خلاصه کتاب ۲۱ قانون شکست ناپذیر پول ؛ اثری پرفروش از برایان تریسی

خلاصه کتاب 21 قانون شکست ناپذیر پول

فهرست مطالب

مطالعه روش‌هایی که به ما یاد می‌دهند چطور پول‌مان را ذخیره کنیم و با ارتقا هوش مالی به ثروت‌های کلان شخصی برسیم، برای هرکسی که می‌خواهد کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کند و به موفقیت‌های شگفت‌آور برسد، واجب است. برایان تریسی، در کتاب «۲۱ قانون شکست ناپذیر پول» دقیقا روی همین مساله متمرکز شده است. اگر دوست دارید با خلاصه کتاب ۲۱ قانون شکست ناپذیر پول آشنا شوید، با ما در ادامه همراه باشید.

درباره کتاب ۲۱ قانون شکست ناپذیر پول

کسب ثروت و درآمد و نداشتن نگرانی مالی نقطه‌ای مطلوب برای افراد به حساب می‌آید. مخصوصا کسانی که دوست دارند کسب‌وکار مستقلی راه‌اندازی کنند و در آن به موفقیت برسند.

اما واقعیت این است که هر کاری، راه و روش خاص خود را دارد. اگر بدون داشتن دانش و تخصص کافی وارد حرفه‌ای شویم که سررشته خاصی از آن نداریم، به جای موفقیت حتما شکست خواهیم خورد. البته داشتن تخصص کافی درباره حرفه مورد نظرمان، فقط یک بخش ماجرا است.

قسمت مهم دیگری که در آغاز کسب‌وکار باید به آن توجه کنیم، داشتن هوش اقتصادی است. بدون داشتن هوش اقتصادی هم احتمال شکست خوردن‌مان وجود دارد. کسانی که هوش مالی خوبی دارند یا در زمینه مسائل اقتصادی تجربه کافی دارند، یک قدم از سایر رقبا جلوترند. آنها با ریسک‌پذیری بالا و اقدامات هوشمندانه در مواقع حساس، به خوبی از پس حل مشکلات مالی‌شان برمی‌آیند و به پیشرفت‌های عظیمی دست پیدا می‌کنند.

 خوشبختانه علی‌رغم شرایط نامناسب اقتصادی در سال‌های اخیر، رسیدن به استقلال مالی بسیار آسان‌تر از گذشته است. چرا که تنوع کسب‌وکار در دنیای امروز این امکان را برای افراد فراهم کرده است که به سادگی بتوانند با کمی خلاقیت مهارت‌شان را به پول تبدیل کنند.

آنچه که قرار است در خلاصه کتاب ۲۱ قانون شکست‌ناپذیر پول بخوانید، می‌تواند به دانش و تجربه اقتصادی‌تان کمک بسیاری کند. در این کتاب یاد خواهید گرفت که با چه ترفندهایی به وضعیت مالی و شرایط اقتصادی‌تان بهبود ببخشید. برایان تریسی که خود یکی از میلیونرهای خودساخته معروف در دنیاست، از تجربیات خودش و سایر میلیونرهای معروف جهان در کسب ثروت حرف زده است. با ما باشید تا با خلاصه کتاب ۲۱ قانون شکست ناپذیر پول آشنا شوید.

خلاصه کتاب 21 قانون شکست ناپذیر پول

درباره برایان تریسی

داستان زندگی برایان تریسی هم در نوع خود بسیار جالب و خواندنی است. این نویسنده و کارآفرین معروف کانادایی، یکی از خودساخته‌ترین میلیونرهای جهان است. اوضاع نامناسب اقتصادی خانواده تریسی، برایان را مجبور کرد که از نوجوانی دست به هرکاری بزند تا درآمد و استقلال مالی داشته باشد.

اما هوش و پشتکار این نویسنده معروف مانند فیلم‌های درام، زندگی‌اش را دگرگون کرد و او را از یک کارگر ساده به میلیونری معروف تبدیل کرد تا کتابها و سخنرانی‌هایش مخاطبان میلیونی از سرتاسر دنیا داشته باشد.

تریسی توانسته است یک کارآفرین موفق باشد. مهارت او در بازاریابی شبکه‌ای و سایر مفاهیم پیشرفته کسب‌وکار از تریسی یک میلیونر خودساخته درست کرده است.

برایان تریسی

خلاصه کتاب ۲۱ قانون شکست ناپذیر پول

آموزه‌های کتاب ۲۱ قانون شکست ناپذیر پول، به طرز جالبی ساده و کاربردی هستند. شما قرار است در این کتاب از مهارت‌هایی بخوانید که باوجود سادگی، بسیار موثر هستند.

تریسی معتقد است که پول سراغ کسانی می‌رود که در کار تولید هستند و از آن برای ارائه خدمات و کالاهای ارزشمند استفاده می‌کنند. جالب است بدانید که او اعتقاد دارد پول از کسانی که آن را به سادگی خرج می‌کنند و ارزشش را نمی‌دانند فراری است.

تریسی در این کتاب به شما آموزش خواهد داد چطور از پول درست استفاده کنید و قدرش را بدانید. او معتقد است که مهم‌ترین نکته در این راه این است که قوانین را بدانید و به آنها پایبند باشید. پایبندی به قوانین به شما کمک خواهد کرد به سادگی از شرایط مالی نامناسب عبور کنید و به شرایط مطلوب برسید.

او در این کتاب ۲۱روش هدفمند و کاربردی را در جذب و افزایش ثروت به شما آموزش می‌دهد. کتاب ۲۱ قانون شکست‌ناپذیری پول در بیست و یک فصل تدوین شده است و هر فصل به یک قانون اختصاص دارد.

آنچه که در این کتاب خواهید خواند به قرار زیر است:

  • مقدمه
  • پیش گفتار
  • قانون علت و معلول
  • قانون باور
  • قانون انتظارات
  • قانون جذب
  • قانون هماهنگی
  • قانون فراوانی
  • قانون مبادله
  • قانون سرمایه
  • قانون آینده نگری در مورد زمان
  • قانون پس انداز
  • قانون حفظ پول
  • قانون پارکینسون
  • قانون سه تایی
  • قانون سرمایه گذاری
  • قانون سود مرکب
  • قانون انباشت
  • قانون مغناطیس
  • قانون شتاب مضاعف
  • قانون بازار سهام
  • قانون املاک
  • قانون اینترنت

چرا باید کتاب ۲۱ قانون شکست‌ ناپذیر پول را خواند؟

واقعیت این است که ما در راه رسیدن به استقلال مالی و کسب درآمد، به تجربه و دانش کافی نیازمندیم. بدون داشتن تجربه و دانش، نمی‌توان مسیر را به طرز مطلوبی طی کرد و به موفقیت رسید.

اما عمر ما کفاف تجربه همه راه‌های ممکن برای رسیدن به موفقیت و آزمون و خطای روش‌های مناسب را نمی‌دهد. پس بهتر است که از تجربیات دیگران استفاده کنیم تا نیازی به تکرار اشتباهات دیگران نداشته باشیم.

کتاب‌هایی مانند کتاب ۲۱ قانون شکست ناپذیر پول، درپی رسیدن به این هدف هستند که درمورد مسیرهای تجربه شده توسط افراد موفق در مسائل مالی و اقتصادی با ما صحبت کنند. خواندن کتابهایی مانند ۲۱ قانون شکست ناپذیر پول می‌تواند تاثیر بسیار عمیقی در بهبود وضعیت مالی ما داشته باشد. حتی با خواندن خلاصه کتاب ۲۱ قانون قانون شکست‌ ناپذیر پول هم می‌توان به این واقعیت پی برد.

مثال‌هایی که در این کتاب نوشته شده‌اند؛ و قوانینی که برای رسیدن به موفقیت وضع شده اند، بسیار جالب و کاربردی هستند. شاید فکر کنید تریسی در این کتاب از قوانین عجیب و غریب حرف زده است که پیروی از آنها سخت خواهد بود.

اما قوانینی که در این کتاب خواهید خواند، بسیار ساده ولی درعین حال کاربردی هستند. قوانینی که شاید تا قبل از این به سادگی از کنارشان می‌گذشتید و به آنها اهمیت نمی‌دادید. ولی با خواندن آنها خواهید فهمید که چقدر عمل به آنها تاثیرگذار و مفید خواهد بود.

مثلا یکی از قوانین این کتاب، قانون ذخیره ۱۰درصد است. شما در این کتاب یاد خواهید گرفت که در همه حال، ۱۰درصد درآمدتان را ذخیره کنید و درطول زمان خواهید فهمید که چقدر این قانون در بهبود وضعیت مالی‌تان تاثیرگذار خواهد بود.

اگر به دنبال کتابی برای آموزش قواعد و اصول مالی هستید، حتما کتاب ۲۱قانون شکست ناپذیر پول را بخوانید.

قسمت‌هایی از کتاب ۲۱ قانون شکست ناپذیر پول

مشکل اصلی بیشتر افراد موفق، اولویت‌بندی فرصت‌هایی است که از هر طرف به سوی آن‌ها سرازیر می‌شود. برای شما هم به زودی همین اتفاق خواهد افتاد.

اولین استنباط از قانون شتاب مضاعف این است که: دست کم هشتاد درصد از موفقیت شما در بیست درصد زمان پایانی که صرف می‌کنید بدست می‌آید. این یک کشف بزرگ است. به این فکر کنید. شما فقط از هشتاد درصد ابتدای کار و پولی که در یک شرکت، کسب و کار یا پروژه سرمایه‌گذاری کرده‌اید، بیست درصد از موفقیتی را که برای‌تان ممکن بود به دست آورید را کسب می‌کنید. بقیه هشتاد درصد را در بیست درصد پایانی زمان و مبلغی که سرمایه‌گذاری کردید، به دست خواهید آورد.

[su_note note_color=”# d1d3d4″ radius=”10″ class=””]

پیتر لینچ، مدیر سابق شرکت سرمایه‌گذاری ماژلان که یکی از موفق‌ترین شرکت‌های سرمایه‌گذاری در تاریخ است، گفته که بهترین سرمایه‌گذاری‌ها آن‌هایی بود که مدت زمان زیادی طول کشید تا به ثمر برسد. او معمولاً سهام شرکت‌هایی را می‌خرید که چندین سال به ارزش آن‌ها افزوده نشده بود، اما پس از آن، قیمتش ده یا بیست برابر افزایش می‌یافت. این سیاست او در انتخاب سهام در بلند مدت باعث شد وی در نهایت، به یکی از موفق‌ترین و پر درآمدترین مدیران مالی در آمریکا تبدیل شود.

[/su_note]

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید