محبوب‌ترین پلتفرم‌های CMS و مقایسه آن‌ها با یکدیگر

آشنایی با محبوب‌ترین پلتفرم‌های CMS

فهرست مطالب

احتمالاً شما هم ازجمله کاربرانی باشید که هنوز برای انتخاب پلتفرم سیستم مدیریت محتوا (CMS) Content Management  syste سر دوراهی گیرکرده‌اید. خبر خوب اینکه آشنایی با محبوب‌ترین پلتفرم‌های CMS این فرصت عالی را فراهم می‌کند تا بدون نیاز به آشنایی با کدهای برنامه‌نویسی وب‌سایت موردنظر خودتان را راه‌اندازی کنید.

گزینه‌های زیادی برای انتخاب وجود دارد که قصد دارم به شش مورد از پرکاربردترین و به عبارتی کاربرپسندترین آن‌ها در این مقاله بپردازم. اینکه چرا انتخاب یک پلتفرم مناسب در بازدهی وب‌سایت ما تأثیرگذار است از جمله دلایلی می‌تواند باشد که باید برای استفاده از چنین سیستمی به آن توجه داشته باشیم.

پلتفرم سیستم مدیریت محتوا چیست؟

آشنایی با محبوب‌ترین پلتفرم‌های CMS
چه کسی محبوب‌ترین CMS مرا دزدید!

این سیستم یک نرم‌افزار است که فضای کافی و مناسبی را برای تولید محتوا و راه‌اندازی وب‌سایت در اختیار شما قرار می‌دهد. وب پیج ها به‌طورمعمول به زبان‌های برنامه‌نویسی  HTML،  javaScript  و CSS  نوشته می‌شوند و لازم است یکی از این سه زبان را بدانید و کد نویسی زیادی انجام دهید.

با ظهور پلتفرم‌های مدیریت محتوا دیگر لازم نیست حتماً با زبان برنامه‌نویسی آشنا باشیم و می‌توانیم بدون نوشتن کد، خواسته خودمان را برای راه‌اندازی وب‌سایتی که در نظر داریم عملی کنیم. مگر اینکه بخواهید با یک توسعه‌دهنده کاربرپسند CMS کارتان را انجام دهید که این یعنی با کد نویسی آشنا باشید.

معیارهای انتخاب محبوب‌ترین پلتفرم‌های CMS برای وب‌سایت

تنوع این پلتفرم آن‌قدر زیاد است که باید از بین آن‌ها با نکته‌سنجی انتخاب کنید. اما قبل از این کار پیشنهاد می‌کنم چند دقیقه سرتان را خلوت کنید تا مقایسه‌ای بین سیستم‌های مدیریت محتوا انجام دهیم. بعدازاین، دستتان برای انتخاب نهایی کاملاً بازخواهد بود.

کاربری آسان

استفاده آسان برای راه‌اندازی و ویرایش محتوا همیشه حرف اول را در انتخاب هر نرم‌افزاری می‌زند. یعنی رابط drag and  drop کشیدن با موس و رها کردن خوبی در اختیار داشته باشیم تا بتوانیم آیتم‌های متفاوتی را در صفحات خود بدون نیاز به نصب اضافه کنیم.

کاربری آسان باید به‌گونه‌ای باشد که با سرعت و بدون دردسر فضای کافی برای تغییرات محتوای موردنظر شما را پس از انتشار فراهم کند.

گزینه‌های طراحی

نرم‌افزار CMS شما باید ابزارهایی در اختیارتان بگذارد که نقل‌وانتقال داده‌ها به‌راحتی انجام و جای دیگری برده شوند. برای نمونه؛ ممکن است تصمیم بگیرید یک پلتفرم یا یک میزبان hosting  جدید را برای فعالیت خود انتخاب کنید. انتقال‌پذیر بودن داده باعث می‌شود تا کاربر با آزادی عمل کاملی بتواند عملیات جابه‌جایی را انجام دهد.

افزونه‌ها add-ons

همه وب‌سایت‌ها این‌طور نیستند. دقیقاً به همین دلیل است که همه پلتفرم‌های مدیریت محتوا تمام ویژگی‌هایی را که همه نیازهای سایت‌ها را برآورده می‌کنند در خود جای نداده‌اند.  فاکتور افزونه این مشکل را برطرف می‌کند. البته فراموش نکنید که این آیتم، نیاز به نصب نرم‌افزار جداگانه‌ای  روی نرم‌افزار CMS دارد. این آیتم‌ها، برنامه‌های متنوعی هستند که به پلتفرم شما اضافه خواهند شد.

گزینه‌های پشتیبانی

نقش تیم پشتیبانی در شناسایی محبوب‌ترین پلتفرم‌های CMS

وقتی صحبت از یک سیستم کاربرپسند می‌شود یعنی ساخت وب‌سایت باید بدون هرگونه دردسری انجام شود. اما این به معنی خالی گذاشتن جای گزینه پشتیبانی نیست. به‌هرحال طبیعی است که در فرایند راه‌اندازی سؤالاتی پیش بیاید.

** مهم: پلتفرم انتخابی خودتان را ازنظر قدرت و وسعت پشتیبانی که برای کاربر در نظر گرفته شده است حتماً بررسی کنید.

یک سری از ارائه‌دهندگان این سیستم تعداد انگشت‌شماری از FAQs – سؤالات متداول- را پاسخ می‌دهند و تیم خدمات مشتری آن‌ها به کندی کار کاربر را راه می‌اندازد. نقطه مقابل آن‌ها هم مواردی هستند که یک بخش حمایتی قوی را برای راهنمایی در هرزمانی فعال کرده‌اند.

هزینه

اگرچه این معیار، چهارمین فاکتور در نظر گرفته شده است ولی همچنان یکی از مهم‌ترین‌ها برای انتخاب محبوب‌ترین پلتفرم‌های CMS  به شمار می‌رود. همان‌طور که نصب یک سری از آن‌ها رایگان است پلتفرم‌های دیگری هم هستند که به‌صورت دوره‌ای (ماهانه یا سالانه) باید شارژ شوند.

توجه داشته باشید حتی اگر برنامه نصبی شما رایگان باشد خیلی از مواقع لازم است تا بابت افزونه‌های اضافی سوم شخص third-party extensions، هر برنامه‌ای که به‌وسیله شرکتی غیر از شرکت اصلی یا یک فرد ایجادشده باشد برنامه شخص سوم است، طراحی و خدمات میزبانی سایت هزینه‌ای پرداخت کنید.

** نکته: بررسی میزان هزینه موردنظر برای انتخاب پلتفرم موضوع کم‌اهمیتی نیست و نباید خودتان را در موقعیت غیرمنتظره قرار دهید.

آشنایی با ۵ مورد از محبوب‌ترین پلتفرم‌های CMS

حال که با معیارهای انتخاب یک سیستم مدیریت محتوای مناسب خودتان آشنا شدید وقت آن رسیده تا برای تصمیم‌گیری نهایی، اطلاعات مفید و مهم‌تری دریافت کنید.

WordPress.org

این سیستم انتخاب شماره یک بسیاری از اهالی فن در حوزه برنامه‌نویسی و مدیریت محتواست.پرطرفدارترین پلتفرمی که نزدیک به ۴۲% از همه وب‌سایت‌ها در اینترنت را پوشش می‌دهد.

** مهم: WordPress.org با WordPress.com یکی نیست. اولی یک CMS منبع باز ( یا کد باز open source. دسترسی عمومی و آسان. همچنین امکان تغییر کدها به سلیقه شخصی به کاربر داده شده.) است که در اصل برای بلاگ نویسی طراحی شده که البته در حال حاضر برای انواعی از وب‌سایت‌ها و فروشگاه‌های آنلاین کاربرد دارد. دومی یک پلتفرم میزبانی وبلاگ است  که محدودیت‌های خود را دارد.

بهتر است به خاطر داشته باشید

وقتی صحبت از ورد پرس برای تازه‌کارها به میان می‌آید عموماً منظور همان WordPress.org است. WordPress.com برای موارد ویژه‌ای کاربرد دارد. در چنین مواقعی شما باید  وردپرس خودتان را شخصاً میزبانی کنید که این یعنی ارائه‌دهنده میزبانی مناسبی را پیدا کنید.

این پلتفرم چه امتیازاتی دارد؟

چند مورد شاخص از امتیازات استفاده از سیستم WordPress.org:

  • وردپرس یک پلتفرم سازگار و آزاد برای راه‌اندازی هر نوع وب‌سایت است ( فروشگاه آنلاین، سایت حراج و تخفیف، عضویت).
  • نیاز به یادگیری هیچ مهارت فنی خاص یا دانش کد نویسی نیست. ویرایشگر بلوک block editor وردپرس ساخت صفحات عالی در سایت را برایتان به‌راحتی ممکن می‌کند.
  • آزادی کامل برای کسب درآمد آنلاین از وب‌سایت به هر روش انتخابی
  • تنوع قالب‌ها و پلاگین ها چه به‌صورت پرداخت هزینه چه رایگان. بنابراین به‌سادگی می‌توانید هر نوع افزونه مفیدی را به سایت اضافه کنید ( فرم‌های تماس، آلبوم عکس و خیلی موارد دیگر).
  • این پلتفرم واقعاً طراحی خوبی در مورد سئو SEO یا بهینه‌سازی موتور جست‌وجو search engine optimization دارد. ساخت URL های متناسب با سئو، دسته‌بندی‌ها و تگ‌های پست در این سیستم آن را به یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های CMS کرده است.
  • گروه‌های پشتیبانی فراوانی برای وردپرس فعالیت می‌کنند چراکه CMS یک پلتفرم منبع باز است. پس می‌توانید به لطف چنین
  • انجمن‌هایی که در شبکه‌های مجازی هستند پاسخ پرسش‌های فنی خودتان را بگیرید.
  • قابلیت توسعه‌پذیر بودن این برنامه آن را به یک سیستم دلخواه هم برای تازه‌کارها و هم برای توسعه‌دهندگان نرم‌افزار تبدیل کرده است.
  • با فراهم شدن امکان دانلود محتوا در فرمت XML، وردپرس باعث شده تا انتقال داده به سیستم متفاوت دیگری که در آینده ممکن است انتخاب کنید کار آسانی باشد.

این پلتفرم چه معایبی دارد؟

چند مورد شاخص از معایب استفاده از سیستم WordPress.org:

  • باید نام دامنه و میزبان خودتان را تنظیم کنید. همچنین مسئولیت مدیریت مواردی مثل امنیت و نسخه پشتیبان با خود شماست.
  • ورد پرس یک پلتفرم بسیار پر گزینه و منعطف است. بله! چنین آزادی و ایدئال بودن می‌تواند ترسناک باشد. به همین دلیل است که خیلی از تازه‌کارها از پلاگین های صفحه ساز کشیدن و رها کردن drag & drop برای آن استفاده می‌کنند.

♦♦ از نمونه‌های جهانی و ایرانی کاربری پلتفرم WordPress.org می‌توان به دیجی کالا، دکتر سلام، سایت رسمی کشور سوئد، شاتل و Yahoo و شرکت مرسدس بنز اشاره کرد.

ویژگی افراد موفق در کسب و کار چیست؟ چه چیز آن ها را از سایرین متمایز می کند؟

تنها درصد محدودی از آن ها همواره در تلاش هستند تا رشد کنند

اکنون بخوانید

 

هاب اسپات  Hub Spot

این سیستم یک پلتفرم تولید محتوای کاملاً یکپارچه است که به‌صورت اختصاصی برای بازاریاب‌ها و صاحبان کسب‌وکار طراحی شده است. هاب اسپات به این دلیل که یک پلتفرم عالی شامل همه انواع اتوماسیون‌های بازاریابی، فروش، خدمات و ابزارهای عملیاتی است، یک راه‌حل مطلوب برای توسعه کسب‌وکار و همچنین یک فضای همه‌کاره سرمایه‌گذاری‌های بزرگ برای مدیریت وب‌سایت است.

این پلتفرم چه امتیازاتی دارد؟

چند مورد شاخص از امتیازات استفاده از سیستم هاب اسپات:

  • کاربری این پلتفرم ساده است حتی اگر مهارت‌های فنی کمی داشته باشید. ابزارهای درگ اند دراپ ، رها کردن و کشیدن، سئوی داخلی built-in و تماس مخاطب باعث شده تا ایجاد و بهینه‌سازی محتوای وب شما کار ساده‌ای باشد.
  • ویژگی‌های جذابی برای شخصی‌سازی صفحات وب دارد که می‌توانید برای بازدیدکنندگان ویژه یا بخش‌های بزرگ‌تر از آن استفاده کنید.
  • کاربردهای بدون سرور، قالب‌های سازگار و ابزارهای خط دستور command line – برای ارتباط بهتر با سرور- به توسعه‌دهندگان نرم‌افزارها کمک می‌کند تا تغییرات لازم را سریع‌تر اعمال کنند.
  • ازجمله ویژگی‌های امنیتی داخلی هاب اسپات باید CDN جهانی( شبکه توزیع محتوا و دسترسی سریع به داده‌های موردنظر) و برنامه دیواره آتشین Firewall همراه با یک تیم اختصاصی امنیتی برای حفظ امنیت سایت شما از حملات DDoS ( ضعیف شدن ارائه اطلاعات به کاربر و پایین آمدن پنهای باند)، هکرها و سایر موارد ناشناخته دیگر را نام برد.
  • یکپارچگی کامل با ابزار بازاریابی ایمیلی و CRM فروش (مدیریت ارتباط با مشتری). بدین ترتیب کاربر می‌تواند کارهای عملیاتی خودش را با دردسر کمتری انجام دهد.

این پلتفرم چه معایبی دارد؟

چند مورد شاخص از معایب استفاده از سیستم هاب اسپات:

  • نسخه رایگانی در کار نیست ولی نسخه آزمایشی رایگان دارد.
  • این سیستم برخلاف کارایی آن در کسب‌وکار آنلاین (مثل یک شرکت نرم‌افزاری که برای برندینگ خود تلاش می‌کند)، برای وب‌سایت‌های تجارت الکترونیکی (که صرفاً اقدام به فروش محصول می‌کنند و سایر جنبه‌های فروش را در نظر نمی‌گیرند مثل دیجی کالا) مناسب نیست. اما خبر خوب اینکه پلتفرم هاب اسپات به‌راحتی می‌تواند با ورد پرس و سیستم ووکامرس WooCommerce یکی شود.

بد نیست بدانید که

بسیاری از صاحبان کسب‌وکار از ابزارهای رایگان این پلتفرم در زمان راه‌اندازی ورد پرس استفاده می‌کنند.

Joomla

جوملا یکی دیگر از محبوب‌ترین پلتفرم‌های CMS با منبع باز است. به لطف وجود یک تیم پشتیبانی کارآزموده، می‌توانید از پس مشکلات احتمالی در زمان کار با آن، بربیایید. از طرف دیگر،  قالب‌ها و افزونه‌های بسیار متنوعی را در خود جای داده است که کار با این پلتفرم کاملاً رایگان را بیش‌ازپیش لذت‌بخش می‌کند.

در سال ۲۰۰۵ بود که برای اولین بار این برنامه رونمایی شد و مثل ورد پرس، سال‌هاست که خودنمایی می‌کند. جالب است بدانید که جوملا یک بسته ایدئال از ویژگی‌های مدیریت محتوا است و نصب و راه‌اندازی آن به‌عنوان یک سایت ساز بسیار کاربرپسند نیاز به کمترین دانش برنامه‌نویسی دارد.

البته نباید فراموش کنیم که جوملا یک پلتفرم بسیار ایده‌آل برای سازندگان و توسعه‌دهندگان باتجربه سایت است و افراد تازه‌کار بهتر است برای شروع از راهنمایی افراد باتجربه بهره ببرند. اما نگران نباشید! حتی اگر اهل چانه زدن با کدهای مختلف هم نباشید بازهم جوملا را به شما پیشنهاد می‌کنم.

نمایی از صفحه اصلی جوملا جزو محبوب‌ترین پلتفرم های CMS

اگر شما جزو آن دسته از سازندگان سایت هستید که دوست دارید محتوای موردنظرتان در پلتفرم سفارشی و خاص منتشر شود، انگشت روی گزینه خوبی گذاشته‌اید! سازگاری بسیار بالا و تنوع گزینه‌های این سیستم، لذت کار با آن را دوچندان می‌کند.

این پلتفرم چه معایبی دارد؟

چند مورد شاخص از معایب استفاده از جوملا:

  • حتی طرفداران این سیستم دوست‌داشتنی هم موافق‌اند که جوملا کمی پیچیده است. پس با توجه به هدف و برنامه‌ای که دارید شاید بهتر باشد از حضور یک برنامه‌نویس یا توسعه‌دهنده شبکه بهره ببرید.
  • اگر به فکر افزونه‌های بیشتری برای پلتفرم جوملا هستید باید عرض کنم که این، مثل وردپرس نیست! ورد پرس تنوع قالب‌ها و پلاگین های بسیاری زیادی دارد که عملکرد اصلی آن را گسترش می‌دهد درحالی‌که در جوملا چنین اتفاقی نمی‌افتد.

** مهم: درصورتی‌که قصد دارید افزونه‌های بیشتری را روی جوملا نصب کنید باوجود رایگان بودن خود پلتفرم، لازم است تا هزینه اضافی برای نصب هریک از آن‌ها پرداخت کنید.

توجه داشته باشید که در صورت نصب افزونه‌های بیشتر ممکن است مشکلاتی برای مدیریت سیستم سد راه شما شود.

♦♦  نمونه‌های ایرانی کاربر جوملا گروه صنعتی گلرنگ، پیشرو دیزل، مؤسسه آموزشی مدرسان شریف، شبکه پنجم سیما و استانداری لرستان.

WooCommerce

حالا نوبت آشنایی بیشتر با یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های CMS است؛ بستری تأیید شده برای تجارت الکترونیک. فقط کافی است فراموش نکنید که ووکامرس یک پلتفرم کاربرد پسند و بسیار سازگار است.

جالب اینجاست که ووکامرس ازنظر فنی پلتفرم مدیریت محتوا نیست. بلکه یک فروشگاه ساز رایگان است و به‌عنوان پلاگین روی ورد پرس فعال می‌شود. با این اوصاف لازم است تا اول ورد پرس را داشته باشید تا در قدم بعدی بتوانید ووکامرس را نصب کنید.

حالا تصور کنید اگر ووکامرس یک پلتفرم CMS بود ۵.۸% از بازار را به خودش اختصاص می‌داد. این عدد میانگین همه وب‌سایت‌ها در جهان است که از این سیستم استفاده می‌کنند.

تقویم محتوا چیست؟ آموزش ساخت تقویم محتوا

همه‌چیز از وبلاگ‌نویسی‌های دهه هشتاد شروع شد.

اکنون بخوانید

 

این پلتفرم چه امتیازاتی دارد؟

چند مورد شاخص از امتیازات استفاده از سیستم ووکامرس:

  • یک نرم‌افزار کاملاً رایگان و کاربرپسند است.
  • زمینه‌های theme زیادی در این پلتفرم در دسترس است که کمک می‌کند ظاهر سایت را آن‌گونه که دوست دارید به‌روز کنید.
  • پلاگین های متنوعی در ووکامرس هست که می‌توانید با افزودن آن‌ها، کارکردهای بیشتری برای سایت در نظر بگیرید.
  • در فروشگاه ساز ووکامرس دستتان برای فروش محصولات دیجیتال و همه انواع کالا باز است. همچنین می‌توانید محصولات مرتبط را از طریق لینک‌های مرتبط بفروشید.
  • مدیریت موجودی انبار با سیستم ووکامرس به‌راحتی انجام‌شدنی است و می‌توانید به‌سادگی پیگیر میزان موجودی در انبارهایتان باشید.
  • این نرم‌افزار در ایران قابلیت نصب و راه‌اندازی با نسخه فارسی را دارد و کافی با یک جست‌وجوی ساده، وارد سایت‌های شناخته شده مرتبط با راه‌اندازی فروشگاه ساز شوید.

این پلتفرم چه معایبی دارد؟

چند مورد شاخص از معایب استفاده از سیستم ووکامرس:

  • تنوع و گستردگی گزینه‌های پلتفرم موردنظر گاهی خسته و گیج‌کننده می‌شود.
  • درصورتی‌که ‌هاست ورد پرس را داشته باشید می‌توانید از ووکامرس استفاده کنید. پس ازنظر فنی سیستم وابسته به ورد پرس است و اگر بخواهید از زمینه‌های ووکامرس استفاده کنید احتمالاً با مشکل روبه‌رو می‌شوید.
  • دانلود و نصب این نرم‌افزار رایگان است. البته برای دریافت پلاگین ها و افزونه‌های بیشتر باید هزینه اضافی پرداخت کنید.

Drupal

نمایی از دروپال جزو محبوب‌ترین پلتفرم‌های CMS

دروپال یکی دیگر از پلتفرم‌های با منبع باز CMS است که برای یک سری وب‌سایت‌های مهم مثل سایت‌های اقتصادی و تعدادی از سایت‌های دانشگاهی کاربرد دارد و آن را تبدیل به یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های CMS کرده است. این سیستم خوراک موردعلاقه بسیاری از توسعه‌دهندگان نرم‌افزار است. پس اگر قصد دارید یک سایت سلیقه‌ای کاملاً خوش‌ترکیب برای خودتان راه بیندازید می‌توانید با کمک چنین افرادی از دروپال استفاده کنید.

این پلتفرم چه امتیازاتی دارد؟

چند مورد شاخص از امتیازات استفاده از سیستم دروپال:

  • واردکردن محتوا در این سیستم ساده است. تنوع محتوای شخصی در دروپال نشان می‌دهد که سازگاری بسیار بالایی دارد.
  • اجزا یا ماژول‌های modules مختلفی هست که می‌توانید به سایت خود اضافه کنید( مشابه پلاگین های ورد پرس).
  • همان‌طور که در معرفی دروپال برایتان نوشتم، این پلتفرم یک نرم‌افزار منبع باز است پس به‌راحتی می‌توانید هرزمان که به مشکل در راه‌اندازی یا استفاده از آن برخوردید، از تیم پشتیبانی فارسی کمک بگیرید.
  • مدیریت کاربر در این پلتفرم ساده است. به لطف یک سیستم داخلی built-in می‌توانید نقش‌های جدید را ثبت و برای هرکدام مسئولیت مشخصی در نظر بگیرید.

♦♦ ازجمله نمونه‌های جهانی پلتفرم دروپال می‌توان به سازمان فضایی ناسا – دانشگاه آکسفورد – دانشگاه هاروارد – شرکت توتالtotal  ، شرکت تسلا – لینوکس و از نمونه‌های ایرانی به وزارت دفاع – پلیس فتا – پژوهشگاه مخابرات – دانشگاه اصفهان – استانداری گیلان و شرکت کاله اشاره کرد.

این پلتفرم چه معایبی دارد؟

چند مورد شاخص از معایب استفاده از سیستم دروپال:

  • اینکه چطور نمای ظاهری سایت را تغییر بدهید یا افزونه‌های بیشتری انتخاب کنید ممکن است در دروپال سخت باشد مخصوصاً اگر تازه‌کار باشید. این سیستم ممکن است به‌سادگی و خوشایندی ورد پرس برای کاربر نباشد.

WordPress.com

نسخه تجاری و میزبان ورد پرس است که ممکن است با نسخه منبع باز و خودمیزبان WordPress.org اشتباه گرفته شود. شاید بد نباشد در کنار مطالعه این مقاله، برای آشنایی بیشتر عنوان فارسی « تفاوت WordPress.com با WordPress.org » را جست‌وجو کنید.

این پلتفرم چه امتیازاتی دارد؟

چند مورد شاخص از امتیازات استفاده از سیستم ورد پرس:

  • ورد پرس یک شروع ساده است. می‌توانید به‌راحتی محتوای موردنظرتان را اضافه کنید و باید اضافه کنم که تازه‌کارها این سیستم را یک نمونه بسیار بی‌دردسر سیستم مدیریت محتوا برای خودشان معرفی کرده‌اند.
  • راه‌اندازی سایت تحت دامنه WordPress.com رایگان است. اگر بخواهید نام خودتان را در دامنه داشته باشید می‌توانید کمی هزینه کنید.
  • زمینه‌ها و طراحی‌های زیادی در این دامنه وجود دارد که به‌سادگی می‌توانید آن‌ها را از مسیر داشبورد ورد پرس انتخاب کنید یا تغییر دهید.

◄ شاید برایتان جالب باشید اگر بدانید

WordPress.com به این دلیل یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های CMS شده است که از امتیاز آنالیتیک (تحلیل و ارزیابی) داخلی بهره برده. یعنی می‌توانید آمار تعداد بازدیدها از سایت خودتان را در داشبورد داشته باشید. بنابراین لازم نیست از گوگل آنالیتیکس Google Analytics  استفاده کنید مگر اینکه سایت کاربری تجاری داشته باشد.

درصورتی‌که بخواهید مدیریت محتوای جامع و قدرتمندتری داشته باشید، تغییر مسیر از .com به .org به‌راحتی امکان‌پذیر است.

این پلتفرم چه معایبی دارد؟

چند مورد شاخص از معایب استفاده از سیستم ورد پرس:

  • حتی طرح تجاری این پلتفرم هم محدودیت‌هایی برای درآمدزایی دارد.
  • فقط در صورتی می‌توانید نام انتخابی خودتان را به دامنه اضافه کنید که هزینه پرداخت کنید.
  • حق انتخاب برای استفاده از پلاگین ها در این آدرس محدود است درحالی‌که آدرس .org دست کاربر را برای انتخاب‌های بیشتر باز گذاشته است.
  • پلتفرم موردنظر امکان کنترل کامل سایت را به کاربر و صاحب سایت نمی‌دهد درحالی‌که در پلتفرم .org چنین اتفاقی نمی‌افتد و کنترل کامل را بر سایت خود داریم.

سخن پایانی؛ طرح یک سؤال

با همه این اوصاف:

«  بهترین پلتفرم سیستم مدیریت محتوا کدام است؟»

بیش از ۴۲% تمامی وب‌سایت‌های فعال در اینترنت تحت دامنه ورد پرس فعالیت می‌کنند و همین عدد، دلیل کافی برای این است که باور کنیم WordPress.orgمحبوب‌ترین پلتفرم‌های CMS در جهان شناخته شده است.

  • کاربرپسند بودن
  • نصب آسان معروف به ۱ click install process
  • استفاده از پلاگین های فراوان برای افزایش سطح کاربردی بودن سایت به‌صورت کشیدن با موس و رها کردن drag & drop
  • تنوع در فعالیت سایت ( فروشگاه آنلاین، انجمن‌های گفت‌وگو، سیستم‌های آموزشی و مدیریت دانش (لینک)، سایت فروش و مزایده)

ازجمله شاخص‌ترین امتیازات ورد پرس شناخته شده است.

بنابراین پس از مطالعه این مقاله و آشنایی با بهترین‌های سیستم مدیریت محتوا، حالا می‌توانید به‌راحتی تصمیم بگیرید جزو رقبای دیجی کالا و شرکت مرسدس باشید یا یک وبلاگ ساده در کنجی از اینترنت برای خودتان راه‌اندازی کنید!

منبع:

https://www.wpbeginner.com/showcase/best-cms-platforms-compared/

https://iranhost.com/blog/%D8%AD%D9%85%D9%84%D9%87-%DB%8C-ddos/#gref

https://woocommerce.ir

/https://irandrupal.com/#start

https://omidfadavi.me/best-websites-based-on-wordpress/

هدی صادقی

من می‌نویسم. در کنار سفر، مهربانی، آشپزی و سکوت، از این هنر، برای معنا دادن به زندگی ام بهره می‌برم.

2 دیدگاه‌ها

    • سلام شمیم عزیز
      خیر المنتور یک پلتفرم مدیریت پروژه نیست. یک ابزار صفحه ساز با کلی آیتم جذابه که میتونید با کمکش سایتتون رو اونطور که دوست دارید طراحی کنید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید