کودک آزاری جنسی

کودک آزاری جنسی
کودک آزاری جنسی

فهرست مطالب

کودک آزاری جنسی چیست؟

کودک آزاری جنسی
کودک آزاری جنسی

کودک آزاری جنسی در زمان‌های قدیم به ندرت به رسمیت شناخته می‌شد ولی امروزه ما در جوامعی زندگی می‌کنیم که سوء استفاده جنسی یک مشکل اساسی محسوب می‌شود و این مسئله بر روی جمعیت ما تاثیر گذاشته است. آمار‌ها نشان می‌دهد از هر سه دختر بچه یک نفر و از هر شش پسر بچه یک نفر مورد سوء استفاده جنسی قرار می‌گیرد. این آمار تعداد بالای تجاوز جنسی در جوامع را نشان می‌دهد و این مسئله فقط مختص کودکان نیست.

 

تعریف کودک آزاری جنسی

به برخورد جنسی افراد بزرگسال با کودکان را سوء استفاده جنسی می‌گوییم. فرقی نمی‌کند که این رفتار با اجازه کودک باشد یا نباشد زیرا کودکان از نظر قانونی اجازه انجام اعمال جنسی را ندارند. این نوع کودک آزاری شامل لمس و تجاوز جنسی است. همچنین هرزه نگاری و چشمک زدن نیز جزو کودک آزاری جنسی محسوب می‌شود.
با این حال دو تعریف اصلی برای کودک آزاری جنسی وجود دارد. یک تعریف توسط متخصصان حقوقی و تعریف دیگر توسط متخصصان بالینی بیان می‌شود. مجازات‌هایی برای سوء استفاده جنسی از نظر تعریف حقوقی آن در نظر گرفته شده است. در قوانین فدرال مثل قانون پیشگیری و درمان کودک آزاری، تعریف کودک آزاری جنسی آمده است. این تعریف شامل موارد زیر است:
– اشتغال، ترغیب، تحریک و یا اجبار هر کودکی به مشارکت در انجام رفتار‌های جنسی و یا شبیه سازی چنین رفتار‌هایی و یا تجاوز جنسی توسط سرپرستان و افراد دیگر، پیگرد قانونی دارد.
– همچنین تجاوز، آزار، اذیت جنسی و اشکار دیگر استثمار کودکان، پیگرد قانونی دارد.
در اکثر مواقع بین متجاوزان و کودکان آسیب دیده تفاوت سنی زیادی دیده می‌شود ولی آمار آن در ایالت‌ها متفاوت است.

تعریف بالینی کودک آزاری جنسی

پزشکان و روانشناسان تعریف متفاوتی از کودک آزاری جنسی دارند و بیشتر به تاثیراتی که این عمل بر روی جسم و روح کودک می‌گذارد توجه می‌کنند. یک پزشک معمولا برای بررسی سوء استفاده جنسی موارد زیر را در نظر می‌گیرد:
– شدت و قدرت تاثیری که سوء استفاده جنسی بر روی جسم و روح کودک می‌گذارد.
– فرد متجاوز درک پیچیده‌تری نسبت به سوء استفاده جنسی دارد که به دلیل تفاوت سنی و اختلاف شناختی/ عاطفی است.
– فرد متجاوز برای رضایت و لذت خودش این کار را می‌کند نه برای آزار رساندن به دیگران.
با استفاده از روش‌های درمانی بسیاری از کودکان آسیب دیده درمان می‌شوند ولی نتیجه بلند مدت درمان به مدت کودک آزاری، روش‌های روان درمانی و میزان کمک والدین دارد.

شرایط کودک آزاری جنسی

کودک آزاری جنسی
کودک آزاری جنسی

در بیشتر موارد فردی که می‌خواهد سوء استفاده جنسی کند به کودک دسترسی دارد. ممکن است این فرد یکی از افراد خانواده، پرستار یا معلم کودک باشد. از هر ده تجاوزی که اتفاق می‌افتد یک نفر توسط فرد غریبه مورد آزار جنسی قرار می‌گیرد و بیشتر این متجاوزان مرد هستند، خواه قربانی زن باشد یا مرد.
کودکان ممکن است در شرایط مختلف مورد آزار جنسی قرار بگیرند مثل:
– رابطه دو نفره که شامل متجاوز و قربانی است.
– رابطه گروهی که شامل چند متجاوز و قربانی یا برعکس آن است.
– وجود حلقه جنسی در رابطه
– تجاوز به خاطر اعتقادات مذهبی
– تن فروشی
– پورنوگرافی کودکان

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید