۵ راه دقیق برای از بین بردن به‌هم‌ریختگی ذهنی که باعث عدم تمرکز وتصمیم گیری می شود.

آشفتگی ذهنی
آشفتگی ذهنی

فهرست مطالب

[su_note note_color=”#d1d3d4″ radius=”10″ class=””]

۵ راه دقیق برای از بین بردن به‌هم‌ریختگی ذهنی

[/su_note]

اگر مرزهای واضحی تعیین نکنید، زندگی حرفه‌ای و شخصی‌تان می‌تواند به هم بریزد. دخیل کردن زندگی خصوصی‌تان در فضای کار یا حتی بدتر، دخیل کردن کارتان به فضای خانه بسیار خطرناک است.

ممکن است مسیر دشواری برای تمایز قائل شدن بین کار و زندگی‌تان در پیش داشته باشید و گاهی‌اوقات ممکن است تفاوتی میان‌شان نبینید –درحالی‌که باید با هم تفاوت داشته باشند. ایجاد تمایز میان آن دو به شما کمک می‌کند تا جریان کلی سلامت روان خود را حفظ کنید. همچنین شما را مطمئن می‌سازد که به‌هم‌ریختگی ذهنی غیرضروری نخواهید داشت.

به‌هم‌ریختگی ذهنی نشانه‌ای رایج برای افراد شلوغ بوده و جزو پدیده‌های ذهنی انسان‌های مدرن است. به‌هم‌ریختگی ذهنی فکر کردن درباره کار در خانه و برعکس است، دردسر داشتن در خوابیدن است چرا که ذهن شما به طور دائم درگیر است یا به خاطر شلوغی و به‌هم‌ریختگی با کمبود تمرکز مواجه می‌شود. به‌هم‌ریختگی ذهن یعنی شما به‌ندرت استراحت می‌کنید.

اگر می‌خواهیم کاملاً از زندگی رضایت داشته باشیم، از بین بردن به‌هم‌ریختگی ذهنی ضرورت پیدا می‌کند.[su_highlight background#00aea0 ” color=”#000000″ class=””]تعیین مرز، آزادی را از بین نمی‌برد؛ درواقع، برعکس عمل می‌کند. توانایی ما در انتقال از کار و بازی را تقویت می‌کند و هر چیز را سر جایشان می‌گذارد.مرزهای سلامتی میان آن دو را نیز تقویت می‌کند. آشوب، گیجی و استرس را از بین می‌برد. فهمیدن و ارزش قائل شدن برای مرزها باعث موفقیت می‌شود.[/su_highlight]

[su_note note_color=”#d1d3d4″ radius=”10″ class=””]

وقتی میدانیم چطور مسائل مربوط به کار را سر کار رها کنیم و مسائل مربوط به خانه را در خانه، می‌توانیم از حواس‌پرتی که باعث افزایش عملکرد و تمرکز ما می‌شود، پرهیز کنیم.

[/su_note]

تفکیک در زندگی
تفکیک در زندگی

راز واقعی مانور بین کار و خانه در مدیریت مناسب زمان و کاهش واکنش عاطفی قرار دارد. راز مدیریت زمان و عدم واکنش منجر به تمرکز می‌شود. وقتی متمرکز هستیم، هیچ فضایی برای به‌هم‌ریختگی ذهنی وجود نخواهد داشت. به شکل طبیعی درست همان‌طور که ابری به استراتوسفر می‌رود یا خورشیدی پشت افق پنهان می‌شود، آن هم کنار می‌رود.
چالش در تعادل وجود دارد. بسیاری آن را تعادل کار-زندگی می‌نامند. با این حال ما انتخاب می‌کنیم آن را چه بنامیم، اگر می‌خواهیم حس تعادل و افزایش سلامت روان داشته باشیم، جدا نگه‌داشتن این دو جهان از هم امری حیاتی تلقی می‌شود.
شفافیت ذهنی در خانه و کار در دسترس ما قرار دارد. با انجام کمی اصلاحات، به زندگی‌ای نزدیک می‌شویم که نه‌تنها متعادل بلکه بسیار رضایت‌بخش است. برای داشتن فردایی بهتر از همین امروز شروع کنید و به‌هم‌ریختگی‌های ذهنی‌تان را از بین ببرید. طراحی کل زندگی شما یکپارچه‌تر خواهد شد، کیفیت زندگی شما بسیار بهتر از قبل خواهد شد و ذهن شما باهوش‌تر از قبل عمل خواهد کرد.

[su_highlight background=#d1d3d4″ color=”#000000″ class=””]در ادامه ۵ راه برای از بین بردن به‌هم‌ریختگی ذهنی وجود دارد: [/su_highlight]

[su_note note_color=”#d1d3d4″ radius=”10″ class=””]

۱- حدومرز تعیین کنید.

[/su_note]

رعایت حد و مرز
رعایت حد و مرز

حدومرز مشخی را با توجه به موضوع مورد بحث در خانه و محل کار تعیین کنید –و به آن پایبند باشید. صحبت درباره ضرب‌العجل‌ها، مشتریان ویژه، همکاران و ملاقات‌ها نباید پشت میز شام انجام شود. همچنین سالن غذاخوری محل کار جای مناسبی برای مطرح کردن مسائل زندگی خصوصی‌تان نیست. البته می‌توانیم داستان‌های کار را با خانواده و مسائل خانوادگی را با همکاران به اشتراک بگذاریم، اما باید محدودیت‌هایی قائل شویم. هرگز نگذارید تنها موضوعات مکالمات‌تان، این چیزها باشند؛ اجازه دهید مکالمات و موضوعات مختلفی برای صحبت به وجود آید.

[su_note note_color=”#d1d3d4″ radius=”10″ class=””]

۲. با نوشتن، ذهن‌تان را پاک کنید.

[/su_note]

خالی کردن ذهن
خالی کردن ذهن

وقتی شک دارید، بنویسید. یک دفترچه روزانه برای کار و خانه داشته باشید که به شما فضایی برای نوشتن از ناامیدی‌های‌تان بدهد و بتوانید مرزهایتان را حفظ کنید. خستگی ذهنی و ناامیدی معمولاً وقتی رخ می‌دهد که ذهن و بدن ما لبریز شده باشد. با حذف احساسات از درون و جایگزین کردن‌شان با جهان بیرون، سلامت روان شما به طور خودکار بهبود می‌یابد. زمانی زندگی‌مان غنی و ارزشمند خواهد شد که فضای ذهنی‌مان پاک باشد. همچنین فضای ذهنی‌مان را برای فعالیت بیشتر، افکار مهم‌تر و خلاقیت باز می‌گذاریم.

[su_note note_color=”#d1d3d4″ radius=”10″ class=””]

۳. حواس‌جمع باشید.

[/su_note]

تمرکز
تمرکز

در همه فعالیت‌ها حواس‌جمع باشید. اگر کار می‌کنید، شش‌دانگ حواستان به آن جمع بدهید؛ اگر بازی می‌کنید به کار فکر نکنید. حواس‌جمع بودن، ذهن‌تان را تقویت می‌کند. ذهنی که بتواند تمرکز کند، ذهن سالمی است. ذهن احساسی حواس‌پرت و لبریز از فکر، واکنش نشان می‌دهد. چیزی که به دنبالش هستیم، متانت است، ما باید یاد بگیریم که رها کنیم و خودمان را از هر چیزی که دیگر برایمان کارکردی ندارد پاک نگه‌داریم.

[su_note note_color=”#d1d3d4″ radius=”10″ class=””]

۴. وابسته نباشید.

[/su_note]

وابستگی
وابستگی

افکارتان را مشاهده کنید و بگذارید سیال باشند. بسیاری‌اوقات افکار بدون هشدار می‌آیند، اما بهترین کار این است که فقط متوجهشان باشید و ناپدید شدنشان را ببینید بجای اینکه به آن‌ها توجه کنید. هر فکر را به شکل یک ابر تصور کنید. آن را ببینید که وارد فضای فکرتان می‌شود و سپس به آن اجازه خروج دهید. بگذارید ابرها بالا و پایین یا چپ و راست بروند اما بدانید هر زمانی که ابری وارد مغز می‌شود، باید از آن خارج شود. یادآوری به خودمان که همه افکار و احساسات موقتی هستند، هرگونه وابستگی را از بین می‌برد و فشار ذهن را از افکار و احساسات غیرضروری دور می‌سازد.

[su_note note_color=”#d1d3d4″ radius=”10″ class=””]

۵. طبقه‌بندی کنید.

[/su_note]

طبقه بندی
طبقه بندی

برای بهره‌وری بیشتری، برنامه‌ریزی کنید. فضایی که پاک به نظر می‌رسد آسان‌تر می‌تواند در زندگی تعادل ایجاد کند. یک خانه یا دفتر مرتب نشان از ذهنی مرتب دارد. شروع به درست کردن به‌هم‌ریختگی‌ها کنید و مطمئن باشید مغزتان به زودی همین روش را پی می‌گیرد. اگر چیزی دیگر باقی نمانده باشد، راحت‌تر می‌تواند در مکانی مرتب کار کنید. دیگر نیازی نیست زمانی را صرف چیزهایی کنیم که از دست رفته‌اند. احساس حرفه‌ای بودن بیشتری می‌کنیم. تمرکز افزایش می‌یابد و در عوض بهره‌وری نیز افزایش می‌یابد.

برای رهایی از این آشفتگی ها ابتدا باید با برای پرورش حس خود دلسوزی تلاش کنید.

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید