایط بن‌بست چیست؟
  • چه راه‌های دیگری را می‌توانم امتحان کنم؟
  • اگر مطمئن بودم شکست نمیخورم، چه کارهایی انجام می‌دادم؟
  • انگیزه‌های من مبتنی بر عشق است یا نفرت؟

اغلب زمانی‌که روی این روش کار می‌کنم، ذهن ناخودآگاه من، آن شب به راهکار موردنظر فکر می‌کند و زمانی‌که از خواب بیدار می‌شوم، نام کسی که باید با آن تماس بگیریم یا اقدامی که باید انجام دهم تا به وضعیتی که در آن گیر کرده‌ام، کمک کند را به خاطر می‌آورم.

  1. گروهی از مشاوران را دور خود جمع کنید.

منشاء این نقل قول «اگر شما باهوش‌ترین فرد داخل اتاق باشید، شما در اتاق اشتباهی قرار گرفته‌اید»، مشخص نیست، اما یکی از نقل‌قول‌های موردعلاقه‌ من است.

یک گروه محوری از افراد که به آن‌ها احترام می‌گذارید، تحسین‌شان می‌کنید و به آن‌ها اعتماد دارید، می‌تواند منبعی ارزشمند از بازخورد را برایتان فراهم نماید تا در مسیر تکامل خود به آن تکیه کنید.

راهنمایی‌کنندگان شخصی یا حرفه‌ای شما را بهتر از خودتان می‌شناسند. به آن‌ها اعتماد کنید و به آن‌ها بگویید که چطور قصد اصلاح و پیشرفت دارید و از آن‌ها مشورت و توصیه بخواهید.

در حوزه کسب‌وکار، ما به یک دیدگاه ۳۰۰۰۰ پایی از صنعت‌مان نیاز داریم تا بتوانیم تمامی ترندها و فرصت‌های موجود را به خوبی شناسایی کنیم. یکی از راه‌های بهره‌مندی از تخصص دیگران جهت کمک به خودتان و دستیابی به دیدی بهتر و سطح بالا، گوش‌دادن به پادکست‌هاست.

مطابق با یافته‌های اندیشکده ادیسون ریسرچ، ماهانه به پادکست گوش دادن در هر سن و سالی در حال افزایش است و یک مصرف‌کننده پادکست معمولی احتمالاً بتواند بیش از ۱۰۰۰۰۰ دلار در سال درآمد داشته باشد.

صدها هزار پادکست مجازی در هر دسته‌بندی موضوعی که بخواهید وجود دارد. پادکست‌های موردعلاقه‌ من، آن‌هایی هستند که در ارتباط با مدیتیشن، اصلاح فردی و راهنمایی به دیگران صحبت می‌کنند.

  1. یک بیانیه ماموریت شخصی بنویسید.

با سفر به اقصی نقاط ایالات متحده و کانادا، می‌بینم که افراد زیادی به من می‌گویند در حال جستجوی معنا و مفهوم برای زندگی‌های‌شان هستند. مسئله پول نیست؛ آن‌ها می‌خواهند تاثیرگذار باشند و تفاوت ایجاد کنند. آن‌ها در جستجوی یک علت یا مسیر هستند که به درستی با خود وجودی‌شان همخوانی داشته باشد.

آن‌ها می‌خواهند به زندگی‌شان ارزش بیفزایند و نشان و اثر منحصربه‌فردشان را بر این دنیا برجای بگذارند.

میراثی که می‌خواهید از خود برجای بگذارید چیست؟ نوشته شما، بیانیه ماموریت شما به مرکز ثقل تمام فعالیت‌های شما بدل خواهد شد. اولویت‌های شما، اهداف بلندمدت شما و برنامه اجرایی شما را دربرخواهد داشت.

هفته‌ها یا ماه‌ها شاید نوشتنش زمان ببرد. فعالیت‌هایی که برای خودتان در منزل انجام می‌دهید و سوالات اثربخشی که از خودتان می‌پرسید می‌تواند به تعریف بیانیه ماموریت شما کمک نماید.

اکنون، تنها زمانی است که در اختیار داریم، در محشر کبرای دنیای کسب‌وکار،  محتاطانه رفتار کردن و همیشه آمادگی داشتن و در لحظه بودن کار چالش‌برانگیزی است. رویاها در زمان حال وجود دارند.

اظهارات در زمان حال به سر می‌برند. مدیتیشن در زمان حال است.

بیانیه ماموریت شما باید به زمان حال نوشته شود. هرچه بیشتر در لحظه باشید، سطح انرژی شما بالاتر خواهد رفت، خوبی‌های بیشتری به زندگی خود جذب می‌کنید و به عنوان یک فرد بیشتر تکامل پیدا می‌کنید.

من به شخصه یکی از طرفداران ستاره شمالی هستم.

زمانی‌که بچه بودم، جیمی کریکت به من قول داد که اگر در زمان رد شدن یک ستاره، آرزو کنم، رویاهای من به حقیقت خواهند پیوست.

بعدها درباره بردگانی که توانستند مسیر امنیت و آزادی را شبانگاه از طریق راه‌آهن‌های زیرزمینی ایالات متحده پیدا کنند، مطالعه کردم، متوجه شدم تنها راهنمای‌شان –GPSشان- ستاره شمالی بوده است.

همه یک ستاره شمالی شخصی داریم – احساسی که در عمق وجودمان به ما می‌گوید چه زمانی در مسیر درست قرار گرفته‌ایم و چه زمانی از آن منحرف شده‌ایم. به GPS درونی‌تان اعتماد کنید و دست به کار شوید و مسیر تکامل شخصی‌تان پیش به سوی ستاره شمالی‌تان را آغاز کنید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید