‏۵ کتابی که کارآفرینان موفق به شما پیشنهاد می کنند

‏۵ کتابی که کارآفرینان موفق به شما پیشنهاد می کنند

فهرست مطالب

دوست دارید که شما استیو جابز یا شریل سندبرگ بعدی باشید؟ خب، سری به این پنج مروارید خردِ کارآفرینی، که در سایت ما موجود هستند، بزنید.

با این­که پاندمیِ کرونا سراسر جهان را با رکود اقتصادی مواجه کرده، اما سبب افزایش چشمگیر کارآفرینی نیز شده است. به گزارش فایننشال تایمز، تقریباً تمام کشورهای بزرگ شاهد افزایش بی­‌سابقۀ استارتاپ­‌ها بوده‌­اند. به عنوان مثال، در ایالات متحده تعداد اپلیکیشن‌­های کسب­‌و­کار در ماه ژوئیۀ ۲۰۲۰، در مقایسه با سال ۲۰۱۹، ۹۵% افزایش یافته است. انگلستان در طی این پاندمی با افزایش ۳۰% درصدی شرکت­‌های ثبت­‌شده مواجه شده و در ژاپن و فرانسه نیز تعداد کسب‌­و­کارهای جدید به طرز چشمگیری افزایش یافته است.

این موج جدید کارآفرینان، افراد مختلفی از تمام اقشار جامعه هستند. اما وجه مشترک آن­ها داشتنِ طرز فکری‌ ­است که خلاقیت، ایده و دانش را در اولویت قرار می‌­دهد. خواندن کتاب می‌­تواند به شما کمک کند تا باورهایتان را شکل دهید، افکار جدیدی را پرورش دهید و زمینه‌­ای مناسب برای پیدا­کردن انگیزه بسازید. اما معمولاً کارآفرینان مشغلۀ زیادی دارند و وقت نمی‌­کنند که کتاب­‌های غیر­داستانی بخوانند. این­جا همان جایی­ است که سایت ما به کمکشان می­‌آید.

اعضای تیم ما برای این­که در آغاز مسیر کارآفرینی به شما کمک کنند، مجموعه‌­ای از بهترین مطالب و کتاب‌های مورد­علاقۀ کارآفرینان را برایتان گردآوری کرده­‌اند.

لیستی که در زیر مشاهده خواهید کرد بهترین کتاب­‌ها برای راه­‌اندازی کسب­‌و­کار هستند که مطالعۀ آن­ها را به کارآفرینان تازه­‌کار توصیه می­کنیم.

استارتآپ ناب

۱. استارت­‌آپِ ناب

چگونه کارآفرینان امروزی از خلاقیت‌های مداوم در جهت ایجاد کسب ­و­کاری موفق استفاده می‌کنند.

اثر اریک رِیس

این کتاب توصیه­ هایی کاربردی در مورد چگونگی ساخت یک الگوی کسب ­و­کاری پایدار، ارائه می­‌دهد. نویسندۀ این کتاب، اریک ریس، طرفدار تولید ناب و توسعۀ نرم ­افزاریِ چابک است و روش نمونه­‌سازیِ سریع و مداوم و توجه دقیق به داده‌­های بازخورد مشتریان را توصیه می­‌کند. اگر یک کارآفرین سرزنده و شاداب و یا اهل تکنولوژی هستید، توصیه­‌ها و نکات موجود در استارت­آپِ ناب را به­‌کار بگیرید. کتابی که یکی از بهترین راهنمایی‌ها را برای راه‌­اندازی کسب‌­و­کار ارائه می‌دهد و همۀ بنیان­گذاران باید آن را در کتابخانه­‌شان داشته باشند.

«استارت­آپِ ناب، کتابی­ است که از تمام کارآفرینان می­‌خواهم توصیه‌­های آن را بیاموزند و به­‌کار بگیرند. اگر می­‌خواهید شانس موفقیت استارت­آپ خود را بالا ببرید هیچ راهنمای بهتری جز این کتاب نمی‌­شناسم که به شما معرفی کنم». – میشل کاپور، بنیان­گذار شرکت توسعۀ لوتوس‎

۲. رهبریِ مزخرف، ممنوع!

اثر کریس هرست

رهبریِ مزخرف، ممنوع! باورهای عمومیِ نادرست در مورد ویژگی­‌های یک رهبر بزرگ را رد می‌­کند. مهم نیست که شما مدیر یک شرکت، مدرسه و یا تیم ورزشی باشید. تنها باید بدانید اصولی که از یک شخص، رهبری تأثیرگذار می‌­سازد موضوع سخت و غیر­قابل‌فهمی نیست. این رهبران به عناوین دهان­‌پُر­کن یا کت‌­و­شلوارهای گران­‌قیمت هیچ احتیاجی ندارند. در این کتاب کریس هرست، که خودش نیز مدیر­عامل است، توضیح می‌دهد که اگر فکرمان را به کار بیاندازیم، می‌توانیم فلسفۀ رهبریِ خوب را یاد بگیریم.

«این کتاب به روشی ساده و جذاب به نقطه چالش­‌های مهم رهبری می­‌رسد. به‌­ندرت می­‌توان کتابی پیدا کرد که این کار را انقدر زیبا انجام دهد. زبانِ کتاب از حیثِ صراحت بسیار جالب است و با استفاده از داستان­‌هایی زیبا نکات آموزشی را شرح می­‌دهد» – کتاب کسب‌­و­کارِ داورانِ سال

 

کتاب بازنگری

۳. بازنگری

اثر جیسون فرید و دیوید هینمر هانسن

معمولاً راه‌­اندازی کسب‌­و­کار یکی از چالش­‌برانگیزترین کارها به نظر می‌­رسد. مردم سال‌­ها وقت صرف این کار می‌­کنند. اما شاید آنقدرها هم که به نظر می‌­رسد کار دشواری نباشد. این، همان موضوع مورد­بحثِ کتاب بازنگری است. این کتاب با ارائۀ الگویی که بر بهره‌وری و اقدام تأکید می‌کند، چشم‌اندازی مدرن از کارآفرینان امروز به‌­دست می‎‌­دهد.

«کتاب بازنگری یک مانیفست حداقلی و کاملاً کاربردی است. در دنیایی که از همه‌­مان انتظار می­‌رود تا بزرگترین کارها را با کمترین امکانات انجام دهیم، نویسندگان این کتاب به ما نشان می­‌دهند که چگونه می‌­توان با کمترین کار بهترین چیزها را خلق کرد». – اسکات روزنبرگ، بنیانگذار سالن.کام

بنیان­گذاران، مشغولِ کار

۴. بنیان­گذاران، مشغولِ کار

اثر جسیکا لیوینگستون

بنیان­گذاران، مشغولِ کار نگاهی روشنگرانه به وقایع روزهای نخستینِ شکل­گیریِ بیش از ۳۰ استارت­‌آپ تأثیرگذار در ایالات متحده انداخته است. این کتاب شامل داستان­‌هایی از زبان خود بنیان­گذاران شرکت­های برجسته­ای مانند هات­مِیل و بلاگر.کام است که از ماجرا­های پر­فراز­و­نشیبی که تصورات آن­ها را به واقعیت تبدیل کرده می‌­گویند. آن­ها همچنین با نگاهی به گذشته و رنج‌­ها و مصیبت­‌های آن روزهای آشفتۀ نخستین، درس‌­هایی که آموخته و بینشی را که به‌­دست آورده‌­اند با خواننده به اشتراک می­‌گذارند.

«بنیان­گذاران، مشغولِ کار با ارزش­ترین کتاب در مورد راه‌­اندازی کسب‌­و­کار است که تاکنون خوانده‌­ام. این کتاب متن­ ده­‌ها مصاحبه با کارآفرین حوزۀ فناوری را، قبل از ترکیدن حباب اقتصادی، جمع‌­آوری کرده است». -آنجلا فام، استراتژیست محتوای فیسبوک‎

گذر از پرتگاه

۵.گذر از پرتگاه

اثر جفری اِی. مور

ایده­ های ابتکاری همیشه منجر به موفقیت نمی‌­شوند. گاهی اوقات بازاریابیِ یک کالای سرنوشت‌­ساز برای ورود به جریان اصلی می‌تواند مثل بند­بازی یا گذر از پرتگاه باشد. در این کتاب، مور استراتژی‌­هایی را برای به­ انجام ­رساندن این کارِ خطیر معرفی می­‌کند.

«کتابِ گذر از پرتگاهِ جفری مور، به من که کودک نوپایی در صنعت فناوری بودم، کمک کرد تا تحولات زیرشاخه‌های بازار را درک کنم. در نتیجه، از بینش او مستقیماً در حرفه­ام استفاده کردم و از این بابت از او ممنونم». – کریستوفر لوکهد، مجری پادکست اسطوره­‌ها و بازندگان.

 

کتاب ­هایی که می‌­خوانید را با دقت انتخاب کنید

برای همۀ ما پیش آمده که شروع به خواندن کتابی کنیم که تمام اطرافیانمان با آب­‌و­تاب از آن تعریف می­‌کنند. اما بعد متوجه می‌­شویم که اصلاً از آن سردر­نمی­‌آوریم؛ مدام به خواندن ادامه می­‌دهیم اما مطالبش انقدر برایمان سخت و نامفهوم است که بالأخره آن را کنار می­‌گذاریم. خب، با این کار زمان زیادی که می‌­توانستیم صرف راه‌­اندازی کسب­‌و­کارمان کنیم را از دست می­‌دهیم.

ما می­‌توانیم تمام کتاب­‌های مفید، از جمله بهترین کتاب­‌ها برای راه­‌اندازی کسب‌­و­کار را به­ طور خلاصه در اختیارتان بگذاریم. با نصب اپلیکیشن ذهن می‌توانید به خلاصه کتاب‌های بسیار زیادی در زمینه های مختلف از جمله کسب و کار دسترسی داشته باشید.

دانلود اپلیکیشن

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید