راهکار لذت بردن از زندگی

راهکار لذت بردن از زندگی

فهرست مطالب

بسیاری از ما برای یافتن شادی روزمره و لذت بردن از زندگی تلاش می‌کنیم. از خواب بلند می‌شویم، سرکار می‌رویم، غذا می‌خوریم و دوباره می‌خوابیم و در هر موقعیت به دنبال لذت هستیم. اما حقیقت این است که روش‌هایی برای لذت بردن از زندگی وجود دارند و تنها چیزی که نیاز است تغییر دیدگاه و چند تغییر در روال زندگی است.

اگر در دیدن نکات مثبت اطراف خود مشکل دارید، این را بدانید که کاملاً تنها نیستید. طبق یک مطالعه روانشناسی، مغز ما در واقع سوگیری منفی دارد. این سوگیری، چیزی است که باعث نگرانی، ترس از بدترین حالت یا تمرکز بر روی چیزهای ناخوشآیند می‌شود. این در واقع همان چیزی است که به زنده ماندن ما به عنوان یک گونه کمک می‌کند، زیرا نگرانی در مورد تهدیدهای احتمالی به زنده ماندن اجدادمان کمک کرده است.

بنابراین اگر احساس می‌کنید تمایل به تمرکز بر نکات منفی دارید یا همیشه قدر چیزهای خوب زندگی را نمی‌دانید، زیاد خود را مورد سنجش قرار ندهید. همه ما تا حدی مقصر آن هستیم. خبر خوب این است که روش‌های موثری برای تغییر چگونگی دیدن جهان پیرامون و لذت بردن از زندگی خود وجود دارد. ما فقط باید حاضر باشیم که واقعاً روی آن کار کنیم؛ با ذهن همراه باشید.

راهکار لذت بردن از زندگی

راهکار لذت بردن از زندگی

اگر به دنبال روش‌هایی برای لذت بردن از زندگی هستید و به طور کلی برای یک نگرش مثبت تلاش می‌کنید، در اینجا نکاتی برای شما آورده شده‌اند:

۱- پیاده‌روی کنید

مهم است به یاد داشته باشیم که همیشه چیزهای جدیدی برای کشف در محیط‌های روزمره ما وجود دارند. به صورت روزانه پیاده روی کنید و بدن خود را با چالش بکشید. برای پیاده روزی پیشنهاد می‌کنیم با یک دوست همگام شوید، این باعث می‌شود تا احساس شادی بیشتری کنید.

۲- شخصی را در آغوش بگیرید

مطالعاتی انجام شده است که نشان می‌دهند آغوش طولانی باعث افزایش اکسی توسین در مغز می‌شود که به بهبود روحیه کمک می‌کند. بنابراین اگر کمی احساس بی‌حوصلگی کردید، از در آغوش کشیدن شخصی بهترن راهکار برای لذت بردن از زندگی است.

۴- به برخی چیزها نه بگویید

این یک نکته شخصی است و کمی مخالف توصیه معمول همیشه «بله بگویید» است. یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای احساس ناراحتی، تعهد بیش از حد است. خیلی زود، ما یک استرس بزرگی خواهیم گرفت که از یک وظیفه به وظیفه دیگر می‌رویم، بدون اینکه هیچ وقت به طور واقعی به اطراف خود نگاه کنیم و یک کار به معنای واقعی انجام دهیم. اگر احساس می‌کنید بیش از حد مشغول هستید، یک یا دو مورد از چیزها را از دستور کار خود خارج کنید. قول می‌دهیم که با این کار روحیه شما بهتر می‌شود.

۵- زمان خودآزمایی را برنامه ریزی کنید

اگر فرد بیش از حد شلوغی هستید، برای یک زمان شخصی برنامه ریزی کنید. چه این زمان مختص رفتن به سالن ورزشی باشد، چه با دوستانتان نوشیدنی بنوشید و چه فقط  تلویزیون تماشا کنید، تخصیص یک زمان مشخص می‌تواند به لذت بردن از زندگی کمک کند. مطمئن شوید که برای لذت شخصی خود، هر زمان که باشد برنامه ریزی می‌کنید.

[su_box title=”همچنین بخوانید: ” style=”bubbles box_color=”#a631a8″ radius=”20″]

[su_animate type=”shake” duration=”0.5″] زندگی سالم چیست؟ اهمیت و مؤلفه های یک سبک زندگی سالم [/su_animate]

[/su_box]

۶- به یک دوست تلفن کنید

مطالعه ای در Science Daily از دانشگاه میشیگان انجام شده است که نشان می‌دهد، صرف زمان در شبکه‌های اجتماعی مانند فیس بوک و توییتر، افراد را کمتر خوشحال می‌کند، اما صحبت با یک دوست از طریق تلفن باعث خوشحالی بیشتر آن‌ها می‌شود. پس گوشی همراه را کنار بگذارید و تلفن را بردارید.

۷- به موسیقی گوش دهید

طبق تحقیقی که در مجله روانشناسی ارائه شده است، گوش دادن به موسیقی می‌تواند واقعاً ما را خوشحال کند. با این حال ما نباید گوش دادن به موسیقی را با ذهنیت «آیا هنوز خوشحالم؟» شروع کنیم و در عوض فقط بگذارید این تجربه مسیر خود را طی کند.

۸- خواب کافی داشته باشید

طبق دانشکده پزشکی ‌هاروارد، یک رابطه قوی بین خواب خوب و خلق و خو وجود دارد؛ اما احتمالاً لازم نیست یک مطالعه علمی به شما بگوید که کم خوابی باعث می‌شود احساس خوبی نداشته باشید. ما شخصاً متوجه می‌شویم که وقتی بدن خواب کافی دریافت نکند، انگار تبدیل به یک فرد می‌شویم که با زمین و زمان دعوا دارد! پس سعی کنید برای لذت بردن از زندگی، خواب کافی داشته باشید.

راه لذت بردن از زندگی

۹- در اطراف خود از گیاهان استفاده کنید

مطالعات نشان می‌دهند که کارمندان وقتی در فضای کارشان گیاه وجود داشته باشد، معمولاً خوشحال‌تر بوده و ۱۵ درصد بهره وری بیشتری دارند. بنابراین از این مطالعه یک درسی بگیرید و تعداد گلدان به اطراف خود اضافه کنید. این یک تغییر فوق العاده کوچک است که می‌تواند تفاوت محسوسی در افزایش لذت شما در زندگی ایجاد کند.

۱۰- حضور پُر رنگ را تمرین کنید

تمرین حضور یکی از ضروریات زندگی لذت بخش است. وقتی اجازه می‌دهید کاملاً در یک شرایط خاص غوطه‌ور شوید، می‌توانید نقاط مثبت را کاملاً جذب کنید. حضور پررنگ یک مهارت فوق العاده چالش برانگیز است، اما مهم این است که ذهن خود را پاک کنید. تمرینات تنفسی، مراقبه و تمرین آگاهانه از افکار، به شما کمک می‌کنند تا میزان بیشتری از حضور خود را نشان دهید و با گذشت زمان با تمرین پیشرفت خواهید کرد.

۱۱- به دنبال فرصت‌هایی برای داشتن تجربیات مشترک باشید

کارهای زیادی وجود دارند که هر روز انجام می‌دهیم، اما به این فکر کنید که چند بار بیرون می‌روید تا غذا بخورید، ورزش کرده یا تلویزیون تماشا کنید. ارسال متنی سریع فقط چند ثانیه طول می‌کشد تا ببینید آیا کسی می‌خواهد در یک فعالیت به شما ملحق شود یا خیر. ارسال این متن می‌تواند منجر به به اشتراک گذاشتن آن تجربه با کسی شود. شما در هنگام انجام کاری که بی‌صبرانه منتظر آن هستید، شخصی را مشاهده می‌کنید که از آن لذت می‌برید و این لذت هر دو شما را افزایش می‌دهد.

۱۲- دوستان خوب را انتخاب کنید

خارج از محل کار، شریک زندگی یا خانواده، دوستان شما احتمالاً تنها افرادی هستند که می‌توانید در بین جلسات، مشاغل و خواب برای آن‌ها وقت بگذارید که تأکید زیادی بر انتخاب دوستان خوب است. شما باید از گذراندن وقت با دوستانتان لذت ببرید، به این معنی که باید مراقب ارزش‌ها و علایق مشترک باشید. دوستانتان نیز باید شما را به شخص بهتری تبدیل کنند و روابط باید دو طرفه باشد.  وقتی این روابط را در زندگی خود داشته باشید، تعاملات ارزشمندتر و به یادماندنی‌تری را تجربه خواهید کرد و لذت بردن از زندگی را بیشتر درک می‌کنید.

روش لذت بردن از زندگی

۱۳- فعالیت‌های پرانرژی شدن را انجام دهید

شما به ناچار در مواقعی نیاز به شارژ مجدد خود دارید. این می‌تواند پس از یک هفته طولانی کار یا به پایان رساندن یک پروژه چالش برانگیز باشد. با آگاهانه فکر کردن در مورد فعالیت‌هایی که برای شما بهترین نتیجه را دارند، وقت خود را معطوف به انجام کارهایی ‌کنید که در عوض بیشترین انرژی را به شما خواهند داد. برای بعضی از افراد، استحمام طولانی موجب افزایش انرژی آن‌ها می‌شود. نکته اصلی یافتن آن چیزی است که برای شما بهتر است.

۱۴- غذای خوب و آب زیاد بخورید

سلامت جسمی شما امری بسیار حیاتی است. اگر بدن شما با کمبود آب مواجه است یا وعده‌های غذایی ناسالمی بخورید، سطح انرژی شما کاهش می‌یابد. در نتیجه، در هر لحظه حضور کمتری خواهید داشت و لذت بردن از هر کاری کاهش پیدا می‌کند. بنابراین باید کمی وقت بگذارید تا در طول روز هیدراته بمانید و غذایی پیدا کنید که به شما انرژی بیشتر می‌دهد. هنگامی که بدن شما احساس خوبی دارد، قادر خواهید بود هر روز زندگی بسیار لذت بخش‌تری داشته باشید.

[su_box title=”همچنین بخوانید: ” style=”bubbles box_color=”#a631a8″ radius=”20″]

[su_animate type=”shake” duration=”0.5″] بهبود روابط زناشویی با قانون جذب ؛ چگونه یک زندگی عاشقانه داشته باشیم؟ [/su_animate]

[/su_box]

۱۵- فعالیت‌های خود را در فضای باز انجام دهید

بیرون بودن اثرات مثبتی بر سلامتی دارد و مواقعی هم وجود دارند که بیرون رفتن بسیار راحت‌تر از داخل خانه است. به عنوان مثال، به جای اینکه در دفتر کار بمانید، در یک کافی شاپی در فضای باز کار کنید و برای ناهار به پارک بروید. انتخاب یک مکان مناسب در فضای باز باعث لذت بردن از زندگی می‌شود. قرار گرفتن در معرض طبیعت باعث آرامش می‌شود و جریان هوا را بهبود می‌بخشد و ما را ترغیب می‌کند نفس‌های عمیقی بکشیم و اکسیژن بیشتری جذب کنیم.

۱۶- زمان‌هایی را پیدا کنید تا خود را به چالش بکشید

علاوه بر امتحان چیزهای جدید، باید خود را در موقعیت‌های چالش برانگیزی قرار دهید. اگرچه این ممکن است خسته کننده به نظر برسد، اما در واقع شما را خوشحال می‌کند. در شرایط چالش برانگیزی مانند رقابت، ما کاملاً در وظیفه پیش رو غوطه‌ور هستیم. این غوطه وری کامل تجربه ای زنده را فراهم می‌کند و ما را به سمت بهتر شدن سوق می‌دهد. چالش‌ها خود را در مسیر زندگی شما قرار می‌دهند. شما فقط باید مراقب مواردی باشید که ارزش در آغوش گرفتن را دارند. اگر چیزی شما را علاقه‌مند کرده اما شما را می‌ترساند، این نشانه خوبی است و ارزش آن را دارد که ریسک کنید.

لذت بردن از زندگی

۱۷- روی ایجاد ذهنیت مثبت کار کنید

 به همان اندازه که می‌توانیم شرایط بیرونی خود را تغییر دهیم، مهمترین چیز برای تغییر دیدگاه داخلی ما است. وقتی ذهن شما به سمت افکار منفی گرایش پیدا می‌کند یا برای خود دلسوز می‌شوید، در یک ذهنیت قربانی خواهید شد. فکر کردن در مورد اینکه چگونه می‌توانید آگاهانه از زندگی بهتر بهره مند شوید، لطمه‌ای به بهره وری شما وارد نمی‌کند.

کلام آخر

همه افراد در زندگی می‌خواهند خوشبخت باشند و از آن لذب ببرند، اما گفتن این کار معمولاً آسان‌تر از انجامش است، خصوصاً وقتی در مکانی هستیم که قدرت ذهنی و ثبات عاطفی ما را به چالش می‌کشند. خوشبختانه، مواردی که به شما پیشنهاد دادیم می‌توانند اشتیاق شما برای لذت بردن از زندگی را بیشتر کنند.

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید