کتاب های پیشنهادی ریچارد برانسون

کتاب های پیشنهادی ریچارد برانسون

فهرست مطالب

ریچارد برانسون که به تازگی به لبۀ فضا سفر کرده تا حدودی خورۀ کتاب است. در این مقاله به معرفی ۵ کتاب مورد علاقۀ او می­پردازیم.

ریچارد برانسون، کارآفرین بریتانیایی و بنیان‌گذار گروهِ «شرکت­های ویرجین»، باوجود مشغلۀ زیادی که دارد، بازهم زمانی برای مطالعه پیدا می­‌کند. در طول این سال­ها او مطالعۀ صدها کتاب را به مردم توصیه کرده است؛ کتاب­‌هایی که به نظر او جالب بوده و درس­‌های زیادی به او داده‌­اند. در این مقاله ۵ عنوان از صدها کتابی که او توصیه کرده را به شما معرفی خواهیم کرد.

طبق گزارش‌ها، معمولاً یک فرد بالغ برای خواندن یک صفحه از یک کتاب غیر­تخصصی به‌طور متوسط به ​​۲ دقیقه زمان نیاز دارد. به این معنی که برای مطالعۀ این ۵ کتاب پیشنهادی ریچارد برانسون، تقریباً باید ۶۰ ساعت، بی­‌وقفه، مشغول باشید؛ اما خوشبختانه، با استفاده از اپلیکیشن ذهن، تنها با صرف مختصری زمان، موفق به مطالعۀ چکیدۀ تعدادی از این کتاب­ها خواهید شد؛ زیرا این اپلیکیشن، نکات کلیدیِ کتاب‌های غیر­داستانی را در قالب فایل­های صوتیِ ۱۵ تا ۳۰ دقیقه­ای به شما ارائه می­‌کند؛ و این یعنی افراد پرمشغله می‌­توانند بدون ایجاد هیچ تغییری در برنامه و ساعات کاری خود، کتاب‌­های مورد نیازشان را مطالعه کنند.

اپلیکیشن ذهن می‌­تواند به تمام لحظات مردۀ زندگی شما معنا ببخشد؛ لحظاتی که در حال انجام کارهای خانه، رفت­‌و­آمد و یا پیاده­‌روی هستید. هم­چنین می­‌تواند به شما کمک کند تا قبل از مصاحبه­‌های کاری، اطلاعات تخصصی مربوط به زمینۀ مورد مصاحبه را کسب کنید. علاوه بر این، راه آسانی­ است برای آگاهی سریع از نکات و ترفندهای موجود در کتاب­‌های قطورِ غیرداستانی‌­ای که ممکن است برایتان جالب باشند، اما هیچ­وقت فرصت مطالعۀ آن‌ها را پیدا نکنید و عاقبت‌شان این باشد که در گوشۀ کتابخانه‌­تان گرد­و­خاک بخورند.

خب، حالا که از مزایای استفاده از اپلیکیشن ذهن اطلاع پیدا کردید، به معرفی کتاب­های پیشنهادی ریچارد برانسون که تعدادی از آن‌ها در اپلیکیشن موجودند، می­پردازیم.

کتاب­های پیشنهادی ریچارد برانسون

تاریخچه زمان در کتاب های پیشنهادی ریچارد برانسون

تاریخچۀ زمان: از بیگ­‌بنگ تا سیاهچاله­‌ها، اثر استیون هاوکینگ

در سال ۲۰۱۶، ریچارد برانسون عنوان کرد که کتابِ تاریخچۀ زمان، یکی از برترین کتاب­‌هایی­ است که باید قبل از مرگ‌تان حتماً آن را بخوانید. هاوکینگ در این کتاب نگاهی به تاریخ نظریه­‌های علمی و ایده‌­هایی که فهم امروزی ما از جهان را شکل می‌­دهند، می­‌اندازد.

او همه­‌چیز، از بیگ‌­بنگ و سیاهچاله‌­ها گرفته تا کوچکترین ذرات کیهان را بررسی می­‌کند و از تاریخ جهان و دانش پیچیدۀ پشت آن طرح کلیِ واضحی ارائه می­‌دهد و تمام این موضوعات را طوری بیان می­‌کند که حتی خوانندگانی که برای اولین بار با این مطالب مواجه شده‌­اند نیز، آن‌ها را می­‌فهمند.

 

شادی در کتاب های پیشنهادی ریچارد برانسون

شادی: راهنمایی برای تقویت مهم‌ترین مهارت زندگی، اثر متیو ریکارد

یکی دیگر از کتاب­‌هایی که برانسون در سال ۲۰۱۶ تحت عنوان «کتاب­‌هایی که باید بخوانید» از آن نام برد، شادی بود. نویسندۀ این کتاب، یعنی متیو ریکارد که دانشمند ژنتیک سلولی بود، حرفۀ خود را رها کرد تا به هیمالیا برود و یک راهب بودایی شود. او نزدیک به ۴۰ سال دستیار نزدیک دالایی لاما بود و تاکنون نیز چندین کتابِ پرفروش نوشته که ازجملۀ آن‌ها می‌توان به شادی اشاره کرد.این کتاب، خواننده را به سمت تجربۀ شادی واقعی، هدایت می­‌کند. بامطالعۀ این کتاب می‌آموزید که شادی عمیق و طولانی­‌مدت نه از عوامل زودگذری مثل پول یا شهرت که از داشتنِ سلامت حاصل می‌­شود.

 

نوآفرینی در کتاب های پیشنهادی ریچارد برانسون

نوآفرینی: دنیا را با خودتان سازگار کنید، اثر آدام گرانت

دقیقاً معلوم نیست که حرفۀ ریچارد برانسون چیست. او همواره تلاش کرده تا خارج از چارچوب (و حتی خارج از سیاره) بیندیشد و مرزهای مخصوص به وظایف مدیران عامل را جابجا کند. آدام گرانت در کتاب نوآفرینی، به موضوع تفکر اصیل پرداخته و در جستجوی این است که خاستگاه ایده‌­های عالی و بی­نظیر کجاست. گرانت با پیروی از قوانین غیرمتعارف، دستورالعمل­‌های مفیدی به ما ارائه می­‌کند که با استفاده از آن‌ها می‌­توانیم اصالت را در تمام جنبه‌های زندگی تقویت کنیم. او هم­چنین نشان می­‌دهد که همۀ افراد می‌­توانند خلاق باشند. علاوه بر این روش­های آسان و بی­‌نقصی ارائه می­‌کند تا بتوانیم ایده‌­های اصیل را شناسایی کرده و آن‌ها را به انجام برسانیم.

 

برندگان در کتاب های پیشنهادی ریچارد برانسون

برندگان و راه موفقیتشان، اثر آلستر کمپبل

ریچارد برانسون در مورد کتاب برندگان می­‌گوید:

«با این­که هیچ­وقت طرفدار کتاب­‌های نوشته‌­شده در حوزۀ رهبری نبوده‌­ام، اما معتقدم که کتاب‌­هایی مثل برندگانِ آلستر کمپبل نکات مفیدی را به خواننده می­‌آموزد. این­گونه کتاب­ها، دربرگیرندۀ درس­‌هایی ملموس از زندگی طیف متنوعی از افراد جالب است و من دوست دارم هر از گاهی یک فصل از آن را بخوانم تا انگیزه بگیرم.»

 

 

انسان خردمند در کتاب های پیشنهادی ریچارد برانسون

انسان خردمند: تاریخ مختصر بشریت، اثر یووال نوح هراری

انسان خردمند یکی از محبوب­ترین و پرفروش­ترین کتاب­‌های غیرداستانی این دهه است و ریچارد برانسون در مورد این اثر عظیم چنین گفته:

«یکی از کتاب­‌هایی که امسال به من کمک کرد، کتاب انسان خردمند نوشته یووال نوح هراری است. این کتاب چند سال پیش منتشر شد، اما من امسال موفق به مطالعۀ آن شدم و بسیار خوشحالم که این کار را کردم؛ چراکه همیشه شیفتۀ آموختن در مورد نحوۀ شکل­‌گیری، تکامل، تغییر و رشد مداوم انسان هستم. نبوغ کتاب انسان خردمند در این است که برخی از موضوعات دلهره­‌آور و پیچیده را به روایتی جذاب و ساده تبدیل می­‌کند.»

 

یادگیری مبتنی بر علم

یکی از دلایلی که جایگاه ذهن را به سطحی بسیار بالاتر از صرفاً بستری برای ارائۀ خلاصه کتاب می­‌برد، علمی است که در خط به خط هر یک از چکیده کتاب­‌ها تنیده شده است. اعضای تیم تولید محتوای ما از حکایات، مثال­ها و ماجراهای واقعی زندگی استفاده می­‌کنند تا موضوعات بزرگ و پیچیده را به روشی ملموس بیان کنند.

به‌عنوان‌مثال، در چکیده کتاب انسان خردمند اثر یووال نوح هراری، تیم تولید محتوای ما برای این­که خواننده موضوع کوتاه بودن تاریخ پیدایش بشریت در مقیاس کیهانی را راحت­‌تر درک کند، مثال زیر را به کار برد: «دست­های خود را تا جایی که می­‌توانید باز کرده و فرض کنید فاصلۀ بین دو دست‌تان نشان­‌دهندۀ طول تاریخ زمین است. به نظرتان چه مقدار از این فاصله متعلق به تاریخ پیدایش بشریت است؟ از سرِ انگشتانِ یک دست تا آرنجتان؟ تا کف دست؟ یک انگشت؟ ابداً. برای دانستن جواب این سؤال به یک میکروسکوپ قدرتمند نیاز دارید».

از بین هزاران کتاب موجود در کتابخانۀ ذهن، کتاب­های پرفروشی مانند انسان خردمند را می‌توانید بیابید. می‌توانید خلاصه ای از این کتاب را در لینک زیر مطالعه نمایید.

خلاصه کتاب انسان خردمند

کتاب انسان خردمند ، شرح مفصلی از تاریخ بشریت ارائه می‌دهد‌. حقایق و افسانه‌هایی را درباره چگونگی تسلط بشر بر روی کره زمین‌، ارائه می‌دهد.

‎اکنون بخوانید‎

 

سایت ذهن ابزار یادگیری قدرتمندی­ است که می‌­تواند با استفاده از مثال­ها و سایر تکنیک‌­های یادگیریِ مبتنی بر علم، موضوعات بزرگ و پیچیده را قابل‌­فهم­تر کند.

علاوه بر این هر جا که لازم باشد نکات کاربردی­‌ای را نیز در انتهای چکیده کتاب­ها توصیه می‌­کند.

تمام حوزه‌­ها

با استفاده از اپلیکیشن ذهن می­‌توانید چکیدۀ کتاب­‌های پرفروشِ هر حوزه را در دسته­‌بندی مخصوص به همان حوزه جستجو کرده و مطالعه کنید. حوزه­‌ها و موضوعات متنوعی از اشتغال و امور مالی شخصی گرفته تا سلامت و روابط عاطفی و زناشویی. برای دانلود اپلیکیشن ذهن کافی است بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

دانلود اپلیکیشن

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید