بهترین اپلیکیشن کتابخوانی ؛ ویژگی های یک اپلیکیشن کتابخوانی خوب چیست؟

بهترین اپلیکیشن کتابخوانی

فهرست مطالب

با پیشرفت‌های فنآوری در هر حوزه زندگی، هیچ چیز همانطور که هست باقی نمی‌ماند. مورد صنعت چاپ و کاغذ نیز از این قاعده مستثنأ نیست! کتاب‌های ساخته شده از کاغذ جای خود را کتاب‌های الکترونیکی می‌دهند. با انفجار اطلاعات، کتاب‌های الکترونیکی در حال حاضر واسطه‌ای برای سازماندهی، مشاهده و انتقال داده‌ها هستند. از این رو جای تعجب ندارد که افراد به دنبال بهترین اپلیکیشن کتابخوانی باشند. ما اخیراً اکوسیستم برنامه‌های کتابخوانی را بررسی کردیم تا ببینیم چه ویژگی‌هایی باعث می‌شود یک اپلیکیشن کتابخوان از هر نظر عالی باشد؛ با ذهن همراه باشید.

بهترین اپلیکیشن کتابخوانی چه ویژگی‌هایی دارد؟

در زیر درباره برخی از مشخصات یک برنامه کتابخوانی خوب صحبت می‌کنیم:

لیستی بصری از کتاب‌های موجود

بهترین اپلیکیشن کتابخوانی چه ویژگی‌هایی دارد؟

داشتن یک لیست کامل از انواع کتاب‌های مختلف بسیار مهم است. علاوه بر طبقه بندی معمول مبتنی بر ژانرهایی مانند غیر داستانی، عاشقانه، تاریخی، رمان و موارد دیگر، وضعیت مرتب سازی بر اساس پرطرفدارترین ها، پر فروش ترین ها و رتبه بندی های دیگر برای تفکیک عناوین از اَپ مورد نظر انتظار می‌رود. همچنین انتظار می رود که اپلیکیشن ها از هوش مصنوعی استفاده کنند تا توصیه هایی را بر اساس رفتار کاربر ایجاد کنند، مانند کتاب‌هایی که مخاطبان دوست دارند در صفحات مختلف ببینند و به‌راحتی به آنها دسترسی داشته باشند.

پشتیبانی از قالب‌های مختلف

بهترین اپلیکیشن کتابخوانی اندروید

اَپ‌های کتابخوان از قالب‌های مختلفی مانند EPUB ، MOBI ،PDF ، TXT ، اسناد Word و حتی کتاب‌های رمزگذاری شده مانند Adobe DRM پشتیبانی می‌کنند. دلایل مختلفی منجر به انتخاب یکی از این قالب‌ها می‌شود، برخی به دلیل امکاناتی که در اختیارشان قرار می‌گیرد و برخی به دلیل پشتیبانی و ارتقاء سیستم عامل‌های محبوب به کار گرفته می‌شوند. با این حال، این واقعیت باقی می‌ماند که کاربرانِ کتاب‌های الکترونیکی از ابزارهای مختلف استفاده می‌کنند (گوشی همراه یا تبلت با سیستم عامل‌های اندروید، ویندوز یا iOS) بنابراین، پشتیبانی از همه قالب‌ها منطقی به نظر می‌رسد. یک روش جایگزین برای پشتیبانی، ارائه مکانیسم تبدیل داخلی است. برنامه eBook Reader تنها از یک یا تعداد کمی از قالب‌ها پشتیبانی می‌کند، اما مهم است که بهترین اپلیکیشن کتابخوانی بتواند بیشتر قالب‌ها را پشتیبانی کند.

ذخیره و همگام سازی کتاب‌ها

بهترین اپلیکیشن کتابخوان

تقریباً مشخص است که یک برنامه مدرن eBook Reader یک کتاب الکترونیکی را برای دسترسی سریع و آفلاین به صورت محلی در دستگاه ذخیره می‌کند. بیشتر اوقات، این کتاب‌ها مستقیماً توسط کاربر ارائه می‌شود. با این حال، پس از افزودن به کتابخانه برنامه، ذخیره کردن آنها در مکانیزم پشتیبان گیری ابری به کاربر امکان می‌دهد حافظه محلی دستگاه خود را بدون نگرانی از وضعیت کتاب‌های مورد علاقه‌شان خالی کنند. آنها در صورت لزوم به سادگی در صورت تقاضا در دسترس خواهند بود. این مورد یک مکانیسم همگام سازی را امکان پذیر می‌سازد که کتاب‌های الکترونیکی به‌راحتی در دسترس کاربر قرار می‌دهد.

پشتیبانی از بسترهای نرم افزاری متعدد

بهترین اپ کتابخوانی

این که اَپ گوشی همراه یا تبلت شما در دستگاه‌ها و سیستم عامل‌های مختلف همگام سازی می‌شود، به کاربران این امکان را می‌دهد که همچنان از فاکتورهای مختلف، از خواندن مطالب خود در متن‌های گوناگون لذت ببرند. هرچه تعداد دستگاه‌های بیشتری مورد استفاده قرار گیرند و در سیستم عامل‌های مختلف کار کنند، یک عامل موفقیت این است که شما آن را آسان می کنید نه تنها بخوانید بلکه بخاطر تغییر اولویت آنها ، خواندن را ادامه می دهد. این بدان معناست که هم در iOS و هم در Android ، در تلفن های هوشمند و تبلت ها و حتی دستگاه های فاکتور بزرگ مانند رایانه های رومیزی موجود است.

رابطه کاربردی خوب و دوستانه

بهترین اپلیکیشن کتابخوانی

مورد بعدی که باعث ایجاد یک اپلیکیشن کتابخوانی خوب می‌شود، تجربه کاربری بصری با طراحی مناسب است که لذت مطالعه را به خواننده القاء می‌کند. رابط کاربری باید تفکر و طراحی شود تا یک تجربه عالی و منحصربه فرد را فراهم کند. هر نوع جزئیات کوچک کمک می‌کند تا کلیات روند طراحی عالی پیش برود. تنظیم صفحه بندی کلی، رنگ، اندازه فونت و بسیاری موارد دیگر، به داشتن یک رابط کاربری خوب کمک می‌کنند. بنابراین، وقتی به دنبال بهترین اپلیکیشن کتابخوانی هستید، حتماً به نحوه استفاده، راحتی، خوانایی و نوآوری‌های برنامه مورد نظر دقت کنید.

ابزارهای خواندن

بهترین اپلیکیشن کتابخوانی آیفون

اکنون که خواننده در یک تجربه خواندن عالی غوطه ور است، وظیفه بعدی برجسته کردن آن با ابزار و خدماتی است که باعث می‌شود مخاطب لذت بیشتری کسب کند. این کار با ابزارهای استاندارد و حتی مورد انتظار مانند نشانک، یک فرهنگ لغت، امکان پیوست کردن یادداشت‌ها به متن و موارد مشابه انجام می‌شود. پیشرفت طبیعی این امر اضافه کردن ویژگی‌هایی مانند امکان علامت گذاری بخش‌های خاص روی متن است. برخی از برنامه‌های کتابخوان ابزارهای دیگری دارند، برای مثال، بعضی از آنها امکان تبدیل متن به گفتار را پشتیبانی می‌کنند. به این معنا که کاربر می‌تواند به جای مطالعه، فایل صوتی را گوش فرا دهد.

ایجاد یک فضای اجتماعی

اپلیکیشن کتابخوانی

سرانجام، همه برنامه‌ها باید هر کاری که ما به عنوان انسان انجام می‌دهیم را تشخیص دهند. به طور سنتی، جایی که کتاب‌ها اغلب به عنوان پیشنهاد جهت خواند ارائه می‌شوند و یا مردم برای خواندن کتاب با هم و بحث و گفتگو می‌کنند، برنامه های مدرن با ایجاد یک فضای اجتماعی، انجام این کار را برای مردم سراسر جهان آسان می‌کنند. در چنین فضایی مردم قادر خواهد بود نه تنها کتاب‌های خوب را به یکدیگر توصیه کنند، بلکه در گروه‌های اجتماعی با یکدیگر وارد بحث می‌شوند. اپلیکیشن‌های کتابخوانی می‌توانند از چنین ویژگی بهره ببرند تا کاربران بیشتری جذب کنند.

کلام آخر

روز به روز، کتاب‌های الکترونیکی محبوبیت بیشتری پیدا می‌کنند، زیرا محتوای نوشتاری در حال پیشرفت است و افراد بیشتری شادی خواندن را کشف می‌کنند. با سرعت بخشیدن به دسترسی‌های دیجیتالی و صرفه جویی در مصرف انرژی (منظور عدم استاده از چوب برای تولید کاغذ است)، همیشه تقاضا برای انتخاب بهترین اپلیکیشن کتابخوانی وجود دارد. با این حال، ویژگی‌های مهم بالا هم برای کسب و کارها و هم برای کاربران به معنای بازی بُرد بُرد است.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید