راهنمای فعالسازی چاکرای سوم ؛ آتش درونتان را روشن کنید

فعالسازی چاکرای سوم

فهرست مطالب

چاکرای سوم که به چاکرای خورشیدی معروف است، منبع قدرت درونی و شخصی است. این چاکرا بر عزت‌نفس، جنگندگی و قدرت تغییر تأثیرگذار است. اگر دوست دارید قدرت شخصی‌تان افزایش پیدا کنید، باید از باز بودن چاکرای سومتان اطمینان پیدا کنید. برای یادگیری راه‌های فعالسازی چاکرای سوم ما را در ادامه بخوانید. در این مقاله اطلاعات مفیدی از چاکرای سوم و فعالسازی آن با شما به اشتراک گذاشته‌ایم. با ما در ذهن همراه باشید.

اصلاً چاکرا چیست؟

بیایید قبل از اینکه از فعالسازی چاکرای سوم حرف بزنیم، کمی از مفهوم چاکرا و کاربرد آن دقیق‌تر بدانیم. دنیایی که ما در آن زندگی می‌کنیم، ابعاد مختلف و متفاوتی دارد. اما ما تنها می‌توانیم سه بعد از ابعاد دنیا را درک کنیم و بسنجیم.

هندوها نظریه جالبی درباره یکی دیگر از ابعاد دنیا دارند. آن‌ها از بعدی سرشار از انرژی حرف می‌زنند که ما قادر به ادراک آن نیستیم اما می‌توانیم تأثیرش را در زندگی حس کنیم.

فرض کنید در دنیایی از انرژی‌های مثبت و منفی احاطه‌شده‌ایم. این جریان انرژی در تمام موجودات جریان دارد و به تمام فعالیت‌ها شکل می‌دهد. انرژی مانند خون در بدن ما جریان دارد و وظیفه تغذیه روح و روان ما را دارد. اما چطور؟

رشته‌هایی از انرژی در سرتاسر بدن ما جریان پیدا کرده‌اند که می‌توانند انرژی کیهان را در بدن جاری کنند. اما سر راه این رشته‌های حامل انرژی، قسمت‌های مخروطی قیف مانندی قرار دارند که توانایی جذب و پراکندن انرژی به داخل و بیرون از بدن را دارند.

به این قیف‌های در حال چرخش، چاکرا می‌گویند. همان قهرمان‌های اصلی در جذب و دفع انرژی کیهانی. هفت چاکرای اصلی در بدن ما قرار گرفته‌اند.

چاکراهای اصلی بدن

قبل از بحث درباره فعالسازی چاکرای دوم باید بدانید که بدن ما هفت چاکرای اصلی و چندین چاکرای فرعی دارد. چاکراهای اصلی بدن به‌صورت زیر هستند:

چاکرای ریشه، بارنگ قرمز که در بخش تحتانی و نزدیک به نشیمن‌گاه قرار گرفته است. چاکرای دوم که چاکرای خارجی نام دارد و زیر ناف قرار گرفته است و به رنگ نارنجی نشان داده می‌شود.

چاکرای سوم، چاکرای خورشیدی نام دارد و بالاتر از ناف قرار گرفته است و رنگ معرف آن زرد است.

چاکرای چهارم، چاکرای قلب است و درست بین قفسه سینه قرار گرفته است. رنگ چاکرای قلب، سبز است.

چاکرای پنجم، چاکرای گلو نام دارد. رنگ آن ارغوانی است و درست در کنار غده تیروئید قرار گرفته است.

چاکرای ششم، چشم سوم نام دارد. چشم سوم بنفش‌رنگ است و در پیشانی قرار گرفته است.

چاکرای هفتم هم چاکرای تاج نام دارد. چاکرای هفتم در سر ما قرار گرفته است و رنگ آن سفید است.

فعالسازی چاکرای سوم:

دوست ندارید قبل از آنکه بدانید فعالسازی چاکرای سوم چطور انجام می‌شود، کمی از خصوصیات چاکرای سوم بدانید؟ اگر جوابتان مثبت است، کمی خصوصیات این چاکرا را باهم بررسی می‌کنیم.

عنصر اصلی چاکرای سوم، آتش است. آتش به معنای قدرت درونی و تقویت سیستم هاضمه است.

رنگ چاکرای سوم، زرد است. زردی مانند رنگ خورشید.

چاکرای سوم در زبان سانسکریت به مانیپورا معروف است. مانیپورا به معنای گوهر درخشان است. این چاکرا چند انگشت بالاتر از ناف و در ناحیه دیافراگم قرار گرفته است. هندوها معتقدند که چاکرای خورشیدی منبعی عظیم از قدرت شخصی است و بر عزت نفس، جنگجویی و قدرت تغییر تأثیرگذار است.

چاکرای سوم به خاطر قرارگیری در محل دستگاه گوارش، بر فرآیند هاضمه و متابولیسم بدن هم تأثیر می‌گذارد.

وقتی احساس اعتمادبه‌نفس می‌کنید یا حس قدرتمند و هدفمند بودن دارید، یعنی چاکرای سوم شما باز و سالم است. در صورت عدم تعادل در فعالیت چاکرای سوم عزت‌نفس پایینی را تجربه خواهید کرد و ممکن است در تصمیم‌گیری و تغییر شرایط مشکلات زیادی را تجربه کنید.

تقویت و فعالسازی چاکرای سوم

وقتی آرزوها، اهداف و مقاصد مشخصی دارید، می‌توانید برای دستیابی به آن‌ها قدم بردارید و برنامه‌ریزی کنید. هر قدم کوچکی که برای دستیابی به اهداف بزرگ برمی‌دارید، می‌تواند به تقویت چاکرای سوم شما کمک کند. درواقع مهم‌ترین و اولین کاری که باید برای فعالسازی چاکرای سوم بردارید این است که اهداف و مقاصد مشخصی داشته باشید. به‌غیراز این، می‌توانید برای فعالسازی چاکرای سوم توصیه‌های زیر را انجام دهید.

چاکرای سوم

نور آفتاب

نور آفتاب تأثیر زیادی بر چاکرای سوم دارد. برای اینکه فعالیت چاکرای خورشیدی را به حد مطلوبی برسانید، خودتان را در مقابل نور آفتاب قرار بدهید. دستانتان را از هم بازکنید، چشم‌هایتان را ببندید و اجازه بدهید که انرژی آفتاب چاکرای خورشیدی‌تان را فال کند و به آن انرژی ببخشد.

استفاده از رنگ زرد

اگر مطالب مربوط به چاکراها را دنبال کرده باشید، حتماً می‌دانید که چقدر رنگ‌های مربوط به هر چاکرا روی سطح فعالیت آن‌ها تأثیرگذار است. همان‌طور که می‌دانید چاکرای سوم، از رنگ زرد انرژی می‌گیرد. به همین دلیل خوب است که برای فعالسازی چاکرای سوم از رنگ زرد و طلایی زیاد استفاده کنید. گل‌های زرد مانند آفتابگردان تأثیر زیادی روی سطح فعالیت چاکرای خورشیدی دارد. یادتان نرود که چند دست لباس زرد در کمدتان داشته باشید.

استفاده از عنصر آتش

عنصر انرژی‌بخش چاکرای سوم، آتش است. به همین دلیل خوب است که برای فعالسازی چاکرای سوم از انرژی آتش کمک بگیرید. سعی کنید نزدیک شومینه بنشینید و از شمع در محل کار و اتاق‌خوابتان استفاده کنید. نور شمع تأثیر زیادی در چاکرای سوم خواهد داشت.

تکرار حرف O

تکرار حرف انگلیسی O باعث تحریک چاکرای سوم می‌شود. می‌توانید برای تحریک چاکرای خورشیدی، درحالی‌که نشسته‌اید نفس عمیق بکشید و هنگام خروج بازدم حرف o را تلفظ کنید. حداقل ۵ دقیقه این تمرین را انجام دهید.

گرما

فعالیت چاکرای خورشیدی تحت تأثیر گرما افزایش خواهد یافت. سعی کنید خودتان را گرم نگه دارید. مخصوصاً در زمستان‌ها خوب است که از سونای بخار برای گرم نگه داشتن خودتان و تنفس سلول‌های پوستتان استفاده کنید. این کار تأثیر مطلوبی بر فعالسازی چاکرای سوم خواهد گذاشت.

موسیقی

موسیقی هم یکی دیگر از المان‌های تأثیرگذار بر فعالسازی عمومی چاکراهای اصلی بدن است. خوب است که قطعات آرام‌بخشی مانند قطعات شوبرت و برامس گوش کنید. سعی کنید از انواعی از موسیقی استفاده کنید که به روح شما انرژی می‌بخشد. می‌توانید از هر نوع موسیقی، بسته به سلیقه خودتان، استفاده کنید.

رایحه‌درمانی

اسانس اسطوخودوس، بابونه و لیمو می‌توانند تحریک‌کننده‌های خوبی برای فعالیت چاکرای سوم باشند. ضمن اینکه سنگ کلسیت زرد، کهربا، مرکبات و یاس زرد از المان‌هایی هستند که استفاده از آن‌ها در محیط زندگی و کار می‌تواند به طرز مطلوبی باعث ایجاد تعادل در چاکرای خورشیدی شود.

مدیتیشن

مدیتیشن یکی از راه‌های مؤثر در تعادل چاکرای خورشیدی است. بهتر است مدیتیشن و مراقبه را در محیط‌های تاریک یا کم‌نور انجام دهید. نفس عمیق بکشید. به نور خیره شوید(ترجیحاً نور زرد) و سعی کنید انرژی نور را در درونتان جاری کنید. چند بار در هفته و هر بار چند دقیقه این کار را انجام دهید.

مانترا

مانترا، آوایی است که می‌تواند بر تحریک چاکراهای بدن تاثیر بگذارد. معمولا تکرار مانتراها در زمانی که مدیتیشن می‌کند تاثیرگذاری مطلوبی دارند. هر چاکرا، مانترای مخصوص به خود را دارد. مانترای مخصوص چاکرای سوم، رام است. خوب است که حین مدیتیشن این مانترا را با خودتان تکرار کنید.

رژیم غذایی

برای فعالسازی چاکرای سوم می‌توانید از رژیم غذایی خاصی استفاده کنید. اضافه کردن موز، تخمه آفتابگردان، سیب‌زمینی شیرین، کدوتنبل، برنج قهوه‌ای، عدس، فلفل رنگی، مرکبات، جو دوسر، گلابی و ذرت به رژیم غذایی می‌تواند فعالیت چاکرای خورشیدی را متعادل کند.

با طبیعت آشتی کنید

قدم زدن در طبیعت می‌تواند انرژی بی‌نظیری به شما ببخشد. مخصوصاً زمانی که در طبیعت نشانه‌هایی از رنگ زرد وجود دارد. زیر نور آفتاب طلایی و در کنار گل‌های زردرنگ مانند آفتابگردان یا بابونه قدم بزنید و کمک بزرگی به فعالسازی چاکرای سوم ارائه دهید.

اگر دوست دارید درمورد فعالسازی ظرفیت‌های گسترده ذهنی از طریق مدیتیشن بیشتر بخوانید، می‌توانید از کتاب ذهن آگاهی نوشته مارک ویلیامز و دنی پنمن کمک بگیرید. این کتاب به شما تکنیک‌های خاصی از مدیتیشن را می‌آموزد که شما را قادر خواهد کرد کارایی ذهنتان را به‌صورت شگفت‌انگیزی افزایش دهید. برای دریافت اطلاعات بیشتر و دانلود اپلیکیشن ذهن روی لینک زیر کلیک کنید.

چاکرای سوم

3 دیدگاه‌ها

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید