۱۰ مهارت مورد نیاز هر کارآفرین برای موفقیت در کسب و کار

موفقیت در کسب و کار
موفقیت در کسب و کار

فهرست مطالب

موفقیت در کسب و کار، در مواردی مطرح شده است که شخص در یک مهارت یا حوزه خوب عمل می کند و یا چیز ارزشمندی خلق می نماید. ما امروزه به سمت مهارت اقتصادی و یافتن راهی به سوی کارآفرینی، سوق داده می شویم. صاحبان مشاغل و مدیران برای موفقیت در چشم انداز کسب و کار امروزی، باید ترکیبی از مهارت ها را کسب کنند که به آنها اجازه پیشروی و انطباق با تغییرات را بدهد.قبل از شروع به کسب و کار ابتدا  ۵ مسیر دستیابی به اهداف بزرگ کاملا واقعی را در این مقاله با هم می خوانیم .

۱- دانایی دیجیتالی

دانایی دیجیتالی در کسب و کار
دانایی دیجیتالی در کسب و کار

گفته شده است:[su_highlight background=”#d991e3″ color=”#000000″ class=””]”اگر کسب و کار آنلاین ندارید، پس وجود ندارید.”[/su_highlight]کارآفرینان امروزی نیاز دارند که از اینترنت کمک بگیرند تا حضور و ماندنشان در چشم انداز کسب و کاری که درگیرش هستند را افزایش دهند و به نحوه موفقیت در کسب و کار دست یابند. شرکت هایی مانند Amazon ، Netflix ، Airbnb و سایرین، شاهدی بر تأثیر تحول آفرین فناوری و تصویر جدیدی از معنای مهارت و موفقیت حرفه ای می باشند. به مارک زاکربرگ امروزی و یک بانکدار دهه ۹۰ فکر کنید.

توانایی تطبیق سریع با فناوری های روز نظیر برنامه های ابری و همکاری از راه دور اینترنت، به سرعت به امری عادی و مورد انتظار مدیران تبدیل می شود. کشف شدن از طریق وب نیز، به سرعت تبدیل به امکانی جهت کسب اعتبار و موفقیت در کسب و کار می شود.

مشتریان و سرمایه گذاران بالقوه در صفحه اول گوگل جستجو می کنند تا ببینند با کدام کسب و کار می توانند تعامل و تراکنش داشته باشند. بانک خرده فروشی سرمایه GE دریافته است که ۸۱ درصد از خریداران خرده فروشی، قبل از خرید، تحقیقات آنلاین در مورد موفقیت در کسب و کار شرکت ها انجام می دهند.

می توانید با میزبانی وب سایت خود و رزرو همه گروه های برندتان از طریق شبکه های اجتماعی، شروع کنید. به نظر می رسد که استخدام یک توسعه دهنده وب قدم بعدی باشد، بنابراین در ابتدا سایت شرکت خود را با استفاده از گزینه های کاربر پسند نظیر Squarespace، Wix یا WordPress میزبانی کنید.

از ادامه، برخی از تکنیک های ساده بهینه سازی موتور جستجو برای موفقیت در کسب و کار آورده شده اند که می توانید با آنها شروع کنید. این تکنیک ها، به مرور زمان قابلیت دیده شدن شما را افزایش می دهند. مطمئنا در نتیجه تحقیقات کلمات کلیدی، ایجاد محتوای ارگانیک و پیوندهای خارجی، در نهایت و به آرامی از ترافیک بیشتری برخوردار خواهد شد.

با این حال توجه داشته باشید که در بدو امر، افزایش ترافیک جستجو به معنای افزایش درآمد نیست. اما این امکان، شروعی برای بالارفتن نرخ تبدیل مشتری در آینده است.

۲- پیش بینی مالی

پیش بینی مالی در کسب وکار
پیش بینی مالی در کسب وکار

بهتر است که با این مساله روبرو شوید که بسیاری از صاحبان کسب و کار احساس می کنند که بهتر است به جای برنامه ریزی مالی، بیشتر روی توسعه و اجرای کسب و کار زمان صرف کرد. با این حال باید گفت که پیش بینی مالی مثل یک نقشه راه، به شکل دهی هر نوع تجارت و موفقیت در کسب و کار کمک کرده و صرفا برای راهنمایی مالی ذینفعان شرکت ها در نظر گرفته نمی شود.
توضیح بیشتر اینکه، پیش بینی و برنامه ریزی اهداف مالی شما، ایده ای روشن تر از منابع مورد نیاز و راه های ارزیابی موفقیت در کسب و کار به شما ارائه می دهد. همچنین با توجه به تحقیق و برنامه ریزی کاملی که در برنامه های کاری تان گنجانده شده است، اطمینان خاطر را برای سرمایه گذاران فراهم می کند.

با این حال، پیش بینی های نادرست، می تواند منجر به ناامیدی سرمایه گذاران و سوء مدیریت هزینه ها شود. این امر به طور بالقوه، می تواند باعث ایجاد مشکلات مالی شود. هنگام درنظر گرفتن پیش بینی دقیق مالی، قانون اساسی این است که همیشه با هزینه های خود شروع کنید.

به طور کلی، محاسبه و پیش بینی هزینه هایتان در مقایسه با درآمدتان آسان تر است.[su_highlight background=”#d991e3″ color=”#000000″ class=””]بنابراین توجه به هزینه ها، یک نقطه شروع برای ارزیابی میزان نیاز به تولید در فروش جهت رسیدن به سود می باشد.[/su_highlight]این عادت خوب را در خود پرورش دهید که برای موفقیت در کسب و کار، مرتباً کارهایتان را بر اساس آنچه پیش بینی کرده اید، به روز کرده و ارزیابی کنید.

ایجاد یک مجموعه دقیق پیش بینی رشد به زمان نیاز دارد، اما به خاطر داشته باشید که شما روی کسب و کار خود سرمایه گذاری کرده اید. در واقع لازم است که به اعتبار مفهومی کسب و کار خود اطمینان داشته باشید.

۳- مهارت های تولید ویدئو

مدتها است که ظهور رسانه های تصویری و افزایش دوپامینی که به کاربران داده می شود، مزیت ناعادلانه ای را برای مشاغلی که از آن استفاده می کنند، فراهم آورده است. اگر شما یک کاربر پیگیر شبکه های اجتماعی نظیر Facebook ، LinkedIn و حتی YouTube هستید، می دانید پس از ارائه جلسات تصویری از خود و کسب و کارتان دیگر متوقف شدن بسیار مشکل می شود.

در حقیقت ، بازاریابی ویدیویی منجر به افزایش چشمگیر محبوبیت و اثربخشی و موفقیت در کسب و کار می شود. در این رابطه رسانه های اجتماعی، نقش هدایت ترافیک و تقویت کسب و کار را خواهند داشت. طبق تحقیقاتی که انجام شده است، تا سال ۲۰۱۹، ۸۰٪ از مصرف جهانی اینترنت مختص محتوای ویدیویی خواهد بود.

با توجه به اینکه بازاریابی ویدیویی بیش از پیش مورد توجه مردم واقع شده است، مشاغلی که نمی توانند از قدرت محتوای ویدئوی بهره بگیرند به احتمال زیاد از دست خواهند رفت. در ادامه برخی از راه های شروع استفاده از فیلم برای موفقیت در کسب و کار تان آورده شده است که عبارتند از:
• ایجاد یک سری فیلم آموزشی که شامل اطلاعات مفیدی برای مخاطبان شما باشد.
• فیلم های زنده که به طور کلی تعامل شما را با جامعه نشان می دهد (این تصاویر را می توانید با استفاده از تلفن های هوشمند تان ضبط کنید).
• استفاده از فیلم ها در صفحات فرود برای افزایش تبدیل مشتری.

۴- اهداف شخصی بعنوان معیاری در عملکرد تجاری

اهداف شخصی
اهداف شخصی

در حالی که به کارهای مربوط به کسب و کارتان رسیدگی می کنید، بسیار اهمیت دارد که همواره به یاد داشته باشید کارآفرینی فقط یک وجه از هویت شما را نشان می دهد. فراموش نکنید که اولین بار چرا شروع کردید.
جاه طلبی، معمولاً ناشی از برخی اهداف مربوط به سبک زندگی است که همیشه برای خود و سایر افرادی که ممکن است امروز یا آینده وارد زندگی تان شوند در نظر داشته اید. کار ۲۴ ساعته در هفت روز هفته، قطعا شما را به فرسودگی شغلی خواهد کشاند و همچنین ممکن است که منجر به ایجاد یک تعامل ناسالم با شرکا و کارمندانتان و عدم موفقیت در کسب و کارتان شود.

پول نمی تواند تنها انگیزه شما باشد، اما توجه داشته باشید که قطعا داشتن آزادی و زمان مالی بیشتر می تواند بر زندگی شما تأثیر بگذارد. در کوتاه مدت، درگیر شدن علائق شما با کسب و کارتان می تواند منجر به این شود که کمتر احساس روزمرگی کنید. در بلند مدت، شغل شما ممکن است پاداش های ثمربخش از جمله تحقق آرزوهای شخصی را برایتان به ارمغان بیاورد.

اهداف واقع بینانه درآمد برای مدیریت، انتظارات عملکرد و درآمد شرکت تان، به ویژه در مراحل اولیه کسب و کار داشته باشید. ببینید چگونه رشد پیش بینی شده می تواند با اهداف شخصی شما هماهنگ شده و بر این اساس، تعادل بین رشد و ارزش های شخصی شما حفظ شود و از این رهگذر به موفقیت در کسب و کار دست یابید.

 

استعداد یابی چیست؟

با فرآیند استعدادیابی، روش‌ها و فواید آن آشنا شوید

اکنون بخوانید

 

۵- داشتن رقابت سالم

رقابت در کسب و کار
رقابت در کسب و کار

شماری از بهترین ورزشکارانی که کارشان را دوش به دوش دیگران در رقابتی سالم پیش برده اند، تغییرات استانداردی در ورزش های مربوطه ایجاد کرده اند. مفهوم رقابت سالم در دنیای کسب و کار، بیش از هر جای دیگری در دنیا کاربرد دارد. نوآوری، همواره محرک اصلی در بازارهای آزاد بوده است و هدف آن، رونق بخشیدن به اقتصاد و حق انتخاب بیشتر برای مشتریان بوده است.

دقیقاً مانند بزرگ ترین رقبای ورزشی که بر روی بازی یکدیگر تمرکز دارند، شما نیز می توانید از بزرگ ترین رقبای خود برای قوی تر کردن استراتژی هایتان و موفقیت در کسب و کار الهام بگیرید. با تغییر چشم انداز بازار رقابت در سیستم هایی که در طولانی مدت استفاده شده اند، کسب و کارتان را متحول کنید. زمانی که اشتباهات محصول یا خدمات آنها را کشف کردید، از اشتباهات گذشته عبرت بگیرید.
برای مثال، ویدئوی شرکت Dollar Shave Club به یک ضربه بزرگ برای مشتریانی تبدیل شد که از خریدهای گران قیمت اما با کیفیت پایین ریش تراش های غول های خرده فروشی خسته شده بودند. در حقیقت این ویدئو و رفتن به سوی این مزیت ثانویه، شکافی را پر کرد که بسیاری از رقبا حتی از آن اطلاع هم نداشتند.

به غیر از در نظر گرفتن آنچه که می تواند مزیت ثانویه حرکت شما باشد، موقعیت خود را به سمت اولین مزیت کسب و کارتان تحکیم کنید. اینکار را از طریق یک منطقه جغرافیایی جدید، بخش ناشناخته بازار یا معرفی یک مدل کسب و کار که بیش از سایرین ارزش دارد پیگیری نمایید.

[su_highlight background=”#d991e3″ color=”#000000″ class=””]از بازارهای اثبات شده و جا افتاده گرفته تا بازارهای نوظهور، همیشه جای پیشرفت و موفقیت در کسب و کار وجود دارد.[/su_highlight]

۶- جلب نظر سرمایه گذاران

جذب سرمایه گذار
جذب سرمایه گذار

با تسلط بر هنر و دانش و با حمایت یک سرمایه گذار قدرتمند که می تواند رشد کسب و کار شما را شتاب دهد، در شمار کارآفرینانی قرار بگیرید که می شود به آینده شان امیدوار بود. به راحتی در مورد ایده هایتان صحبت کنید و بازخوردها و پرسش هایی از همتایان، شرکا و مشاوران خود دریافت کنید تا بتوانید تاثیر مثبتی بر مشتریان بالقوه و در نهایت سرمایه گذران ایجاد کنید.

[su_highlight background=”#d991e3″ color=”#000000″ class=””]عبارت “اگر نمی توانید آنها را متقاعد کنید، آنها را سردرگم کنید”، مطمئناً هرگز سرمایه گذاری روی کسب و کار شما را تضمین نمی کند[/su_highlight]، به ویژه در مقابل سرمایه گذاران فصلی که هزاران مورد از استارت آپ های نوپا را دیده اند. برای موفقیت در کسب و کار، شما باید قادر باشید ارائه ای سریع از کار منحصر به فردتان و قابلیت استفاده آن در بازار داشته باشید، زیرا گاهی صرفا چند دقیقه برای تاثیر گذاری مثبت و امکان یک قرار ملاقات دیگر فرصت دارید.

با این وجود، با برجسته کردن نقاط قوت کسب و کار خود، نظر سرمایه گذاران را جلب کنید که البته این امر برای هر سری اختصاص بودجه تفاوت خواهد داشت. فضایی متناسب با علائق سرمایه گذاران ایجاد کنید و تعادلی بین مکالمه فنی و محاوره ای در جهت موفقیت در کسب و کار برقرار نمایید.

شما همچنین می توانید تیم متنوعی از متخصصان، برخی از کشش های اثبات شده یا وضعیت فعلی بازار را برای نشان دادن سودآوری کسب و کارتان معرفی کنید. اطمینان حاصل کنید اسلایدها و حرکت آنها در پی هم، ایجاد اشتیاق کرده و اصول طراحی هوشمند و محکمی را برای پشتیبانی از محتوایتان بکار گرفته اید.

۷- توسعه هویت قدرتمند برند

توسعه برند
توسعه برند

در دنیایی از محتواهای اشباع شده و کسب و کارهای نوظهور و متعدد که خدمات مشابهی را ارائه می دهند، ایجاد یک هویت منحصر به فرد برای برند به شما کمک می کند تا در این غوغا به چشم بیایید و از سایر رقبا متمایز شوید و به موفقیت در کسب و کار دست یابید. عوامل متعدد، از مباحث زیبایی شناسی گرفته تا ساختار مشتریانی که با آنها در ارتباط هستید، به ارتباط با خریدارانی که چشم انداز کسب و کار شما را جستجو می کنند کمک می نماید.

ارزیابی هویت برند شما با شناسایی مشتریان هدف، اهداف کسب و کارتان، راه حل پیشنهادی تجارت شما و شناسایی ارزش های مطابق با این مؤلفه ها مرتبط است.[su_highlight background=”#d991e3″ color=”#000000″ class=””] هویت برند، به عنوان راهنمایی جهت حفظ پایداری و ایجاد تصویری که تجارت شما با آن در ارتباط است عمل می کند.[/su_highlight]

تلاش برای تقویت هویت برندتان، به طور مستقیم ارتباط تنگاتنگی با ارائه راهبردهای بازاریابی دارد. با دانستن اینکه مشتریان هدف شما چه مشخصه ای دارند، ارزش ها و ایده ها و رفتارهای آن ها چیست، شما قادر خواهید بود کسب و کار خود را از یک تجارت ساده که صرفا خدماتی را ارئه می دهد به یک برند مطرح که مشتریان و شرکا از ارتباط با آن راضی و خشنودند ارتقا دهید.

۸- اتوماتیک کردن منافعتان

داشتن اتوماسیون کاری
داشتن اتوماسیون کاری

معمولا نیاز به کارآیی، مساله ای است که کسب و کارهای جدید در تمام بازارها و صنایع به دنبال حل آن هستند. اطمینان حاصل کنید که راه حل پیشنهادی شما به طرزی کارآمدتر نسبت به آنچه که در بازار در دسترس است، نیاز مشتریان را تامین می نماید و شما را به سوی موفقیت در کسب و کار سوق می دهد.

کارآمدی، امروزه از طریق دیجیتالی شدن و فن آوری های جدید حاصل می شود. با توجه به این که ممکن است محصول یا خدمات شما نوآوری جدیدی را ارائه ندهد، می توانید همان مفهوم اتوماسیون را در کلیه کارهای روزانه کسب و کار خود بکار گیرید. با سرمایه گذاری روی ابزارهای کوچک اتوماسیون در جایی مناسب، زمان نوبت دهی و نرخ تبدیل را کوتاه تر کنید.

با توجه به اینکه ممکن است در مراحل اولیه کار از جیب خود مایه بگذارید، بهتر است که مزایا و سودمندی فرآیندهای خاص اتوماسیون را ارزیابی نمایید. ما در دفتر کاری مان، سعی کرده ایم از برنامه های همکاری نظیر Workplace که توسط Facebook ، Slack ، Asana و سایر برنامه های محبوب که برای کاهش خطای انسانی و اصطکاک و موفقیت در کسب و کار ارائه می شوند را استفاده کنیم.

۹- یادگیری مدیریت جوانان نسل هزاره

مدیریت تیم در کسب وکار
مدیریت تیم در کسب وکار

تیم شما نقش مهمی در شتاب دهی به سرعت شکست کسب و کارتان یا افت ارزشهای تان ایفا می کند. بنابراین برای موفقیت در کسب و کار بسیار ضروری است که در هنگام انتخاب تیم خود، استراتژیک و با وسواس عمل کنید. در تیم های تجاری کوچکتر، افزودن هر همکار جدید می تواند بر نحوه تکامل فرهنگ سازمان شما تأثیر بگذارد.

امروزه ، یادگیری مدیریت نسل هزاره ها (ملنیال ها) و موفقیت در کسب و کار به دلیل افزایش نسبت آنها در نیروی کار، به مهارتی تبدیل شده است که به طور فزاینده ای دنبال می شود. برخی آنها را بعنوان توت فرنگی هایی، مارک می کنند که به راحتی له می شوند و برخی دیگر، از معنا بخشیدن به آنها و پوشیدن تی شرت کار بیزار هستند.طبیعتاً تصورات غلط بسیاری در حول و حوش هزاره ها شکل می گیرد و همچنین مشاغل مختلف می توانند به خوبی از مهارت های منحصر به فرد آنها استفاده کنند.

اما چند راه برای مدیریت یک تیم هزاره:

داشتن تیم
داشتن تیم

برای موفقیت در کسب و کار با ارتباطات باز، یک ساختار تیم یکدست را بپرورانید. خطوط حرفه ای و واضحی را بین سرپرستان و زیردستان آنها حفظ کنید، اما کانال های ارتباطی را باز نگه دارید تا از عدم وجود جنبش های منفی اطمینان حاصل گردد.
بازخورد سازنده ارائه دهید. بیبی بومرها به دلیل رویکرد صریح و روشن خود در ارائه بازخورد، شهرت دارند. از سوی دیگر، هزاره ها همیشه به شکلی که می تواند به عنوان انتقاد عمیق تعبیر شود، بازخورد نمی گیرند.
سازنده بودن با بازخورد، این اطمینان را می دهد که به کارکنان هزاره کد نمی دهیم، بلکه چیزهایی که باید بشنوند را برای آنها بازگو می کنیم.

۱۰- حفظ شبکه ای از ارتباطات

ارتباطات در کسب و کار
ارتباطات در کسب و کار

به جای ارائه کسب وکار جاه طلبانه که مختل کننده زنجیره تأمین یا فرآیند در صنعت مربوطه باشد، با شرکت های دیگری ارتباط برقرار کنید که مشتریان هدف شما را دارند اما خدمات را به نحوی متفاوت ارائه می دهند.
با ایجاد مشارکت، شما و سایر کسب و کارها از طریق راه های خلاقانه، بطور همزمان برای مشتریان برجسته می شوید تا از محصولات و خدمات شما برای یک تجربه کاربری بهبود یافته استفاده کنند.

[su_highlight background=”#d991e3″ color=”#000000″ class=””]در موفقیت در کسب و کار صرفا اختلال در بازار همیشه بهترین استراتژی نیست.[/su_highlight]لزوما همه افراد فرصت، امکانات و یا ظرفیت مالی برای تسلط و انحصار یک بازار را ندارند. پتانسیل خود را برای یکپارچگی با سایر کسب و کارها و خدمات، به عنوان فرصتی مناسب جهت:تلاش های بازاریابی مشترک در کمپین های مشترک،تقسیم هزینه ها و یک بانک اطلاعات قدرتمند از مشتریان که همگی به آن دسترسی دارند درنظر داشته باشید.

[su_note note_color=”#a631a8″ radius=”10″ class=””]

صرف نظر از اینکه در کدام مرحله از کسب و کار خود به سر می برید، هرگز از جستجوی راه هایی برای گسترش شبکه ارتباطی تان در جهت نحوه موفقیت در کسب و کار متوقف نشوید.

[/su_note]

با مربیانی که می توانند مشاوره های ارزشمندی در موفقیت در کسب و کار و صنعت شما ارائه دهند، در تماس باشید تا از اشتباهات و مشکلات گران در امان بمانید. با شرکت در رویدادهای متقابل صنعت و جلسات گاه و بیگاه، آگاهی از برند را تقویت کنید تا کسب و کارتان را به سمت نوآوری و خلاقیت پیش ببرید.

[su_note note_color=”#a631a8″ radius=”10″ class=””]

به قول یک ضرب المثل آفریقایی:
“اگر می خواهید سریع بروید، تنها بروید. اگر می خواهید خیلی دور شوید، با هم بروید. ”
همکاری باعث می شود که سریع تر به پیش بروید و این امر رشد شما را افزایش می دهند.

[/su_note]

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید