آیا به خودتون افتخار می کنید یا ارزش های شخصی خود را نادیده می گیرید؟

ارزش های شخصی
ارزش های شخصی

فهرست مطالب

یکی از مسئولیت های من بعنوان فردی که مسئول انگیزه دادن به دیگران می­باشد، اینست که به مردم نشان بدهم که چطور می توانند نگرشی کسب کنند که در تمام سطوح زندگی درحالیکه مشغول به انجام کارهای مختلف هستند به پرورش ارزش های شخصی خود بپردازند با احساس شادی و موفقیت از آن لذت ببرند.

وقتی من می نویسم “شاد و موفق در تمام سطوح زندگی”منظورم دقیقا همین است. زندگی شخصی و حرفه ای شما کل  وجود شما را تشکیل میدهد. اگر شما بیشتر وقت و انرژیتان را به یک قسمت از زندگیتان اختصاص می­دهید، در واقع  سایر ارزش های شخصی رها شده زندگیتان را تحت ریسک قرار می­دهید.

[su_note note_color=”#d991e3″ radius=”10″ class=””]

آیا برای پرورش ارزش های شخصی باید شغلمان را نادیده بگیریم؟

[/su_note]

نقش کار در ارزشهای شخصی
نقش کار در ارزشهای شخصی

این مسئله در مورد خیلی از افراد موفق متداول است، شاید حتی در مورد شما خواننده عزیز نیز صدق کند. شخصی می­گفت: یک ذهن بی قرار جملات بی قرار می­سازد. هر از گاهی باید دنیای سرشار از بیقراری را کنار بگذاریم و به استراحت بپردازیم. باید فرصتی را برای خروج از کار داشته باشیم تا دچار افسردگی شغلی نشویم و سعی کنیم به پرورش ارزش های شخصیزندگیمان بپردازیم که اغلب نادیده گرفته می­شود.

وقتی کل وقتمان صرف کار می­شود، سرانجام باید به شکلی زیان ناشی از آن را بپردازیم. توصیه­ هایم اینست که فکر نکنید که نباید نسبت به شغلتان که برای ادامه حیاتتان لازم است، بی علاقه باشید. در حقیقت شغل ما بسیار مهم است و باید که زمان با کیفیت خود را به کار اختصاص دهیم.

مشکل زمانی ایجاد می­شود که تعادل را برقرار نمی­کنیم. کاری که ما برای زندگی انجام میدهیم با سایر ارزش­ های شخصی ما تداخل پیدا می­کند. ارزش ­های شخصی درونی می­تواند محسوس یا نامحسوس باشد مثل سلامتی و تناسب اندام، صداقت، حقگویی، آزادی، شجاعت، معنویت، زیبایی، خوبی، بازیگوشی، خودکفایی، ثروت، سپری کردن زمان بصورتیکه که دوست داریم.

[su_highlight background=”#a631a8″ color=”#000000″ class=””]این ارزش­ها باید مورد توجه قرار بگیرند، صرف نظر از اینکه شغل شما چقدر با ارزش و مهم است، چقدر درآمد دارید و یا اینکه شما چقدر موفق هستید. عدم توجه به آنها برای مدت طولانی میتواند منجر به افسردگی شود.[/su_highlight]

[su_note note_color=”#d991e3″ radius=”10″ class=””]

آیا کارهای شما منعکس کننده ارزش های شخصی شما هستند؟

[/su_note]

انعکاس ارزش ها
انعکاس ارزش ها

در زیر به چند نمونه از ارزش های شخصی مورد علاقه ­مان اشاره شده است که بدلیل توجه زیاد به شغل اغلب مورد غفلت واقع می شود :

اختصاص دادن وقت بیشتر به خانواده: من واقعا از گذراندن وقت در خانه لذت میبرم. من زمانی را که با فرزندانم سپری می کنم مانند بازی با فرزندانم، کمک به آنها در تکالیفشان و آشنا شدن با آنها را دوست دارم. من به شغلم علاقه زیادی دارم. اما شغلم باعث می­شود که من نتوانم وقتم را با خانواده­ام سپری کنم.

وقتی خیلی دیر به خانه میروم، میدانم که نعمت با ارزش در کنار خانواده بودن را از دست داده­ام و این فرصت هرگز بر نمی­گردد! دوست ندارم با احساس گناه به رختخواب بروم. بنابراین قصد دارم، داوطلب شدن برای انجام وظایف بیشتر و کار کردن تا دیر وقت را کمتر کنم و زودتر محل کارم را ترک کنم، در این حالت میتوانم زمان بیشتری برای خانواده­ام داشته باشم.

[su_note note_color=”#d991e3″ radius=”10″ class=””]

احساس شادمانی در کنار خانواده

[/su_note]

شادی با خانواده
شادی با خانواده

آخر هفته را بدون کار سپری می کنم بدون وقفه و بدون چک کردن ایمیل، تلفن، و پیامک: من خسته شدم از اینکه کارم را به خانه میبرم! فقط می­خواهم تنها باشم تا کارهای مورد علاقه­ام را انجام بدهم بعنوان مثال کتاب بخوانم، فیلم زیبا ببینم (یا حتی یک فیلم با کیفیت پایین)، موسیقی گوش بدهم، در باغچه­ام کار کنم و یا فقط بگیرم بخوابم. برای این قسمت از خودم دلم تنگ شده و آنرا پس می­گیرم.

 انجام دادن کارهایی را که من را به روحم پیوند می دهد: بله کارها خیلی عالی پیش می­روند. من سه سال متوالی بعنوان “فروشنده برتر سال ” شناخته شده ­ام. بیشتر از آنچه تصور می­کردم تولید می­کنم. من واقعا خوشبختم بخاطر ثروتی که در طی این سالها جمع کردم. اما ذخیره معنوی من تهی است.

صرف وقت و ارتباط برقرار کردن با طبیعت برای من مهم است. آخرین باری که من به پیاده روی تند یا حتی یک قدم زدن آهسته در مناطق خوش منظره رفتم را یادم نمیاید. من به ندرت وقت دارم تا مثل گذشته به طلوع و غروب خورشید فکر کنم یا از دیدن آن لذت ببرم. حدس میزنم فقط گرفتار شدم. بله من موفقم، اما احساس رضایت نمی کنم.

من باید بخش ارزشمند خودم را به خودم برگردانم. دلیلی وجود ندارد که نتوانم اینکار را انجام دهم و هنوز موفقیت در کارم را ادامه میدهم. من شایسته شاد بودن در همه سطوح هستم. وقتی در نهایت میفهمیم که شغل و پیشه ما با قسمت های با ارزش زندگی و شخصیتی ما تداخل دارد؛ باید آگاهانه عمل کنیم و راهی را پیدا کنیم تا توجه مان را به سمت سایر قسمتهای زندگیمان بکشاند.

باید به خودمان انگیزه بدهیم تا ارزش های شخصی مورد غفلت واقع شده خودمان را هستی ببخشیم. در نتیجه عزت نفسمان بالا میرود و به پرورش سایر ارزش های شخصی مان می­پردازیم. همچنین فاصله بین اشتیاق برای تکامل و رسیدن به تکامل واقعی را کاهش می­دهیم، بدین ترتیب با توجه به سایر ارزش های شخصی  خطر فرسودگی روحی و شخصیتی کاهش می­یابد.

در حال حاضر، این نکته تنها چیزی است که آنرا تغذیه کننده روح شما میدانم. هرچند آگاه هستم که وقتی درگیر کار هستیم و یا در حال تلاش برای موفق شدن، براحتی ارزش­ های شخصی­ خود را نادیده می­گیریم. با این وجود، موارد ذکر شده، می­توانند مواد اصلی تشکیل دهنده دستورالعمل زندگی شما باشند.

هر یک از این موارد می­تواند بعنوان حلقه ه­ای مفقود باشد که ذهن نا آرام شما را تسکین و تکامل میبخشد و منجر به احساس شادی و خوشبختی در شما می شود. نکته جالب توجه در این میان، آگاهی از آنچه از دست می­دهید و سپس داشتن یک انتخاب مناسب برای تعمیر آن می­باشد.

[su_note note_color=”#d991e3″ radius=”10″ class=””]

آیا شما در مسیر پرورش ارزش های شخصی خود هستید؟

[/su_note]

پرورش ارزش های شخصی
پرورش ارزش های شخصی

آیا در حال پرورش استعداد های هنری یا سرگرمی­هایتان مثل عکاسی، نقاشی، باغبانی، موسیقی و صنایع دستی هستید یا راه موفقیت خود را گم کرده اید؟ در مورد خانوادتون چطور؟ ممکن است به خودتان بگویید آیا همسرتون شما را درک می­کند؟ آیا او می­داند که تا چه اندازه من او را دوست دارم؟

ممکن است با خودتان بگویید بعد از رفع مشکلات کاری ما زمان بیشتری را با هم خواهیم بود. وقتی دختر یا پسر کوچکتان می­گوید، به من نگاه کن! آیا واقعا توجه می­کنید یا اینکه ذهنتان درگیر چیزیست که باید فردا در اداره انجام دهید؟ یادتان باشد که شما هرگز دوباره به این زمان بر نمی­گردید و این لحظات برایتان تکرار نمی­شود، پس بهتر است همین الان از آن لذت ببرید تا در آینده با از دست رفتن فرصت پشیمان نشوید.

[su_note note_color=”#d991e3″ radius=”10″ class=””]

توجه به روح جهت پرورش ارزش های شخصی

[/su_note]

ارزشهای شخصی
ارزشهای شخصی

روح شما مداوما مایل به تکامل و تغذیه است. روح بیشتر از آنچه که برای حرکت به سمت موفقیت لازم دارید نیاز به تغذیه دارد. سعی کنید بر موانع غلبه کنید تا روحتان را پرورش بدهید. همچنین لازم است زمانی را از شلوغی و مشکلات زندگی روزمره مان دور شویم و از سادگی و شادی که زندگی برایمان به همراه می­آورد لذت ببریم.

گاهی اوقات فکر می­کنم که اگر روح ما صدا داشت باید می­گفت، ببخشید استیو؟ من درک می­کنم که بخشی از کار روح تکریم درد و اندوه شماست. من می­دانم شما مسئولیت دارید. من می­دانم که شما اهداف و رویاهایی در سر دارید. من میدانم که شما باید صورت حسابتان را پرداخت کنید. همچنین میدانم که زندگی شما را به چالش می­کشاند و در بیشتر موارد شما به خوبی آنها را اداره می­کنید.

در حقیقت این موارد احساس فوق العاده­ای را به من می­دهد که شما درسهای زندگی را یاد می­گیرید. اما می­توانید برای مدتی متوقف شوید و با چیزهایی که واقعا برای شما لذت آور است ارتباط برقرار کنید. به سمت کودک درون خود بروید که قبلا به من خیلی نزدیک بود. چیزهایی که واقعا شما را خوشحال می­کند و به شما ذهن آرام می­دهد را دوباره کشف کنید.

[su_highlight background=”#a631a8″ color=”#000000″ class=””]به خوبی از خودتان مراقبت کنید تا بتوانید جایی برای این امور در زندگیتان باز کنید. دوست من، در مورد نیازهای من چطور؟ بعد از همه نیازهای من و شما یکی و مشابه هستند.[/su_highlight]

[su_note note_color=”#d991e3″ radius=”10″ class=””]

متعادل کردن زندگی با توجه به همه ارزش های شخصی ­زندگی

[/su_note]

تعادل ارزش ها
تعادل ارزش ها

لحظه ای این واقعیت را فراموش کنید که روح من مانند مورگان فریمن بنظر میرسد. میدانم که افراد زیادی هستند که مقام بالایی را در حرفه خود پیدا کرده­اند و به تکامل رسیده اند. حرفه من- کمک کردن به مردم تا مسیرهای ذهنشان را به منظور موفقیت و خوشبختی تغییر دهند- بخش خاصی از من را کاملا برآورده می کند. به هر حال شغل من سازنده تمام زندگی من نیست. لطفا توجه داشته باشید که من از شما نمی­خواهم تاهداف، شادی ها و مسئولیت­های شغلیتان را نادیده بگیرید.

همه این موارد بخش­های مهمی برای شما هستند که به تکامل شما کمک می­کنند. به خوبی میدانم که مسئولیت ها و اهداف حرفه­ایمان اغلب نیاز به تلف کردن ساعت­های زیادی از عمرمان را دارد. اما من از شما میخواهم تا سایرارزش های شخصی­تان که تکمیل کننده شما هستند، را نادیده نگیرید. این امر به اصطلاح متعادل کردن زندگی نامیده می­شود و دستیابی به آن اغلب نیازمند تغییر، تنظیم و ایجاد انگیزه است.

 

 

.

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید