تا چه اندازه از زندگی می دانید و هدف از زندگی چیست ؟

هدف زندگی
هدف زندگی

فهرست مطالب

در جامعه امروز، دانستن هدف از زندگی و اینکه برای چه چیزی زندگی می‌کنید به معیاری مهم برای اندازه‌گیری میزان خوشحالی شما در زندگی بدل شده است. فشار زیادی برای دانستن هدف از زندگی وجود دارد، چرا که اگر ندانید، آن وقت شانس اینکه زندگی شاد و خوشایندی داشته باشید را از دست خواهید داد.[su_highlight background=”#00beb7 ” color=”#000000″ class=””]چنین اتفاقی، فاجعه مطلق است.[/su_highlight]

بیانات رالف امرسون به این شکل است که می‌گوید هدف از زندگی هیچ ارتباطی به خوشحالی ندارد، بلکه بیشتر به این مربوط است که چقدر خوب زندگی کرده‌ایم.
«هدف زندگی خوشحال بودن نیست. مفید بودن، شریف بودن و دلسوز بودن است. به این است که تفاوتی رقم بزنید و بتوانید بگویید خوب زندگی کرده‌اید».[su_highlight background=”#00beb7 ” color=”#000000″ class=””]این دستورالعمل مخفی شاد و کامل زندگی کردن است.[/su_highlight]

زندگی دلخواه
زندگی دلخواه

[su_note note_color=”#00eeff ” radius=”10″ class=””]

با دوست من جان آشنا شوید.

[/su_note]

بهترین دوست من، جان به طور ناگهانی چند هفته پیش از دنیا رفت. جان کسی بود که هدف از زندگی را دانسته و زندگی هدفمندی داشت و در آن تعهد و عشق به خانواده و کمک به دیگران محور اصلی زندگی‌اش بود.

جان به دنبال هدفش در زندگی نبود. هرگز کتاب‌های بهبود شخصیت درباره چگونگی پیدا کردن هدف زندگی را نخواند و هرگز این سؤال را نپرسید که «برای چه باید زندگی کنم؟». او فقط می‌دانست چه چیزی برایش لذت‌بخش است و آن خدمت به خانواده و افرادی بود که در زندگی‌اش حضور داشتند. او با مهربانی و شفقت زندگی بهتری را تجربه کرد .

[su_highlight background=”#00beb7 ” color=”#000000″ class=””]جان کسی بود که رالف امرسون در نقل‌قولش به او اشاره کرده بود: «کسی که دلسوزی و مهربانی می‌کرد و زندگی‌ای سرشار از هدف و تعهد داشت».[/su_highlight]

جان مرد مشهوری نبود که به خاطر آثار برجسته‌اش به شناخت جهانی رسیده باشد. او دوست قدیمی من بود، مردی واقعی که به نظر من هدفمند زندگی کرد.
همه ما شبیه جان نیستیم. او هدفش در زندگی را می‌دانست. برخی از ما برای اینکه بتوانیم این سفر را آغاز کنیم نیاز به راهنمایی داریم…

[su_note note_color=”#00eeff ” radius=”10″ class=””]

۳ مرحله برای یافتن هدف زندگی‌تان

[/su_note]

به سوی هدف
هدف از زندگی

در ادامه ۳ مرحله بسیار ساده آمده که اگر آن‌ها را دنبال کنید به شما در دستیابی به هدف و داشتن زندگی کامل کمک می‌کند.

[su_note note_color=”#00eeff ” radius=”10″ class=””]

۱. قطع ارتباط با رسانه‌های اجتماعی

[/su_note]

رسانه های اجتماعی
رسانه های اجتماعی

با وجود رسانه‌های اجتماعی، ما بی‌وقفه در معرض هزاران فردی قرار داریم که زندگی‌ای را ارائه می‌کنند که به نظر می‌رسد به شکلی باورنکردنی کامل و پر از موفقیت و هدف است.
برای برخی افراد این‌طور به نظر می‌رسد که یافتن هدفتان در زندگی امروز پیچیده است و طی کردن روند رسیدن به آن می‌تواند یک عمر طول بکشد. درواقع این موضوع اصلاً حقیقت ندارد.

در رسانه‌های اجتماعی شما تنها بخش‌های سرگرم‌کننده و جذاب زندگی افراد را می‌بینید، هیچ‌وقت زندگی واقعی‌شان را که می‌تواند همچون زندگی شما پر چالش و پیچیده باشد را نمی‌بینید. هیچ‌کس از واقعیت زندگی فرار نمی‌کند –آن مشکلاتی که ناگهان از ناکجا جلوی آدم سبز می‌شوند.

اگر کیفیت زندگی و خوشحالی خودتان را با دیگر افراد موجود در رسانه‌های اجتماعی مقایسه می‌کنید، بهتر است دست نگه دارید. لازم است معیارهای خودتان را از موفقیت داشته باشید، در این صورت می‌توانید بگویید یک زندگی شاد و کامل برایتان چه معنایی دارد.
در رسانه‌های اجتماعی وقتی صحبت از یافتن آن چیزی است که به زندگی‌تان لذت می‌بخشد، آنچه را که دنبالش هستید را به شما نمی‌دهد.
وقتی مدام مشغول تجربه خوشی و لذت در زندگی‌تان هستید،[su_highlight background=”#00beb7 ” color=”#000000″ class=””]زندگی هدفمند و کاملی دارید.[/su_highlight]شما می‌دانید چه زندگی‌ای می‌خواهید و برایتان اهمیت دارد. استفاده از تجربیات دیگران از شادی و خوشحالی در رسانه‌های اجتماعی بهترین راه برای ارزیابی هدف زندگی‌تان نیست.

[su_note note_color=”#00eeff ” radius=”10″ class=””]

۲. برای تعریف هدف زندگی‌تان، این ۳ سؤال کلیدی را از خود بپرسید.

[/su_note]

یافتن هدف زندگی
یافتن هدف از زندگی

برای شروع سفرتان و فهمیدن هدفمندی در زندگی، باید این ۳ سؤال کلیدی را از خود بپرسید:
• میراثی که می‌خواهم از خود به جای بگذارم چیست؟
• وقتی مُردم، دیگران درباره من چه خواهند گفت؟
• چه تفاوتی در زندگی دیگران ایجاد کرده‌ام؟

پاسخ به این ۳ سؤال به شما در تعیین هدفتان در زندگی کمک می‌کند.
به محض اینکه این پاسخ‌ها را پیدا کردید، قدم بعدی شما این است که دست به کار شوید و به طور مداوم آن کیفیت‌هایی که باور دارید برای دستیابی به زندگی هدفمند و خوشایند لازم است را به کار بگیرید.

 [su_note note_color=”#00eeff ” radius=”10″ class=””]

۳. روی اعمال مشخصی تمرکز کنید که برایتان خوشایند هستند.

[/su_note]

شروع با هدف
شروع با هدف

[su_highlight background=”#00beb7 ” color=”#000000″ class=””]«شما زندگی‌تان را با کلمات نمی‌نویسید… با اعمالتان می‌نویسید. طوری که فکر می‌کنید مهم نیست. تنها چیزی که مهم است کاری است که می‌کنید.» – پاتریک نس[/su_highlight]

پیدا کردن هدفتان در زندگی و اینکه برای چه باید زندگی کنید، برای همه در جهان یکسان است –ثروتمند و فقیر. همه فرصتش را دارند تا زندگی کاملی داشته باشند. چیز پیچیده، دشوار یا غیرقابل‌دسترسی نیست.

یافتن هدف زندگی‌تان بسیار قابل دسترس است. همه کاری که باید بکنید این است که تصمیم بگیرید داشتن زندگی خوشایند و کامل برایتان چه معنایی دارد و سپس برای رسیدن به آن تلاش کنید. تلاش کنید و با دیگران مهربان باشید و هر روز به بهترین شکلی که می‌توانید زندگی کنید.

[su_highlight background=”#00beb7 ” color=”#000000″ class=””]اعمالی همچون مهربانی، بخشش، قدردانی و عشق اعمالی بسیار مهم برای داشتن یک زندگی هدفمند هستند.[/su_highlight]اگر اساس روزهایتان بر این اعمال متمرکز باشد، می‌توانید زندگی هدفمندی داشته باشید. در این لحظه است که در زندگی احساس خوشبختی می‌کنید.
هرچه بیشتر به دیگران کمک کنید، خوشحال‌تر خواهید بود.

 [su_note note_color=”#00eeff ” radius=”10″ class=””]

هشدار

[/su_note]

انسان خوب
انسان خوب

وقتی هدفمند زندگی می‌کنید به این معنی نیست که قرار است مثل فرشته‌ها باشید.

واقعیت را به یاد آورید – شما هنوز نقصان‌هایی دارید، اشتباهات بزرگی می‌کنید، شکست می‌خورید و گاهی برای برآمدن از پس موانعی که زندگی بر سر راهتان قرار داده، مجبور می‌شود مسیرتان را عوض کنید.
با این حال، داشتن زندگی هدفمند و متعهدانه شما را منعطف می‌سازد و باعث می‌شود بتوانید با قدرت و اطمینان با چالش‌ها روبرو شوید.
قدرت انتخاب تنها چیزی است که باعث می‌شود زندگی خوشایند و هدفمندی داشته باشید. دوست من، جان می‌دانست چگونه از قدرت انتخابش به درستی استفاده کند. او زندگی هدفمندی را انتخاب کرد و می‌دانست هدف از زندگی چیست و چه چیزی لذت را به زندگی او و آن‌هایی که دوست دارد، می‌بخشد – دستورالعملی بسیار ساده برای داشتن یک زندگی کامل.

سفر دانستن هدف از زندگی و داشتن زندگی هدفمند اکنون پیش روی شما قرار دارد. شما تنها کسی هستید که می‌توانید این کار را بکنید و روی چگونگی زندگی کردنتان کنترل دارید.

[su_highlight background=”#00beb7 ” color=”#000000″ class=””]به یاد داشته باشید که هیچ‌کس دیگر نمی‌تواند زندگی شما را کنترل کند – همه‌اش به خودتان خلاصه می‌شود. پیشنهاد می‌کنم همین حالا این سفر را آغاز کنید[/su_highlight]

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید